Suchoj Su-25 Frogfoot
Moderátor: Julesak
Antény RWR by měly být ty malé výstupky nad tím velkým bazmekem. Ten velký bazmek by měl sloužit k rušení naváděcích hlavic raket s IČ naváděním.

Alespoň tak je to všude možně po netě (např.www.airforce-technology.com) a i ve stařičké monografii od 4+

Alespoň tak je to všude možně po netě (např.www.airforce-technology.com) a i ve stařičké monografii od 4+



Zatiaľ sa táto správa tvári, ako klasická práca novinárskeho "odborníka" na danú problematiku . Jediný systém Prezident-S, ktorý poznám a videl som jeho fotky, bol predstavený na poslednom makse, ale ten je ťažná aktívna rádiolokačná návnada a vyrába ho iná firma .
Cover, ten "Suchohríb" / jeho IČ generátor na zadnej časti SU-25TM / je umiestnený dobre, za predpokladu, že raketa letí zo zadnej polosféry ak nie tak klasické svetlice.
Cover, ten "Suchohríb" / jeho IČ generátor na zadnej časti SU-25TM / je umiestnený dobre, za predpokladu, že raketa letí zo zadnej polosféry ak nie tak klasické svetlice.
Na různých videoservrech lze zhlédnout záznam z letadlové lodi, kdy letoun A-6 Intruder nasál příslušníka palubního personálu. Naštěstí se postiženému zase tak moc nestalo.
Něco podobného se stalo u 30. bilp v Hradci Králové v r. 1985 nebo 1986.
Technik roje s technikem letadla prováděli motorovou zkoušku na jednom, tehdy novém, Su-25K. Technik roje seděl v kabině letadla, technik letounu stál na stojánce a kontroloval letoun vizuálně z venku. Když byla zkouška již ve druhé polovině, všiml si mladý rotmistr ( technik letadla), že spínače, které měly být zapojeny, jsou ve vypnuté poloze a chtěl je zapnout. Naneštěstí se tyto nacházely pod krytkou vnějšího potahu těsně u nasávacího otvoru jednoho z motorů. Okamžitě, jak mladík natáhl ruku ke spínačům, jej uchvátil proud vzduchu vstupující do vstupního otvoru a rval jej k běžícímu motoru. Byla zima a tak měl technik letadla na hlavě ušanku zapnutou pod bradou ( u podzvukových letadel povoleno, na nadzvukových letadlech musel nosit technický personál protihlukovou přilbu). Hoch byl již horní částí těla v nasáváku a jednou rukou se držel okraje vstupního otvoru. Když mu již docházely síly, proud vzduchu mu serval z hlavy ušanku a ta vletěla na první stupeň kompresoru motoru. Tak došlo ke snížení průtoku vzduchu a pumpáží ve vstupu. Vzniklým přetlakem vzduchu před kompresorem byl technik doslova vystřelen ven a přežil tuto situaci jen s pohmožděninami a šokem.
Něco podobného se stalo u 30. bilp v Hradci Králové v r. 1985 nebo 1986.
Technik roje s technikem letadla prováděli motorovou zkoušku na jednom, tehdy novém, Su-25K. Technik roje seděl v kabině letadla, technik letounu stál na stojánce a kontroloval letoun vizuálně z venku. Když byla zkouška již ve druhé polovině, všiml si mladý rotmistr ( technik letadla), že spínače, které měly být zapojeny, jsou ve vypnuté poloze a chtěl je zapnout. Naneštěstí se tyto nacházely pod krytkou vnějšího potahu těsně u nasávacího otvoru jednoho z motorů. Okamžitě, jak mladík natáhl ruku ke spínačům, jej uchvátil proud vzduchu vstupující do vstupního otvoru a rval jej k běžícímu motoru. Byla zima a tak měl technik letadla na hlavě ušanku zapnutou pod bradou ( u podzvukových letadel povoleno, na nadzvukových letadlech musel nosit technický personál protihlukovou přilbu). Hoch byl již horní částí těla v nasáváku a jednou rukou se držel okraje vstupního otvoru. Když mu již docházely síly, proud vzduchu mu serval z hlavy ušanku a ta vletěla na první stupeň kompresoru motoru. Tak došlo ke snížení průtoku vzduchu a pumpáží ve vstupu. Vzniklým přetlakem vzduchu před kompresorem byl technik doslova vystřelen ven a přežil tuto situaci jen s pohmožděninami a šokem.
Naposledy upravil(a) Pop dne 29/5/2010, 18:37, celkem upraveno 1 x.
Tak to video neznám, nebyl by odkaz? A pokud ho to nasáhlo a protáhlo turbínou, jak mohl přežít?
Já sám jsem tedy vždycky měl před motory respekt, takže podobně jako se ke zbraním přistupuje jako by byly nabité jsem k motorům, vrtulím i tryskám přistupoval tak, jakoby se mohly kdykoli zapnout/roztočit..

