Ubránili bychom se v roce 1938??

Legie, První republika, politika, okupace, rozpad ČSR, Protektorát,Slovenský štát, odboj, partyzáni, SNP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tunac
podporučík
podporučík
Příspěvky: 678
Registrován: 29/5/2006, 22:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tunac »

Rosomak píše:Johane, majetek odsunutých byl započítán. Německo mělo odsunuté odškodnit. Tj. pokud Německo odsunuté neodškodnilo, mělo by zaplatit celé válečné reparace a z nich se pak může odškodnění vyplatit.
Jak asi chápeš, je to velmi ožehavá otázka a každá německá vláda ji obvykle odmítá komentovat.
Teta, která byla vystěhována z Moravské Třebové a usadila se ve Vídní mě říkala, že má smůlu, že Německo odškodnilo ty, co se usadily v Německu, ale těm, co se usadili v Rakousku tyto peníze Rakousko nevyplatilo, přes to, že je od Německa dostalo.
Dál o tom nic nevím.
Vojáci!!!!
Jste vojáci smrtí!!! A já jsem ten, co Vás bude posílat tam, kde se umírá!!!
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Docela zajímavý dokument a fikce, zajímavé bylo oznámení, že jediní dobrovolníci byli Srbové...
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

No tak bylo to takové, jak sem přibližně čekal, celé zjednodušené. Připadalo mně, mimo jiné, že kromě zničené výsadkové divize neměli němci žádné ztráty. Dále, že měli neustále dostatek všeho, i když je dobře známo, že na víc jak dva týdny neměli zásoby. Opravdu zjednodušené, ale bohužel má takový názor většina národa.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

Dokument nezklamal.
SSSR se odmlčel, Německé letadla a tanky drtivě vítězí.
SN řeší konflikt až po několika týdnech.
Německá vojska nemají absolutně žádné problémy, letadla mají dostatek munice a bomb, ač se konflikt udává na podzim.
Příležitostný scénarista, rodinný podnik...
http://www.qq.cz/artist.asp?id=20&lng=CZ
Kde je spolupráce s vojenským historickým ústavem? Kteří historici kontrolovali reálie? Např. ta o letadlech ze SSSR....
Uživatelský avatar
Thór
7. Major
7. Major
Příspěvky: 889
Registrován: 7/8/2008, 02:35
Bydliště: Chrudim

Příspěvek od Thór »

Rosomak-je to fikce. Já si myslím, že Poláci by do nás šli trochu dřív...a všechno by to pak převálcovali Rusové...........
ObrázekObrázek
" Thór "

Kaphar hunnu bhanda marnu ramro
Uživatelský avatar
Ramon
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 432
Registrován: 18/9/2007, 17:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ramon »

I ty použité záběry měli ještě trošku profiltrovat. Třeba Bf-110, tanky Cromwell atd. Na druhou stranu tam byly použity záběry čs. armády, které jsem osobně dosud neviděl.

Mohli byste mi někdo prosím udat zdroj, odkud pochází ta informace o zásobách na 2 týdny bojů?
Obrázek
Milda
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 434
Registrován: 8/5/2007, 20:03
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Milda »

Škoda mluvit! Jsem opět na.rán.
Obrázek
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Zásoba bomb pro letectvo. Přesněji. Je to tak všeobecně udávaný fakt nebo mýtus, že zdroj si ani přesně nepamatuju, ale máš nějaké jiné informace?

