Po čase vás zase zdravím
Před nějakou dobou jsem hledal info o D.520 taky, tenkrát mi šlo teda hlavně o motory, ale našel jsem i srovnávací testy. A oni jsou minimálně dva, mírně odlišný a pokud si to dobře pamatuju, byly dělaný i jinou stranou (za to ale ruku do ohně nedám, trochu se mi to už slejvá

). V jednom je to, co jste zmiňovali, ve druhým ale bylo, že konkrétně akcelerace v levelu a divu byla (mírně) lepší u D.520 a s přibejvající rychlostí se víc a víc projevovala lepší ovladatelnost u D.520. Jinak to víceméně myslím souhlasilo s Kurfurstem, akorát tam ještě bylo něco o větších vejškách, kde Dew vycházela výkonově líp, než-li Mezek. A u obratnosti, že to letadlo bylo hodně nestabilní (oproti 109), čehož se ale na druhou stranu piloti naučili využívat, ba to považovali za výhodu. Takže asi něco podobnýho jako s Išakem.
Jestli ten test chcete, najděte si ho sami, protože já jsem línej, neměl by to ale imo bejt problém vygůglit, našel jsem to na nějakým fóru o ww2. A je docela možný, že to má i Letecz na Virtualfighters, ikdyž já to měl od nějakýho Němce.
A k tomu nasazení- po pádu Francie se záměrně účastnily bojů pod hlavičkou Vichy asi jen v sev. Africe, kde lítal i třeba Pierre le Gloan (zajímavá figurka

), ale jinak šlo o cvičný letadla. Jo a do Itálie jich šlo údajně 75 a ne 60, ale to je detail a možná kec :-)