Já sám jsem tedy vždycky měl před motory respekt, takže podobně jako se ke zbraním přistupuje jako by byly nabité jsem k motorům, vrtulím i tryskám přistupoval tak, jakoby se mohly kdykoli zapnout/roztočit..
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Toto som už videl v o čosi dlhšej verzii, kde bol nafilmovaný aj ten nešťastník po vytiahnutí a ošetrení. Ofačovaný bol viac než dostatočne - samozrejme hlava a tvár, ale i ruky a rebrá (alebo chrbtica), ale hýbal sa a hovoril.
Turbínou ho samozrejme nepretiahlo, nedostal sa asi ani k prvému stupňu kompresoru - to by asi nerozdýchal, ale tiež by nebol "naplátkovaný" ako ten technik na nejakom civilnom letisku, čo spáchal sebevraždu, tak, že nakráčal pred nahodené motory 747 - a tá si ho samozrejme nasala...
Turbínou ho samozrejme nepretiahlo, nedostal sa asi ani k prvému stupňu kompresoru - to by asi nerozdýchal, ale tiež by nebol "naplátkovaný" ako ten technik na nejakom civilnom letisku, čo spáchal sebevraždu, tak, že nakráčal pred nahodené motory 747 - a tá si ho samozrejme nasala...


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Letadla Su-25K, užívaná letectvem ČSLA a později letectvem AČR, byla doplňována palivem klasickou plnící pistolí. V případě podvěšení až čtyř přídavných nádrží - 4x800 l - pod křídly, se nejdříve doplnily přídavné nádrže, potom technici dotankovali palivo do trupových nádrží. Signál naplnění trupových nádrží obstarával t. zv. "policajt", který byl stoupající hladinou vytlačen z obrysu hřbetu trupu.
Dvoumístné Su-25 bylo vybaveno přírubou pro centrální tlakové plnění, ovšem nevšiml jsem si, že by je kdy na našich spárkách kdodoliv použil ( mohu se mýlit). Podkřídlové nádrže personál ILS doplnil stejně jako na jednomístném stroji.
Dvoumístné Su-25 bylo vybaveno přírubou pro centrální tlakové plnění, ovšem nevšiml jsem si, že by je kdy na našich spárkách kdodoliv použil ( mohu se mýlit). Podkřídlové nádrže personál ILS doplnil stejně jako na jednomístném stroji.
Nešlo o aféru, ale pravdou je, že L+K zveřejnila jako první fotky Su-25, už si nespomínám na rok, ale podle mě až 1986 (?). Šlo o první publikované kvalitní fotky typu a jistě si spousta čtenářů spomene na titulní stránku s fotkou roje v barvách ČSLA. Do té doby byly známé pouze velice nekvalitní fotky z Afgánistánu a družicové snímky.
I když se to nesetkalo s nadšením na sovětské straně, nešlo o nějakou aféru, nebo problém.
I když se to nesetkalo s nadšením na sovětské straně, nešlo o nějakou aféru, nebo problém.
Na jedné straně se mohli sověti mračit, na straně druhé byli náležitě pyšní na stroj, který mohli svým spojencům dodat jako odpověď na americký A-10.
Letouny se podílely již na cvičení "ŠTÍT 84" spolu se Su-24. V nízkých průletech kolem čestné tribuny si obě letadla mohli vyfotit pozorovatelé NATO svými velmi kvalitními fotoaparáty.
Snímky Su-25K v L+K byly jen takovou třešničkou na dortíku modernizace čs. vojenského letectva přelomu 70. a 80. let min. století. Navíc, o dva roky později sami poslali do Anglie na airshow ve Farnborough dva Migy-29 ( tehdy totální novinka), aby udivili západní odbornou veřejnost.
Letouny se podílely již na cvičení "ŠTÍT 84" spolu se Su-24. V nízkých průletech kolem čestné tribuny si obě letadla mohli vyfotit pozorovatelé NATO svými velmi kvalitními fotoaparáty.
Snímky Su-25K v L+K byly jen takovou třešničkou na dortíku modernizace čs. vojenského letectva přelomu 70. a 80. let min. století. Navíc, o dva roky později sami poslali do Anglie na airshow ve Farnborough dva Migy-29 ( tehdy totální novinka), aby udivili západní odbornou veřejnost.
Nevěděl by někdo jak je to u Su-25 s aktivací výmetnic klamných cílů?
V jednom dílu ruského seriálu "Udarnaja Sila - létající tank" hlavní konstruktér vyprávěl jak po ztrátách prvních sůček prakticky pres noc zkonstruovali systém, který při odpalu protiledadlové rakety automaticky vypouští klamné cíle. Autoři seriálu také tvrdí, že některé systémy zůstávají utajovány ještě dnes.
V jednom dílu ruského seriálu "Udarnaja Sila - létající tank" hlavní konstruktér vyprávěl jak po ztrátách prvních sůček prakticky pres noc zkonstruovali systém, který při odpalu protiledadlové rakety automaticky vypouští klamné cíle. Autoři seriálu také tvrdí, že některé systémy zůstávají utajovány ještě dnes.
Nebude to tak horké, fléry se odpalují automaticky, nikoli po odpálení PLŘS, ale po odpálení vlastních zbraní letounu. Při steči pozemního cíle, tak aby jejich použití nezdržovalo od užitečnější činnosti se prostě po dvojicích odpalují v nastaveném intervalu (ten z hlavy nevím) dokud útok nedokončí. Jinak pochopitelně ručně.
Když mi řekneš který díl US to byl mrknu co tam vyplodili. Tajného na tom jistě nebude nic.
Když mi řekneš který díl US to byl mrknu co tam vyplodili. Tajného na tom jistě nebude nic.


