Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
4.6. Super Hornet poprvé tankoval z UAV MQ-25 T1.
https://news.usni.org/2021/06/07/mq-25a ... first-test
https://news.usni.org/2021/06/07/mq-25a ... first-test

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Zopakujú Česi scenár H-1 aj pri stihackach ?
https://www.defence24.pl/us-navy-nie-ch ... -komentarz
Pomôžte udržať výrobu F18 pri živote..
https://www.defence24.pl/us-navy-nie-ch ... -komentarz
Pomôžte udržať výrobu F18 pri živote..
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Asi těžko, ..... nelítaly ve Vietnamu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Hlavně by to absolutně nedávalo smysl, na rozdíl od H-1.
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Dle neoficiálních informací odmítl team, který má v kanadském tendru na starosti výběr nového nadzvukového letadla nabídku americké společnosti Boeing, která nabízí letoun F/A 18E/F. Důvodem má být nesplnění kanadských požadavků. Pokud se tato informace potvrdí, tak by v soutěži zůstali pouze jednomotorové stroje F35A a JAS 39 E/F.
https://zbiam.pl/kanada-odrzuca-super-hornety/
https://zbiam.pl/kanada-odrzuca-super-hornety/
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Hornetu se moc nedaří, v indii prohrál, v US námořnictvu jsou špatní z toho že SH nebude moci používat přilehající palivové nádrže, protože námořníctvo počítalo s tím že s nimi může spolupracovat s letadlem F-35 ne větší vzdálenosti. Uvidí se co ze SH zůstane.
On je celý program F/A-18E/F od začátku velmi rozporuplný.
Pro více informací doporučuji knihu Pentagon Paradox.
On je celý program F/A-18E/F od začátku velmi rozporuplný.
Pro více informací doporučuji knihu Pentagon Paradox.
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Na základě kontraktu ze 20. března 2019 probíhá ve výrobním závodě v St. Louis výroba 78 Super Hornetů Block III, které mohou nést přiléhající nádrže na celkem 3 175 kg paliva. První byl předaný v září 2021. Současně probíhá na paralelní lince postupná přestavba letounů Block II na Block III (mají být přestavěné všechny). Na třetí lince probíhá program SLM - Service Lifetime Modernization - prodloužení provozní životnosti stávajících strojů Block I a Block II.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
2021, námořnictvo zastavuje plány na pořízení CFT pro SH pro technické potíže.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... fuel-tanks
Více rozepsané je to tady :
https://billieflynn.com/conformal-fuel- ... ree-lunch/
Bez CFT to má SH u námořnictva spíše špatné.
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2 ... it-failed/
Námořnictvo chtělo ukončit výrobu SH ale politici prosadili nákup 12 ks SH v roce 2022 ( protože Boeing nemá dobré roky)
https://www.scramble.nl/military-news/a ... 022-budget
Načasování se kryje ze selháním s CFT, ale také s tím že nepotřebují nové Hornety, ale budou modernizovat ty co mají.
Strojový překlad ze zdroje scramble.nl
Další Super Hornets v rozpočtu FY 2022
Podle návrhu zákona o národní obraně se výbory Sněmovny reprezentantů a Senátu dohodly na návrhu zákona o fiskálním roce 2022 pro dvanáct dalších F/A-18E/F Super Hornets. Nová pojistka byla vydána 7. prosince 2021.
Ačkoli americké námořnictvo prosilo o ukončení výrobní linky Super Hornetu, přidání dvanácti stíhaček má podle shrnutí návrhu zákona „zmírnit nedostatek stávkových stíhaček námořnictva a posílit kapacitu taktických stíhacích letadel“.
Původně americké námořnictvo plánovalo nákup dalších Super Hornetů v rámci víceletého nákupu mezi fiskálním rokem 2022 a fiskálním rokem 2024, ale předložení rozpočtu služby na fiskální rok 2021 požadovalo ukončení výrobní linky letadel vyrobených Boeingem po tomto rozpočtovém roce.
