Stránka 6 z 28
Napsal: 8/6/2010, 17:20
od lkala
Ne, bohužel nenavštívil. Byl jsem na letišti celkem krátce a většinu času jsem strávil v tom hangáru, kde byly vystaveny letecké motory z technického muzea (Pražského a Brněnského). Hodil jsem velmi zajímavou řeč z pány, kteří je tam měli na starosti, potom jenom několik fotkek a už jsme museli jet domů. Snad příště, když tak napiš dopředu.
Napsal: 8/6/2010, 17:30
od Stryx
Hans musel byt stejne celou dobu nalepenej na tom fockovi co tam byl...to je cely znova postaveny,nebo je to nejakej zrekonstruovanej...tusim,ze sem nekde cetl,ze to ma AŠ 82 motor nebo neco takovyho.
Napsal: 10/6/2010, 15:50
od Hans S.
Stryx píše:Hans musel byt stejne celou dobu nalepenej na tom fockovi co tam byl...
To si piš!
Já a Focke-Wulf
to je cely znova postaveny,nebo je to nejakej zrekonstruovanej...tusim,ze sem nekde cetl,ze to ma AŠ 82 motor nebo neco takovyho.
Je to novostavba. Jmenuje se to Fw 190 A-8/N a je to de facto nově postavený Fw 190 dle původních plánů. Od originálu se liší rekonstruovaným motorovým ložem, motorem (jak správně píšeš, AŠ82, made in China btw.), hydraulickým zatahováním podvozku (originál měl elektřinu) a pár dalšími detaily (třeba úplně jinak vyřešeným chlazením motorového oleje, což je také největší vizuální změna oproti originálu). Samozřejmě jiná radiostanice a jiné přístroje (byť cejschované v dobových jendotkách, nepůsobí v kokpitu nikterak rušivě). Létá s tím Frantík, se kterým jsem měl krátký rozhovor - ten začínal zhruba takhle:
H: Sind Sie Flieger?

P: Já ne česky?!
H:

Hmm...are you pilot?
P: Oui!

Napsal: 10/6/2010, 15:56
od Hektor
:-D Hans sebavedomou Nemčinou a Frantík netušil že on na neho Allemaň :-D
Vous aviateur? 5 rokov Francúzštiny na strednej a viem akurát ne pas parel france :-D tak a čo si sa od neho dozvedel?
Napsal: 10/6/2010, 16:43
od Hans S.
Chvíli jsem s ním probíral systém přestavování úhlu náběhu výškového stabilizátoru (to pracuje jako trim), ale pak musel jít na briefing a odkázal mě na svý dva mechaniky. S těmi jsem vyjednal pár dalších věcí, probral systém chlazení a změny oproti standardnímu Fw 190, smál se jim, jak neumějí 190ku dotankovat a jak jsme tam okolo všichni postříkaní leteckým benzinem

Samozřejmě jsem si vyjednal velmi velmi velmi blízkou a exkluzivní prohlídku letounu, při odchodu jsem jim řekl "Merci" a šel se věnovat zase simulátorům, což byl ostatně můj job

Napsal: 3/7/2010, 11:50
od Stryx
Ted jak sem brouzdal po netu,tak sem narazil na tohoto krasavce. Dalo by se to zaradit do projektu: Bf 109 X s motorem BMW 801. Zaklad byl pry Bf 109 F4 , kridla mu zkratily na uroven Ecka. Taky nafasoval novej kokpit. Co se me povedlo prelozit,tak pry letovy vlastnosti byly lepsi nez puv. mezek podle pilotu,ale pry ho nebyla treba protoze prisel focek.
http://www.global-models.co.uk/images/RSMI9251pic1.jpg
Napsal: 3/7/2010, 11:57
od Tempik
osobně se s tím setkávám poprvé a až tak tomu moc nevěřím (ale netvrdím, že to není pravda). Nějaký konkrétnější zdroj, než jen obrázek?
Jinak osobně si myslím, že překopání BF-109 na BMW 801 by znamenalo výkonově vyklidit vyšší výšky, kde létali např. B-17 s doprovodem. To by určitě nebyla pro LW dobrá zpráva. Navíc si ani nemyslím, že by nějak vzrostly výkony níže.
Napsal: 3/7/2010, 12:26
od Farky
Tady je fotečka, za krasavce bych tohle letadlo ale neoznačil -
4 Hans S. - pořád máš domluvenou tu podrobnou prohlídku Fokáče? To aby sis vzal potápěčskou výstroj co? Ale teď vážně - toho éra je fakt škoda.
Napsal: 3/7/2010, 12:28
od Tempik
A jsou dochovány nějaké testy?
Napsal: 3/7/2010, 13:58
od Stryx
Toz me se treba libi...trosku me pripomina Ki 84 (asi ten kokpit). Co se tyce toho ze by nebyl proti B 17tkam...pokud tento stroj nahradil Fw 190,pocitame s rokem 1941 kdy Nemci ani netusili,ze se jim za 2 roky budou nad Reichem vznaset tyhle potvory. O testech sem toho moc nenasel. Taky sem zpocatku cumel,co je to za nemeckou masinu.
Napsal: 4/7/2010, 13:08
od Hans S.
Farky, Focke-Wulf už je vylovený

