
https://www.cbo.gov/publication/57966
Zavadeni noveho stroje nese take nemale problemy, proto je idealni obdobi k dobe, kdy uz je stoj zavedeny a na zacatku a konci jsou naklady vetsi. F-35 se tam dostane az okolo 2030.Juraj Tichý píše: ↑29/7/2022, 09:35 Kto by to bol čakal, že úplne nové stroje budú mať lepšiu nasaditeľnosť ako 25 ročné, že?
Zajimava rozhodne neni, prakticky v tom clanku je jen velmi malo presnych informaci, takze pro nekoho, kdo si mysli, ze je to "zajimave" to nic neprinese.
NKÚ SR tiež požiadal švédsku (JAS-39) aj americkú (F-16) stranu o informácie o
prevádzkových nákladoch.60 Švédska strana (SAAB) uviedla v súčasnosti priemerné operačné náklady na
letovú hodinu JAS-39 vo výške 175 000 SEK (17 328 EUR), americká strana (veľvyslanectvo USA v BA) 25
000 USD (20 641 EUR).
Problém je, že ta statistika počítá i letadla v uložence. Jak podotknul kolega Juraj Tichý, tak starší stroje budou automaticky znevýhodněné a nezobrazí to skutečnost. Například A10 je jedno s nejspolehlivějších letadel USAF a k údržbě potřebuje nejmíň speciálního vybavení. Taky je potřeba zvýraznit fakt že f35 se bude upřednostňovat kvůli tomu že je to nový stroj.Scotty87 píše: ↑29/7/2022, 09:09 Neustále se tu omílá jak je F-35 strašně servisně náročná a má tím pádem nízkou nasaditelnost. Tak se podíváme jak je to doopravdy. Tady je graf porovnávající availability rates strojů používaných v USA. Připomínám že tyhle čísla ještě táhnou dolů stroje vyrobené v prvních sériích F-35.
https://www.cbo.gov/publication/57966
Asi to s A-10 taková sláva není jako se traduje...alibaba píše: ↑29/7/2022, 12:00 Problém je, že ta statistika počítá i letadla v uložence. Jak podotknul kolega Juraj Tichý, tak starší stroje budou automaticky znevýhodněné a nezobrazí to skutečnost. Například A10 je jedno s nejspolehlivějších letadel USAF a k údržbě potřebuje nejmíň speciálního vybavení. Taky je potřeba zvýraznit fakt že f35 se bude upřednostňovat kvůli tomu že je to nový stroj.
Jak se míra dostupnosti letadel CBO liší od míry DoD
Míra dostupnosti letadel CBO počítá všechna letadla, včetně těch, která procházejí údržbou na úrovni depa (tj. hloubkovou údržbou nad rámec schopností personálu, kde letadlo provozuje). Naproti tomu DoD měří pouze dostupnost letadel v držení provozních jednotek a vylučuje tak z úvahy letadla procházející údržbou na úrovni depa nebo dlouhodobě skladovaná. Míra dostupnosti ministerstva dopravy není nepříznivě ovlivněna, když neobvykle velký počet letadel prochází údržbou na úrovni depa, zatímco měření CBO ukazuje menší dostupnost letadel.
Ta částka je finanční rámec, stanovený na povolení k vývozu letounů a výzbroje ze strany State Departmentu. Ke kontraktu a finální ceně je ještě daleko. I tohle schválení musí ještě kontrasignovat Kongres.Pavel 15 píše: ↑29/7/2022, 14:38 Německo kupuje 35 stíhaček F-35 za sumu 8,4 miliard dolarů
https://www.airrecognition.com/index.ph ... tions.html
Na problem se prislo v dubnu. Meli 90 dni na to udelat inspekci vsech sedacek. Doted bylo zkontrolovano 70% stroju. Takze tento stand down je o to zrychlit inspekce.Zemakt píše: ↑31/7/2022, 13:41 Pyropatrony bez složí:
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... .seznam.cz
To je správná připomínka. Takže je to tak jak to říkal můj dědeček - socialismus, kapitalismus, oboje stojí za *** protože oboje je -mus. A co je z musu, to je špatné!