Venku na placu v Bukurešti je tohle soustrojí... 38cm houfnice GUDRUN.
Všimněte si že v kolech vagonu jsou všude elektromotory.
Pohon na silnici zajišťoval stejnosměrný generátor 300 V/90 kW přítomný v generátorovém voze. Pomocí kabelu rozděloval elektřinu na kola taženého vozu. Každé kolo má elektromotor o výkonu 15 koní, který se zapojuje do vnitřního prstence železničního kola s pastorkem. Pro jízdu po silnici byla silniční kola namontována na železničních kolech zvenčí.
Pro delší jízdy po kolejích byly pastorky odstraněny, namontovány nárazníky a podvozek seřazen mezi nákladní vozy.
https://www.suedbahnmuseum.at/at/museum ... stell-czug
Lafetový vůz, kolébka 42cm houfnice z Plzně. Muzeum v Bukurešti, Rumunsko.
Němci táhnou čs. 42cm houfnici, která odstřelovala pevnosti ve Francii. Možná i Sevastopol jako 30,5cm moždíř.
Nasazena silniční kola se zajímavými pneu Matador?
Artillerie Generatorwagen M.16 - B-Zug / C-Zug, výrobce Austro-Daimler
V kolech zadní nápravy tahače Daimler byly vestavěné elektromotory, které umožňovaly jízdu po silnici, v terénu a po železnici.
Hezká fotka, před nádražím, kde?
Ale generátorový vůz Austro-Daimler v muzeu

Existují fotky ukořistěného čs. tahače.
Československo převzalo část vyrobených vozů po WW1. Němci je ale pak sebrali, jako mnoho další výzbroje, která se uplatila při jejich válečných taženích. V československé armádě bylo ve 20. letech asi 32 benzinovo-elektrických vlaků. Austro-Daimler vyrobil přibližně 150 vojenských tahačů.
Další kořistí byl menší moždíř přejmenovaný na Kurzer 21cm Mörser(t).
https://www.vhu.cz/21cm-mozdir-vz-18/
Tažená r-u 38 cm houfnice vyvinutá Škodovými závody. Tato těžká děla byla až na pár kusů sešrotována.
Další fotky
https://trucksplanet.com/models/austro- ... zug-c-zug/
Velice zajímavé.