Dejvův wargamingový koutek

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Daver »

Alfik píše: 12/12/2022, 09:43 "Lod se může pohybovat ve třech rychlostech, které neumím přeložit :D Light sales je jeden pohyb, Battle sails jsou dva pohyby, Full sails jsou tři pohyby."

Pomůžu, přeložím a vysvětlím. Dle svých skromných znalostí :)
Light sails (lehké plachty) - jsou vztyčeny jen tzv. "bermudské" plachty, tedy plachty s pni a na lanech. typicky vratiplachta na zadním stěžni, ať už latinská nebo portugalská, a kosatka, a k tomu (aby to vůbec aspoň trošku jelo :) ) hlavní plachta (ráhnová). Výhodou je menší zatížení posádky i menší rychlost, jakož i lepší obratnost. Používá se k manévrování apod. A taky za bouří.
Battle sails (bojové plachty) - jsou vztyčeny všechny plachty mimo těch úplně nahoře, tedy mimo nadbramových a marsových. Zase, v boji nebylo času ani dost posádkářů, tak se vyměnila nejvyšší dosažitelná rychlost lodi za to, že se dalo s tím počtem plachet rozumně manipulovat. Navíc, ty nahoře mají největší pravděpodobnost, že během boje spadnou a něco poškodí, do něčeho se zamotají, či někoho pobijí.
Full sails (plné plachty) - no a z toho logicky vyplývá, že toto uspořádání je "všechno včetně kapesníků na stěžně pane Pullingsi" :)
Dík. Tak nějak bych to asi přeložil taky, ale nějak mi to nešlo přes prsty :D To je stejné jako, že anglicky je Rigging a česky takeláž. VÍM že takeláž je správně, ale čověku se to tak nějak divně kroutí v držce, když to říká, stejně jako "lehké plachty".

Ale přečetl jsi to, to že jsi k tomu došel a doplnil mne je toho důkaz! :D
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Daver »

V tomhle příspěvku jsem psal o svém malém námořnickém projektu.
Obrázek

Inu, o víkendu ke mne dorazil kamarád na trochu toho historického autismu a jeden celý den jsme alokovali pro hraní General Quaters 3.
General Quaters je stará hra. Tak stará, že si pamatuje ještě Sovětský svaz. 1. edice vyšla v roce 1975 a využívala šestistěnné kostky. 2. edice k šestistěnkám přihodila ještě desetistěnky a konečně, nejnovější edice, z roku 2006 přešla na dvanáctistěnky.

Když jsem poprvé viděl pravidla, tak jsem je opět zavřel, odložil a půl roku se na ně nepodíval. Jsou to totiž klasická "boomerská" pravidla, kdy jsou to opravdu STĚNY textu. Nakonec mne to ale nedalo a po shlednutí jednoho videa (hodím ho na konec textu) jsem tomu dal znova šanci. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že ta pravidla nejsou takovej masakr jak se zdají být, krom toho jsem byll velmi potěšen jednou věcí, která je u většiny wargaming pravidel naprosto klíčová a mnoho lidí si to ani neuvědomuje. A tím je dobře udělaný QRS (Quick reference sheet), shrnutí pravidel na jedné A4 (klidně z obou stran). Dále co mne velmi potěšilo byl obsah pravidel samotných neb obsahují mechaniky pro boj hladinových lodí, ponorky (a protiponorkový boj), počasí, noční boj, letadla atd atd. a vše je udělané tak, že můžete ze své hry cokoliv z toho vynechat a hra bude furt vyborně fungovat.

Zde jsou screeny QRS. Jak můžete vidět Flank speed obsahuje kostru pravidel a ono to vlastně pro začátek hraní stačí. Samozřejmě během hry nrazíte na detaily, které je potřeba upřesnit, ale proto jsou tam ty odkazy žeano.
Co tuhle hru dělá celkem "vyjmečnou" je fakt, že vše se děje simultálně. Žádné střídání hráčů. V plánovací fázi (TACTICAL PLOT PHASE) si napíšete pohyby pro vaše divize lodí popřípadě pro vaše jednotlivé lodě. Uděláte to vy a udělá to protivník. Tajně. Každý na svůj papírek. Pak dojde na pohybovou fázi (MOVEMENT PHASE) a vy odhalíte svůj plán a podle něj se hnete. Tady dávám příklad. Dle tohoto plánování se divize pohne o 10cm vpřed, pak se pohne o 5 dílků na pravobok podle šablony (jejíž obrázek je vedle) a pak se hýbe dalších 10cm rovně.
Jednoduché.

