Stránka 6 z 68

Napsal: 9/3/2010, 09:03
od Rosomak
Ta fotka se mi nezdá. Jednak katapult má už odřenou barvu, jednak je to velmi podobné na simulátor SU-35.

Napsal: 10/3/2010, 13:44
od Novio*
Zdravím, na té druhé fotce od Kutuzova, kde je pohled na T-50 z vrchu to vypadá, jako by měl trysky trochu sklopené k zemi, je to jen optický klam, nebo jsou tam vektorovatelné trysky? Na modelforu az se píše, že má jít o trysky vychylované v obou rovinách, že se s tím počítá a že to se píše i v tom článku v ATM, který jsem nečetl. Mě se to nějak nezdá.

A ještě trochu OT. Je pravda, že Suchoj začal vyrábět Su-35 druhé generace pro ruskou armádu, která si měla objednat 48 kusů? K podpisu kontraktu mělo dojít na MAKS 09. Narazil jsem na tu zprávu na několika českých i zahraničních webech a přiznám se, že jsem o něčem takovém doteď neměl potuchy, měl jsem za to, že Rusko jde cestou modernizace Su-27 s následnou velkou investicí do T-50. _ Díky za info.

Napsal: 12/3/2010, 15:32
od Fawkes
Tady najdete nějaký info ne jen o T-50.
http://www.hitechweb.genezis.eu/

Napsal: 12/3/2010, 17:13
od Gotak
Fawkes píše:Tady najdete nějaký info ne jen o T-50.
http://www.hitechweb.genezis.eu/
Krásná práce :twisted:

Napsal: 12/3/2010, 23:05
od nikopol
Rosomak píše:Ta fotka se mi nezdá. Jednak katapult má už odřenou barvu, jednak je to velmi podobné na simulátor SU-35.
Ten obrazok je prevzaty z http://i074.radikal.ru/1003/ae/c144d4ce3bb5.png

ak to niekoho zaujima tak minimalne toto
Obrázek
je pravy obrazok kokpitu, ktory je prevzaty z tadialto
http://www.youtube.com/watch?v=EcbBfgDXl_A

Novio: Pokial viem tak trysky maju byt vektorovatelne a nejedna sa o opticky klam a ano, mas pravdu - na MAKSe podpisali Rusi dohodu so Suchojom o dodaji 48 Su-35S spolu s 12timi Su-27SM a 4mi Su-30M2 do 2015, Rusi maju v plane dozbrojovat letectvo variaciami Su-27 az do zavedenia PAK FA kde ma postupne nahradzovat tieto lietadla, nie naraz. Naviac 2015 o ktorom sa hovori nie je rok zavedenia do vyzbroje, ale rok kedy bude finalny produkt PAK FA dodany do leteckych skol na trenovenie instruktorov a taktiez na statne skusky kde ju musi schvalit ako letectvo tak ministerstvo, predpokladany datum zacatia seriovej vyroby je 2017-18 s tym ze Pogosyan teraz oznamil ze maju v plane vyrabat PAK FA 4 desatrocia s tym ze dokopy maju v plane vyrobit cez 1000 lietadiel, z coho 250 pojde Indom, 400 im a zvysok ide na export kde Lybia a Vietnam uz potvrdili zaujem o kupu.
(http://uk.reuters.com/article/idUKTRE62 ... nnel=11700)
Taktiez F-35 v poslednej dobe sa dostava pod palbu kritiky za jej stale zvysovanie ceny a kritika Australcanov o jej vykonoch pri leteckych subojoch Lockheedu pri prerazeni na trh moc nepomoze (jedine stastie ze uz ma podpisane zmluvy s Turkami, Holandanmi, Australcanmi a ostatnymi) ak konecna suma PAK FA bude ta o ktorej sa hovori (20 az 40 milionov dolarov) tak statom sa viac oplati pockat tych 5 rokov a radsej investovat do kupy PAK FA, F-35 doteraz tazila hlavne z toho ze to bolo jedina realna stihacka piatej generacia na trhu co sa zmenilo.

Napsal: 12/3/2010, 23:26
od absik
Novio:
Je pravda, že Suchoj začal vyrábět Su-35 druhé generace pro ruskou armádu, která si měla objednat 48 kusů?
tak tu je môj pôvodný príspevok do éteru o uzavretí kontraktu na Su-35:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... 572#323572
ďalšie príspevky na túto tému:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/319146#319146
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/298447#298447
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/309753#309753
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/302682#302682
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/308048#308048
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/345648#345648

Napsal: 13/3/2010, 00:02
od absik
Doplnenie k Nikopolovi: Trysky sú vektorovateľné pretože boli použité motory 117S a tie sa vyrábajú len s UVT(upravľajemoj vektor ťagi).
PAK FA do výcvikovej školy v Lipecku má ísť v r.2013:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/344652#344652

a do sériovej výroby v r.2015, Indická dvojmiestna verzia PAK FA, označovaná FFGA, má ísť do série v r.2020.
Na obrázku je skutočne simulátor PAK FA, má 3 veľkoplošné displeje v rade, nad nimi je LCD panel pre nastavenie HUD. Na simulátore Su-35 sú len 2 veľké dispeje vedľa seba, zato ovládací LCD panel pre HUD má 2x väčšiu plochu že vyzerá ako 3. displej. Obe dosky majú spoločné umiestnenie LCD z gyrokompasu vpravo hore.

