Stránka 6 z 59

Napsal: 15/9/2008, 10:52
od Thór
mANTRA-Šusflus Lubor 03 ? :-)

Napsal: 15/9/2008, 12:54
od Molotov
Podívejte se na "menší" modernizaci BRDM-2 a auta škoda fabia a další vývojové projekty z VOP 026. Kdyby se tihle maníci pustili do vývoje nového transportéru tak nemuselo by to dopadnout tak tragicky ne? Čeká nás druhá studená válka a zájemců by je jistě několik našlo.
Jak je vidět, mají chlapci ve Šternberku dost času. :D

Napsal: 15/9/2008, 13:04
od YAMATO
Mantra píše:Pásy armáda nechtěla kvůli misím, kde byly problémy s BVP, který ničily cesty.[/url]
Tohle je na tom snad vůbec nejzrůdnější, že se vybírá tak, aby to především vyhovovalo pro mise. Ostatně to platí pro celou armádu.

Kde je teritoriální obrana? Kde je moderní PVOS? Atd.

Vše na mise. Požadavek, aby kompletně celá armáda byla schopna nasazení v misích...výsledkem je kolonioální vojsko. Námezní vojáci bojující pro jiné...

Napsal: 15/9/2008, 14:13
od Molotov
Samozřejmě pásy nebo kola to je dilema (osobně preferuji kola a to nikoliv kvůli misím). Ovšem další věc je, jestli má pro přepravu mužstva velké pancéřované vozidlo s vysokou siluetou nějaké reálné opodstatnění v dnešní době velmi účinných protipancéřových zbraní, kterými disponuje pěchota (úplně stačí chátra vyzbrojená RPG). Mám dost silný dojem, že se jedná o naplnění (pokolikáté už v dějinách) zažité konzervativní představy, kterou bude muset definitivně vyvrátit až velmi bolestná zkušenost. Způsob, jakým dostat pěchotu rychle a za minimálních ztrát na místo určení, určitě dojde v blízké budoucnosti zásadního přehodnocení.

Napsal: 15/9/2008, 14:19
od YAMATO
Nejblíže k ideálu maximalizace ochrany by byla přestavba tanků na těžké OT po vzoru Achzaritu a spol.

Napsal: 6/10/2008, 14:30
od Mantra
Jenom tak pro zajimavost, jak je nase armada zabezpecena v Afghanistanu a hlavne cim......

http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=12160

Ten problem s vykonem motoru je takovy ze DINGA ani nejezdi a kdyz tak 20km/h!!

To jsou ksefty.........................
To uz mohli rovnou koupit Buffala a ty by jezdily na US naftu jako pominuty.

Napsal: 6/10/2008, 14:43
od sa58
Copak mi to tiskové prohlášení připomíná..... už vím, okecávání úplatku britů v Kumránu :D Pokud nevíte o co jde, doporučuji si sehnat vynikající seriál Jistě pane ministře. Zjistíte, že britcom o politice z 80. let přesně pasuje do dnešní reality.... bohužel.

Ještě by to chtělo ukázku nějaké salámové metody :D

Ještě k Dingu - já blbec si myslel, že na prvním místě je ochrana posádky... To filtroventilační zařízení je asi v Afganistánu hodně drahý option.

Napsal: 6/10/2008, 15:33
od Mantra
S tím FVZ mě to trklo taky. Je to tam jak pěst na oko.

Napsal: 6/10/2008, 15:57
od cayman
Mna na tom tiskovem prohlaseni zaujala veta:
Firma BAE Systems navíc dle informací MO nemá v ČR povolení pro obchodování s vojenským materiálem, které vyžaduje zákon, a nemůže tudíž Armádě ČR vojenský materiál legálně nabízet.
1) Nepochadzaju nahodou od BAE Systems aj stihacky Grippen? Ci uz bolo nakupovane priamo alebo cez X sprostredkovatelov, nakoniec to pochadzalo ajtak od BAE Systems.

2) "Nema povolenie", kua co je to za vyraz, tie ostatne firmy snad vznikli uz s tym povolenim, alebo co? Alebo to je len synonymum pre "Nedali uplatok"?

Napsal: 6/10/2008, 16:44
od Dancer
Ten ventilační systém s ochranou proti otravným bojovým látkám se v Afghánistánu fakt uplatní. Jasně, to auto umí vše, ale má jen nepatrnou vadu - jezdí jak zdechlá mula. :roll:
To zas nějakého chytráka na ministerstvu nenapadlo, že Afghánistán = vysoká nadmořská výška (řidší vzduch) + kopce.

Napsal: 6/10/2008, 16:51
od wildesau
Objednat pneumatiky na jaře a za půl roku se dočkat dodání ja taky mazec.

Napsal: 6/10/2008, 17:51
od sa58
To by mě zajímalo, co je to za speciálky... U nás se snad dělaly nějaké malosériovky pro Bundeswehr (lehké nákladní), jejich výroba trvala pár dní. Na pneumatice toho moc nevymyslíte, technologie "odolnosti proti průrazu" se nanáší až na hotovou pneumatiku.

Napsal: 6/10/2008, 18:13
od Milda
Je vidět, jak kašlou na životy vojáků! S takovým krámem poslat lidi do takové země může jen člověk s IQ na bodě mrazu! :shock:

Napsal: 6/10/2008, 18:50
od Hans S.
Každý spalovací motor s rostoucí nadmořskou výškou trpí na nedostatek vzduchu/kyslíku. Dávat to za vinu konkrétnímu vozidlu je nesmysl. Vícestupňové kompresory pro operace ve vyšších výškách se snad nepoužívají u žádného vozidla a zůstávají doménou letadel.
Osobně na tom prohlášení nevidím nic divného, nebo extra znepokojivého - až na ty náhradní pneumatiky. Zbytek má hlavu a patu.