Obrázek Obrázek

Následuje střelba. Ta, stejně jako pohyb probíhá zároveň. Všechny lodě provedou střelbu a až na konci se vyhodnocuje, takže pokud nějaká loď ztratí 3 věže ze 4, jejich ztráta se projeví v dalším kole.
Vtipné je, že při házení a vyhodnocování střelby to má takovej ten správnej pocit. Neházíte milionem kostek a, stejně jako ve skutečnosti, víc budete netrefovat než trefovat, ale když trefíte, tak to většinou bolí.
Celé vyhodnocení střelby se točí okolo níže uvedené tabulky. Každé námořnictvo má svojí, neb žádná dvě námořnictva nemají stejná děla. Však to znáte. (mimochodem, tahle tabulka byla taky věc co mne na první dorou regulerně vystrašila, ale ukázalo se že je strašně jednoduchá)

Než abych nějak obecně popisoval, tak vám dám jeden konkrétní příklad, protože na tom se to vysvětluje nejlépe, neb ono to vypadá složitě a vůbec není.
Obrázek

Nebudu lhát, vynechal jsem toho dost. Torpéda, souboj v noci, radary, sonary, ponorky, letadlové lodě, letadla samotná, počasí. Ani já jsem se totiž o tyhle části ještě neměl šanci vyzkoušet. Po 3 pokusech musím říct že ta hraje opravdu výborná. Její mechaniky a hratelnost se střetla presně v tom "příjemném" bodě, kdy je to dost komplexní a historicky přesně a zároveň tím netrpí hratelnost. A co se týče historického pocitu? Inu v naší třetí hře USS North Caroline v první salvě trefila KMS Bismarcku kormidlo a ten po celou hru kroužil, takže tak. :D :D
Naposledy upravil(a) Daver dne 5/3/2023, 23:29, celkem upraveno 1 x.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
mikhail
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1700
Registrován: 19/4/2006, 20:09

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od mikhail »

Paráda vyzerá to pekne. Ako chalan som si robil takéto deskové hry sám na základe jednej knihy (presný názov nepoznám, ale boli v nej pravidlá ako tvoriť rôzne deskové hry). Predsalen boli 90-te roky a nič poriadne nebolo dostupné. Takto som si spravil hru Waterloo 1815 (najviac času mi trvalo nakreslenie hexa polí na A2 papier :D ) Potom námornú ťahovku s bojmi okolo Guadalcanalu....Môj ORBAT...v zásade mi nevadilo, že sa pri Guadalcanale stretávala španielska bitevná loď JAIME I s ruským pancierovým krížnikom z bitky pri Cušime....ach tá mladosť :D

Časom som ale logicky prešiel na PC ťahové stratégie. Ak zháňaš naozaj komplexnú PC turned-based ťahovku z Pacifiku, tak skús War in the pacific Admirals Edition. Teraz je dokonca v obrovskej zľave za 16€ (z pôvodných 79€)!

Nič lepšie a vyšperkovanejšie som popravde nehral.

https://www.matrixgames.com/game/war-in ... ls-edition
Dezoláti všech zemí, vyližte si prdel!
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 867
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Ataman »

mikhail píše: 13/12/2022, 13:10War in the pacific Admirals Edition
https://www.matrixgames.com/game/war-in ... ls-edition
Půl flašky a království tomu, kdo mi vysvětlí, jak to hrát na současných sestavách. S otravnými lagy po každým kliknutí to nedávám, naštestí sem si našel skoro plnohodnotnou náhradu:
https://www.slitherine.com/game/warplan-pacific

Ale zpátky ke stolu, i my wargamisti máme naozaj komplexné ukracovátka volného času, třebas:
https://boardgamegeek.com/boardgame/11825/empire-sun
nebo(tyhle dvě nemám, tuze moc bych chtěl, ale prostor není):
https://boardgamegeek.com/boardgame/314 ... 1945-secon
https://boardgamegeek.com/boardgame/228 ... nd-edition
a spoustu dalších.
Daver píše: 13/12/2022, 00:51Victory at sea a to bylo tak obrovské zklamání
Tam bylo špatně co? Kvalita modelů, nebo i pravidla?
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
mikhail
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1700
Registrován: 19/4/2006, 20:09

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od mikhail »

Ataman píše: 13/12/2022, 15:10
mikhail píše: 13/12/2022, 13:10War in the pacific Admirals Edition
https://www.matrixgames.com/game/war-in ... ls-edition
Půl flašky a království tomu, kdo mi vysvětlí, jak to hrát na současných sestavách. S otravnými lagy po každým kliknutí to nedávám, naštestí
V rýchlost isom zagooglil...zdá sa mi, že to pomohlo aj mne v minulosti.

