Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Moderátor: Julesak
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Viac info nie je?
Počet objednaných ks, termín, úroveň výbavy?
Počet objednaných ks, termín, úroveň výbavy?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Podle článku od Fojtíka v L + K má M-26T2 mít
- zcela předělaný celoskleněný kokpit
- posádka snížena ze 4 na 2 muže
- nová avionika od RPKB
- systém BREO-26 skládající se z 5 displejů o rozměrech 284 x 236 mm, vyráběné v univerzální konfiguraci a sloužící jako PFD, ND, EICAS. Mají schopnost přenášet obraz z meteoradaru, FLIR a dalších zařízení.
- navigace a řízení integrované v komplet PBKV-26
- plná kompatibilita celého vybavení kabiny s brýlemi na noční vidění
- přidaný světlomet TSL-1600
- do budoucna se počítá s instalací FLIR.
- Mi-26 by měl být později vybaven i obraným systémem L370 Vitebsk.
Ruská armáda má zavést do výzbroje variantu Mi-26T2V, která oproti předchozí zachovává počet 4 členů osádky a pátého v nákladovém prostoru, má opět upravenou navigaci, kompatibilní s nočními brýlemi NVG, řídící systém NPK90-2 a celoskleněné přístrojové desky. Má být také dělána na možnost standartů ICAO.
V plánu je modernizovat celou flotilu Mi-26 sloužících v ruském letectvu, ale nějaké bližší informace kolik strojů si Rusko objednalo z novovýroby jsem tam nenašel.
- zcela předělaný celoskleněný kokpit
- posádka snížena ze 4 na 2 muže
- nová avionika od RPKB
- systém BREO-26 skládající se z 5 displejů o rozměrech 284 x 236 mm, vyráběné v univerzální konfiguraci a sloužící jako PFD, ND, EICAS. Mají schopnost přenášet obraz z meteoradaru, FLIR a dalších zařízení.
- navigace a řízení integrované v komplet PBKV-26
- plná kompatibilita celého vybavení kabiny s brýlemi na noční vidění
- přidaný světlomet TSL-1600
- do budoucna se počítá s instalací FLIR.
- Mi-26 by měl být později vybaven i obraným systémem L370 Vitebsk.
Ruská armáda má zavést do výzbroje variantu Mi-26T2V, která oproti předchozí zachovává počet 4 členů osádky a pátého v nákladovém prostoru, má opět upravenou navigaci, kompatibilní s nočními brýlemi NVG, řídící systém NPK90-2 a celoskleněné přístrojové desky. Má být také dělána na možnost standartů ICAO.
V plánu je modernizovat celou flotilu Mi-26 sloužících v ruském letectvu, ale nějaké bližší informace kolik strojů si Rusko objednalo z novovýroby jsem tam nenašel.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Ruske vojenske letectvo nelieta podla standardov ICAO ? Resp. pokial sa dostanu do riadeneho priestoru civilneho letiska, tak ako sa to riesi ?Dzin píše: Má být také dělána na možnost standartů ICAO.
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Nemám ponětí, u Mi-26 vycházím ze zmíněného Fojtíkova článku. Tam na to přímo upozorňuje jako na problém, který musí ruští výrobci překonat, aby se dokázali s Mi-26 prosadit na civilním trhu ve vyspělých zemích, který by byl pro Mi-26 velmi lukrativní, protože ve své třídě zde nemá konkurenci a naopak je zde po tomto typu vrtulníku největší poptávka. Zatím je mají směřovat pouze do zemí s méně přísnými leteckými předpisy.niko píše:Ruske vojenske letectvo nelieta podla standardov ICAO ? Resp. pokial sa dostanu do riadeneho priestoru civilneho letiska, tak ako sa to riesi ?Dzin píše: Má být také dělána na možnost standartů ICAO.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Mi-26 nebyl stavěn na certifikaci dle ICAO = pro civilní použití. To ale neznamená, že dle pravidel ICAO (pro řízení letového provozu) nedokáže létat.
Gripen taky nemá ICAO certifikaci, ale dle ICAO pravidel, v civilním vzdušném prostoru, létat dokáže.
Nicméně od roku 1985 existuje "zcivilizovaná"
verze Mi-26T, která ruský (MAK) certifikát pro civilní provoz má. Stejně tak existuje verze Mi-26TS, která má certifikát čínský. Nejsou to ale certifikáty obecné (FAA nebo EASA) - byť i v jiných zemích mohou být provozovány, pokud místní CAA (Úřad civilního letectví) takový provoz individuálně povolí - viz třeba provoz Mi-26T v Belgii či Ka-32A12 ve Švýcarsku.
To co má pan Fojtík pravděpodobně na mysli je, že nová verze bude od počátku stavěna i jako civilní tj. aby rovnou plnila podmínky certifikace EASA resp. FAA.
To třeba znamená, že budou rovnou použity komponenty s civilní certifikací a ne, že bude vše dodatečně certifikováno.
Gripen taky nemá ICAO certifikaci, ale dle ICAO pravidel, v civilním vzdušném prostoru, létat dokáže.
Nicméně od roku 1985 existuje "zcivilizovaná"

To co má pan Fojtík pravděpodobně na mysli je, že nová verze bude od počátku stavěna i jako civilní tj. aby rovnou plnila podmínky certifikace EASA resp. FAA.
To třeba znamená, že budou rovnou použity komponenty s civilní certifikací a ne, že bude vše dodatečně certifikováno.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Skeptiku dik za objasnenie.
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Konstrukční kancelář Mil vyvíjí nové vojenské modifikace vrtulníku Mi-8AMTš-VN určené pro ozbrojené síly RF. První, jejíž výroba má začít v roce 2020 (prototyp byl představen v uzavřené části výstavy Armija-2018) má sloužit k přepravě vojáků. Druhá, těžší varianta, má poskytovat palebnou podporu, zahájení výroby je plánováno na rok 2021.
https://ria.ru/defense_safety/20180823/1527077168.html
VDV má zájem o ozbrojený vrtulník sloužící k přepravě osmi vojáků, konstrukční práce mají začít v roce 2019 a prototypy být připraveny v roce 2026.
http://www.airrecognition.com/index.php ... roops.html ; https://ria.ru/defense_safety/20180823/ ... html?inj=1 ; https://topwar.ru/146189-dlja-vdv-sozda ... santa.html ; https://vpk.name/news/226149_letayushay ... hinoi.html
https://ria.ru/defense_safety/20180823/1527077168.html
VDV má zájem o ozbrojený vrtulník sloužící k přepravě osmi vojáků, konstrukční práce mají začít v roce 2019 a prototypy být připraveny v roce 2026.
http://www.airrecognition.com/index.php ... roops.html ; https://ria.ru/defense_safety/20180823/ ... html?inj=1 ; https://topwar.ru/146189-dlja-vdv-sozda ... santa.html ; https://vpk.name/news/226149_letayushay ... hinoi.html
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Aktuálně unikly na veřejnost vizualizace vysokorychlostního vrtulníku, vyvíjeného společností Kamov Design Bureau pro ozbrojené síly RF. Stroj má dosahovat rychlosti vyšší než 700 km/h.
https://defence-blog.com/news/russia-ac ... opter.html



https://defence-blog.com/news/russia-ac ... opter.html




"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie
Do konce června ruské ministerstvo obrany obdrží první Mi-38T:
https://www.janes.com/article/87795/rus ... ft-by-june
https://www.janes.com/article/87795/rus ... ft-by-june