RFP bylo ještě několikrát změněný, finálně až v listopadu 2013, podle různých variant financování a plánu roční produkce.
V únoru 2014 bylo výběrové řízení zastaveno po podání protestu společnosti General Dynamics, že specifikace RFP byla napsaná na míru podvozku vozidla BAE Systems Bradley a neumožňuje použití jejich platformy Stryker. Diskuze se dostala až do kongresu, který GD vyhověl alespoň v tom, že BAE neměla dodávat provedení pro zdravotnickou evakuaci (MT). BAE Systems podal finální nabídku konceptu založeného na skupinách vozidel Bradley a Paladin v květnu 2014 a v prosinci obdržel kontrakt na zahájení fáze EMD - vývoj, inženýring, výroba na 29 prototypových kusů. Po jejich zkouškách mělo následovat zadání LRIP. Mezitím US Army odmítla požadavek Kongresu/General Dynamics na zařazení MT vozidel na kolové bázi a prosadila vývoj na bázi AMPV. Použití podvozku na bázi Bradley od BAE umožňuje shodu mezi 75 procenty bojových vozidel obrněné brigády, což usnadňuje údržbu a logistiku a zajišťuje, že vozidla mají srovnatelnou mobilitu.
Bylo plánováno pořízení celkem 2 907 vozidel v pěti variantách:
- M1283 pro všeobecné použití (plánováno 522 kusů)
Zdravotnické evakuační vozidlo M1284 (plánováno 790 kusů)
Vozidlo M1285 pro lékařské ošetření (plánováno 216 kusů)
M1286 Mission Command (plánováno 993 kusů)
M1287 Mortar Carrier Vehicle (plánováno 386 kusů)
Výrobní kapacita je nastavená na výrobu 300 ks ročně, s možností operativního zvýšení v případě potřeby.
Z vlastní iniciativy vyvíjí BAE Systems další verze - C-UAS pro protidronovou obranu a nebo na přímou podporu s bezosádkovou věží a 30 mm kanónem, představené na letošní Eurosatory. AMPV s věží a kanónem 30 mm Medium Caliber Weapon System (MCWS) - Zdroj: BAE Systems Rodina AMPV - Zdroj: BAE Systems