1.riešenie
Check the following switches; you can add them at the desktop shortcut to the program like:

"C:\Matrix Games\War in the Pacific Admiral's Edition\War in the Pacific Admiral Edition.exe" -fd -px1920 -py1080 -altFont -deepColor -skipVideo –dd_sw

Works fine without lagging on my 2.4GHz 2.5GB RAM (no joke!) and an old 512MN vid card.

Klink, Oberst


2.riešenie

Here's what I use: "C:\Matrix Games\War in the Pacific Admiral's Edition\Beta2\War in the Pacific Admiral Edition.exe" -fd -altFont -px1920 -py1080 -archive -cpu1
Ataman píše: 13/12/2022, 15:10 naštestí sem si našel skoro plnohodnotnou náhradu:
https://www.slitherine.com/game/warplan-pacific
Warplan mám aj ja a popravde mi to pride až veľmi zjednodušené oproti War in the pacific. takže to nehrávam.
Dezoláti všech zemí, vyližte si prdel!
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 867
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Ataman »

mikhail píše: 13/12/2022, 15:50 1.riešenie
2.riešenie
Díky, pozítří vyzkouším.
mikhail píše: 13/12/2022, 15:50Warplan mám aj ja a popravde mi to pride až veľmi zjednodušené oproti War in the pacific.
To je samozřejmě pravda, jenže lagující WITPAE je o infarkt.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11468
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Zemakt »

:shock: I PC tahové strategie lagujou?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 867
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Ataman »

Jo, klikneš a čekáš vteřinu, dvě, než se to projeví.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Daver »

Ataman píše: 13/12/2022, 15:10
Daver píše: 13/12/2022, 00:51Victory at sea a to bylo tak obrovské zklamání
Tam bylo špatně co? Kvalita modelů, nebo i pravidla?
V první řadě. Kvalita modelů, ta se mi nezdála už z fotek. Prostě při tomhle měřítku, ceně a materiálů mohlo a mělo vyjít z toho něco mnohem lepšího než tyhle brambory.

A co se týče pravidel? Jsou straně dumbed down a vůbec to neni jakože pocitově TEN námořní wargaming co člověk hledá. Pravidla bych ještě nerad srovnával, protože v General Quarters 3 nemám ještě dost nahráno, ale už teď vidím, že tam kde je GQ3 War Thunder, tak VaS jsou World of warships.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4161
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Alfik »

Ataman píše: 13/12/2022, 21:18 Jo, klikneš a čekáš vteřinu, dvě, než se to projeví.
Aaale simvás, hrávali jsme svého času i mulťák v Silent Hunteru III - a to se musí v reálném čase (tedy v r. č. hry, tzn. bez urychlování, naštěstí ne v reálně reálném čase :) ).
Jde to. Ale teď už bych na to asi nikoho nepřemluvil... :)
Jedna hlídka vyšla často i na půl roku... :lej:
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 867
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Ataman »

Sory Alfíku, ale srovnáváš nesrovnatelný.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Daver »

Jak jsem říkal, GHQ má ŠÍLENÉ detaily. Zde máte dva Shermany, u kterých je jasně vidět co je to za verse.

Obrázek


a tady se mužete podívat na takové srovnání :D
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 867
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Ataman »

mikhail píše: 13/12/2022, 15:50 1.riešenie...
...funguje. Ejchuchů!
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 867
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Ataman »

Daver píše: 14/12/2022, 00:11V první řadě. Kvalita modelů, ta se mi nezdála už z fotek. Prostě při tomhle měřítku, ceně a materiálů mohlo a mělo vyjít z toho něco mnohem lepšího než tyhle brambory.
Tak to je ovšem na pytel. Jeden z důvodů, proč se vyhejbám figurkám je, že je s nima hafo práce, absolutně mimo moje možnosti. Mizerný pravidla by zas až tak moc nevadili, vyhodily by se a koupily by se jiný, třeba ty GQ3. Zůstanu tedy u svých žetonků.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Daver »

Ataman píše: 17/12/2022, 15:16
Daver píše: 14/12/2022, 00:11V první řadě. Kvalita modelů, ta se mi nezdála už z fotek. Prostě při tomhle měřítku, ceně a materiálů mohlo a mělo vyjít z toho něco mnohem lepšího než tyhle brambory.
Tak to je ovšem na pytel. Jeden z důvodů, proč se vyhejbám figurkám je, že je s nima hafo práce, absolutně mimo moje možnosti. Mizerný pravidla by zas až tak moc nevadili, vyhodily by se a koupily by se jiný, třeba ty GQ3. Zůstanu tedy u svých žetonků.

