Kamov Ka-50 a Ka-52
Moderátor: Julesak
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Válka je jedna velká a nejlepší testovací střelnice pro zbraně
Boje na Ukrajině odhalily konstrukční problém ruského vrtulníku.
Stroje se údajně potýkají s vážnými technickými nedostatky vyvolanými silnými vibracemi.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahr ... iku-202803
Prostě vrtule dostávají pořádný záhul
Reálný provoz ukázal, že vrtulník Ka-52 je náchylný k nadměrným vibracím, které vedou k mechanickým poruchám a v konečném důsledku i ke ztrátě stroje. Otřesy mohou mít vliv i na celkovou stabilitu a na elektronické systémy, které řídí například zaměřování nebo navigaci.
Boje na Ukrajině odhalily konstrukční problém ruského vrtulníku.
Stroje se údajně potýkají s vážnými technickými nedostatky vyvolanými silnými vibracemi.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahr ... iku-202803
Prostě vrtule dostávají pořádný záhul
Reálný provoz ukázal, že vrtulník Ka-52 je náchylný k nadměrným vibracím, které vedou k mechanickým poruchám a v konečném důsledku i ke ztrátě stroje. Otřesy mohou mít vliv i na celkovou stabilitu a na elektronické systémy, které řídí například zaměřování nebo navigaci.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Spíš to vypadá na problémy v reduktoru/převodovce. Ta je u všech vrtulníků s turbohřídelovými motory hodně složitá (vodorovný motor x svislá vrtule), natož o protiběžných vrtulí. U Mi-24 je to kotel odhadem tak 1,5m x 1m. Vždycky mě fascinovalo, jak to sovětští inženýři zvládli o řady Tu-114/20/95 o kterých nevím, že by se jim tam nějak výrazně reduktory porouchávaly. A to má ten motůrek dneska 11 000 kW.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Jako že se netestovalo za reálného provozu? To snad ne. Tyto problémy měl Mil ale Kamov?
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Tak možná testovaly a neprošly, takže čekaly na opravu. A v nouzi je Rusové vytáhli z kopřiv a teď hrdinsky zkouší, co vydrží.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Sovětští inženýři to zvládli možná proto, že tam měli německé kolegy https://airpages.ru/eng/ru/troph3.shtml a pak se to knowhow vytrácelo a vytrácelo, až zbylo to co vidíme teď (nemyslím kanál Zvezda a reklamní prospekty).
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
ONO se občas něco, jako nemusí to bejt masový jev. JEN to novináři třeba jen zveličuji, každá technika vyžaduje údržbu.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Přesně tak. Mohlo se to projevit u několika strojů, což je dejme tomu procento ze všech vyrobených, a mohla to být závada či výrobní nepřesnost která se v běžném provozu neměla čas vyjevit.
A taky to může být pilotní chyba, viz můj příspěvek v jiném vláknu o fenoménu LFV - nízkofrekvenčních vibrací u vrtulníků v sestupné fázi, např. při přistání.
Válka je větší záhul a tak se projeví i závady které jindy nebyly neviděny.
Na druhou stranu, v tomto případě lze najít pro novináře omluvu - sice to je asi blbost, a typ zprávy "přání otcem myšlenky", ale opodstatněná "držením bojové morálky"
Btw: U am. vrtulníků s dvoulistými rotory se projevuje jev, vzniklý chybou pilota, zvaný "nárazové ulomení osy rotoru". Trvalo fůru let, snad okolo deseti, než přišli na to, co je příčinou!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Hezký ošplouch
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Klasicky rusky bordel. Piloti na milionovych strojoch nahanaju pre zabavu rybarov.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Všichni jsme byli mladí, hezcí a blbí.
Teď už nejsme ani mladí, ani hezcí, ale blbí jsme furt stejně... Piloti dělají občas voloviny všude.
Teď už nejsme ani mladí, ani hezcí, ale blbí jsme furt stejně... Piloti dělají občas voloviny všude.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
LZS asi nebude to pravé měřítko, že..
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Ja by som povedal, ze dnes, na rozdiel od minulosti, uz v nasich koncinach letecka nekazen u profesionalnych pilotov nie je vobec casta. Skor zriedkava. Samozrejme PPL su kategoria sama o sebe.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Lietanie nízko prináša isté komplikácie...
https://t.me/milinfolive/85135
https://t.me/milinfolive/85135
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Rozkaz zněl jasně: "Tak nízko, abys brnkal o stromy!"Julesak píše: ↑15/6/2022, 18:14 Lietanie nízko prináša isté komplikácie...
https://t.me/milinfolive/85135
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Dvě fotografie zveřejněné na oficiálních stránkách Ministerstva obrany Ruské federace:
- horní foto - Ka-52 v roce 2016 při cvičení "Kavkaz 2016".
- spodní foto - Ka-52 označené Zetkem při "podpoře" tzv Speciální operace.
Číslo RF-91112 viditelné na horní fotografii umožňuje identifikovat tento stroj jako ztracený během bojů o letiště Hostomel u Kyjeva.
- horní foto - Ka-52 v roce 2016 při cvičení "Kavkaz 2016".
- spodní foto - Ka-52 označené Zetkem při "podpoře" tzv Speciální operace.
Číslo RF-91112 viditelné na horní fotografii umožňuje identifikovat tento stroj jako ztracený během bojů o letiště Hostomel u Kyjeva.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Jsou vlastně nějaké novější zprávy o tom, jak si "káčka" na Ukrajině vedou? Prvních pár měsíců se to docela řešilo, ale teď mi přijde, jako by nelítali.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Ono ej aj otázne, koľko ich je teraz funkčných. Mali relatívne veľké straty k ich počtu, tak zvyšné stroje musia byť už aj slušne zodrané.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Ta spodní fotka je fejk, to musel byt super fotograf když se mu povedlo zachytit stejnou polohu rotorů, dýmu, záblesky a dokonce i vypadávající nábojnice. Moloděc
Tvůj temný oheň ti nepomůže, plameni Udúnu. Vrať se do stínu!