Je to jako bych chtěl srovnat krásný a moderní B-17 Flying fortres a B-18 Bolo. Funkčně je mezi nimi rozdíl 10-15 let a přitom vznikaly ve stejné době a na základě stejného požadavku

F8F_topvi.

F8F_sport.
Moderátor: Hans S.
Velkým problémem u Corsairu byl obrovský kroutící moment velké vrtule. Ono 2250 až 3000 koníků, to už je síla. Kvůli vrtuli bylo nutné použít dost vysoké podvozkové nohy a z letounu byl při pojíždění na palubě doslova mizerný výhled. A první verze podvozku byla navíc dost křehká. Při vývoji se také různě posunovalo umístění kokpitu, měnilo se umístění palivových nádrží, geometrie křídel.YAMATO píše:Zas takový rozdíl mezi F6F A F4U nebyl. Ostatně F8F byla zase jiná filosofie, jakési americké "Zero".
Mimochodem, není zas tak pravda, že by byl při vývoji Corsair problematický...trochu zlobil podvozek při přistání na LL, bylo to dost rychle opraveno, ale to už si námořníci oblíbili Hellcata a proto to zdržení při zavádění Corsairu...
Já měl dojem, že F8F byl spíš taková super záchytná stíhačka, třeby proti kamikaze a tak, prostě obrovské zrychlení a stoupavost (na tu dobu), však se dodnes používají pro závody, ne? A Zero bylo zase pro dlouhý dolet, velmi lehké a obratné...YAMATO píše:Zas takový rozdíl mezi F6F A F4U nebyl. Ostatně F8F byla zase jiná filosofie, jakési americké "Zero".