Na druhou stranu. Tohle je obrovská výhoda historického wargamingu, na tyhle věci nedáš copyright. Takže pokud se nelíbí lodě a pravidla z Victory at sea je tu Navwar nebo GHQ nebo 3D tisk :)
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 867
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Dejvův historický wargaming

Příspěvek od Ataman »

Jasně, a právě proto bych potřeboval nějaký už hotový(rozumněj včetně barev) modely. Úplně propadnout se tomu nechystám a na občasný hraní se mi investovat spoustu času a nervů do barvení nechce(jednou sem to zkusil, byl to SH I. edice a ano správně, půlka genestealerů už asi 15 let stále čeká).
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Re: Dejvův wargamingový koutek

Příspěvek od Daver »

Kamarád pro tabletop odnož games.cz napsal serii článků o wargamingu. Přihazuji odkazy aby jste si mohli počíst a neváhejte se na cokoliv zeptat, osobně jsme schopen odpověděď na hromadu nejasností :)
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Re: Dejvův wargamingový koutek

Příspěvek od Daver »

Myslím že je na čase představit 1. z boomerských pravidel, která hraju (a jako vlastně jich není málo :D )
První, čemu říkám "boomerská pravidla". Jedná se o pravidla jejichž první edice byla napsaná v 80s-90. letech(samozřejmě, vycházejí i novějí edice ale...on tak reálně takovej rozdíl není, ten rukopis je tam znát).
Taková hra se vyznačuje poměrně náročným popisem pravidel, zvláštní strukturou textu a na první pohled vypadaj fakt složitě ale po zahrání jsou fakt jednoduchá :D Jo a je tam poměrně dost tabulek.

První takovou hrou je pro mne AK47 Republic. Jedná se o pravidla, jejichž poslední edice vyšla v roce 2009 (ale první edice je z roku 97) a jsou to pravidla pro ozbrojený konflikt v Africe v letech 1950-1990, ale co jsem koukal existuje spousta fanmade rozšíření (třeba AK74) která to rozšiřují dál a i na jiná bojiště. Hra je dělaná pro měřítko 15mm a veškeré pěší podstavce by měli být 3cmx3cm. Poznámka, tyhle hry se poměrně dobře vysvětlují přes tabulky, které jsou v pravidlech, tabulky dávám do spoilerů, takže se dají snadno otevřít :)
Na začátku si určíte jakou vlastně hrajete armádu:
Obrázek
Z toho vychází ORBAT a různé bonusy, popřípadě mínusy, která ta daná armáda má. Plus to je hodně, řekněme, příběhová věc. Na jednotlivé armády jde naroubovat kdeco. Viz třeba Communist intervention army, to jsou pro mne jasní Kubánci, ale pokud bude vaše fantazie hodně divoká, proč by to nemohla bejt ČSLA? Tahle hra je víceméně na pomezí historického wargamingu a vaší fantazie.

Já osobně jsem jako příklad vybral tabulku armády, kterou mám což jsou Western intervention army. Communist intervention army, třeba má povinnou od každého jednu jednotku (1 milice, 1 regulars, 1 profesional), ale taky musí povinně vzít nějakou techniku (AFV, Technical, towed gun), People´s popular front army musí mít minimálně 2 jednotky milice a 1 regulary, 0 profesionálů a tak.
Na výběr je jednotek skutečně dost a všechny jsou ve třech kvalitách. Buď milice, nebo reguláři a nebo profesionálové (jinými slovy žoldáci a tak :D )
Cena se pohybuje za jednu base, za jeden podstavec. Jak jsem zmínil, hra je určena pro 15mm takže na jeden podstaveček se vejdou až 4 modely, ale záleží na preferenci. Na konci dám příklad mé armády :).
Níže se mužete podívat na výběr jednotek a jejich cenu.
Armády které se postavíte mužou vypadat takto (to jsou příklady z pravidel)
Obrázek

První co sestane je taková minihra, takovej myšlenkovej soubot s protivníkem. Jmenuje se to "15 dní do války", kdy se s protivníkem rozhazuje po podporu a další věci co vám mohou pomoci, nebo naopak přitížit.

