Johan píše: Pane kolego-četl jste mé články? I ten, na který jsem přikládal odkaz? Máte nějaké informace, jimiž by jste rozporoval má východiska?
Pakliže ano-sem s nimi. Pakliže ne, tak:
.... Po vyhlášení Tolerančního patentu je odklon od římského katolicismu opravdu nečekaně slabý …
Johane, trochu neuměle mi tady předvádíš něco z první lekce kurzu PR praktik, ale budiž. Tak že, na začátek, Pane kolego buď je někdo pán, nebo kolega, obojí najednou nejde. Každý tady má nějakou přezdívku a když se užívá přezdívek tak se nevyká, ani nepánuje.
To Tys tady psal, že jsi věřící, tak bys měl znát podobenství o odpuštění dluhů.
Píšeš "1) popisuji snad naprosto jasně proč byla vláda Hbsb.dynastie zcela legitimní" a já říkám, že to nic neznamená. Jeho Habsburské veličenstvo se popravami a zabavováním majetku nezachovalo jako křesťanské veličenstvo, ale jako zlodějské veličenstvo. To, že Habsburkové jednou něco odpustili, zvlášť v situaci, kdy to pro ně bylo výhodné, jim nedávalo ospravedlnění později vraždit. Buď se hlásili ke Kristu a měli se ho držet, nebo s ním nic společného neměli, stejně jako celá římská všeobecná.
Mt6-14 Odpustíte-li totiž lidem jejich prohřešky, odpustí váš nebeský Otec i vám.
15. Ale jestliže lidem neodpustíte jejich prohřešky, pak ani váš Otec neodpustí vaše prohřešky vám."
Habsburci neodpustili proto tu vládli jako zloději a lupiči a potom není jediný důvod jejich počínání omlouvat, nebo obhajovat. Prostě tu byli chovali se tak a tak a zaplať pámbu už je vzal čert, stejně jako mnohé jiné vládce před nimi a po nich.Víš, kdyby ze sebe Habsburk nedělal velikého křesťana, nebylo by co řešit, loupežník jak loupežník, ale oni osobě tvrdili, že vyznávají Krista, přesto že věděli, že evangelium porušují. Pro koho když ne pro ně platí to biblické "odstupte já vás neznám". "Ovoce" z toho stromu nebylo dobré“. A kdo jiný by to měl víc chápat než ty jako věřící..
Tak že není potřebné Habsburkovi žádné práva na český národ zpětně přiznávat, stejně jako zásluhy o zachování ani mu dávat ospravedlnění. Co měl to si vzal silou, bez pozvání přišel a když mu síla došla bez rozloučení, zase vypadl. Jak přišel, tak odešel, a nikdo za ním nebrečel a brečet nebude. Není důvodu. Zajímavá otázka je, zda porušování evangelia může být důvodem ke zbavení moci. Historie dokládá, že Cromwell rozehnal parlament i odkazem na porušování evangelia, precedens pro nás k odsouzení Habsburků tedy je.
Jestli že před staroměstskou exekucí šlo o obyčejnou rvačku o moc, jakých se v Evropě odehrála řada, později při popravách ale hlavně při vyhánění, konfiskacích a násilném pokatoličťování, šlo o obyčejnou prasárnu, za jakou se o nějakých 300+ let později pár vykuků zhouplo na špagátě.
A k té legitimnosti ti připomenu jěště jednu pasáž Bible a to Matouše 18 kapitolu články 21 -34, přečti si je. Ty poslední tady přidám
32. Tehdy ho jeho pán zavolal a řekl mu: 'Ty zlý služebníku! Odpustil jsem ti celý ten dluh, protože jsi mě prosil. Neměl ses i ty slitovat nad svým spoluslužebníkem, jako jsem se slitoval já nad tebou?' A tehdy se jeho pán rozhněval a dal ho katům, dokud nezaplatí všechno, co mu dlužil.
Výklad této části bible je jasný, podle evangelia má legitimita stejně jako legálnost své meze. A jejich překročení se trestat může a má a to i zpětně. Konec konců na je to ve shodě s Norimberským tribunálem, všichni odsouzení dělali jenom legální věci, dokonce i jejich legitimnost si pojišťovali a velice se divili, stejně jako jejich pohrobci, že jim to nebylo nic platné. Podobně je to i s exekutory dnes, jejich činnost je legální, ale tam kde to přináší zlo a dělá z lidí bezdomovce, jde o věc nemravnou a podle evangelia odsouzení hodnou. Ty meze jsou dány dobrým cílem a dobrým výsledkem. Dobrý strom nese dobré ovoce, špatný strom nese dobré ovoce. Přece mi nechceš tvrdit, že to slyšíš poprvé.
A tvoje co je císařovo dejte císaři a co je božího Bohu, neznamená sekularizaci, ale musí se brát ve vztahu s vyhnáním penězoměnců z chrámu a znamená to jediné, nepodřizujte víru kšeftu, ani politice. Po vyhlášení Tolerančního patentu je odklon od římského katolicismu opravdu nečekaně slabý … Si děláš srandu, ještě dlouho po vyhlášení tolerančního patentu, se mohl evangelický kněz dostat do klády a to bez ohledu na věk a zdravotní stav, když katoličtí udavači ohlásili, že slyšeli při pobožnost zpěv třeba i při pohřbu. Zajímavá tolerance..
Až 28. října 1918 padly bodáky na kterých držela katolická víra v naší zemi. Po 80 letech je katolická církev přesně tam kde je, brzo bude bez věřících, ale o majetek se pořád dere jako stará poběhlice.
Pro Bleu, není důležité kdo latinskou Ameriku katolizoval, ale jak se tam choval, Jezuiti, tam předvedli víc křesťanské lásky k bližnímu než kdokoli jiný, kdekoli na světě, tak že je ti indiáni opravdu uznávali. Jestli bylo či nebylo správné převést je na křesťanství nemám chuť řešit. Fakt je že dělali a udělali maximum aby život obyčejných pronásledovaných a zotročovaných indiánů povznesli. To že je z mého pohledu později na nátlak papeže a hlavně španělského krále zradili je věc druhá a tou se nebudu zabývat. Fakt je, že katolické duchovenstvo latinské Ameriky se s evropským, hlavně vatikánským dodnes stěží shodne na barvě fialek a z pohledu evropského měšťáka jsou latinsko američtí duchovní málem komunisti.