Rosomak píše:No, ale jestli jsi četl tu diskusi na fronta.cz, tak tam je to spíše obráceně.
Četl
Algernon vystupuje s pro něj typickou porcí sebevědomí, ale technicky bezchybně a jistý Frank tam ze sebe dělá hlupáka
Rosomak píše:Němci tam přišli se speciálem na každou disciplínu (otázka - měly jejich speciály instalováno GM 1 - zařízení na dávkování NO2?), Češi se standardním strojem jen bez radiostanice a výzbroje.
Ty dva speciály, které se měření účastnily, vesměs odpadávaly na poruchy. Jen v krátkém závodě "vystoupat a střemhlav spadnout" dosáhly výsledku. Jinak ostatní letouny Bf 109 (V-7, V-9, B-2) měly standardní motory Jumo 210 G. Jestli bylo zařízení na vstřik oxidu dusného instalováno v "DB 601 Rennmotor II/III", to netuším. Ale moc podstatné to není, to nejsou sériové motory. Zcela jistě nebojové.
Nejednalo se o půlhodinové, ale spíše dvacetiminutové časy. Takže mohly využít po velkou část letu maximální výkon.
No a problémy měli dle Peřiny spíše Češi.
No ty dva dlouhé vypadají jako hodinové. Při druhém (let ve formaci) jeden Bf 109 hned po startu potkala porucha - únik z oleje. Zbylé dva musely zpomalit, aby se třetí udržel. Jedno z československých Avií potkala také nějaká porucha, ale až v poslední fázi. Tedy jejich ztráta nebyla tak vysoká.
Tady jde o to, že je 109 měly porazit rozdílem třídy. A to se nestalo.
Myslím, že to byla porážka rozdílem třídy
40 km/h v prvním testu je dost. Kdo ví, proč to nebylo ještě víc. Třeba moc vzrostla spotřeba paliva, nebo Bf 109 nedokázal vydržet tak dlouho na vysokém výkonu.. kdo ví. Jsou to jen závody, ne výkonostní testy.
Dále je otázkou, jak by se při souboji projevily kanónové verze Bk-534 (18 ks v září + 37 kusů do jara), protože Němci měli s kanóny u BF 109 velké problémy ještě při souboji s GB.
Kanony byly u Bf 109 E zavedeny u subverze E-3. Tedy někdy koncem roku 1939 - po Polsku. Není mi známo, že by trpěly nějakými vážnějšími potížemi s kanony v době BoB.
Já jsem žil v domnění, že je důležitější získat alespoň minimální výškovou převahu, protože rychlost se při manévrování dost rychle sníží...
Výška i rychlost, obojí je důležité. Hlavně pilot musí vědět, co si může dovolit a čeho by se měl vyvarovat. Udržovat si tzv. "situační povědomí". V ideálním případě nepřítele přizpůsobit schopnostem svým a schopnostem svého stroje. Je to poměrně dost komplexní. Případně můžeme někdy na nějakém srazu ukázat na nějakém počítači na nějakém bojovém simulátoru.
Ad eliptická hrana u B.35 - u třetího prototypu (B-135) je již zatahovací podvozek a eliptická hrana je nahrazena přímou. Ale to již rok 1940 pod patronací Němců....
Jo, to jsem psal
Krom Britů si nikdo nelajznul své nosné typy vyrábět s komplet eliptickým křídlem - a pak se diví, že v době BoB mají málo Spitfirů
PS: jen pro představu: takhle nějak vypadají tovární testy výkonů:
http://www.kurfurst.org/Performance_tes ... blatt6.jpg
(Bf 109 V-15a - prototyp Bf 109 E, motor DB 601 A-1)