Stačilo by toto:
http://www.fronta.cz/situace-letectva-c ... odzim-1938
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
Ramon
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 432
Registrován: 18/9/2007, 17:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ramon »

jo díky, já měl pořád pocit, že se o tom psalo na vojenstvi.cz a marně jsem to tam hledal. Fronta mě nějak nenapadla.
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

Hansi, mohl by jsi se prosím vyjádřit k debatě pod článkem, ohledně Curryšského mítingu? http://www.adlertag.de/specials/flugmee ... eeting.htm
http://www.fronta.cz/?kom=176 Frank 15.11.2004 (194.108.96.*)
"...Avie výkonem 361 km/hod na trati dlouhé 367 km tedy v hodinu trvajícím letu plně potvrdily své rychlostní parametry které jsou udávány maximální rychlostí mezi 380 až 388 Km/hod, když za touto maximální rychlostí zaostávaly v rozmezí od 19 až do 27 km/hod. A naopak, že Bf 109 zůstavaly hluboko pod proklamovanou hranicí maximální rychlosti 450-460 km, když na totožné trati předvedly výkony 374 km/hod (soutěž rojů) a 387 km/hod v soutěži jednotlivců..."
"...když po překonání vzdálenosti 230 km činila průměrná rychlost německého roje 373,4 km/hod a průměrná rychlost čs. roje činila 365,4 km/hod. V poslední etapě závodu nakonec Němci sice zvýšili svůj náskok na konečný rozdíl necelých 13 km/hod..."
Tj. existuje nějaké nezávislé poměření parametrů německých strojů po válce? Nebo Němci, jak bylo jejich zvykem, přeháněli, což se pak ukázalo v Polsku?
Uživatelský avatar
vencour
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 517
Registrován: 1/6/2007, 00:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vencour »

Cítím nespokojenost při pohledu na to "Kdyby". Kde je ta slavná česká špionáž? Že jsme nic nevěděli o Německém útoku? Špatné počasí si představuju jinak. O přikrášlování stavu Německé armády se již zmiňovali jiní. Čili muj závěr: ano, tak nějak vypadá výsledek (a nástroj) "propagandy". Že nás Němci vyřídí "raz dva". Tudíž se asi dočkáme i filmu pro naše barvy s výrazně lepším výsledkem.

(Jen jsem to prolít na netu, pozdějš si to Kdyby shlédnu v klidu)

edit: Pokud je Emanuel Moravec ta postava v čase cca 13 minut děje, ta mi celý dokument nepřijde jako pravděpodobný.
Naposledy upravil(a) vencour dne 15/11/2008, 09:30, celkem upraveno 2 x.
Obrázek
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Pátrač napsal:
přenesením možného konfliktu o cca 6 až 7 měsíců se dostaneme do neřešitelných fabulací kdy se dopustíme nepodloženého teoretizování co by náš průmysl mohl ještě vyrobit, jak by jsme se ještě stihli vycvičit, kolik bunkrů by jsme ještě stihli postavit-do toho nejdu.Rozhodnutí která byla učiněna byla realizována v době Mnichova – zůstanu tedy u této časové roviny. Dál se nepustím. Ale se zájmem si budu číst na co přijdete.

Na prudký nárůst výroby tanků a letadel nevěřím. Ale přít se nemůžu, bylo by to pouze o postoji nikoliv o znalosti a do toho se opravdu nepustím. Jen bych chtěl upozornit, že stejný čas na nárůst válečných možností by mělo i Německo a že by dokázalo za stejný čas díky svým výrazně větším kapacitám čehokoliv vyrobit adekvátně více a o možnostech povolání živé síly ani nemluvím.

--------------------------------------------------

Máš samozřejmě pravdu v tom, že jsou to liché dohady o tom co mohlo být, ale také nemuselo a to už nikdo pořádně nevyřeší.

Nicméně prudký nárust výroby tanků u nás i v Německu by se opravdu dal očekávat. Ovšem konkrétní čísla, toť otázka. Asi nejpovolanější Hydrostar by se k tomu dokázal vyjádřit. Osobně se domnívám, že většina z objednaných LT-38 by byla v březnu skutečně dohotovena, protože již na přelomu roku byla celá série ve značném stádiu rozpracovanosti a to se nikam nespěchalo. Stejně tak se něspěchalo s tanky pro Rumunsko, Peru a Švýcarsko. Tím chci jen říct, že pokud by byla větší snaha vše vyrobit co nejdříve, mohla mít naše armáda na jaře 1939 k dispozici o nějakých 150 tanků (plus mínus pár desítek) více. Což je nárust o téměř 50% stavu!!! Německo by samozřejmě také stavělo své tanky, ale sériově by se jednalo o Pz I a Pz II.