Podrobnou prohlídku jsem samozřejmě stihl týden před koupelí
Bf 109 s motorem BMW 801 sice z doslechu znám, ale co jsem slyšel, tak to bylo celkem k ničemu. Drak Bf 109 pro takto velký a výkonný (navíc) hvězdicový motor nebyl vhodný.
Napsal: 2/8/2010, 13:01
od Sancho
Zdravím
V reálu jsem v 109ce (vlastně v ničem :-) ) neseděl, ale v IL-2 Sturmovik mě zarazila jedna věc:
Podle zvyku z amerických stihaček jsem při manevrování vysunul klapky do "bojové polohy", ale popravdě ani nevím jestli to mělo nějaký výraznější efekt, protože výstražná siréna spouštěná spolu s klapkami mi brzo začala lézt na nervy a radši jsem je rychle schoval. Moje otázka teda zní: Měl vůbec skutečný bf 109 cosi jako v praxi použitelnou "bojovou polohu" klapek? Druhá věc je- na co byla ta "siréna"? myslím že nikdo (tím méně profesionální stíhací pilot) nemůže zapomenout po vzletu zatáhnout klapky, tak k čemu taková nápadná výstraha?
Jinak skvělý článek, stodevítka je podle meho nazoru jedna z nejlepších druhoválečných "soubojových" mašin (křídelní výzbroj u západních strojů nepovažuju za tolik vhodnou k soubojům a proudový me262 a další malosériovky z konce války mi nikdy nijak nepřirostly k srdci)
Napsal: 26/8/2010, 17:03
od skelet
Napsal: 26/8/2010, 21:27
od vencour
Lze použít překladač googlu ... link s přeloženými texty by měl být
právě zde.
Napsal: 26/8/2010, 22:51
od Sancho
No, nejsem expert, ale přísahal bych že ta fotka co tam mají jako E-7 je Hispano HA-1112, ta příď smrdí Merlinem...
Napsal: 26/8/2010, 23:07
od Hans S.
Jo, vidíš to správně. Je to na nějakém Gustavu postavený Buchon. Nic společného s Emilem.
Napsal: 6/8/2011, 22:05
od El Diablo
Napsal: 7/8/2011, 08:18
od Tempik
Na tomhle případu mě mrzí, že tam dělám už nějaký rok a nenašel jsem to já.
A v druhé řadě, že to poputuje do depozitáře.
Napsal: 28/8/2011, 05:52
od Kruan
hrabu se ve starých českých časopisech a v Revi 7 (1995) jsem narazil na zajímavý článek. Erwin Leykauf srovnává Emila proti Spitu Mk.I. Vysunutí slotů Emila přirovnává k zásahu, a toho se mladší piloti báli, ale prý podle něj pak začíná pravé létání v zatáčkách ...
Napsal: 28/8/2011, 14:57
od Hans S.
O poměrně intenzivních pocitech při vysunutí slotů se zmiňuje spousta pilotů Bf 109 - ostatně musela to být celkem změna, když je nabíhající vzduch vycucnul a celkem radikálně to změnilo obtékání křídla. Jistě se s tím potýkaly i Lavočky.
Nicméně možnost udržet proudění na vyšším úhlu náběhu za to zjevně stála

- Bf 109 opravdu byl schopný zatáčku docela hezky říznout. Nejsem si tím sice úplně jistý, ale mám za to, že jeho křídlo udrželo (krátkodobě) vyšší úhel náběhu, nežli eliptické křídlo Spitfiru.