Konstrukce byla nýtovaná, konvenční a ne právě elegantní, pancíř silný 11 až 17 mm. Podvozek K pohonu byl použit benzinový, kapalinou chlazený motor Mitsubishi o výkonu 78,3 kW. Čtyřčlennou posádku tvořil řidič s kulometčíkem v korbě a velitel s nabíječem ve věži. Výzbroj tvořil kanon typ 90 ráže 57 mm ve věži (100 kusů munice) a dva kulomety typ 91 ráže 6,5 mm (2745 nábojů), jeden v čelním pancíři korby, druhý v týlu věže. První tanky typ 89 byly vyrobeny v roce 1931. Již o rok později byly zavedeny modifikace: upraveny byly pásy, podvozek, čelní pancíř, na němž byl umístěn vstup, a lafetace kanonu.
Od roku 1936, poté, co zkušenosti z Mandžuska ukázali problémy s benzinovým motorem při nízkých teplotách, byly tanky vybavovány dieslovým, vzduchem chlazeným motorem Mitsubishi o výkonu 84,6 kW. Dieslový motor zároveň snížil riziko zapálení, usnadnil také startování. Tanky s dieslovým motorem jsou označovány jako typ 89 B (Otsu), zpětně pak starší provedení jako A (Ko). Někdy se však také objevuje označení typ 92 (=typ 89 A) a typ 94 (=typ 89 B). Od roku 1937 byl pak montován výkonnější diesel o 117 kW, jiný typ převodovky, provedeny byly i další změny. Tyto stroje však již nové označení nedostali. Část tanků, používaných v Mandžusku, byla také vybavena přídavným "ocasem" na zádi pro lepší překonávání zákopů. Ten byl odvozen od konstrukce, používané francouzským tankem Renault NC 27. Některé stroje také od roku 1937 dostávali novější kanon typ 97 ráže 57 mm.
Celkem bylo vyrobeno něco přes 400 tanků typ 89, cca 280 typu A a 125 typu B. Vzhledem k několika různým výrobcům (Mitsubishi, arsenál v Osace a Nanmanu, Kobe Seikosho, Nihon Seikosho) a absenci standartizace se od sebe i tanky stejné varianty často dost odlišovali, např umístěním řidiče a kulometčíka v korbě, různým řešením bočního pancíře či velitelské věžičky.
TECHNICKÉ ÚDAJE
ROZMĚRY
Délka: 5850 mm (6360 s "ocasem")
Šířka: 2150 mm
Výška: 2600 mm
HMOTNOST
Bojová: 11800 kg (typ 89 B cca 14000 kg)
VÝKONY
Max. rychlost: 25 km/h
Max. dojezd: 140 km (typ 89 B 170 km)

Typ 89 A.

Typ 89 B.

Chi Ro B s ocasem.