S rudou hvězdou na trupu (5) – Republic P-47
Moderátor: Hans S.
Ty sestřely mne zaujali taky, tak jsem trochu víc pátral a našel tuhle zajímavou tabulku - http://www.sci.fi/~ambush/faf/juutilainen.html .
Tím bychom zřejmě měli vyřešené Mustangy. O jejich bojových zkouškách jsem přesto našel trochu víc informací - konali se na podzim roku 1942, když tři Mustangy I byli zařazeny do 5.GIAP. Létali s nimi i esa Vitalij Popkov a Vasilij Zaitsev, žádný sestřel však nezaznamenali.
"Lightning" stále zůstává záhadou, nevím o sovětském dvoutrupém letadle se kterým by si ho mohl Juutilainen splést.
Tím bychom zřejmě měli vyřešené Mustangy. O jejich bojových zkouškách jsem přesto našel trochu víc informací - konali se na podzim roku 1942, když tři Mustangy I byli zařazeny do 5.GIAP. Létali s nimi i esa Vitalij Popkov a Vasilij Zaitsev, žádný sestřel však nezaznamenali.
"Lightning" stále zůstává záhadou, nevím o sovětském dvoutrupém letadle se kterým by si ho mohl Juutilainen splést.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
No jestli trumfovým esem, to nevím, ale výhodou zcela jistě ano. Většinu soubojů ale rozhodla situace před nimi, resp. taktika. Technika měla řekněme až druhotný podíl.Pop píše:Samozřejmě, Hansi S., že zvolená taktika vzdušného boje je podstatou úspěchu, ale musím k ní mít také odpovídající techniku. Střetnou - li se nepřátelské formace na téměř stejných letových hladinách, tehdy je dobře stoupající stíhačka trumfovým esem na mojí straně. A Bf-109 stoupal skvěle.
Úmyslná záměna typu, to je také řešení. Pokud Fw-189 rozstříleli tak, že se nikdo nezachránil, nemohl proti nim nikdo svědčit.
Mohlo se také stát to, že jej ( Fw-189 ) sověti využili k průzkumu, coby kořistní kus, nad úporně bráněným místem. Finská stíhací hlídka byla navedena na skupinu letadel protivníka a Juutilainen , v zápalu boje, sestřelil Fw-189 s rudými hvězdami, aniž by si jich všiml. Piloti skupiny se mohli po přistání domluvit, a změnili typ sestřeleného letadla.
Mohlo se také stát to, že jej ( Fw-189 ) sověti využili k průzkumu, coby kořistní kus, nad úporně bráněným místem. Finská stíhací hlídka byla navedena na skupinu letadel protivníka a Juutilainen , v zápalu boje, sestřelil Fw-189 s rudými hvězdami, aniž by si jich všiml. Piloti skupiny se mohli po přistání domluvit, a změnili typ sestřeleného letadla.
SM.91 to určitě nebyl, v té době existoval jeden kus a ten se nacházel v Itálii. Fokker G.1 bych taky vyloučil, všechny byli v ten čas v Německu u výcvikové jednotky (jednotek?). Fw 189 poznat nemusel, spletl si například Jaka se Spitfirem, tak mohl klidně zaměnit Lightninga za Fw 189.
Teorie, že sundal Fw 189 a chtěl to pak s kolegou "zatlouct" se docela nabízí. Toho letu se zúčastnili jen Juutilainen a Tervo, ve dvou by to určitě utajili. Tak jsem pátral po německých ztrátách a zjistil jsem následující - ani 10.7. 43, ani někdy poblíž tohohle data Luftwaffe neztratila jediný Fw 189! A byla v té oblasti jediným uživatelem těhle letadel. Takže zbývá kořistní Fw 189, ten ale pokud si to dobře pamatuji nikdy nebyl na Severu. Ale to jsem neověřoval, měl jsem na téma kořistních letadel donedávna výbornou knížku, bohužel odešla s mým harddiskem do křemíkového nebe.
Můj osobní názor je, že Juutilainen si spletl nějaký dvoumotorák normální koncepce s Lightningem, v tom případě bych si vsadil na Pe-2. Pak existuje druhá možnost, že sestřelil kulový a prostě si to vymyslel. Ten let měli Finové totiž taky sestřelit i 4 I-153ky a Sověti o žádnou zřejmě nepřišli. Skupina "Čajek" ten den sice hlásila kontakt s dvojicí Bf 109, ta na ně ale nezaútočila.
Teorie, že sundal Fw 189 a chtěl to pak s kolegou "zatlouct" se docela nabízí. Toho letu se zúčastnili jen Juutilainen a Tervo, ve dvou by to určitě utajili. Tak jsem pátral po německých ztrátách a zjistil jsem následující - ani 10.7. 43, ani někdy poblíž tohohle data Luftwaffe neztratila jediný Fw 189! A byla v té oblasti jediným uživatelem těhle letadel. Takže zbývá kořistní Fw 189, ten ale pokud si to dobře pamatuji nikdy nebyl na Severu. Ale to jsem neověřoval, měl jsem na téma kořistních letadel donedávna výbornou knížku, bohužel odešla s mým harddiskem do křemíkového nebe.
Můj osobní názor je, že Juutilainen si spletl nějaký dvoumotorák normální koncepce s Lightningem, v tom případě bych si vsadil na Pe-2. Pak existuje druhá možnost, že sestřelil kulový a prostě si to vymyslel. Ten let měli Finové totiž taky sestřelit i 4 I-153ky a Sověti o žádnou zřejmě nepřišli. Skupina "Čajek" ten den sice hlásila kontakt s dvojicí Bf 109, ta na ně ale nezaútočila.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Včera mne kontaktoval kamarád, který se snažil získat pro nás informace o finském letectvu. Jeho snaha vyšla naprázdno. A moje vlastně také. Chtěl jsem ověřit informace o Juutilainenově sestřelu. Kontakt v pobaltí neměl štěstí na žádného místního nadšence.
Už podruhé mi nevyšla moje snaha a tím klesá i věrohodnost mnou uváděných informací. Na Juutilainena musím jinak.
Už podruhé mi nevyšla moje snaha a tím klesá i věrohodnost mnou uváděných informací. Na Juutilainena musím jinak.