Námořnictvo v té době uvedlo, že místo toho použije tyto peníze na investice do svého programu NGAD (Next Generation Air Dominance), který zahrnuje stíhací letoun šesté generace. Výbor vyjádřil znepokojení nad tlakem amerického námořnictva na ukončení vyspělé výrobní linky na vývoj nových technologií.
Návrh rozpočtu na fiskální rok 2022 byl zveřejněn počátkem listopadu 2021. Klíčové poznatky z tohoto návrhu byly:
Námořní letectví (US Navy a US Marine Corps) navrhuje pořídit 97 letadel všeho druhu, oproti 144 ve fiskálním roce 2021. Námořní letectví je obecně dobré kondici. Zásoby byly stabilní, průměrné stáří většiny prvků je dobré a námořnictvo nakupovalo dostatek letadel, aby udrželo své zásoby.
Přehled nákupu letadel ve fiskálním roce 2022:
Pevné křídlo :
20x F-35C Lightning II
17x F-35B Lightning II
0x F/A-18E/F Super Hornet, viz dohoda o přídavných letounech
5x E-2D Hawkeye
6x KC-130J Super Hercules
Z dlouhodobého hlediska se kritizované rozhodutí obětovat F-14 nezdá tak úplně jako dobrý nápad. Měl větší dolet i rychlost, námořnictvo se ho zbavit nechtělo, ale nemělo moc na výběr.
Tomcat byl drahý, F-14D sliboval nižší náklady na provoz ( a on by toho dosáhl), ale Tomcatovi nebylo přáno.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... fuel-tanks
Více rozepsané je to tady :
https://billieflynn.com/conformal-fuel- ... ree-lunch/
Bez CFT to má SH u námořnictva spíše špatné.
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2 ... it-failed/
Námořnictvo chtělo ukončit výrobu SH ale politici prosadili nákup 12 ks SH v roce 2022 ( protože Boeing nemá dobré roky)
https://www.scramble.nl/military-news/a ... 022-budget
Načasování se kryje ze selháním s CFT, ale také s tím že nepotřebují nové Hornety, ale budou modernizovat ty co mají.
Strojový překlad ze zdroje scramble.nl
Další Super Hornets v rozpočtu FY 2022
Podle návrhu zákona o národní obraně se výbory Sněmovny reprezentantů a Senátu dohodly na návrhu zákona o fiskálním roce 2022 pro dvanáct dalších F/A-18E/F Super Hornets. Nová pojistka byla vydána 7. prosince 2021.
Ačkoli americké námořnictvo prosilo o ukončení výrobní linky Super Hornetu, přidání dvanácti stíhaček má podle shrnutí návrhu zákona „zmírnit nedostatek stávkových stíhaček námořnictva a posílit kapacitu taktických stíhacích letadel“.
Původně americké námořnictvo plánovalo nákup dalších Super Hornetů v rámci víceletého nákupu mezi fiskálním rokem 2022 a fiskálním rokem 2024, ale předložení rozpočtu služby na fiskální rok 2021 požadovalo ukončení výrobní linky letadel vyrobených Boeingem po tomto rozpočtovém roce.
Námořnictvo v té době uvedlo, že místo toho použije tyto peníze na investice do svého programu NGAD (Next Generation Air Dominance), který zahrnuje stíhací letoun šesté generace. Výbor vyjádřil znepokojení nad tlakem amerického námořnictva na ukončení vyspělé výrobní linky na vývoj nových technologií.
Návrh rozpočtu na fiskální rok 2022 byl zveřejněn počátkem listopadu 2021. Klíčové poznatky z tohoto návrhu byly:
Námořní letectví (US Navy a US Marine Corps) navrhuje pořídit 97 letadel všeho druhu, oproti 144 ve fiskálním roce 2021. Námořní letectví je obecně dobré kondici. Zásoby byly stabilní, průměrné stáří většiny prvků je dobré a námořnictvo nakupovalo dostatek letadel, aby udrželo své zásoby.
