V soukromé zprávě se mi objevil tento celkem zajímavý dotaz, odpovím veřejně:
Po zrušení projektu BMW-139 vraj Tank s kolegovcami uvažoval o motore Jumo-211 (netuším akej verzie) výhodou mala byť jeho nižšia hmotnosť oproti BMW-801 aj keď s menším výkonom.
Viem že Tankovy do hlavy sa nedostaneš ale existuje o takom nápade niekde zmienka? Respektíve bolo by to možné?
Takříkajíc teoreticky je možné všechno, prakticky bych to označil jako krajně nepravděpodobné.
Vývoj BMW 139 a BMW 801 se de facto překrýval. Focke-Wulf dostal první motory BMW 139 v době, kdy byl již větší a těžší BMW 801 ve vývoji. Možná už spíše přímo v prvovýrobě a na zkušební stolici. Takže v důsledku BMW 801 byl k dispozici dříve (byť myslím ještě nebyly přímo v továrně Fw v Brémách), než vůbec vzlétl prototyp Fw 190 V-1 s BMW 139.
Zrušení typu 139 bylo navíc podmíněno pokračováním vývoje na perspektivnějším 801, přičemž jednou z nejdůležitějších podmínek bylo zachování průměru celého motoru - důvod je dle mého názoru jasný, byť oficiálně nepotvrzený: Focke-Wulf byl připraven motoru takřka na míru a zpočátku ten motor jiného zákazníka než Fw 190 neměl. Takže oboustranná symbióza.
Domnívám se, že Kurt Tank do roku 1942 s myšlenkou použití řadového motoru vážněji vůbec nekoketoval (a pak udělal v tomto směru řadu chybných rozhodnutí, která se v důsledku trochu vymstila celé Luftwaffe).
OndrejW píše:Stroje A-9 byly zpočátku vybavovány motorem BMW 801 S s trvalým výkonem 1973 HP což je vylepšený Q z A-8. Od ledna 1945 byl k dispozici motor 801 E s bojovým výkonem téměř 2400 HP, což byla o něco slabší zjednodušená seriová varianta zamýšleného F. S tímto motorem bylo vyrobeno málo přes 200 kusů a dalších 200 až 300 bylo přestavěno z varianty A-8. Konečné číslo může, ale nemusí být vyšší (chaos ke konci války a improvizované přestavby).
Vítej na Palbě

V zásadě to, co píšeš, je správně. Což mě samotného překvapuje, protože většina lidí motá u motorů BMW 801 páté přes deváté. Tebou myšlený motor na Fw 190 A-8/7/6 (resp. cokoliv po červnu 1944) bych jako Q ale spíše neoznačoval. Raději bych se držel označení TU, byť i Q (nebo spíše Q-2) je možné použít - ale pozor, někdy tak bývá označen 801 s turbodmychadlem.
Výkon tohoto motoru bývá uváděn okolo 1950 PS, což koresponduje s tím, co jsi napsal.
Opravil bych ale informaci o BMW 801 E. Stejně jako BMW 801 F se ani tento do draku Fw 190 nepodíval. U Fw 190 to byla pořád variace na jedno téma a to téma se jmenovalo BMW 801 D-2, resp. C, resp. A

Motor BMW 801 TS, kterým se vyznačovaly Fw 190 A-9, byl stále jen tím starým dobrým D-2 s několika díly z vývoje E. Vzletový výkon v době zahájení výroby (srpen 1944) se pohyboval okolo 2050 PS, po schválení a hromadné instalaci zařízení Erhöhte Notleistung für Jäger (leden 1945) pak cca 2250 PS.
Také poupravím informaci o prototypu Fw 190 A-10. Nevím o tom, že by vznikl a nic tomu ani nenasvědčuje. Plánovaný BMW 801 F stále nebyl k dispozici a větší křídlo taktéž ne (byť to vypadá, že Kurt Tank chtěl použít jednoduše křídlo z Ta 152 C). Motor BMW 801 T je nejspíše trochu zkomolený. Nic takového ofiko myslím nevzniklo.