Jinak jsem si vědom, že toto téma tu bylo již několikrát řešeno, tak snad mě za jeho znovuotevření neukamenujete...
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Ramon
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 432
Registrován: 18/9/2007, 17:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ramon »

vencour píše:Cítím nespokojenost při pohledu na to "Kdyby". Kde je ta slavná česká špionáž? Že jsme nic nevěděli o Německém útoku? Špatné počasí si představuju jinak.
No, to co naši zpravodajci o německém útoku věděli tam myslím přesně popsal gen. Krejčí. Mě se spíš zdál divný ten průnik Němců na Olomouc. Působilo to na mě, jako kdyby jen někde našli nebráněné místečko a profrčeli tou skulinkou až k Olomouci. Sice byl v tomto úseku průlom docela reálný, ale rozhodně by dalo Němcům dost práce dostat se na jih od Bruntálu.

Špatné počasí panovalo jen ze začátku října, pak bylo asi 2 týdny docela příhodné pro letecké útoky.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

Rosomak píše:Hansi, mohl by jsi se prosím vyjádřit k debatě pod článkem, ohledně Curryšského mítingu? http://www.adlertag.de/specials/flugmee ... eeting.htm
http://www.fronta.cz/?kom=176 Frank 15.11.2004 (194.108.96.*)
"...Avie výkonem 361 km/hod na trati dlouhé 367 km tedy v hodinu trvajícím letu plně potvrdily své rychlostní parametry které jsou udávány maximální rychlostí mezi 380 až 388 Km/hod, když za touto maximální rychlostí zaostávaly v rozmezí od 19 až do 27 km/hod. A naopak, že Bf 109 zůstavaly hluboko pod proklamovanou hranicí maximální rychlosti 450-460 km, když na totožné trati předvedly výkony 374 km/hod (soutěž rojů) a 387 km/hod v soutěži jednotlivců..."
"...když po překonání vzdálenosti 230 km činila průměrná rychlost německého roje 373,4 km/hod a průměrná rychlost čs. roje činila 365,4 km/hod. V poslední etapě závodu nakonec Němci sice zvýšili svůj náskok na konečný rozdíl necelých 13 km/hod..."
Tj. existuje nějaké nezávislé poměření parametrů německých strojů po válce? Nebo Němci, jak bylo jejich zvykem, přeháněli, což se pak ukázalo v Polsku?
Zrovna u tohodle případu mi to přijde trošičku zkreslující, protože pokud si pamatuju, četl jsem něco o špatném počasí během tohoto závodu, pak připočítej navigaci, navíc jde logicky taky o letovou hladinu, ne ve všech byly 109 famózní. Mnohem víc vypovídá o letounu závod ve stoupání a sestup, Peřina sice dosáhl skvělého času a umístění, ale když si porovnáš výslednej čas, je odstup od vítěže... řekněmě o třídu někde jinde.
A o tomhle leteckej boj je, dosáhnout vyšší rychlosti (E) než soupeř, pak si diktuješ podmínky ty, můžeš si vybrat, jestli utečeš (přerušíš souboj), nebo ho sejmeš/zaženeš, určitě to není o půlhodinovým pronásledování letadla letadlem...
válka je vůl
Lom
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 109
Registrován: 24/10/2008, 10:45

Příspěvek od Lom »

Hydrostar napsal:

"Jen udělali z jednoho bývalého soudce (pozn. E.Hácha) obětního beránka, který při tom málem přišel o život. Minimálně ho to stálo před válkou zdraví. Zatímco Beneš byl v klidu někde daleko schovaný a čekal na svou další šanci."

Ano odpočíval v USA a přednášel si v Chicagu. A zemřel ve věku 64 let. Zatímco Hácha málem přišel o život zničil si zdraví a zemřel ve věku 73 let.

