Stránka 6 z 6

Napsal: 22/9/2011, 20:51
od knezdub
Když se na ty čísla podíváš pozorněji, zjistíž, že ten hydromotor může udělat až 7936 Nm při 56 ot/min, takže má při stejné hmotnosti 10x vyšší točivý moment. Proto navrhuju kombinaci elektromotoru pro běžnou jízdu a hydromotor pro jízdu v terénu, stoupání a pod.

Napsal: 23/9/2011, 00:24
od asija
aha, tak to uz je docela sila :) Ale stejne - myslis ze stejneho efektu by se nedosahlo jednoduseji (s usporou prostoru a hmotnosti) zapojitelnym reduktorem? tj. v kazdem kole by byla planetova prevodovka s 2ma polohami
A) primy nahon kola elektro motorem
B) nahon kola prez prevod do sily 1:10
teda jako ja o tomhle nic nevim, ani nevim jestli je mozne v jednom stupni udelat planetovou prevodovkou 1:10. (?)
pouze mi pripada ze 4 ozubene kolecka musi vychazet prosorove/hmotnostne usporneji nez pumpa,hydromotor, a hydraulicke vedeni. (?)
Myslim ze nacpat do jadra kola elektromotor a hydromotor zaroven by bylo uz docela problem, ne?

Napsal: 23/9/2011, 09:24
od Alfik
Asijo: Gratuluji. Právě jsi se dostal k řešení používanému v současnosti - resp. od WWI.
:)

Napsal: 23/9/2011, 10:17
od asija
tak to nema byt zadny objev ;) ja se ptam proc by se misto toho mela vyplatit ta hydraulika

Napsal: 23/9/2011, 22:08
od knezdub
Problém by byl v nutnosti řadit za jízdy. Planetový převod s poměrem 1:10 je reálný, i když rozměrově náročný (poměr zubů centrálního kola a vnějšího věnce musí být 1:10). A s tím souvisí ta možnost řazení. Vem si, že bys musel skokově zvýšit/snížit otáčky hnací hřídele 10x. Planetové převodovky navíc nejsou stavěny jako řaditelné a v případech, že je potřeba je jako řaditelné použít (automatické převodovky), děje se tak zabržděním jednoho členu buď elektricky, nebo hydraulicky pomocí lamelové brzdyky. To je další složitost a rozměrově náročná záležitost., navíc při řazení by došlo k přerušení přenosu výkonu a po přeřazení k poklesu točivého momentu na 1/10. A teď si to všechno vynásob 8 (u 8x8), kdy bys musel řazení nějak koordinovat (postupným přeřazováním ). T6akže mi to rozměrově i váhově zase vychází ve prospěch elektro - hydrauliky. Rozměrově je to asi takhle velké: http://www3.picturepush.com/photo/a/349 ... ve01-g.jpg
Je pravda, že výše uvedené hydromotory se neumí připojit za jízdy a je nutno zastavit, nebo alespoň výrazně zpomalit. Odpojení už není problém, při dosažení požadované rychlosti je zastaven přívod tlakového oleje, a po natlakování skříně se zvednou písty a nekladou tak žádný odpor a nedochází k žádnému opotřebení. Osobně věřím, že připojení za jízdy by až takový problém nebyl, jen to zatím nikdo nepožadoval, nebo je to drahé.