Dik za odkaz, v archivu bych to hledal aspoň půl hodiny.
Už sem se chystal, že se do "Ilinova týdeníku" obuju a nemám důvod.
09:41- "Které se odpalovaly automaticky, aby to nedvádělo pozornost pilota od bojového úkolu"
Ano, tak to je, viz moje vysvětlení nahoře. Tam není nic o "protiledadlové raketě".
10:04- " Automatický odstřel tepelných nástrah je jeden z mnoha nápadů na záchranu pilota v jakékoli situaci. Mnohé z těchto řešení jsou do dnes utajované."
I tak to může být. Jde jistě o "jeden z mnoha", ale není tam řečeno že právě tohle je pod "grifom sekretnosti". Sice by mě zajímalo které z oněch nápadů jsou utajované....ale...
Už sem se chystal, že se do "Ilinova týdeníku" obuju a nemám důvod.
09:41- "Které se odpalovaly automaticky, aby to nedvádělo pozornost pilota od bojového úkolu"
Ano, tak to je, viz moje vysvětlení nahoře. Tam není nic o "protiledadlové raketě".
10:04- " Automatický odstřel tepelných nástrah je jeden z mnoha nápadů na záchranu pilota v jakékoli situaci. Mnohé z těchto řešení jsou do dnes utajované."
I tak to může být. Jde jistě o "jeden z mnoha", ale není tam řečeno že právě tohle je pod "grifom sekretnosti". Sice by mě zajímalo které z oněch nápadů jsou utajované....ale...
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
redboy: To, že to řešení je dodnes utajované ještě neznamená, že není známé.
A zrovna u původních Su-25 to platí dvojnásob protože kromě různých příležitostí k prohlídce konstrukce je mimo Rusko k dispozici výrobní závod.
Ale z druhé strany, některá ta řešení nemusí mít přímou souvislost s Su-25 a tak se konstrukční řešení nemusela dostat " ven " nebo alespoň ne tak všeobecné jako konstrukce draku a elektroniky použité přímo v Su-25.
Myslím tím třeba rušící ( apod ) a výstražné přístroje, nové náplně výmetnic...
Pochybuju, že to všechno se dělalo v Gruzii a taky se to nemuselo dostat ven. Alespoň ne do všeobecného povědomí...
A zrovna u původních Su-25 to platí dvojnásob protože kromě různých příležitostí k prohlídce konstrukce je mimo Rusko k dispozici výrobní závod.
Ale z druhé strany, některá ta řešení nemusí mít přímou souvislost s Su-25 a tak se konstrukční řešení nemusela dostat " ven " nebo alespoň ne tak všeobecné jako konstrukce draku a elektroniky použité přímo v Su-25.
Myslím tím třeba rušící ( apod ) a výstražné přístroje, nové náplně výmetnic...
Pochybuju, že to všechno se dělalo v Gruzii a taky se to nemuselo dostat ven. Alespoň ne do všeobecného povědomí...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"