Pozor na pojmy rotační a hvězdicový motor. Termíny se používají pro odlišně konstruované jednotky. Rotační motory znamenají jednoduchou výrobu, slušný výkon, jednodušší chlazení..nenáročnost údržby. Řadové motory potřebovaly rozměrné a účinné chladiče, což sice bylo řešitelné, ale rozhodně náročnější, než rotační jednotky.Martin Hessler píše:Jaký smysl měl vlastně rotační hvězdicový motor? Kdysi jsem se někde dočetl, že konstruktéři se při relativně malých rychlostech tehdejších letounů obávali přehřívání motorů (malý nápor vzduchu) - tak se snažili problém vyřešit tím, že klikovou hřídel pevně spojili s drakem letounu a motor s vrtulí rotoval okolo ní... Ale přijde mi to poněkud "uhozené". Co je na tom pravdy? Případně, jaký byl skutečný důvod takového uspořádání?
Vzduchem chlazený hvězdicový motor myslím ještě nebyl vynalezen (nebo nevím o tom, že by se v téhle době někde objevil). Každopádně když se začal ve větším množství objevovat, začal se dostávat do pozice jakéhosi outsidera v porovnání s řadovými motory. Tento pohled skutečně vyvrátily až druhoválečné konstrukce, jako třeba F4U Corsair, nebo Fw 190.