ATM 2/2024, s. 52.Jenže aby spolupráce vůbec vznikla, Aero muselo do projektu výrazně investovat a tato investice byla z podstatné části umořena s pomoci úvěru od České exportní banky ve výši přes půl miliardy korun (…) Nazývat proto průmyslovou spoluprací situaci, kdy sama ČR projekt zafinancovala prostřednictvím státní banky a MO ČR se na zavedení Aera do dodavatelského řetězce Embraeru nijak nepodílelo, lze považovat za zcela liché vyjádření vycházející z nepochopení konceptu průmyslové spolupráce i neznalosti reálií daného projektu. Bohužel, MO ČR o objemu zvažované průmyslové spolupráce tradičně neposkytlo další informace, a jak je obvyklé, nechává ji na “pozdější fázi” jednání namísto toho, aby představovala jeden z hlavních bodů vyjednávání, jak je tomu u vyspělých západoevropských států.
Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Ta průmyslová spolupráce je tam rozebraná, že se dosavadní spolupráce s Aerem nedá moc počítat:
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
I s ohledem na dlouhodobou zaměstnanost a s tím spojené povinné zaměstnanecké odvody v daňové a zdravotněsociální oblasti do státního rozpočtu? Je toto zohledněno v té 500 milionové investici? Obávám se že nikoliv. Zrovna tak by určitě šlo vyčíslit přidanou hodnotu technologického rázu, nabytí/udržení schopnosti výroby na určitém standardu apod., že. Jako sorry, ale mě se pětset míčů nezdá moc.
Jak tato oblast vychází v porovnání s Herkym?
Jak tato oblast vychází v porovnání s Herkym?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Jde o to, že akvizice pro AČR nepřináší nic nového. On tam navrhuje jednat o zřízení servisního střediska pro typ.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Jo, to jo. Základna je. Aero. V podstatě to co jsem napsal o post výše. Rozhodně jde vždy udělat něco navíc.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
C-130J v tom srovnání celkově vychází hůř. C-390 má velkou výhodu, že byla postavena jako nástupce C-130, tudíž v řadě oblastí, zejména z hlediska provozu a servisu, je zkrátka o krok dál.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
A teď to bude Aero saturované výrobou dílů pro stroje odebrané ČR. Nechápu kde je problém a proč by to nemělo být brané jako podíl průmyslové spolupráce.Wolfhound píše: ↑5/2/2024, 19:16 Ta průmyslová spolupráce je tam rozebraná, že se dosavadní spolupráce s Aerem nedá moc počítat:
ATM 2/2024, s. 52.Jenže aby spolupráce vůbec vznikla, Aero muselo do projektu výrazně investovat a tato investice byla z podstatné části umořena s pomoci úvěru od České exportní banky ve výši přes půl miliardy korun (…) Nazývat proto průmyslovou spoluprací situaci, kdy sama ČR projekt zafinancovala prostřednictvím státní banky a MO ČR se na zavedení Aera do dodavatelského řetězce Embraeru nijak nepodílelo, lze považovat za zcela liché vyjádření vycházející z nepochopení konceptu průmyslové spolupráce i neznalosti reálií daného projektu. Bohužel, MO ČR o objemu zvažované průmyslové spolupráce tradičně neposkytlo další informace, a jak je obvyklé, nechává ji na “pozdější fázi” jednání namísto toho, aby představovala jeden z hlavních bodů vyjednávání, jak je tomu u vyspělých západoevropských států.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
To už má Maďarsko. Opravdu nevím jestli je ekonomické platit za zřízení servisního střediska pro dvě letadla. Muselo by se třeba s LOM budovat od nuly a potom mu zajistit vytížení... U C-295 tu také žádné servisní středisko není.
Naposledy upravil(a) Scotty87 dne 5/2/2024, 20:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
Tak spolupodílnictví na vývoji je dokonce vyšší stupeň průmyslové spolupráce, než když si někdo něco podle vlastního návrhu objedná - aktivní spolupráce versus pasivní. Ale kdo chce psa bít....Wolfhound píše: ↑5/2/2024, 19:16 Ta průmyslová spolupráce je tam rozebraná, že se dosavadní spolupráce s Aerem nedá moc počítat:ATM 2/2024, s. 52.Jenže aby spolupráce vůbec vznikla, Aero muselo do projektu výrazně investovat a tato investice byla z podstatné části umořena s pomoci úvěru od České exportní banky ve výši přes půl miliardy korun (…)
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
OK rozumím vaši pozici. Zvlášť pokud jde o pouhé dva stroje.
Ještě dotaz, bizjet k airbusům se nějak řeší?
Ještě dotaz, bizjet k airbusům se nějak řeší?
Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR
"Alea iacta est"