Stránka 6 z 7

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 12:00
od Dzin
Kdyby Japonci měli opravdu oěnch 15 000 pilotů, nejspíše by to mělo dopad na první fázy války. Záleží jak přesně by byli piloti rozvrženi, ale můžeme spekulovat, že by měli i dostatek palubních letců. To by nejspíše mělo za důsledek, že u Midway by nasadili 5 CV a to by výsledek bitvy mohlo změnit. Podobně i v případě bojů o Guadalcanal by byli Japonci schopni soustředit daleko větší síly resp. nasazovat své letectvo intenzivněji, než jak tomu bylo ve skutečnosti.

Postupem času by samozřejmě opět převážila převaha Američanů, výsledek by byl tedy stejný, jen by bylo víc škod a trvalo by vše déle.

Saburo píše: 22/1/2025, 22:26 On i ten plán na 15000 pilotů by byl těžko realizovatelný se zdroji a časem, které Japonsko nakonec skutečně mělo do 7.12.41.
Existuje někde nějaký přesný rozpis toho plánu? Znám pouze jen obecné věci. Většinou to ale na mě dělá dojem, že to byl plán koncipovaný v souladu s tehdejšími možnostmi Japonska.
Saburo píše: 22/1/2025, 23:18 Američané se ale s každou další bitvou zlepšovali a jejich AAA se stávala pro Japonce téměř neřešitelným problémem s letadly které měli. Jen by jich více přilétalo na porážku. Taková trochu 8.AF v létě a na podzim 43 v Evropě.
Tohle je podle mě taky hrozně důležitá věc. Japonci jako hlavní nebezpečí pro letadla brali stíhačky, protileteckou palbu jako doplňokovou a ne nijak nebezpečnou. Nevím to tedy jistě, ale takoví dojem na mě dělá celkový japonský přístup obrany proti letadlům. Navýšení protiletecké palby z lodí vidím potom právě až pod dojmem bojů v Pacifiku a toho, co zažívali ze strany Američanů.

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 12:40
od Raiden
Ano, kdyby opravdu měli oněch 15 000 pilotu namísto těch 3500 co měli, opravdu by to výrazný dopad mělo - viz zmíněná bitva u Midway a i po Guadalcanalu by jim teoreticky mohli zbýt nějací ti dobře vycvičení piloti pro ty letadlové lodě co jim zbyly. Přeci jen 3500 proti 15 tisícům je rozdíl velmi výrazný. Nicméně je pravdou, že časem by se převaha Američanů dříve či později neodvratně projevila.

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 12:54
od Ataman
Zemakt píše: 22/1/2025, 18:24 Buď jak buď, druhoválečné stíhací letadlo, které v sobě sloučilo a splnilo většinu požadavků doby bylo jen jedno.
Který? A proč zrovna Mustang?

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 13:43
od Zemakt
Protože to byla komparace výborného doletu, zcela dostatečné výzbroje, zcela dostatečné balistické ochrany, velmi dobré nosnosti, univerzálnosti podvěsů, výborných letových výkonů a velmi dobré obratnosti a ovladatelnosti. Nebo snad znáš jiný letoun s obdobně vyváženými vlastnostmi?

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 13:46
od skelet
přihodil bych ještě Corsair

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 13:50
od Zemakt
Horší dolet. Horší výškové vlastnosti. A ne moc vhodný pro začátečníky, takový soubojový brus.

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 14:13
od Raiden
Zemakt píše: 23/1/2025, 13:43 Protože to byla komparace výborného doletu, zcela dostatečné výzbroje, zcela dostatečné balistické ochrany, velmi dobré nosnosti, univerzálnosti podvěsů, výborných letových výkonů a velmi dobré obratnosti a ovladatelnosti. Nebo snad znáš jiný letoun s obdobně vyváženými vlastnostmi?
Ano, jednoznačně Mustang :up:

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 14:14
od Ataman
skelet píše: 23/1/2025, 13:46 přihodil bych ještě Corsair
:up:
Zemakt píše: 23/1/2025, 13:50 Horší dolet. Horší výškové vlastnosti. A ne moc vhodný pro začátečníky, takový soubojový brus.
Zato schopný provozu z letadlových lodí. Koukáš na to moc suchozemskoevropsky.

