Stránka 6 z 16

Napsal: 7/8/2009, 10:40
od pbarry
Jasne, ale tak to bylo daný situací. Opotřebovávat těch několik málo sil v bezvýznámných střetnutí se stíhači. Z pohledu velení.
Nepochybuju že stíhači na obou stranách by si zabojovali rádi.

Napsal: 7/8/2009, 10:42
od #
pbarry píše:Jasne, ale tak to bylo daný situací. Opotřebovávat těch několik málo sil v bezvýznámných střetnutí se stíhači. Z pohledu velení.
Nepochybuju že stíhači na obou stranách by si zabojovali rádi.
A přesně to napsal Tempík :wink:

Napsal: 7/8/2009, 10:49
od pbarry
Ano, bohuzel od tempika to vyznelo ze se vyhybali klasickym stretnutim stihac vs stihac, pritom takove souboje byly prakticky neustále.

Napsal: 7/8/2009, 21:21
od Tempik
A nevyhýbali? Šli jen proti bombardérům, pokud tam byli jen stíhači, tak se do bojů zapojovali jen minimálně. Kolik že proletělo nad plážemi normandie německých stíhačů, když tam dělali spojenečtí stíhači krytí? Tuším 2 (slovy dva) Fockewulfy 190. Když byli masakrovány o pár dní později pozemní jednotky wehrmachtu u Falais, tak se taky němečtí stíhači téměř neukázali.
Ten 42 rok ve znamení FW 190 vs Spitfire Vb je pravda dobou, kdy se stíhači LW pouštěli ochotně do soubojů a činili peklo na obloze. Leč od 43 roku už se bojům prakticky vyhýbali neustále a během tažení evropou si RAF jen vyjímečně vystřelila.
Když je 10x víc stíhačů ztraceno při postřelování pozemních cílů, než ztrátami čiností nepřátelských stíhačů, tak to o něčem svědčí.

Napsal: 7/8/2009, 21:25
od #
Tempík je sympatický mladý muž :D:up:

Napsal: 7/8/2009, 23:52
od M1A2 Abrams
# píše:Tempík je sympatický mladý muž :D:up:
Tempíkuv nick chci za logo palba.cz

Napsal: 30/12/2009, 18:59
od Bradbury
Mam prosbičku, šlo by identifikovat tento letoun, pilota, jednotku, typ. historii? http://uloz.to/3471585/2-113.jpg

Zajímalo by mě to abych věděl s čim lítám. http://bradbury.rajce.idnes.cz/Uloz_to/#album
Dík

Napsal: 30/12/2009, 19:43
od Hans S.
To JPG bohužel nejde stáhnout. Nicméně kamufláž vypadá jako nehistorická. Imatrikulace (G3+HL) odpovídá bitevnímu letounu (není to stíhací jednotka). Kamufláž se žlutou spodní částí a směrovkou byla používána pouze u kořistních letounů, třeba jako u tohoto modelu Mustangu.

Obrázek

Napsal: 30/12/2009, 19:44
od Thór
Bradbury-nevím to jistě. Podle siluety (špatně viditelné) je to Focke Wulf FW 190 A-8 (tipuju podle "hrbu" před pilotní kabinou. Jistě se tady najde větší odborník, který to trefí přesně. Ta žlutá barva a kódové značení mi připadají mimo.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 30/12/2009, 20:30
od Bradbury
[quote="Hans S."]To JPG bohužel nejde stáhnout. Nicméně kamufláž vypadá jako nehistorická. Imatrikulace (G3+HL) odpovídá bitevnímu letounu (není to stíhací jednotka). Kamufláž se žlutou spodní částí a směrovkou byla používána pouze u kořistních letounů, třeba jako u tohoto modelu Mustangu.

To JPG nestahuj, sroluj na stránce dolu a tam je foto era, je níž

Napsal: 1/1/2010, 10:30
od Hans S.
Ten bokorys je natolik zjednodušený, že přesnou verzi určit nelze - ostatně zjednodušený je i ten model. Osobně bych tipoval Fw 190 A-5, nebo A-6.

Napsal: 1/1/2010, 11:39
od Bradbury
dík, zajímalo mě zejména jestli letoun existoval, podle imatrikulace, případně jméno pilota, jednotku, historii a jak dopadl. Model je zjednodušený je na lítání a není to maketa.

Napsal: 2/1/2010, 22:52
od Hans S.
Spíše neexistoval, ale člověk nikdy neví, kde se mohl objevit nějaký nestandard :)

Napsal: 2/1/2010, 22:57
od Thór
Hans-jsi opatrný. Já bych vynechal to "spíše". Jedinné co se asi dá seriozně říct, že se "podobá" FW. Moje kvalifikace výše, je kvalifikace laika :oops:

Napsal: 3/1/2010, 12:01
od Bradbury
Imatrikulace G3+HL odpovídá skutečnému letounu? A už nebudu otravovat.

Napsal: 4/1/2010, 18:17
od Hans S.
Nějaká nestíhací jednotka. Ale už si nepamatuji, kde je seznam kódových označení pro jednotlivé SG, StG, KG, ZG. Zkus zapátrat třeba na www.ww2.dk - tam by něco mohlo být.

