Aero L-39NG Skyfox
Re: Aero L-39NG
Musím se ještě vrátit k tomu Vietnamu. Co jsem hledal, tak v únoru 2020 objednal Vietnam 12 letounů Jak-130, teď objednal 12 letounů L-39NG. Stan T-6 Texan jsem našel jen odkaz o jednání s americkou stranou ze září 2019, a to že v červnu 2019 absolvoval vietnamský pilot letecký kurz v USA. Ale o nákupu T-6 jsem nenašel ani slovo. Máte někdo odkaz na nákup těch T-6 Vietnamem? A tím nemyslím Armádní noviny, ale nějaké cizojazyčné medium?



Re: Aero L-39NG
Proto mi to přijde podivné. Přesně jak píšeš v následujícím postu.skelet píše:Po pravdě ani ne.. ten texan má dělat stejnou službu jako ta L-39NG.
Spíš mi to přijde, že Texan II prohrál v NGéčkem.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Americká licenční agentura The Defense Security Cooperation Agency v programu Foreign Military Sale nevydala do dnešního dne žádné exportní povolení pro T-6 do Vietnamu.skelet píše:Musím se ještě vrátit k tomu Vietnamu. Co jsem hledal, tak v únoru 2020 objednal Vietnam 12 letounů Jak-130, teď objednal 12 letounů L-39NG. Stan T-6 Texan jsem našel jen odkaz o jednání s americkou stranou ze září 2019, a to že v červnu 2019 absolvoval vietnamský pilot letecký kurz v USA. Ale o nákupu T-6 jsem nenašel ani slovo. Máte někdo odkaz na nákup těch T-6 Vietnamem? A tím nemyslím Armádní noviny, ale nějaké cizojazyčné medium?
Myslím, že by nákup z USA měl pro Vietnam smysl asi jenom v případě získání nějaké finanční pomoci od USA. Jinak by asi byl levnější Embraer EMB-314, možná i originál PC-7.
Naposledy upravil(a) seabee dne 17/2/2021, 12:29, celkem upraveno 1 x.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Aero L-39NG
Takže posloupnost je tedy jasná - Jak-52, L-39NG, Jak-130, bojový typ.
Mohli bychom tam tlačit naše Zlíny Z242 jako náhradu za Jak-52.
Mohli bychom tam tlačit naše Zlíny Z242 jako náhradu za Jak-52.



Re: Aero L-39NG

Skeptik 16.2.2021 píše:Nový vietnamský výcvikový program tedy bude evidentně založen na:
Základní výcvik ... 36x Jak-52 (staré letouny, šance pro Z-242)
Vrtulníkový výcvik ... 8x Mi-8
Proudový výcvik ... 12x L-39NG (+ zbývající L-39C)
Bojový výcvik ... 12x Jak-130
Jo, to by mohlo fungovat.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Dodávka těchto letadel z Rumunska proběhla před cca 10-ti lety.skelet píše:(...)
Mohli bychom tam tlačit naše Zlíny Z242 jako náhradu za Jak-52.
P.S. Ono se trochu zapomíná na zaháčkování OMNIPOLu u vietnamských ozbrojených sil. Např. radary z rodiny Věra (jejichž výrobce nyní patří OMNIPOLu) jsou provozovány i ve Vietnamu
http://defense-studies.blogspot.com/201 ... etnam.html
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Jak-52 byl v minulosti kritizován Vietnamem za poruchovost a myslím, že minimálně jeden spadl.
A pokud se dobře dívám, tak je nakoupili v roce 1997.
A pokud se dobře dívám, tak je nakoupili v roce 1997.