Osobně bych si vybral raději ten život obětního beránka s rizikem smrti abych se dožil 73 let než žít v klidu a pevném zdraví a dožít se 64 let.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

Lom píše:Osobně bych si vybral raději ten život obětního beránka s rizikem smrti abych se dožil 73 let než žít v klidu a pevném zdraví a dožít se 64 let.
Lituju ty, kdož měří kvalitu života na počet odžitých let...
válka je vůl
Lom
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 109
Registrován: 24/10/2008, 10:45

Příspěvek od Lom »

To je od Vás hezké - určitě jsou Vám za to vděčni.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Rosomak píše:Hansi, mohl by jsi se prosím vyjádřit k debatě pod článkem, ohledně Curryšského mítingu? http://www.adlertag.de/specials/flugmee ... eeting.htm
http://www.fronta.cz/?kom=176 Frank 15.11.2004 (194.108.96.*)
"...Avie výkonem 361 km/hod na trati dlouhé 367 km tedy v hodinu trvajícím letu plně potvrdily své rychlostní parametry které jsou udávány maximální rychlostí mezi 380 až 388 Km/hod, když za touto maximální rychlostí zaostávaly v rozmezí od 19 až do 27 km/hod. A naopak, že Bf 109 zůstavaly hluboko pod proklamovanou hranicí maximální rychlosti 450-460 km, když na totožné trati předvedly výkony 374 km/hod (soutěž rojů) a 387 km/hod v soutěži jednotlivců..."
"...když po překonání vzdálenosti 230 km činila průměrná rychlost německého roje 373,4 km/hod a průměrná rychlost čs. roje činila 365,4 km/hod. V poslední etapě závodu nakonec Němci sice zvýšili svůj náskok na konečný rozdíl necelých 13 km/hod..."
Tyto závody měří průměrné a ne maximální rychlosti. Na těch se projevuje celá řada věcí. Jak naznačuje Fatale - optimální výškou počínaje (jen pro ilustraci - Bf 109 E-3 má sice maximální rychlost udávanou okolo 565 km/h, ale u země dosáhne maximálně nějakých 470 km/h - stačí pak nutit piloty letět ve výšce, kde jejich kůň táhne méně a máme výsledky neblaze ovlivněné) tak třeba schopností chladit motor konče. Pro boj samotný nejsou cestovní rychlosti téměř vůbec podstatné, byť schopnost vydržet déle na výkonu samozřejmě cenná je. Druhá možnost je prosté slevení z výkonu. Pokud je pilot vpředu, nepotřebuje tlačit na pilu, stačí udržet pozici.
Tj. existuje nějaké nezávislé poměření parametrů německých strojů po válce? Nebo Němci, jak bylo jejich zvykem, přeháněli, což se pak ukázalo v Polsku?
Na měření výkonů se používaly jednoznačné normy dané tehdejšími úřady. Nic nenasvědčuje tomu, že by neměly být pravdivé. Porovnávací měření prováděná na obou stranách Kanálu jednoznačně a bez výjimky potvrdila, že tovární údaje jsou zcela správné a objektivní. Nic nenasvědčuje nějakým snahám o zmanipulování továrních měření.
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

No, ale jestli jsi četl tu diskusi na fronta.cz, tak tam je to spíše obráceně. Němci tam přišli se speciálem na každou disciplínu (otázka - měly jejich speciály instalováno GM 1 - zařízení na dávkování NO2?), Češi se standardním strojem jen bez radiostanice a výzbroje.
Nejednalo se o půlhodinové, ale spíše dvacetiminutové časy. Takže mohly využít po velkou část letu maximální výkon.
No a problémy měli dle Peřiny spíše Češi.
Tady jde o to, že je 109 měly porazit rozdílem třídy. A to se nestalo.
Dále je otázkou, jak by se při souboji projevily kanónové verze Bk-534 (18 ks v září + 37 kusů do jara), protože Němci měli s kanóny u BF 109 velké problémy ještě při souboji s GB.

Já jsem žil v domnění, že je důležitější získat alespoň minimální výškovou převahu, protože rychlost se při manévrování dost rychle sníží...

