

Moderátor: jarl
@ Ataman, jakože se divíš proč by mělo Rumunsko dostat "kus kořisti", když dneska už víme, že za WW1 bojovalo Rumunsko proti Trojspolku? Pokud budeme předpokládat, že autor z amerického časopisu byl znalý evropských reálií, tak autor asi usuzoval, že Němci "poradí" uherské částí R-U, aby Rumuni dostali Sedmihradsko výměnou za vstup do války za Trojspolek. S Rumunskem na ruské frontě by patrně bylo Rusko vyřazeno hry o nějaký měsíc dřív než byl Brest-Litevská dohoda. No jo, za půl roku od článku byla situace úplně opačná.Ataman píše:No, hezký, jak ale safraporte přišli Rumuni k tý Jamajce?
jj, nejdřív - z voleje - jsem si myslel, že šlo o klasickou záměnu podobně znějících názvů států kdesi v zámoří (míněno z pohledu autora). Romania nebo Bulgaria. Jeden neutrál, druhý "nekamarád" bo válčí za Trojspolek. Oboje kdesi v zapadlé části Evropy u Černého Moře (zapadlé míněno z pohledu občanů USA).Polarfox píše:Může to klidně být i proto, protože Rumunsko bývalo, stejně jako Itálie, členem Trojspolku. Ale je to jen taková mapka...hledat v tom zásadní motivy autora je těžké.
jarl píše:V jedné zahraniční publikaci o srbské armádě v první světové válce jsem našel tento obrázek. Podle popisku se jedna o ukořistěné (snad za první balkánské války?) turecké pancéřové věže. Zajimavá mně na nich přijde ta kolová konstrukce. Myslíte, že sloužila pouze k jejich transportu a nebo Srbové ty věže používali jako improvizovaná obrněná vozidla?
A zákopová veža už brzdovratné ústrojenstvo nepotrebuje?Mirek58 píše:..
( Mám takový pocit, že jde o zákopovou dělovou věz na přepravním podvozku, která se před "upotřebením" musí usadit do země. Něco takového vyráběla i škodovka, kdysi byl takový článeček na tuším - bejvávalo -?