Re: Aero L-39NG
V říjnu Omnipol tvrdil, že je před podpisem se dvěma zájemci na L-39NG. Myslím, že nebude dlouho trvat a počet uživatelů se rozroste...
Re: Aero L-39NG
Zda byl kritizován za poruchovost jsem nezaznamenal ... ale je to poměrně jednoduché letadlo, které létá víc jak 40 let, a bylo jich vyrobeno skoro 2.000. Nikdo si na poruchovost nestěžoval.skelet píše:Jak-52 byl v minulosti kritizován Vietnamem za poruchovost a myslím, že minimálně jeden spadl.
A pokud se dobře dívám, tak je nakoupili v roce 1997.
Pokud tedy vietnamské Jak-52 trpí zvýšenou pozorností, bude to na 99% údržbou.
Co se LN týče, tak vietnamské Jak-52 měly 2, možná 3.
Ta první, o které se toho moc neví, se stala (pokud se stala) někdy v roce 2000. Pravděpodobně letecká nekázeň ... proto to "utajení".
Druhá se stala 9.3. 2004. Příčinou bylo vysazení motoru a následně nezvládnuté nouzové přistání ... náraz do domu. Posádka přežila.
Poslední se stala 14.6.2019. Příčina nebyla sdělena. Zahynul žák i instruktor, oba na místě dopadu.
Od roku 2005 spadly Vietnamcům 3 L-39, z toho minimálně dvě z technických příčin ... takže ty problémy s údržbou budou asi rozsáhlejší.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Myslím, že každý jsme mluvili o něčem jiném. Já o tom, že zhruba v době kdy výrobce Zlinů (fa Moravan v Otrokovicích) procházel konkurzem, tak Vietnamci dokoupili nové Jak-52 od rumunského Aerostaru. Vůbec se to nevylučuje s dřívějšími dodávkami Jaků-52 do Vietnamu. Objednávka byla údajně z roku 2008, dodávky proběhly zhruba v 2010-2011skelet píše:Jak-52 byl v minulosti kritizován Vietnamem za poruchovost a myslím, že minimálně jeden spadl.
A pokud se dobře dívám, tak je nakoupili v roce 1997.
Mě by spíše zajímalo jestli krom těch L-39C z přímé dodávky z ČSSR z počátku 80.-tých let (které asi jsou téměř na konci "života") se bude nějak pracovat s těmi L-39 (patrně verze C) které údajně byly dodány jako použité na začátku tohoto tisíciletí... Dávalo by mi smysl, kdyby u novějších L-39 byl proveden upgrade na L-39CW a až draky doslouží, tak komponenty (motor, avioniku,...) zabudovat do draků nově vyrobených L-39NG..
Např. dle tohoto odkazu prý bylo dodáno použitých 14x L-39C z ČR a z Ukrajiny do Vietnamu.
https://www.scramble.nl/planning/orbats/vietnam
Bohužel netuším o jak staré letadla šlo.. Do SSSR byly L-39C dodávány od 70.-tých let a v ČR si dovolím silně pochybovat, že by nějaké větší množství L-39C bylo přeprodáno z výzbroje AČR ... čili jestli fakt nějaké L-39 byly dodány v tomto tisíciletí do Vietnamu, tak mohlo jít o transakci firma xyz - Vietnam, bez jakkékoliv vazby na AČR
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Prodej L-39NG do Vietnamu ještě údajně není jistý. Sice securitymagazin nepatří mezi důvěryhodné zdroje, ale jak se říká "na každém šprochu pravdy trochu"...
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 66558.html
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 66558.html
Re: Aero L-39NG
Aero Vodochody nabízí Egyptu cvičné letouny L-39NG. Konkurence je ale nemalá - Leonardo nabízí M-345 a M-346 Master. Podle časopisu Scramble německá společnost Grob Aircraft v současné době jedná s egyptskou vládou o dodávkách turbovrtulového typu G-120TP. Má to svoji logiku, protože egyptské letectvo již od roku 2000 provozuje letouny Grob G-115. Americká společnost Sierra Nevada Corporation (SNC) nabízí letouny A-29 Super Tucano, a to jako cvičné, i jako bitevní k náhradě letadel EMB-312 Tucano získaných Egyptem v 1980.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Aero L-39NG
Podle ministra obrany stáhla firma Aero Vodochody svou původní nabídku a čtveřici letounů za více než miliardu zdražila.
Podle jeho slov výrobce Aero Vodochody stáhl svou původní nabídku a nyní předložil novou, která je však dražší a mění i způsob a harmonogram financování.
Když k tomu přidáte průšvih s cenou Vera NG, pochybný výběr vrtulníků a půl miliardovou pokutu, 2 roky zpoždění tendru na BVP a další, tak si opravdu někdo myslí, že MO ČR pracuje správně ???Sama společnost Aero pak na Metnarova slova reagovala na Twitteru: „Aero nic nestáhlo. Za čtyři roky jsme dali několik nabídek, LOM Praha žádnou nevyužil a jejich platnost vypršela.“
Nynější zvýšení ceny pak středočeský letecký výrobce vysvětlil tím, že v době původní nabídky ještě letouny neprošly všemi certifikacemi a české vzdušné síly se měly stát jejich prvním a především referenčním uživatelem. Teď už je prý vše jinak. Letadlo má všechna potřebná schválení, navíc už o něj projevily zájem zahraniční zákazníci – konkrétně třeba vietnamské letectvo.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Buďme upřímní.. jestli koronavirus něco prokázal, tak to , že státní správa nefunguje jako celek.