Na začátku máte vy i protivník 16 D6 které můžete rozdělit do 3x 5dní. Některé dny můžou zůstat prázdné a někde si mužete vsadit víc, součet kostek ale musí být vždy 16). Protivník dělá to samé. Když jsou kostky rozhozeny, házíte proti sobě a počítá se počet úspěchů, úspěch je na 4+ a vy potřebujete jich hodit víc než protivník. Takže pokud třeba v úterý první týden máte 2 kostky D6 a protivník 1D6, vy hodíte 4 a 5 a protivník 1 tak jste vyhrály. Úspěch si mužete přenést do dalšího dne a nebo mužete hodit, pokud se rozhodnete že si hodíte tam vezmete 2D6 a hodíte a výsledek odečtete z tabulky vaší armády. Já jsem zde sdílel Western intervention force, takže když hodím třeba 11 tak protivník, pokud má milici, musí vzít 3 podstavečky dle svého uvážení a dát je do boxu rezerv. Pokud se rozhodnete risknout a necháte si vítězství do dalšího dne a vyhrajete v dalším dni, můžete si přidat 3D6(takže při vítzství v dalším dni můžete házet až 5D6). Tam už jsou zajímavější odměny. Tímhle způsobem se hlavně rozhoduje jaký bude scénář a kdo bude útočník a kdo obránce, na konci se totiž sečtou attack pointy a kdo má víc tak je attacker a zároven, rozdíl v bodech určuje jaký bude scénář.

Pak začne hra.
V kolech se protivníci střídají. První hraje Generál útočníka, poté hraje generál obránce a pak se jednotky střídají. Na začátku dalšího kola, když je jednotka aktivovaná se ji vyhodnotí ztráty (pokud utrpí dost ztrát, tak může i utéct).

Ve hře je poměrně dost prvků náhody které jedou přes různé modifikátory. První taková věc je, že pohyb je náhodný (2D6), kolik podstavců z jednotky může střílet je taky náhodné, to se řeší hodem kostky. Pokud je jednotka profesionálů tak se přičte 1, pokud milice tak se ubere.
To samé samotná střelba. Každý podstavec je jeden výstřel. Dostřely jsou v palcích. Pozor, útočník hází 2D6, cíl, čili obránce hází 1D6 (tohle má jakoby značit obranou střelbu, pokus o vyhnutí se, pokud jde o RPG atak). Výsledky se porovnají, odečtou se modifikátory z tabulky a podle výsledku to může být nic, pin a nebo byl podstaveček zníčený. :)
Pokud by někoho zajímalo něco bližšího ohledně tohoto rule setu, neváhejte se ozvat. Spoustu věcí jsem vynechal, nechtěl jsem přepisovat celá pravidla. Vybral jsem jen to základní a pak to nejzájímavější :) a nyní, showcase:
Kamarád a protihráč a jeho Freedom Army of Mtumsia. Modely jsou z větší části Peter pig, včetně Tček. Tetrarch, Bradley, BMP-3 a Sherma jsou Battlefront.
Obrázek

https://potanswar.blogspot.com/2022/05/ ... umsia.html
moje Britská armáda v Keni, 50. léta. Asi to nebude moc vidět ale modely mají kombnaci starých SMLE, Stenů ale i nových FALů :)
jedno malé WIP ještě bez podstavců. Jeepy jsou Battlefront, pěchota je mx Skytrexu a PeterPig. poznámka: moje armáda NENI kompletní :D chtěl bych tam African rifles, možná nějaký Sherman, Bren carriery nebo Comet a Centurion plus nějaké nákladáky :D tohle je bare minimum co mohu hrát :).
Obrázek
Obrázek
a pár fotek z našich bitev :)
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Re: Dejvův wargamingový koutek

Příspěvek od Daver »

Ke svátku jsem dostal 6mm brity do Crossfire :)


tohle je jedna company, mám modely ještě na další 3 companie, eng platoon, Recce platoon
Obrázek

a teda nějakou techniku do AK47
Obrázek
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Uživatelský avatar
Daver
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1573
Registrován: 5/10/2004, 21:11
Bydliště: Plzeň

Re: Dejvův wargamingový koutek

Příspěvek od Daver »

Wargaming pro mravence :razz:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“