Napsal: 14/3/2010, 18:40
od absik
NPO Saturn oznámilo že na 2.proptotyp PAK FA (T-50.2) boli vrobené a namontované motory izdelije 117, na prvom prototype T-50.1 sú namontované motory 117 S, ktoré budú sériovo montované do Su-35 S.

originál:
http://vpk.name/news/37409_na_vtoroi_is ... l_117.html

Napsal: 14/3/2010, 19:50
od absik

Napsal: 14/3/2010, 19:58
od skelet
Absiku to je tak malé schválně nebo se vyskytla tisková chyba? Já tam vidím vcelku prd. Mysli i na nás co mají na oči modrou :lol:

Napsal: 14/3/2010, 20:09
od Julesak
Absik ďakujem že nás pravidelne informuješ, vďaka tebe máme prehľad

Napsal: 14/3/2010, 20:15
od absik
Absiku to je tak malé schválně nebo se vyskytla tisková chyba?
Chyba je na mojej strane, neviem ešte vložiť správne obrázky do príspevku, dá mi niekdo podrobný návod?

Napsal: 14/3/2010, 20:26
od skelet
Návod je někde na titulní straně. Já vždy dostanu seřvané, že najdu nějaký prehistorický :lol:

Koukám, že všechny nové bojové letouny maj standardně knipl uprostřed. A tolik vychvalovaný ergonomický počin - knipl na pravé straně , se uplatnil pouze u F-16, Ching Kuo a F-22. Čím to?

Napsal: 14/3/2010, 20:55
od rabo
Absik nechcem byť rýpal, ale na tej fotke od nikopola to vyzerá ako v kokpite Su-35. Rozdiel medzi interiérom Su-35, čo bol predstavený na MAKSe a týmto simulátorom, je len v kniply a vo väčšom HUDe. To však môže byť spôsobené tým, že na MAKSe bol predstavený len prototyp, ktorý využíval, v niektorých smeroch, len provizórne prístroje. A na Tvojej fotke je s najväčšou pravdepodobnosťou trenažér pre nejaký nový Mig.

Napsal: 14/3/2010, 22:42
od absik
Jediný "nový" MiG je 35-ka a na ten už dávno trenažér je, pre porovnanie takto vyzerajú simulátory na Su-35/ S:
[url=http://www.palba.cz/forumfoto/displayim ... pos=-17486]Obrázek

[url=http://www.palba.cz/forumfoto/displayim ... pos=-17485]Obrázek

Keď sa pozriete o pár príspevkov vyššie, môžete si prečítať že T-50 má 3 displeje v rade, zatiaľ čo Su-35 má 2 displeje vedľa seba a 1 (zbraňový)monochromatický na ľavom šikmom paneli. Samozrejme že niektoré prístroje sú totožné na oboch doskách, tiež ich umiestnenie.

Napsal: 14/3/2010, 22:49
od rabo
No v podstate, ako som uviedol - veľká podoba s predstavenou Su-35

Obrázek

No a ten Mig, je Mig-29K / 9-41 / určený pre Indické námorníctvo -


Obrázek

Napsal: 14/3/2010, 22:58
od skelet
Teoreticky v tom nevidím rozpor. Letadla podobných výkonů by mohly mít podobný kokpit. Navíc by to usnadnilo výcvik.

Napsal: 14/3/2010, 23:22
od absik
Skelet:
Koukám, že všechny nové bojové letouny maj standardně knipl uprostřed. A tolik vychvalovaný ergonomický počin - knipl na pravé straně , se uplatnil pouze u F-16, Ching Kuo a F-22. Čím to?
Nad tým som sa aj ja zamýšľal. vzlášť keď na Su-37 bol odskúšaný joystick na pravom paneli. Ale keď si dobre pozriete ten trenažér (foto od Strižov) vidíte že na polovici ľavého panelu nie sú žiadne ovládacie prvky ani prepínače a obdobne aj na pravom je nevyplnené miesto. Myslím že tam prídu opierky pre lakte čo aspoň trochu pomôže pri tých 10 až 11 G, elektronický pilot (ak to vyhodnotí tá umelá inteligencia za nevyhnutné) môže manévrovať 12 G!
Okrem toho od prvého Su-35(s predkrídlom) sú už kniple mierne vyosené doprava(tiež sa to dá vidieť na simulátore) a ten na T-50 je už skrátený tak pripomína predĺžený joystick.

Napsal: 15/3/2010, 00:10
od jersey.se
Například švédové nepoužili knipl vpravo u Gripena právě z důvodu, že pilot si potřebuje při velkých násobcích pomoct levou rukou pro zachování přesnosti vedení letounu.

Napsal: 20/3/2010, 06:26
od Gotak
Než toho krasavce zavedou do "army", tak bude konec světa:D.