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 14:21
od Raiden
Jo, Corsair by tedy mohl být nejvyváženejší palubni stíhačkou.

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 14:25
od Zemakt
Depa, spíš jen s nadhledem a bez preferencí Atamane. Nicméně, když máš o víc jak třetinu lepší maximální dolet. Můžeš použít letadlovou loď CV Okinawa. A nebo holt když není zbytí, tak na nějakej ten škopek prostě křápneš. :raf: Zkrátka, všeuměl.
471296990_563235143364482_4865015868391480999_n.jpg

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 14:50
od Raiden
Zemakt píše: 23/1/2025, 14:25 Můžeš použít letadlovou loď CV Okinawa. A nebo holt když není zbytí, tak na nějakej ten škopek prostě křápneš.
Tak na CV Okinawa by snad mohlo přistát cokoliv, ne? :D

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 14:54
od Zemakt
No jo, ale doletět následně nad palác a hodit Hirohitovi bobek na hlavu už nikoli :wink:

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 15:12
od Saburo
I kdyby měli těch 15000 pilotů, sehnali by pro ně i dostatek letadel a pokud ano, kde by vzali pro ty letadla techniky?
Údržba letadel byla též jednou z oblastí kde Japonci tahali za kratší konec. O dost kratší.

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 15:19
od Raiden
Pokud vím, tak například těch Zer v první polovině roku 1942 neměli nazbyt, měli jich v podstatě tak akorát.

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 16:28
od Ataman
Zemakt píše: 23/1/2025, 14:25 Depa, spíš jen s nadhledem a bez preferencí Atamane. Nicméně, když máš o víc jak třetinu lepší maximální dolet. Můžeš použít letadlovou loď CV Okinawa. A nebo holt když není zbytí, tak na nějakej ten škopek prostě křápneš. :raf: Zkrátka, všeuměl.
471296990_563235143364482_4865015868391480999_n.jpg
S nadhledem a bez preferencí tohle neberu. CV Okinawa byla k disposici až těsně před koncem války a zjevně se příliš neosvědčila, neb jí (a ani žádnou jinou podobnou) námořnictvo do služby nikdy nezařadilo.
Mustang pak na CV křápal všehovšudy jeden, za tímto účelem vybavený přistávacím hákem (ano, je to ten na fotce).

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 16:35
od Zemakt
Což na věci, že to byl charakteristikami nejvyváženější stíhací stroj války nic nemění, že jo a moment, řekl bych

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 17:08
od Ataman
Zemakt píše: 23/1/2025, 16:35 Což na věci, že to byl charakteristikami nejvyváženější stíhací stroj války nic nemění, že jo a moment, řekl bych
Z těch pozemních ano, když chceš válčit na moři, musíš se poohlídnout jinde.
A vůbec je nechci srovnávat, jen poukázat na to, že zjednodušit to jenom na pár vybraných charakteristik není zrovna košér.
Původně ta tvoje věta byla "stíhací letadlo které v sobě sloučilo a splnilo většinu požadavků doby bylo jen jedno".
No a já bych řek, že byly dvě (už jen proto, že požadavek palubních operací Mustang nesloučil a nesplnil), každý ve svým prostředí.

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 17:27
od Raiden
Takže z těch opravdu palubních letadel by se ten Corsair tedy dal považovat za nejvyváženější stíhačku? Já myslím že ano. Jinak pokud bych pominul požadavek na palubní operace, pak by to byl opravdu jednoznačně ten Mustang.

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 17:33
od Saburo
Sem do tématu o J2M by se P-51 mohl tak akorát objevit při popisu odrážení VLR náletů Raideny.
Debata o tom jestli "nejuniverzálnějším" byl P-51 nebo F4U patří asi jinam. (já ale hlasuju pro P-51 :) )

Ona vlastně celá ta debata "co kdyby" :lej:

Re: Mitsubishi J2M Raiden

Napsal: 23/1/2025, 17:44
od Zemakt
Ataman, no dobrá, už mlčím.
:razz: