F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
To nesouvisí, bavím se o našich Gripenech. Rozuměj nálet.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
To já taky, to bylo ke tvým Gripenům.
Napsals že budou mít po náletu, já odpovídám že kdejaké letadlo na světě má "po náletu".
Je to jen o ceně - když se vyplatí repas a prodloužení, může létat i desítky let "po náletu".
Napsals že budou mít po náletu, já odpovídám že kdejaké letadlo na světě má "po náletu".
Je to jen o ceně - když se vyplatí repas a prodloužení, může létat i desítky let "po náletu".
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ale jo, klidně se může argumentovat proudovými stíhači 4. kategorie s ∞ náletem, jen to zaplatit. To se fakt určitě vyplatí. Aspoň v něčem budeme světový. Kam se hrabe dnes už tuctová F-35Je to jen o ceně - když se vyplatí repas a prodloužení, může létat i desítky let "po náletu".



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Švýcarsko se F-35 nevzdá, je to nejlepší volba, jakou udělalo. Američané ho ale drží pod krkem, i když si nadiktovalo podmínky
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajst ... -35-koupi/
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajst ... -35-koupi/


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Pressburger
- Kapitán
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 16/5/2023, 11:30
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Andrej Babiš: Kdy budou F-35 v operační pohotovosti? Doufám, že nikdy
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 73178.html
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 73178.html
Arthur Pressburger
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Babiš: F-35 nahraďme letounem evropské výroby.
Ano Tempesta !!!!!
Bohuzel Evropske letouny 5.generace nejsou a hned tak nebudou. Pohybovat se v prostoru protivzdusne obrany Ruska nemohou.
Posledni sestrel Ukrajinskeho F 16 na vzdalenost nekolika set km systemem S400 meni rozdane karty v moznostech letounu 4.generace.
Doporucuji si precist Norske hodnoceni F35. Neni to cisty stihac pro vybojovani vzdusne nadvlady k tomu jsou urceny jine letouny F22. Nemel by se setkat se stihaci protivnika. Ale je to letoun ,ktery prezije v prostedi Ruske PVO.
Je to obstrasujici typ letounu.
Za me : Vse ,cela 4.generace jsou pouze regionalni letouny ,ne letouny ktere by se mohly trvale a ucinne pohybovat v prostoru Ruske PVO.
Nejake pruniky v blizkosti zeme ,kopirovanim terenu pod paprskem radaru me nezajimaji. Pri tomto zpusobu se zkracuje dosah nesenych zbrani na minimum. A to je zle. Dnes je vyzadovan odstup od cile.
Za me pokud USA zdegeruji jeste vice . Zrusit kontrakt s nima a veskere prostredky venovat na vyvoj Anglickeho Tempestu.
Nemcum ani Francouzum neverim ani za mak.A vubec ne obema dvema dohromady.
Ano Tempesta !!!!!
Bohuzel Evropske letouny 5.generace nejsou a hned tak nebudou. Pohybovat se v prostoru protivzdusne obrany Ruska nemohou.
Posledni sestrel Ukrajinskeho F 16 na vzdalenost nekolika set km systemem S400 meni rozdane karty v moznostech letounu 4.generace.
Doporucuji si precist Norske hodnoceni F35. Neni to cisty stihac pro vybojovani vzdusne nadvlady k tomu jsou urceny jine letouny F22. Nemel by se setkat se stihaci protivnika. Ale je to letoun ,ktery prezije v prostedi Ruske PVO.
Je to obstrasujici typ letounu.
Za me : Vse ,cela 4.generace jsou pouze regionalni letouny ,ne letouny ktere by se mohly trvale a ucinne pohybovat v prostoru Ruske PVO.
Nejake pruniky v blizkosti zeme ,kopirovanim terenu pod paprskem radaru me nezajimaji. Pri tomto zpusobu se zkracuje dosah nesenych zbrani na minimum. A to je zle. Dnes je vyzadovan odstup od cile.
Za me pokud USA zdegeruji jeste vice . Zrusit kontrakt s nima a veskere prostredky venovat na vyvoj Anglickeho Tempestu.
