Obrněné vozidlo MARS
Re: Obrněné vozidlo MARS
VYPADÁ to tak, já do toho nevidím, ale jestli chtějí kapacity i na jiná obrněná auta?
A je najednou přetlak, každý něco chce. Nebo armáda jich tolik nechce, nemá důvěru v MARS.
To tady jsou protichůdný názory, že AČR nebude dělat testera, a pak že jich je málo, a rozloženo v čase.
A je najednou přetlak, každý něco chce. Nebo armáda jich tolik nechce, nemá důvěru v MARS.
To tady jsou protichůdný názory, že AČR nebude dělat testera, a pak že jich je málo, a rozloženo v čase.





Re: Obrněné vozidlo MARS
Protichůdná je AČR. Na jedné straně ženisti na druhé tahle garážová výroba.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo MARS
Prostě jim neřekli B, že by museli investovat, rozšířit kapacity.
A to by bylo možný jen, kdyby měli zajištěny kontrakty na stovky vozidel.
MARS udržují, občas něco udělají. AČR chce podporovat domácí průmysl, ale ne zase tolik.
A to by bylo možný jen, kdyby měli zajištěny kontrakty na stovky vozidel.
MARS udržují, občas něco udělají. AČR chce podporovat domácí průmysl, ale ne zase tolik.





Re: Obrněné vozidlo MARS
Deja-vu. Viď odysea s brenom a podpora CZUB.
Re: Obrněné vozidlo MARS
Kdyby pjaro. Kdyby. Bohužel neporovnatelné.
Lorde sorry, ale blbost.
Lorde sorry, ale blbost.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo MARS
Ani ne. ČZUB mělo výrobní kapacity. SVOS ne.
Nákup Marsu je nejspíše jen držhubné nebo exportní podpora.
V tom tempu výroby nemá pro AČR v podstatě cenu.
Nákup Marsu je nejspíše jen držhubné nebo exportní podpora.
V tom tempu výroby nemá pro AČR v podstatě cenu.



Re: Obrněné vozidlo MARS
O Bren byl zájem v zahraničí, nevím jak u vozidla MARS. Zřejmě ne takový, různých podobných vozidel je po světě dost.
Úspory z rozsahu (economies of scale) jsou jev, kdy rostoucí objem produkce vede ke snižování průměrných nákladů na jednotku produkce.
Jinými slovy, čím více firma vyrábí, tím levněji to zpravidla dokáže.
VÝZBROJ: Proč nevyvineme vlastní obrněné transportéry?
A nakonec exportovat můžeme jen to zboží, které umíme dobře vyrobit a o které je ve světové konkurenci zájem.
Další argument, který je vyslovován spíše po straně, hovoří o tom, že při pouhém nákupu lze snadněji nalézt cesty pro naplnění zájmů určitých stran a skupin než při financování vlastního vývoje.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/polit ... litika_nef
Jestli to někoho zajímá, může si přečíst na odkazu celý článek. Na konci polemizuje o MARSu.
SVOS Přelouč vyvinul obrněný automobil kategorie MRAP pod názvem VEGA, následně i menší MARS, Zetor představil čtyřkolový obrněný transportér GERLACH a Tatra ve stejné kategorii PATRIOT...
Úspory z rozsahu (economies of scale) jsou jev, kdy rostoucí objem produkce vede ke snižování průměrných nákladů na jednotku produkce.
Jinými slovy, čím více firma vyrábí, tím levněji to zpravidla dokáže.
VÝZBROJ: Proč nevyvineme vlastní obrněné transportéry?
A nakonec exportovat můžeme jen to zboží, které umíme dobře vyrobit a o které je ve světové konkurenci zájem.
Další argument, který je vyslovován spíše po straně, hovoří o tom, že při pouhém nákupu lze snadněji nalézt cesty pro naplnění zájmů určitých stran a skupin než při financování vlastního vývoje.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/polit ... litika_nef
Jestli to někoho zajímá, může si přečíst na odkazu celý článek. Na konci polemizuje o MARSu.
SVOS Přelouč vyvinul obrněný automobil kategorie MRAP pod názvem VEGA, následně i menší MARS, Zetor představil čtyřkolový obrněný transportér GERLACH a Tatra ve stejné kategorii PATRIOT...





