Aero L-39NG

Odpovědět
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flogger G »

Když si vzpomenu, jak v době největší slávy L-39 čtyři linky téměř nestíhaly plnit kontrakty na dodávky Albatrosů, a teď je měsíčně založen jeden trup NG-čka, pokud jsem správně četl. Tohle tempo musí některé zájemce odradit od uzavření kontraktu. Je vůbec v silách Aera zvýšit tempo produkce alespoň o 50%?
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11572
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

V debatě někde výše to je uvedené jaká je roční produkce. Píše se rok 2022. V 38 jsme také mobilizovali milion mužů, a? Svět se mění Floggere.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17777
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

není problém postavit i dvacet linek, ale kolik se ročně prodá cvičných letounů této kategorie? Ty linky si na sebe musí vydělat.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11572
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

FfbPjbaX0AAMTKo.jpg
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Prečo má iba dva podkrídlové závesníky?
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flogger G »

Především byl tehdy L-39 špička cvičných strojů. Dnes je to jen víc než 50 let stará, do nekonečna vylepšovaná konstrukce, bez větších změn letových výkonů.
Co si pamatuji, do továrny Aero 20 výrobních linek nenašlapou.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17777
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Nevypada to, že by NG trpělo nedostatkem zakázek. A není NG úplně překopaná?
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11572
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

V této souvislosti je nutné připomenout konstukční filozofii Marcela Blocha respektive Dassaulta. Čímž zároveň odpovídám Skeletovi. Floggere už nyní se to dá považovat za úspěch. Za velký úspěch. Vyvíjet letoun podobné kategorie v současné době není fakt prdel, natož ho prodávat. Obzvláště u tak malého výrobce, byť s historií jenž nemá ve světě obdoby. Nostalgie je někdy pěkná a potřebná, reflektování současné doby je nezbytné.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flogger G »

Jasně, dnes se s cvičným proudovým strojem na světovém trhu těžko proráží, když jsme maličká zemička, také už nemáme tu chráněnou pozici výhradního dodavatele cvičných strojů.
Jj. uvnitř je stroj jiný, ztratil poezii absolutně jednoduchého analogového letadla. To hlavní si ale zachoval, snadné ovládání a odpouštění vážnějších chyb v pilotáži. Výhodou je také nový motor, který je, podle vyjádření pilotů, kteří si NG vyzkoušeli, velice živý a poskytuje vyšší bezpečnost. Jestli jsem dobře slyšel, měla by se životnost letadla pohybovat na pětinásobku životnosti L-39, až 15 000 hodin. I když ve většině byla konečná životnost původních L-39 až 4 500 hodin, plánovaná životnost základního projektu byla 2 500 až 3 000 letových hodin. Pozdější technologie umožnily vyšší nálet.

Pro kolegu Flader - sériový stroj má čtyři podkřídlové závěsníky a jeden podtrupový závěsný bod.
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 2/12/2022, 09:29, celkem upraveno 2 x.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2509
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Otázna je aj rýchlosť výroby, kedy z jednoduchých dielov napr lisovaných, ťahaných a podobne sa prešlo na časovo náročnejšiu (aj podstatne presnejšiu) výrobu CNC obrábanim. Ale myslím, že dané počty objednávok hravo zvládnu.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Flogger G píše: 25/10/2022, 00:10 Pro kolegu Flader - sériový stroj má čtyři podkřídlové závěsníky a jeden podtrupový závěsný bod.
Ďakujem. Už som sa bál, že došlo k nejakej zmene. Predsa len kedysi sa spomínalo, že má mať NG aj závesníky aj na koncoch krídel, ale z toho asi úplne zišlo.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17777
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

o tom se mluvilo u pokračovatele L-159, ale tam očividně k hloubkové modernizaci nedojde. Ne ve stylu L-39NG.
ObrázekObrázekObrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Práve, že bola spomínaná aj 39NG. Prekvapilo ma to, preto som si to zapamätal.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flogger G »

Ještě mám připomínku k propagaci L-39NG. Pokud se má stroj této kategorie lépe prodávat, měl by být často viděn při různých příležitostech ve větším počtu. Nejlépe by takovému účelu vyhovovala malá akrobatická skupina v sestavě 3 - 4 letouny. Pokud by soukromý vlastník Aera a český stát sdružily prostředky v procentuálním poměru vlastnictví společnosti, s využitím vojenských pilotů, kteří třeba končí svou armádní karieru, ale nechtějí končit jako piloti, byl by NG dobře mezinárodně prezentován.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3946
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

skelet píše: 25/10/2022, 12:21 o tom se mluvilo u pokračovatele L-159, ale tam očividně k hloubkové modernizaci nedojde. Ne ve stylu L-39NG.
Zatím zveřejněné směry v modernizaci L159

https://faei.cz/vyvoj-a-modernizace-v-a ... bou-zalet/
snooper
desátník
desátník
Příspěvky: 47
Registrován: 23/3/2018, 16:05

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od snooper »

Rozhovor s ředitelem Aera Vodochody o L39NG a L159 Viktor Sotona

https://www.aerospaceinczech.com/blog/l ... obu-l-39ng
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

snooper píše: 29/10/2022, 12:34 Rozhovor s ředitelem Aera Vodochody o L39NG a L159 Viktor Sotona

https://www.aerospaceinczech.com/blog/l ... obu-l-39ng
Aspoň to konečne priznali na rovinu, že s výrobou nových L-159 sa už nepočíta.
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 365
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Padouch »

Aero zmodernizovalo další 3 letouny L-39 pro Nigérii. Zvláštností je, že zpět do Nigérie přeletěly po vlastní ose...
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2283900
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flogger G »

Ještě malá prezentačka L-39NG.

https://www.youtube.com/watch?v=xIpJkoUYMUs

Ještě k vyjádření prezitenta Aera pana Sotony a konstruktéra ing Langa.
Co jsem viděl a zažil v mojí praxi s letadly L-39 několika verzí, byly Albatrosy u stihačů využívány v celém spektru letové obálky a nikdo je nešetřil. Zvlášť, když se u PVOS využívaly na boj s nízkoletícími pomalými cíly, tam se chodilo běžně na 4 - 6 g do plusu a záporně do 2,5 - 3g. Akcelerometr v kabině vydal po přistání okamžité svědectví.
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 2/12/2022, 21:16, celkem upraveno 1 x.
Mejla74
četař
četař
Příspěvky: 76
Registrován: 7/11/2022, 19:35

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Mejla74 »

Aero začíná se sériovou výrobou L39NG. https://www.czdefence.cz/clanek/aero-vo ... obu-l-39ng
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“