Nemcum ani Francouzum neverim ani za mak.A vubec ne obema dvema dohromady.
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
No pockej, ty pises o ty s400, ktera podle sprav tady na ukrajine totalne pohorela?
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Co znamená v dnešní době setkání se stíhači protivníka? Souboj na kanony už dneska asi ne. Případně, je nějaký rozdíl mezi pohybem před PVO a stíhačkou když se střílí rakety na stovky km?
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Jsou popsany zpusoby jak S 400 funguje. Napr. ten s retranslaci odrazu od nepratelskeho letounu. Coz byl udajne pripad posledniho sestrelu F16. Byl zameren v hloubi Ukrajinskeho uzemi v nizke vysce jinym prostredkem ne radarem S400.
S 400 jen vyslala strelu,ktera byla navadena jinym prostredkem .Spekuluje se zda to byl velky letoun ci klasicky Mig .
S 400 jen vyslala strelu,ktera byla navadena jinym prostredkem .Spekuluje se zda to byl velky letoun ci klasicky Mig .
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Dnes prakticky pohyb pred PVO,rozumej jejich prehledovymi radary aktivnimi ci pasivnimi neexistuje u letounu jinych generaci nez 5.
Ty prehledove radary Rusu vidi hluboko do Evropy i sveta. Prakticky nad dolet kterehokoliv stihace . Ten nemuze doletet do Ruska pri zemi. Musi nekde tankovat za letu,takze staci sledovat oblast pohybu tankeru. Mohou proletet laminatove drony typu Ukrajinskych sportaku ,to ano. Ale jen protoze ty prehledove jsou lokovany hodne pred nima a softy na tak pomale cile nereflektuji. To se delo stavalo i v Srbsku ,kde Chorvati bombardovali Srby Andulama s bojlery na vodu naplnenymi vybusninami pri rychlostech do sta km,kde to radar proste nevyhodnotil jako nebezpecny letoun. Jde o to proste zadat jine parametry radaru s jinymi parametry dolu nez nahoru.
Nicmene 5.generaci videt neumi na tak velkou vzdalenost . Stejne jako se na ni nemohou zamerit radarem navadene strely protivnika. Tedy mohou ,ale uz na ne leti strely z letounu 5.g.Ty vyuzivaji hybnosti letounu i gravitace jsou tedy obvykle rychlejsi . A pozemni cil je obvykle stacionarni.

To ze je 5.generace krome F22 mene rychla a mene obratna je zrejme.
Proto by se jak pisou Norove nemela dostat do krizku napr s Gripenem ci Suchojem. Napr. I ten rozdil rychlosti je tam markantni ,proste jim neutece. Tam uz ani nejaka neviditelnost nema smysl neb funguji infra snimace jak na letounu tak strelach. Navic napr F35 ma velmi omezenou dobu pouziti forsaze.Takze neutece.
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Jako dobře, ale kde je ta odpověď na to, co je setkání se stíhačem. Je to ještě situace, kdy na sebe pouštěj rakety na stovky kiláků? Plus je v těch podmínkách co uvádíš prostor pro nějaké bližší setkání? Pokud vyloučíme možnost, že se snažíš doletět někam do hlubokého zázemí. Čemuž se nejspíš dneska snaží vyhnout tím že se tam pošle raketa či střela.
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Samozřejmě to čistě stíhací letadlo není. Takových je už dnes naprosté minimum. Je to víceúčelové letadlo jako F-16 nebo i Gripen. Jen má mnohem větší šance přežít na moderním bojišti a uspět. Se stíhači protivníka se velice pravděpodobně nepotká. Díky dosahu radaru/senzorové fúzi a stealth charakteristikám je patrně zničí dřív než ho vůbec zaznamenají.
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Slyšel jsem úplně jinou story.HONZIK11 píše: ↑18/4/2025, 13:20 Jsou popsany zpusoby jak S 400 funguje. Napr. ten s retranslaci odrazu od nepratelskeho letounu. Coz byl udajne pripad posledniho sestrelu F16. Byl zameren v hloubi Ukrajinskeho uzemi v nizke vysce jinym prostredkem ne radarem S400.
S 400 jen vyslala strelu,ktera byla navadena jinym prostredkem .Spekuluje se zda to byl velky letoun ci klasicky Mig .
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Jo, jako systém zem zem nemá prý chybu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
bheid píše: ↑18/4/2025, 14:20 Jako dobře, ale kde je ta odpověď na to, co je setkání se stíhačem. Je to ještě situace, kdy na sebe pouštěj rakety na stovky kiláků? Plus je v těch podmínkách co uvádíš prostor pro nějaké bližší setkání? Pokud vyloučíme možnost, že se snažíš doletět někam do hlubokého zázemí. Čemuž se nejspíš dneska snaží vyhnout tím že se tam pošle raketa či střela.
Sestrely stihacu na vzdalenost stovek kilaku jsou a dlouho budou raritou.
Na ostatni se zeptej Norskeho ministra.
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajst ... chny-f-35/
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
HONZIK11 píše: ↑18/4/2025, 22:07V tom článku to neřekl ministr, ale je to názor autora.bheid píše: ↑18/4/2025, 14:20 Jako dobře, ale kde je ta odpověď na to, co je setkání se stíhačem. Je to ještě situace, kdy na sebe pouštěj rakety na stovky kiláků? Plus je v těch podmínkách co uvádíš prostor pro nějaké bližší setkání? Pokud vyloučíme možnost, že se snažíš doletět někam do hlubokého zázemí. Čemuž se nejspíš dneska snaží vyhnout tím že se tam pošle raketa či střela.
Sestrely stihacu na vzdalenost stovek kilaku jsou a dlouho budou raritou.
Na ostatni se zeptej Norskeho ministra.
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajst ... chny-f-35/
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Mas pravdu ,neni to jiz psano kurzivou a odkaz je na redakci AN.
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
F-35 je samozřejmě letoun pro vybojování vzdušné převahy. Možná není tak úzce specializovaný z hlediska letových výkonů jako F-22, ale je schopen ho také plnit a to bez omezení. Pokud vím, oslovení stíhací piloti se k tomu takto vždy vyjadřují. A to včetně toho, že překonává i F-22. Za všechny co jsem tak rychle nalezl zde.
Dzin píše: ↑24/7/2020, 14:28...
Na tuhle debatu se přesně se na to hodí popis Lieutenant Colonel David “Chip” Berke.
Fighter aircraft all have to have a level of performance and maneuverability: speed, Gs, turn rate, turn radius, acceleration, climb—all of those things. In the F-35, there’s not a massive change in those performance metrics. The F-35 is better [than legacy aircraft], but not a lot better. But those ways to measure an airplane are not nearly as relevant now as they used to be. They’re not irrelevant, but they are not as important as all the other qualities that you should be measuring an airplane by.
If you were to write down all the ways in which you could measure an airplane—payload, fuel, ordnance, handling—and ask 100 pilots to rank which is the most important, I guarantee you that 100 out of 100 pilots would say “situational awareness.” By far. Not a single pilot in the world would say “turn radius.” Not one. Because the more you know, the more accurately you know it, the better able you are to make a decision.
In situational awareness, the F-35 is superior to all platforms, including the Raptor. I’d never been in an airplane that so effectively and seamlessly integrates information to tell me what’s going on around me—and not just from the radio frequency spectrum, but laser, infrared, electro-optical. That’s usually the first thing people notice when they get in the airplane. They know so much more than they ever knew before....Všechny stíhací letouny musí mít úroveň výkonu a manévrovatelnosti: rychlost, přetížení, rychlost otáčení, poloměr otáčení, zrychlení, stoupání - všechny tyto věci. U modelu F-35 nedošlo k masivní změně těchto metrik výkonu. F-35 je lepší [než starší letadla], ale ne o moc lepší. Tyto způsoby měření letounu však nejsou zdaleka tak relevantní jako dříve. Nejsou irelevantní, ale nejsou tak důležité jako všechny ostatní vlastnosti, kterými byste měli měřit letadlo.