Napsal: 6/10/2008, 18:59
od Mantra
Tak proč ty Dinga nejezdí? A němcům jezdí? ISAF jede na naftu z Pakistánu a to přes americké společnosti, tak jak může být jiná než ta pro německá Dinga?
Žádný naftový motor nemá a neměl problémy v horském terénu Afghánistánu. Když i PV3S zvládla ježdění po místních komunikacích bez problémů, proč jeden z nejmodernějších strojů s mnohonásobně vyšší cenou nemůže? Jenom je znát když máš v autě turbo nebo ne. Ale vždycky se dá podřadit........

Proč už KMW jako dodavatel neposlal mechaniky aby nastavili vstřikovací čerpadlo na jiné hodnoty?! Podle mě jsou to špatně sepsané podmínky ve smlouvě.

Napsal: 6/10/2008, 20:00
od Hans S.
No když nepracuje palivo, tak je sebelepší spalovací motor k ničemu. Když píšou, že to může být logistický problém a že jej musí řešit - a nelze to tedy svalovat na samotné motory/vozy, tak je do dle mého názoru zcela transparentně napsané a my to bez bližších analýz nemůžeme v podstatě nijak potvrdit/vyvrátit.
Teď ve zprávách na Nově se vyjádřil nějaký vysoký důstojník, že o žádném stěžování si od vojáků neví a že paliva se teprve posílají na expertízu do ČR, jestli jsou, nebo nejsou v pořádku. Spíš to vypadá na pěkně nafouknutou novinářskou kachnu novináře idiota.
Jo a ještě zmínili dnešní naprosto bezproblémové projití zbylého vozu, který zůstává v ČR, testy.

Napsal: 6/10/2008, 20:10
od Mantra
Tady ta zpráva vznikla na základě opravdových skutečností nahlášených někým kdo tam v té misi byl anebo stále je.
Podle všeho ji nahlásili vojáci sami. Je to staré dobře měsíc, a to že to vyšlo najevo znamená že to opravdu problém je.

Citace: "Jo a ještě zmínili dnešní naprosto bezproblémové projití zbylého vozu, který zůstává v ČR, testy."

Otázka zní: Jakými testy? S jakým palivem? Já taky viděl Dingo jezdit v německu na ukázkách a je to super stroj.

Proč Humwees nemají problém?

Napsal: 6/10/2008, 20:11
od sa58
Podle mě nejde o to, že Dingo nejezdí - to je běžný problém, dá se odstranit. Mě vcelku vadí, že koupíme něco, co je dražší a má to menší užitnou hodnotu. Tady jde přece hlavně o pasivní ochranu našich vojáků a jihoafričané jsou průkopníky ve stavbě podobných vozidel.

A nějak mi uniklo výběrové řízení, proběhlo vůbec nějaké?

Tady je něco málo o RG-31
http://www.defense-update.com/products/r/RG-31.htm

Napsal: 6/10/2008, 20:29
od Mantra
Pokud mě paměť neklame tak to byl nákup na rychlovku, neboť situace vyžadovala jejich nákup.

Napsal: 6/10/2008, 21:16
od Hans S.
Tady ta zpráva vznikla na základě opravdových skutečností nahlášených někým kdo tam v té misi byl anebo stále je.
Podle všeho ji nahlásili vojáci sami. Je to staré dobře měsíc, a to že to vyšlo najevo znamená že to opravdu problém je.
Když tam přijel novinář a měl chuť udělat SUPER článek, při kterém si čtenář řekne: "Ti politici a všichni okolo to ale dělají za naše peníze špatně, tady je další důkaz!!!", tedy přesně takový, který se prodá a jemu se zvedne jakýsi punc, tak není problém si něco takového buď přímo vymyslet, nebo si závěry vyvodit tak, jak potřebuje. Ono by se velice špatně prodávalo: "Vojáci jsou až na detaily spokojeni se svými vozidly zakoupenými bez výběrového řízení". Ale když si sedne s vojákem k limonádě a ten mu poví historku o nějaké třeba i poruše, kdy nezvládali kooperovat s Američany a nějaký voják si z nich pak dělal legraci..?
Já, jakožto technik, si z věty "vozidlo nevyjelo kopec" nevezmu absolutně vůbec nic :)

Neříkám, že to tak bylo v tomhle konkrétním případě, ale vždyť všichni víme, jak moc kvalifikovaný pohled na věc mají novináři. Jak zběhlí jsou ve vojenských a technických věcech..
Otázka zní: Jakými testy? S jakým palivem? Já taky viděl Dingo jezdit v německu na ukázkách a je to super stroj.
Otázka spíše zní, jaké problémy má mít Dingo v Afgánistánu..protože nic konkrétního v rukou nemáme. Paliva teprve razí na rozbory a pak se uvidí. Vyjádření člověka z ministerstva obrany a armádního důstojníka má pro mě stále větší váhu, než nějakého (často) senzacechtivého pisálka.
Proč Humwees nemají problém?
Pokud to má stejné motory, pak by to bylo nevysvětlitelné. Ale nepředpokládám, že ty motory jsou stejné. Některé jsou náročnější na paliva, jiné třeba ne, některé jsou náročné na přísun vzduchu, jiné méně. Týden zpátky jsem byl svědkem docela vtipné věci, kdy 40 let starý Zetor s nádrží plnou 95 oktanového naturalu zoral skoro celé pole, než jsme dorazili, vylili benzin a nalili naftu. Každý motor prostě zvládne něco jiného.