Ad eliptická hrana u B.35 - u třetího prototypu (B-135) je již zatahovací podvozek a eliptická hrana je nahrazena přímou. Ale to již rok 1940 pod patronací Němců....
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Rosomak píše:No, ale jestli jsi četl tu diskusi na fronta.cz, tak tam je to spíše obráceně.
Četl :) Algernon vystupuje s pro něj typickou porcí sebevědomí, ale technicky bezchybně a jistý Frank tam ze sebe dělá hlupáka :)
Rosomak píše:Němci tam přišli se speciálem na každou disciplínu (otázka - měly jejich speciály instalováno GM 1 - zařízení na dávkování NO2?), Češi se standardním strojem jen bez radiostanice a výzbroje.
Ty dva speciály, které se měření účastnily, vesměs odpadávaly na poruchy. Jen v krátkém závodě "vystoupat a střemhlav spadnout" dosáhly výsledku. Jinak ostatní letouny Bf 109 (V-7, V-9, B-2) měly standardní motory Jumo 210 G. Jestli bylo zařízení na vstřik oxidu dusného instalováno v "DB 601 Rennmotor II/III", to netuším. Ale moc podstatné to není, to nejsou sériové motory. Zcela jistě nebojové.
Nejednalo se o půlhodinové, ale spíše dvacetiminutové časy. Takže mohly využít po velkou část letu maximální výkon.
No a problémy měli dle Peřiny spíše Češi.
No ty dva dlouhé vypadají jako hodinové. Při druhém (let ve formaci) jeden Bf 109 hned po startu potkala porucha - únik z oleje. Zbylé dva musely zpomalit, aby se třetí udržel. Jedno z československých Avií potkala také nějaká porucha, ale až v poslední fázi. Tedy jejich ztráta nebyla tak vysoká.
Tady jde o to, že je 109 měly porazit rozdílem třídy. A to se nestalo.
Myslím, že to byla porážka rozdílem třídy :) 40 km/h v prvním testu je dost. Kdo ví, proč to nebylo ještě víc. Třeba moc vzrostla spotřeba paliva, nebo Bf 109 nedokázal vydržet tak dlouho na vysokém výkonu.. kdo ví. Jsou to jen závody, ne výkonostní testy.
Dále je otázkou, jak by se při souboji projevily kanónové verze Bk-534 (18 ks v září + 37 kusů do jara), protože Němci měli s kanóny u BF 109 velké problémy ještě při souboji s GB.
Kanony byly u Bf 109 E zavedeny u subverze E-3. Tedy někdy koncem roku 1939 - po Polsku. Není mi známo, že by trpěly nějakými vážnějšími potížemi s kanony v době BoB.
Já jsem žil v domnění, že je důležitější získat alespoň minimální výškovou převahu, protože rychlost se při manévrování dost rychle sníží...
Výška i rychlost, obojí je důležité. Hlavně pilot musí vědět, co si může dovolit a čeho by se měl vyvarovat. Udržovat si tzv. "situační povědomí". V ideálním případě nepřítele přizpůsobit schopnostem svým a schopnostem svého stroje. Je to poměrně dost komplexní. Případně můžeme někdy na nějakém srazu ukázat na nějakém počítači na nějakém bojovém simulátoru.
Ad eliptická hrana u B.35 - u třetího prototypu (B-135) je již zatahovací podvozek a eliptická hrana je nahrazena přímou. Ale to již rok 1940 pod patronací Němců....
Jo, to jsem psal :) Krom Britů si nikdo nelajznul své nosné typy vyrábět s komplet eliptickým křídlem - a pak se diví, že v době BoB mají málo Spitfirů :)

PS: jen pro představu: takhle nějak vypadají tovární testy výkonů:

http://www.kurfurst.org/Performance_tes ... blatt6.jpg
(Bf 109 V-15a - prototyp Bf 109 E, motor DB 601 A-1)
Odpovědět

Zpět na „Československá Republika“