Ataman píše: ↑20/7/2024, 09:23To je právě těch 0.119 kg
https://www.smokenet.cz/12468-kovovy-popelnik-8cm/

Moderátor: Hans S.
Ataman píše: ↑20/7/2024, 09:23To je právě těch 0.119 kg
https://www.smokenet.cz/12468-kovovy-popelnik-8cm/
Točíš se v kruzích. Pokud by z V4 ubrali těch 700kg, jak bys rád, dostal by ses zase na tu váhu V-1, který byl ale stále přetížený a jeho výkony byly stále zhruba 200km/h pod tím vysněným vypočteným grafem. Jestli byla V-4 ještě o +- 40km/h pomalejší, než V-1 s oním plošným zatížením 300kg/m2, nevidím jeden jedinný důvod, proč v projektu pokračovat. To letadlo bylo zcela bez pochyb úplně příšerné. Pomalé jako Zero a obratné, jako naložená B-17 s výzbrojí G-14 a nějakým tím podvěsem.Wasp píše: ↑20/7/2024, 02:44 Hlavním důvodem mého příspěvku o zvýšené váze bylo to že původně se počítalo s 96 kg pancéřové ochrany, co jsem našel třeba Bf 109K měl 90 kg a Ta 152C 150 kg. Ministerstvo chtělo nově místo 96 kg celých 254 kg, což je váha pancéře asi tří Spitfirů IX, nebo dvou bombardérů Wellington. A také by to byla největší váha pancéře ze stíhačů Luftwaffe.
Celkově přidaných cca 774 kg se hodně projevilo snížením stoupavosti letadla.
Rychlost byla snížena o 39 km/h, pravděpodobně to spočítali. Jako advokát Me 309 napíši že pokud se podíváme do grafu spočítané rychlosti Me 309 z roku 1941 a odebereme z každé výšky 39 km/h, pořád by to letadlo bylo rychlé. Takto jednoduše to ale myslím si že nejde napsat a uvádím to jenom jako fantazijní možnost podívat se na to, jak by to letadlo byla možná rychlé.
Jistě by šlo by dát letadlu o něco méně pancéře a spokojit se s výzbrojí v trupu, tím chci říci že pohnout se někam s váhou bylo možné. Me 309 byl značně nehotový a prostor pro změny byl. Zmíním se že od začátku uvažovali o používání deficitních surovin, ale ne v tak veliké míře s jakou se o nich uvažovalo později. Me 309 tedy měl používat více ocele místo duralu a více dřeva. Nebylo to dále rozpracováno.
V1 až V4 měli různé váhy podle toho co se zkoušelo. V1 prakticky odlétal nejvíce, zbytek přišel spíše později a už toho do konce Me 309 moc nestihly, ale létalo se i po konci programu Me 309.
Ohledne plosneho zatizeni si nemusime hrat na dojmologii.Wasp píše: ↑21/7/2024, 22:35 V4 neměl plošné zatížení 300 kg/m2. Maximální plošné zatížení při vzletové váze 4 250 kg u Me 309 bylo 258 kg/m2.
Fw 190A-8, vzletová váha cca 242 kg/m2,
Fw 152C ,cca 270 kg/m2.
Velmi pravděpodobně byl ve svém krátkém životě Me 309 rychlejší než zero a obratnější než B-17.Uměl prototyp Zera u země 556 km/h ?
Výkony dodám později.
Jestli tomu dobře rozumím, tak se jedná o V-1.Váha Me 309 byla maximálně 4 250 kg, žádná jiná větší váha není doložená
Což budí dojem, že se toto promítlo do pozdějších prototypů, asi V-3/4Nové zvýšené požadavky RLM na pancéřovou ochranu Me 309 vedly ke zvýšení pancéřové ochrany z původních 96 kg na konečných 254 kg (!) to znamená že Me 309 se tak stal nejvíce chráněným stíhačem v inventáři Luftwaffe (skoro dvakrát) a možná i na světě ?? U Ta 152C jsem našel údaj váhy ochrany 150 kg... Navíc celková váha se zvedla o 774 kg což bylo mimo pancéřovou ochranu konkrétně :
přidaná instalace kanónů MG 151 + munice do křídel, změny na přetlakové kabině a vystřelovacím sedadlo, zvýšená váha celkové mazání, extra rádio, těžší vrtule (+ 43 kg), těžší motor (+ 55 kg), zesílení trupu + 287 kg. Celkově se výkony snížily o 39 km/h, kvůli instalaci nového chladiče schopného pracovat v tropických podmínkách ( -14 km/h), zvýšení váhy (- 8 km/h) zvětšení plochy křídel ( - 5km/h) a celkově se kvůli tomu .snížila efektivita (- 12 km/h).
Toto zvýšení váhy vedlo ke zmenšení výkonů hlavně ve stoupavosti letadla, Messerschmitt upozorňoval na snížení stoupavosti a dostupu vlivem přidané váhy.
Jestli byl Me 109 příliš malý, aby nový motor unesl, proč tedy vzniklo téměř identický velké letadlo? Plocha křídla, které tu váhu muselo nést, byla větší jen o 0,6m2. Fw 190 měl ještě o 2m2 větší plochu křídla. Možná i to byl kámen úrazu. U Fockewulfu se podařilo motor zabudovat a zalétat úspěšně uz na konci roku 42!, jen verzi s turbokompresorem, na který nebyly suroviny a BMW 801 a později Jumo 213 byly dostupnější a dostatečné.