Přehled nákupu letadel ve fiskálním roce 2022:
Pevné křídlo :
20x F-35C Lightning II
17x F-35B Lightning II
0x F/A-18E/F Super Hornet, viz dohoda o přídavných letounech
5x E-2D Hawkeye
6x KC-130J Super Hercules
Z dlouhodobého hlediska se kritizované rozhodutí obětovat F-14 nezdá tak úplně jako dobrý nápad. Měl větší dolet i rychlost, námořnictvo se ho zbavit nechtělo, ale nemělo moc na výběr.
Tomcat byl drahý, F-14D sliboval nižší náklady na provoz ( a on by toho dosáhl), ale Tomcatovi nebylo přáno.
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
To: Wasp
Děkuju za vyčerpávající uvedení na pravou míru. Určitě přesun finančních prostředků na NGAD s větším doletem je rozumná věc.
Nicméně, aniž bych se chtěl hádat, materiály jsou z konce roku 2021 a v textu se píše:
“The Block IIIs coming off our assembly today have the provisions in place to accept a conformal fuel tank in the future,” F/A-18 manufacturer Boeing told Shephard News reporter Tim Martin.
But for now, the Super Hornets won’t have the overwing tanks, the Navy and Boeing confirmed in separate statements. The service paused the tank program back in January, the Navy stated.
"Bloky III které dnes vycházejí z naší montážní linky mají zařízení pro připojení přiléhajících nádrží v budoucnosti" uvedl výrobce Boeing reportérovi Shepard News Timu Martinovi.
Ale nyní Super Hornety nebudou mít přiléhající nádrže, potvrdil Boeing a NAVY v oddělených vyjádřeních. NAVY se k programu nádrží vrátí v lednu.
Tj. lednu 2022 - dnes máme prosinec 2022 a nic novějšího jsem nenašel.
Děkuju za vyčerpávající uvedení na pravou míru. Určitě přesun finančních prostředků na NGAD s větším doletem je rozumná věc.
Nicméně, aniž bych se chtěl hádat, materiály jsou z konce roku 2021 a v textu se píše:
“The Block IIIs coming off our assembly today have the provisions in place to accept a conformal fuel tank in the future,” F/A-18 manufacturer Boeing told Shephard News reporter Tim Martin.
But for now, the Super Hornets won’t have the overwing tanks, the Navy and Boeing confirmed in separate statements. The service paused the tank program back in January, the Navy stated.
"Bloky III které dnes vycházejí z naší montážní linky mají zařízení pro připojení přiléhajících nádrží v budoucnosti" uvedl výrobce Boeing reportérovi Shepard News Timu Martinovi.
Ale nyní Super Hornety nebudou mít přiléhající nádrže, potvrdil Boeing a NAVY v oddělených vyjádřeních. NAVY se k programu nádrží vrátí v lednu.
Tj. lednu 2022 - dnes máme prosinec 2022 a nic novějšího jsem nenašel.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Ten člověk, Flynn, ten co vypadá že je na výplatní pásce Lockheedu podle toho jak "sladce" mluví o Boeingu a jak má rád F-35, ve svém blogu udává důvody proč tak lehké a levné a rychlé nebude CFT na SH zavést.
Je to druhý odkaz od vrchu co jsem posílal v předešlém příspěvku.
Co jiného má manager Boeingu říci aby firma nevypadala jako banda hlupáků ? Je možné že se jim CFT nakonec povede, ale..
Je to druhý odkaz od vrchu co jsem posílal v předešlém příspěvku.
Co jiného má manager Boeingu říci aby firma nevypadala jako banda hlupáků ? Je možné že se jim CFT nakonec povede, ale..
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Ví se v čem je konkrétní problém?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Jak jsem ty postovaný odkazy studoval, tak je obava (zjištěné problémy?) z dopadu zvýšené hmotnosti na strukturu letounu.
Ale:
1/ Block III má zesílenou strukturu (ne dost?)
2/ NAVY má obavy, co udělá zvýšená hmotnost při katapultování (což je spíš její problém, než Boeingu)
3/ NAVY zjistila, že když přidá 3 500 kg hmotnosti paliva do těch nádrží, tak bude muset ubrat na hmotnosti výzbroje (opět problém spíš NAVY, než Boeingu)
A asi hlavní jsem zjistil z jiné literatury: NAVY zjistila, že nepotřebuje nové letouny, které by na lince ubíraly výrobní kapacitu, ale potřebuje urychlit přestavbu svých Block II na Block III, což je paralelně běžící program a asi vyžadující na kus míň času (a nákladů), než stavba nového letounu.
Ale:
1/ Block III má zesílenou strukturu (ne dost?)
2/ NAVY má obavy, co udělá zvýšená hmotnost při katapultování (což je spíš její problém, než Boeingu)
3/ NAVY zjistila, že když přidá 3 500 kg hmotnosti paliva do těch nádrží, tak bude muset ubrat na hmotnosti výzbroje (opět problém spíš NAVY, než Boeingu)
A asi hlavní jsem zjistil z jiné literatury: NAVY zjistila, že nepotřebuje nové letouny, které by na lince ubíraly výrobní kapacitu, ale potřebuje urychlit přestavbu svých Block II na Block III, což je paralelně běžící program a asi vyžadující na kus míň času (a nákladů), než stavba nového letounu.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
On tam mluví o problémech pevnosti konstrukce Hornetu samotného, které se s CFT výrazně zhoršily a o problémech s obsluhou panelů pod CFT. Které nejspíše budou zdražovat provoz.
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Aha, díky.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Boeing plánuje ukončit výrobu F/A-18 za dva roky. K prodloužení programu dojde pouze v případě novych zakázek pro export.
Zdroj:
https://boeing.mediaroom.com/news-relea ... tem=131215
Zdroj:
https://boeing.mediaroom.com/news-relea ... tem=131215
Re: Boeing F/A-18E/F Super Hornet
Boeing převzal první letoun F/A-18 Super Hornet na provedení přestavby z úrovně Block II na Block III. Letoun přistál na firmním letišti v St. Louis. Poslední nově postavený Hornet Block II převzala US NAVY v dubnu 2020 a byl to celkově poslední ze 322 jednomístných 18E a 286 dvoumístných F, které začala dostávat v roce 2005. V září 2021 pak dostala první ze 78 objednaných nových Block III. Vylepšení postupně prodloužily životnost letounů ze
6 000 letových hodin na 7 500 až na nynějších 10 000 u Block III. Přestavba na Block III bude zahrnovat Advanced Cockpit System s dotykovým displayem 10×19", pokročilou síťovou infrastrukturu zahrnující Distributed Targeting Processor Network (DTP-N) a Tactical Targeting Network Technology (TTNT), operační úkolový systém, snížení radarové stopu, AN/ASG-34 IRST (Infrared Search-and-Track) senzor a Conformal Fuel Tanks (CFT) s dodatečnou kapacitou 3500 lb paliva. Nový kokpit Zdroj: #avgeek #TacFighterTues
6 000 letových hodin na 7 500 až na nynějších 10 000 u Block III. Přestavba na Block III bude zahrnovat Advanced Cockpit System s dotykovým displayem 10×19", pokročilou síťovou infrastrukturu zahrnující Distributed Targeting Processor Network (DTP-N) a Tactical Targeting Network Technology (TTNT), operační úkolový systém, snížení radarové stopu, AN/ASG-34 IRST (Infrared Search-and-Track) senzor a Conformal Fuel Tanks (CFT) s dodatečnou kapacitou 3500 lb paliva. Nový kokpit Zdroj: #avgeek #TacFighterTues
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),