V rámci programu ISV (Infantry Squad Vehicle) hledá americká armáda od roku 2015 malá terénní vozidla pro všechna svá pěší družstva, včetně výsadkových a aeromobilních brigád. Celkem se jedná o pořízení více než 1700 lehkých vozidel. Pěchota je aktuálně odkázána na vozidla Humvee a nákladní automobily. Výsadkové a aeromobilní brigády po opuštění letadel nebo vrtulníků pak se musí přesouvat výhradně jen pěšky. Již byl nakoupen pro potřebu 82. a 101. výsadkové divize, menší počet bugin Polaris MRZR-D a Dagor. První zmíněné slouží rovněž u námořní pěchoty. Armáda rovněž nakoupila 295 vozidel General Dynamics Flyer 72, která budou získána do konce roku 2019 a počet stačí pro všech pěti výsadkových brigád americké armády. USSOCOM (U.S. Special Operations Command) získá do konce roku 2020 celkem 1300 vozidel Flyer 72. Jednotková cena vychází v průměru na 270 000 dolarů. Pokud jde o program ISV, tak ještě v tomto měsíci budou vybráni tři dodavatelé, kteří do listopadu 2019 poskytnou testovací prototypy. V březnu 2020 bude vybráno vítězné vozidlo, téhož roku armáda získá 17 vozidel a do konce roku 2024 prvních 651 bugin. Mezi hlavní uchazeče programu ISV patří General Dynamics s vozidlem Flyer 72 a tým Polaris / SAIC s vozidlem Dagor. Dříve se o program ucházel rovněž Boeing s vozidlem Phantom Badger nebo Supacat s variantou LRV. Cílem armády je získat velmi lehká vozidla bez pancéřové ochrany, nenáročná na údržbu a provoz, schopná přepravit 9 vojáků a jejich vybavení. Maximální hmotnost, včetně základního vybavení a pohonných hmot, má činit 2 177 kg, musí rovněž uvést náklad o hmotnosti 1451 kg. Bude tak možno jej přepravovat v podvěsu u UH-60 Black Hawk nebo uvnitř Ch-47, případně shodit na padáku.
https://www.armadninoviny.cz/konec-choz ... ml#diskuze



Polaris DAGOR A1, dole pak při testech