Pokud byste měli napsat všechny způsoby, jak byste mohli měřit letadlo - užitečné zatížení, palivo, výzbroj, manipulaci - a požádat 100 pilotů o pořadí, které je nejdůležitější, zaručuji vám, že 100 ze 100 pilotů řeklo „situační povědomí." Zdaleka. Ani jeden pilot na světě by neřekl „poloměr zatáčky“. Ani jeden. Protože čím více víte, čím přesněji to víte, tím lépe se můžete rozhodnout.
V situačním povědomí je F-35 lepší než všechny platformy, včetně Raptoru. Nikdy jsem nebyl v letadle, které tak efektivně a plynule integruje informace, aby mi řeklo, co se kolem mě děje - a to nejen z radio frekvenčního spektra, ale i infračerveného, elektrooptického a laseru. To je obvykle první věc, kterou si lidé všimnou, když se dostanou do letadla. Vědí mnohem víc, než kdy věděli.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Jo, jenže tohle Dzine nezapadá do rusáckého narativu, proč? Protože kobra přeci. Tebou výše uvedené už zaznělo x krát, x krát zde, x krát jinde. Což stejně v ničem nebrání tomu, aby se zase někde nevytáhla Suchojova ultimátně utažená zatáčka. Je to jen mlácení prázdné slámy.
Realitu vidíme velmi dobře na Ukrajině. Jeden velký a nafouknutý bobek co splasknul. A míří do stále větší řiti. Tohle řičení nad jedním sestřelem obstarožní ef šestnáctky, navíc zřejmě s ušákem za kniplem to jen podtrhuje. Škoda slov či textu. J
Realitu vidíme velmi dobře na Ukrajině. Jeden velký a nafouknutý bobek co splasknul. A míří do stále větší řiti. Tohle řičení nad jedním sestřelem obstarožní ef šestnáctky, navíc zřejmě s ušákem za kniplem to jen podtrhuje. Škoda slov či textu. J


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Pravda je nekde uprostred. Zvlast pred chvili probiranem pripade strel vystrelenych na velkou vzdalenost.
Ta je energeticky na konci sveho letu k cili i na konci svych moznosti. Cil o ni vi,neb k nemu leti dlouho. Staci pak zahajit manevr ,ktery strela neni schopna napodobit,nema na to vektorovou aerodynamiku a opakovat priblizeni uz nemuze.
Navic ,v pripade opravdu hranicniho konfliku o existenci budou odepsane kosmicke/satelitni systemy jako prvni. Tzn. o plno schopnosti navazanych na prenos dat hitech letouny prijdou stejne jako jejich zbranove systemy.
To je videt uz dnes na Ukrajine kde nefunguje mnoho presnych systemu ,zatim jenom vlivem zaruseni.K uplne likvidaci pozicnich druzic ted nedoslo.
A v neposledni rade . Stale tady existuji vzdusne stratosfericke vybuchy jadernych zbrani ktere jsou aplikovany v Ruskych ,Cinskych i USA strelach proti strategickym jadernym hlavicim a jejich navadecim systemum.Produkuji proti nim optimalizovany elekromagneticky impulz.
V tomto pripade se bavime o ,,hovne,, do slova a do pismene neb ten sunda z oblohohy vse.
Ta je energeticky na konci sveho letu k cili i na konci svych moznosti. Cil o ni vi,neb k nemu leti dlouho. Staci pak zahajit manevr ,ktery strela neni schopna napodobit,nema na to vektorovou aerodynamiku a opakovat priblizeni uz nemuze.
Navic ,v pripade opravdu hranicniho konfliku o existenci budou odepsane kosmicke/satelitni systemy jako prvni. Tzn. o plno schopnosti navazanych na prenos dat hitech letouny prijdou stejne jako jejich zbranove systemy.
To je videt uz dnes na Ukrajine kde nefunguje mnoho presnych systemu ,zatim jenom vlivem zaruseni.K uplne likvidaci pozicnich druzic ted nedoslo.
A v neposledni rade . Stale tady existuji vzdusne stratosfericke vybuchy jadernych zbrani ktere jsou aplikovany v Ruskych ,Cinskych i USA strelach proti strategickym jadernym hlavicim a jejich navadecim systemum.Produkuji proti nim optimalizovany elekromagneticky impulz.
V tomto pripade se bavime o ,,hovne,, do slova a do pismene neb ten sunda z oblohohy vse.