@Zemakt... promiň, ale já ten nejasný smysl využití už popsal... to Ty jsi psal o "kondičním" letadle, což není úplně jasné co se tím myslí:
Třebas se mi povedlo nejasnost sepsat víc srozumitelněji:
a) Na rozdíl od zavedených typů Fw-56 a Ar-76 byl Skoda-Kauba Sk 257 bez kulometné výzbroje a patrně bez možnosti nosit lehké bombičky ... a to byly oba zavedené typy objednány v době, kdy u špičkových letadel byla obvyklejší mnohem slabší kulometná výbroj než v době finalizování konstrukce Sk 257
b) Původně uvažovaná 1000ks objednávka nedávala na přelomu 1942/43 smysl vzhledem k nastupující éře proudových letadel... připomínám mizivý počet protypů ... stačí si srovnat např. s počtem prototypů Siebel Si-204A resp. -204D
c) Objednávka na sériovou výrobu Sk 257 zadána mimo obvyklé dodavatelské řetězce firmě, která měla malé/žádné zkušenosti jako producent finálních letadel
d) A na svoji dobu pomalý (a přitom by se rychlost určitě zvedla, kdyby namísto 465 koňového (PS) Argus As 410A byl použit 600 koňový (PS) Argus As 411A)... ovšem tehdejší výroba Argus As 411 byla asi v regionu Paříže (jsem si tím jistý tak asi na 60%, a nedaří se mi tomu přijít na kloub) = výroba v renaulťáckých fabrikách As 411 je geograficky na úplně opačném konci sítě leteckých fabrik než kde leží Trenčín, tj. problém s logistikou.
Závěr: Proto tvrdím, že mi není jasná praktická využitelnost Sk 257 v rámci LW, zvláště pokud byla objednáno s termínem dodávek ve druhé polovině roku 1944.
Ovšem uznávám, že v jedné věci jsem se mýlil, protože jsem to opomenul a jen díky @Zemakt za jeho ochotu a trpělivost: spotřeba PHM u Sk 257 by byla jasnou výhodou proti používání olétaných Bf-109E nebo F - přesný rozdíl nevím. Ovšem u Bf-109G (s DB-605) byla spotřeba PHM zhruba 3x vyšší než u Arado Ar-96B s Argus As 410A použitým v také v Sk 257, tj. v Arado Ar-96B letadle s hmotností cca víc než 1,5 tuny (=asi o dost víc než u plánované produkční verze Sk 257)... předpokládám, že vyšší hmotnost letadla se projeví nejen nižší rychlostí, ale možná taky vyšší spotřebou (např. při startu) než u lehčího letadla. Tj. je možné, že spotřeba PHM u Sk 257 by možná mohla být ještě o něco nižší než u Ar-96B
zdroj info o spotřebě: viz strana č. -15-
http://www.wwiiaircraftperformance.org/ ... mption.pdf
P.S. Sice nevidím využitelnost Sk 257 v tehdejší době a pro úkoly LW...ovšem Sk 257 (řekněme 30-ti kusovou sériií a poté případně další) by mi dával smysl pro účely těsněpoWW2válečného česko-slovenského a jugoslávského letectva, neboť použitý motor Argus As 410A byl vyráběn v Praze a poháněl např. Arado Ar-96/Avii C-2... a cílem česko-slovenského letectva nebylo vycvičit spoustu pilotů schopných ovládat špičkové vrtulové letadla, ale vycvičit spoustu pilotů ze kterých by se vybíralo pro přechod na nějaký proudový letoun, až se ČSR ekonomicky postaví na nohy a bude mít dost peněz na prouďáky. Předpokládám, že podobný cíl měli Jugoslávci.
R.I.P.