Re: Aero L-39NG
Jestli si dobře pamatuji tak u podpisu to párkrát bylo, ale Andrej si vždy něco vymyslel. Je tak?
OT
OT
Spíš bych to otočil a řekl co funguje, ozbrojené sbory a zdravotnictví obecně. Samozřejmě v rámci možností. Takto řečené, ano Skelete. Ryba ale vždy smrdí od hlavy, a zde to platí stoprocentně.Buďme upřímní.. jestli koronavirus něco prokázal, tak to , že státní správa nefunguje jako celek.
Naposledy upravil(a) Zemakt dne 19/3/2021, 07:57, celkem upraveno 1 x.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Taky ještě nikdo smlouvu nepodepsal. Výrobce si je jenom jistý že si MO nedovolí oslovit jiného zahraničního výrobce. Což je přesně to co by měli udělat. Pokud začnou vyjednávat například s Italama, tak se možnost návratu k původní ceně jistě brzy najde. Navíc pokud už nepotřebují referenčního zákazníka není důvod Aero jakkoli preferovat.
Re: Aero L-39NG
Zaváděcí cena M345 (ekvivalent L-39NG) pro italské letectvo byla cca 23 mil EUR (600 mil CZK) za kus při odběru 13-ti kusů.
Cena 255 mil CZK za kus při odběru 4 kusů L-39NG byla tedy extrémně výhodná, a omluvitelná pouze tím, že se v době nabídky jednalo o letoun ve vývoji (vyšší riziko) a referenční zakázku. A MO ČR pod vedením Metnara to opět posralo.
Mimochodem i cena 2,1 miliardy za 4 kus, tj. 525 mil. za kus, je skvělá a plně konstrukceschopná (resp. nevěřím, že by Leonardo bylo schopno kontrovat - jak tu firmu znám). Jen už ne tak skvělá jak byla ta původní - neakceptovaná hlavně kvůli tomu, že byla od firmy vlastněné PENTOU.
Cena 255 mil CZK za kus při odběru 4 kusů L-39NG byla tedy extrémně výhodná, a omluvitelná pouze tím, že se v době nabídky jednalo o letoun ve vývoji (vyšší riziko) a referenční zakázku. A MO ČR pod vedením Metnara to opět posralo.
Mimochodem i cena 2,1 miliardy za 4 kus, tj. 525 mil. za kus, je skvělá a plně konstrukceschopná (resp. nevěřím, že by Leonardo bylo schopno kontrovat - jak tu firmu znám). Jen už ne tak skvělá jak byla ta původní - neakceptovaná hlavně kvůli tomu, že byla od firmy vlastněné PENTOU.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Takže to vlastně nebylo MO ale Babiš, že.Jen už ne tak skvělá jak byla ta původní - neakceptovaná hlavně kvůli tomu, že byla od firmy vlastněné PENTOU.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Tady bohužel a dělám to nerad
musím souhlasit se Skeptikem. Obecně platí a nejen v leteckém průmyslu, že první zákazník, který ještě navíc kupuje necertifikovaný produkt dostává obyčejně ty nejlepší podmínky (výrobce potřebuje dostat produkt na trh, navíc kompenzujeme objednateli možné riziko). Jen ten kdo to podělal nebylo v tomto případě naše MO, ale importovaný premiér.
