Mezitím z letiště Líně u Plzně vzlétl por. Zdeněk Voleman, pilot 5. Leteckého pluku, na letounu S-103 (Mig-15bis). Proti neznámým letounům byl pozemním centrem naveden přibližně v prostoru Tachov – Bor u Tachova – Přimda. Zasahující pilot je však nedokázal bezpečně identifikovat. Postřehl pouze, že se jedná o dvojici strojů, a pozemnímu středisku hlásil, že jde o letouny F-51. Posléze cíl dokonce na několik minut ztratil z dohledu.
Tato identifikace stačila k tomu, aby pilot dostal rozkaz k zásahu. Poručík Voleman po opětovném navázání vizuálního kontaktu uskutečnil zteč cíle, při které vystřelil dávku z dvojice kanónů NR-23 ráže 23mm. Kanon NR-37 nestřílel, protože jej pilot před útokem, zřejmě v důsledku stresu, nesprávně nabil. Při útoku zaznamenal zásahy do trupu jednoho letounu a posléze i plameny. Teprve nyní Voleman na letounech identifikoval americké výsostné znaky, nedokázal však určit typ.
Po první zteči provedl por. Voleman zatáčku a opět se dostal do palebné pozice, ovšem i americké stroje provedly ostrou stoupavou zatáčku ve které je rychlý Mig-15 nemohl sledovat. Pilot vystřílel zbytek munice 23mm víceméně odhadem, protože cíl mu zakrývala příď vlastního letounu.
Ani v tomto případě nebyl použit kanon NR-37, neboť pilot si jeho nefunkčnosti nebyl vědom.
Poté ztratil s cílem vizuální kontakt a byl naveden na přistání.
Z amerických pramenů se podařilo zjistit, že 12. 3. 1954 byl na česko – německé hranici poškozen Douglas AD-4 perutě VA-145. Z paluby letadlové lodi CVA-15 USS Randolph plující ve Středomoří vzlétly dva letouny tohoto typu – A-4 od perutě VA-145 a AD-4N od perutě VC-35, které měly uskutečnit cvičný útok na letiště v Německu. Při letu nad čs-něm. hranicí byly napadeny strojem Mig-15 a letoun AD-4 byl zasažen do ocasních ploch. I přes poškození pilot dokázal přistát.
(zdroj časopis ATM 2009/č.10, Vysoká modrá zeď str.68-70)