Napsal: 6/1/2010, 10:10
od Bradbury
Tak jsem našel, že Fw příslušel k NJG 101 k I gruppe kde v období 7/43 až 12/43 jsou vedeny FW 190 A 3. Myslím že to byla noční stihací jednotka a letoun G3+HL byl osobní letoun. Letoun jsem našel na: http://wp.scn.ru/en/ww2/f/451/2/7 kde je ale uvedeno, že se jedná o verzi A-6

Napsal: 6/1/2010, 14:22
od Hans S.
Hned screenshot nad tím tvým je další letadlo s imatrikulací G3, které odkazuje na Jagdfliegerschule, tedy na letoun používaný ve škole stíhačů. Je nepravděpodobné, ba dokonce téměř vyloučené, že by letoun takovéhle kamufláže bojově létal v noci.

Napsal: 4/5/2010, 14:05
od OndřejW
Stroje A-9 byly zpočátku vybavovány motorem BMW 801 S s trvalým výkonem 1973 HP což je vylepšený Q z A-8. Od ledna 1945 byl k dispozici motor 801 E s bojovým výkonem téměř 2400 HP, což byla o něco slabší zjednodušená seriová varianta zamýšleného F. S tímto motorem bylo vyrobeno málo přes 200 kusů a dalších 200 až 300 bylo přestavěno z varianty A-8. Konečné číslo může, ale nemusí být vyšší (chaos ke konci války a improvizované přestavby).

Pro Focke wulf A-10 se počítalo s novým vysokovýkonovým motorem BMW 801 T (předpokládalo se 2500-2600 HP), letoun měl mít větší přepracované křídlo a další dílčí změny. Údajně vznikl jeden prototyp.

Napsal: 4/5/2010, 15:49
od Hans S.
V soukromé zprávě se mi objevil tento celkem zajímavý dotaz, odpovím veřejně:
Po zrušení projektu BMW-139 vraj Tank s kolegovcami uvažoval o motore Jumo-211 (netuším akej verzie) výhodou mala byť jeho nižšia hmotnosť oproti BMW-801 aj keď s menším výkonom.
Viem že Tankovy do hlavy sa nedostaneš ale existuje o takom nápade niekde zmienka? Respektíve bolo by to možné?
Takříkajíc teoreticky je možné všechno, prakticky bych to označil jako krajně nepravděpodobné.

Vývoj BMW 139 a BMW 801 se de facto překrýval. Focke-Wulf dostal první motory BMW 139 v době, kdy byl již větší a těžší BMW 801 ve vývoji. Možná už spíše přímo v prvovýrobě a na zkušební stolici. Takže v důsledku BMW 801 byl k dispozici dříve (byť myslím ještě nebyly přímo v továrně Fw v Brémách), než vůbec vzlétl prototyp Fw 190 V-1 s BMW 139.
Zrušení typu 139 bylo navíc podmíněno pokračováním vývoje na perspektivnějším 801, přičemž jednou z nejdůležitějších podmínek bylo zachování průměru celého motoru - důvod je dle mého názoru jasný, byť oficiálně nepotvrzený: Focke-Wulf byl připraven motoru takřka na míru a zpočátku ten motor jiného zákazníka než Fw 190 neměl. Takže oboustranná symbióza.

Domnívám se, že Kurt Tank do roku 1942 s myšlenkou použití řadového motoru vážněji vůbec nekoketoval (a pak udělal v tomto směru řadu chybných rozhodnutí, která se v důsledku trochu vymstila celé Luftwaffe).
OndrejW píše:Stroje A-9 byly zpočátku vybavovány motorem BMW 801 S s trvalým výkonem 1973 HP což je vylepšený Q z A-8. Od ledna 1945 byl k dispozici motor 801 E s bojovým výkonem téměř 2400 HP, což byla o něco slabší zjednodušená seriová varianta zamýšleného F. S tímto motorem bylo vyrobeno málo přes 200 kusů a dalších 200 až 300 bylo přestavěno z varianty A-8. Konečné číslo může, ale nemusí být vyšší (chaos ke konci války a improvizované přestavby).
Vítej na Palbě :) V zásadě to, co píšeš, je správně. Což mě samotného překvapuje, protože většina lidí motá u motorů BMW 801 páté přes deváté. Tebou myšlený motor na Fw 190 A-8/7/6 (resp. cokoliv po červnu 1944) bych jako Q ale spíše neoznačoval. Raději bych se držel označení TU, byť i Q (nebo spíše Q-2) je možné použít - ale pozor, někdy tak bývá označen 801 s turbodmychadlem.
Výkon tohoto motoru bývá uváděn okolo 1950 PS, což koresponduje s tím, co jsi napsal. :up:
Opravil bych ale informaci o BMW 801 E. Stejně jako BMW 801 F se ani tento do draku Fw 190 nepodíval. U Fw 190 to byla pořád variace na jedno téma a to téma se jmenovalo BMW 801 D-2, resp. C, resp. A :) Motor BMW 801 TS, kterým se vyznačovaly Fw 190 A-9, byl stále jen tím starým dobrým D-2 s několika díly z vývoje E. Vzletový výkon v době zahájení výroby (srpen 1944) se pohyboval okolo 2050 PS, po schválení a hromadné instalaci zařízení Erhöhte Notleistung für Jäger (leden 1945) pak cca 2250 PS.


Také poupravím informaci o prototypu Fw 190 A-10. Nevím o tom, že by vznikl a nic tomu ani nenasvědčuje. Plánovaný BMW 801 F stále nebyl k dispozici a větší křídlo taktéž ne (byť to vypadá, že Kurt Tank chtěl použít jednoduše křídlo z Ta 152 C). Motor BMW 801 T je nejspíše trochu zkomolený. Nic takového ofiko myslím nevzniklo.