Lockheed Martin F-35 Lightning II

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17709
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od skelet »

Má chyba.. myslel jsem letadlovky, napsal bitevní 😁
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Zemakt »

Ty znaješ kapesní, že já jen lehké a eskortní. Ale o to nejde, líbí se mi použití tohoto termínu.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Zemakt »

ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Jak to má AESA rada se zachytáváním cíle který neletí ke mě, ani ode mě, ale bokem, 90 st. ?
Uživatelský avatar
Saburo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 213
Registrován: 12/8/2012, 19:31

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Saburo »

Úplně stejně jako všechny ostatní Doppler radary, buď je zaplej NOTCH filtr nebo ne.
Maximálně tak se může lišit velikost okna kdy nic nevidí.
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Měl to nějaký radar jinak ? Klasický pulzní to má stejně ?
Uživatelský avatar
Saburo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 213
Registrován: 12/8/2012, 19:31

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Saburo »

Radar bez Doppleru takový cíl uvidí, jen nesmí být ten cíl pod ním. To pak uvidí nejen cíl, ale i odraz od země který bude všude na obrazovce ...
A ten s Dopplerem ho uvidí pokud bude cíl víše, tehdy se filtr co filtruje odrazy od země vypíná.
Třeba u takového staříku jako AWG-9 se dal vypnout i manuálně.
Tohle AESA radary těžko nějak obejdou.

Co je to "klasický pulzní" asi radar?
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Všechny bez doppleru - ten byl poprvé použit u radaru YF-12 a F-15.
Tedy APQ-50, 72, NASSAR a pod.
Ale jak jsem pochopil, Doplpler se vypíná při pohledu jinam než dolů.
Uživatelský avatar
Saburo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 213
Registrován: 12/8/2012, 19:31

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Saburo »

Já si myslím, že první Doppler radary byly v F4J/S APG-59/AWG-10 a v F-14 AWG-9. Sériově zavedené, nasazené.
Doppler se vypíná při pohledu "nahoru" kde nehrozí odrazy od země, u AWG-9 tuším +3° nastavení antény.
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

První použití by mělo být u YF-12 a jeho radaru ASG-18, wiki :
https://en.wikipedia.org/wiki/AN/ASG-18
https://www.secretprojects.co.uk/thread ... radar.995/

Na jeho základě Houghes vyvinul APG-63 pro F-15, a pro mě nově, na něm vznikl i radar AWG-9
Pěkná stránka :
https://www.secretprojects.co.uk/thread ... dar.26563/
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3505
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od seabee »

Mariňácká VMFA 242 - Marine Fighter Attack Sqadron - Stíhací bitevní peruť námořní pěchoty se stala druhou v Japonsku rozmístěnou perutí strojů F-35, která dosáhla plné operační způsobilosti. 32 strojů peruťi je umístěných na základně Marine Corps Air Station Iwakuni.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
F-35B VMFA 242 na Iwakuni Zdroj: US Marine Corps
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3505
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od seabee »

Australská RAAF už zařadila do flotily padesátý stroj F-35A Lightning II. 49. a 50. Lightning II byly do Astrálie dodané v květnu.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Zdroj: RAAF
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3505
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od seabee »

Holandsko se rozhodlo zvýšit objednávku F-35 Lightning II o šest strojů, na celkem 52. Objedná taky navíc čtyři bezpilotní MQ-9 Reaper.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Jeden z ne mála hlasů v US proti F-35, je z roku 2020 a v roli známý Pierre Sprey, pouze audio, rozhovor má 1 hodinu.
https://www-wortfm-org.translate.goog/d ... _tr_pto=sc
Wolfhound
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 569
Registrován: 28/1/2022, 21:03

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wolfhound »

Hudební benefice “Stop The F-35”, to nemá chybu :D :D
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 29/6/2022, 21:07 Jeden z ne mála hlasů v US proti F-35, je z roku 2020 a v roli známý Pierre Sprey, pouze audio, rozhovor má 1 hodinu.
https://www-wortfm-org.translate.goog/d ... _tr_pto=sc
Sprey byl ukazkovy exemplar reformisty. Az do sve smrti nezmenil nazor, na kterem i pekne vydelaval...
Ten rozhovor, aspon ten zacatek je opet o nicem:
F-35 nedokaze delat CAS(skoda, ze nevime jestli by mu tahle vaka zmenila nazor...),
stiznosti na hluk,
materialy z kterych je F-35 postavena -> kdyz letadlo spadne u letiste, tak spaliny budou travit okoli a bude to horsi jak teroristicky utok chorinem...
stiznosti na to, ze F-35 muze moci nosit jaderne bomby, jak je to stupidni mise a pilot, co nebude mit potrebne informace si muze odleted neco vybombardovat. Vubec mu nedochazi, ze F-35 nebude hlidkovat nad severnim polem jak B-52, ale pokud ponesou bomby, tak poleti na predem urceny cil...
dal uz jsem to nedal... predpokladam ze dal to bude jeste lepsi...
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Jedna z nejlepsich prezentaci k F-35 co jsem zatim videl.

Sensor Fusion
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Lord »

Hele Honziku, přenesu to radši sem. Ono ani amíci se k těm opravám RAM moc nemají, taková bude asi realita :idea:
Az v pripade opravdu ostreho konfliktu obnovime RAM.
Ale jiste budeme mit k disposici sofistikovany letecky trenazer, takze piloti budou v klidu.
Tam se RAM ani prunikem tepla z motoru do konstrukce trupu, ani jeho dehonestaci popsanymi podminkami neprojevi.
Na fotce můžete vidět poškození nátěru. Možná ho opraví až za nějaký čas.
F-35-ram-fiber-matting.jpg
Na potazích letounů F-35 se při nadzvukových rychlostech tvoří bubliny a puchýře, které jsou způsobeny tepelným namáháním RAM.

Co se týče ostatních částí letounu; povlaky stealth obvykle bublají, když dochází k delaminaci, kdy se povlak začíná oddělovat od podkladového pláště letounu. To obvykle není způsobeno ohýbáním a ohýbáním letadla, ale spíše oděrem / fyzickým poškozením v kombinaci s korozí a vystavení povětrnostním vlivům.

Letoun F-35 je obecně méně náchylný k odlupování stealth nátěrů než předchozí letouny, částečně díky pokročilejším materiálům nátěrů, ale také díky použití technologie "vláknité rohože".

U předchozích letounů s technologií stealth se mezi uhlíkový kompozitní plášť a povlak pohlcující radarové záření aplikovala radarově neprůhledná/ radarově reflexní směs.

Technologie "vláknité rohože", o které byla řeč dříve, spočívá v nahrazení vodivé základní vrstvy nějakým druhem rohože z uhlíkových vláken, která je integrována do samotného uhlíkového kompozitu, z něhož je vyroben plášť.

Pro vrchlík letounu F-35 je však důležité, že kompozity nejsou ideální pro nosné, tenké konstrukce, které jsou vystaveny tlakovému a smykovému namáhání.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17709
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od skelet »

Otázkou je jak moc tyhle kazy kazí Stealth
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Lord »

Když budou lítat na plný plyn, tak to začne bublat i jinde. Horší může bejt střet s ptákem.

Abychom byli férový, tak větší poškození bylo pozorováno u verzí F-35B a jednou na letounu F-35C, přičemž v obou případech letělo letadlo na hranici své letové obálky (ve velkých výškách, kde není tolik vzduchu pro chlazení, a při vysokých rychlostech, kdy je vzduch teplejší a přídavné spalování bylo používáno delší dobu).
Pozemní varianta F-35A, která tvoří většinu flotily F-35, nemá žádná známá omezení, pokud jde o dobu, kterou může strávit při nadzvukových rychlostech.

Smysl nátěru je v tom, že pokud máte velké snížení RCS díky geometrii, malý příspěvek nátěru znamená hodně. Stačí se podívat na diagram níže.

https://www.quora.com/What-is-the-main- ... ng-coating


Avšak nedávné snímky z úvodní plavby letounů F-35C vyvolávají potenciální otázky ohledně snadnosti údržby potahů letounu v náročném námořním prostředí.

Fotografie, které se nedávno objevily na webových stránkách DVIDS (Defense Visual Information Distribution Service) Pentagonu, odhalují tragický rozsah povětrnostních vlivů, které postihly letouny F-35C.
Tedy 147. úderné stíhací letky (VFA-147), "Argonautů", na palubě letadlové lodi USS Carl Vinson (CVN-70) třídy Nimitz. Všechny tyto snímky byly pořízeny během plavby letadlové lodi ve Filipínském moři v lednu 2022. Co s tím :?:

https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... ths-at-sea

Jako naše středoevropské prostředí není jistě tak agresivní, přesto za nějaký čas taky dojde k opotřebení RAM.

A kolik bude stát přeštětkování ?
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letadla“