Re: Obrněné vozidlo MARS
O bren1 veľmi nebol, tá puška bola nedorobená, ale nechajme to tak.
Re: Obrněné vozidlo MARS
Můžeme si o tom pjaro myslet své. Nicméně, díky této státní subvenci je armáda vyzbrojena v této oblasti na úrovni doby. Navíc z CZUB se stal jeden z největších světových výrobců. A to i kvalitativně. A troufám si říct, že státem do toho vložené finance se již dávno vrátili. Ne, nemělo to tak být, ale stalo se. Ovšem už v té době byla CZUB výrobce schopný plnit státní zakázky s prstem v nose. Žádná garáž. Tohle co se děje je ubohost, navíc podepsané za ohrožení bezpečnosti státu. Tohle si MO za rámeček fakt nedá 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo MARS
Dobře, tak první generace měla problémy, armáda poptávala náhradu za staré pušky.
Druhá vylepšená se dělá i na Ukrajině.
Vždycky chvíli trvá, než se to odladí, ale náklady na vývoj a dětské nemoci, nechce skoro nikdo platit.
Problémy měla F-35, nebo si můžeš vzít cokoliv jiného pro příklad.
MARS má třeba taky nějaký problémy, takže možná ho ani nechtějí tolik.
Firma nemá ani výrobní kapacity, investovat se SVOS do nich moc nechce, protože se jim to nevyplatí při malých počtech.
Já nevím, bude to problém i u jiných akvizicí, prostě jak to všechno řešit, bude oříšek
Musí se najít rovnováha, přínosy, co dělat doma, co ne...
Druhá vylepšená se dělá i na Ukrajině.
Vždycky chvíli trvá, než se to odladí, ale náklady na vývoj a dětské nemoci, nechce skoro nikdo platit.
Problémy měla F-35, nebo si můžeš vzít cokoliv jiného pro příklad.
MARS má třeba taky nějaký problémy, takže možná ho ani nechtějí tolik.
Firma nemá ani výrobní kapacity, investovat se SVOS do nich moc nechce, protože se jim to nevyplatí při malých počtech.
Já nevím, bude to problém i u jiných akvizicí, prostě jak to všechno řešit, bude oříšek

Musí se najít rovnováha, přínosy, co dělat doma, co ne...





Re: Obrněné vozidlo MARS
Dobre, keď nestíhajú v SVOS vyrábať tie vozidlá v rozumnom čase, ako budú stíhať servis ? Bude auto 3 mesiace na čakačke ?
Re: Obrněné vozidlo MARS
Nevím, ale k hlavní hale přilepili další výrobní haly. Plocha se to zdá solidní.
K tomu dělají servis komerčních terénních vozidel Toyota Land Cruiser a jiných typů, které opancéřovali.
Do výroby furt lidi shánějí.
Jinak uvádí, že komponenty Marsu jsou vyměnitelné ve kterémkoli středisku NATO, ale tím možná myslí jen ty od Saabu
Komunikace je to asi víc marketingová než reálná, ale neznám detaily, takže těžko napsat víc info.
K tomu dělají servis komerčních terénních vozidel Toyota Land Cruiser a jiných typů, které opancéřovali.
Do výroby furt lidi shánějí.
Jinak uvádí, že komponenty Marsu jsou vyměnitelné ve kterémkoli středisku NATO, ale tím možná myslí jen ty od Saabu

Komunikace je to asi víc marketingová než reálná, ale neznám detaily, takže těžko napsat víc info.





Re: Obrněné vozidlo MARS
Netřeba k tomu něco psát, stačí jen znát dodací lhůty dle smlouvy. Vše ostatní je nepodstatné.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"