Stránka 6 z 20

Napsal: 18/8/2010, 23:01
od redboy
Prosím Tě Pope, kdes přišel k těm MiGům k nám?
To je velice drsná latina, ne?

Napsal: 19/8/2010, 07:48
od skelet
Že by nám nabízeli "29" je jasný, že by nám nabízeli "27" je možné. Ale že by nám nabízeli "31"?? Tomu se opravdu, ale opravdu zdráhám uvěřit. Dyť to letadlo má spotřebu jak celá letka Gripenů a délku startu delší jak celá naše republika :lol:

Napsal: 19/8/2010, 08:55
od cernakus
Abych se popa zastal, opravdu tato varianta v médiích za Zemana zableskla (v rámci diskuzí o deblokaci Ruského dluhu), ale spíše než seriózní nabídka z Ruské strany to bylo nějaké perverzní přání nějakého vládního mišugeho (Ať českého či ruského). Vím, že jsem na to tehdá v diskuzích na idnesu reagoval podobně jako skelet - na start Mig-31 by museli zavřít D1 :-)

Napsal: 19/8/2010, 19:05
od redboy
Nejde o to jestli nabízeli, koupit jde cokoli na co člověk má. Jde o to, jestli někdo uvažoval (byť vzdáleně), že by k takovému prodeji mohlo dojít. Jsme svědky mnoha absurdit na této kulaté planetě, ale tohle by se umístnilo v top10.

Napsal: 19/8/2010, 19:36
od Vladimír
cernakus píše: Vím, že jsem na to tehdá v diskuzích na idnesu reagoval podobně jako skelet - na start Mig-31 by museli zavřít D1 :-)
Jednak by ho D1 neunesla - maximální startovní hmotnost 52 tun, jednak by ji nepotřeboval - délka startu 1200 m, viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/MiG-31

Ostatně ani nálet Valkýr B-70 nebyl nikdy reálný, protože je nikdy sériově nevyráběli, stejně by na ně Mig 25 ani 31 nestačil.

Napsal: 19/8/2010, 20:23
od redboy
maximální hmotnost MiGu-31B je lehce nad 46t. Ani nemůže mít větší, musel by táhnout přívěs, jelikož větší hmotnost nelze docílit.

I když se mi nechce to hledat, ale jeho měrný tlak na dráhu je výrazně menší jak MiGu-25 (ten drží sovětský rekord a i omezení z toho vznikající), ale díky tomu, že má původní podvozek vyvinutý, leč nerealizovaný pro MiG-25 se dá odhadnout, že nebude mít ani zásadně větší tlak na dráhu než 20ti tunový Mig-23. Je prostě na dvojnásobku kol hlavního podvozku.

Napsal: 19/8/2010, 20:43
od Pop
Pozoruji, že jste si již stačili vyměnit plno informací na téma Mig-31 a ČR.

Nabídnout lze kde-co. Jde jen o to, zda zákazník bere.
Jde-li o letouny s pevným křídlem, byla jasná snaha zrušit závislost na dodávkách z Ruska ( "mixery" jsou jiná záležitost).

Když píšete o hlavním podvozku "jedenatřicítky", doporučuji všimnout si drobné odchylky, která dělá podvozek tohoto typu ještě výhodnějším, než je podvozek Saabu JA/AJ-37 Viggen. Kola jsou v tandemu, ale každé je na jiné straně podvozkové nohy. Tím se zatížení na povrch VPD ještě lépe rozkládá.

Napsal: 19/8/2010, 20:46
od cernakus
Jinak proklinany tankodrom d1 ma tu vyhodu, ze ony betonove panely pokryte tenouckou vrstvickou asfaltu maji uzasnou nosnost. Neco pres 20 tun na napravu a pokud je mi znamo, mig-31 je de facto 5ti napravove vozidlo (z pohledu silnicniho zakona:-)

Napsal: 19/8/2010, 20:53
od redboy
Pop píše: Kola jsou v tandemu, ale každé je na jiné straně podvozkové nohy. Tím se zatížení na povrch VPD ještě lépe rozkládá.
Ano, velice přesně. Podvozek dvě kola paralelně (alá Su-24...) zabíral moc místa a při použití kol v sérii, jede zadní kolo ve stopě předního. Díky spěchu se tento podvozek nedostal na MiG-25 a to omezovalo počet drah pro provoz.

Napsal: 19/8/2010, 21:03
od Pop
Když jsem byl na voj. cvičení u 1, slp v Č. Budějovicích, měli v severním rozptylu u budovy vystavené kolo hlavního podvozku s pneumatikou z Migu-25 - vydoloval je z písku na AB v Astracháni jeden technik letadla. Již si nepamatuji celý údaj rozměrů, ale průměr pneumatiky byl 1 300 mm. Vzhledem k zatížení se vyráběla jen v provedení s duší.

Napsal: 19/8/2010, 21:42
od redboy
MiG-25: 1300x360
MiG-31: 950x300

Napsal: 20/8/2010, 09:12
od Hektor
Pristáli niekedy MiG-25 alebo 31 v ČSR? Mám pocit že v rámci projektu Buran bolo vybrané ako záložné letisko v Budejoviciach a jedným z testov bolo aj pristátie a vzlet MiGu-25U ale to je len letmá a neurčitá spomienka.

Napsal: 20/8/2010, 10:34
od Ionor
Vladimír píše: Ostatně ani nálet Valkýr B-70 nebyl nikdy reálný, protože je nikdy sériově nevyráběli, stejně by na ně Mig 25 ani 31 nestačil.
SR-71 "Blackbird" mohol niesť 1Mt termonukleárnu bombu, B-70 nebolo treba. Stejne tak ZSSR sa viac vyplatilo mať viacúčelové Mach 3 lietadlá.

Napsal: 20/8/2010, 10:47
od redboy
Hektor:Domnívám se že ne, ale nelze vyloučit jejich přítomnost v rámci cvičení nebo návštěvy.

Ionor: "SR-71 "Blackbird" mohol niesť 1Mt termonukleárnu bombu".
Mohl bys uvést zdroj tohoto tvrzrní, případně typ pumy a její zavěšení. Než se tu to zvrhne podobně jako jinde.
I když první prototypy A-12, později vesměs přestavěné měli mít tuhle schopnost, projekty byly zrušeny, SR-71 ji pochopitelně nikdy neměl.

Napsal: 20/8/2010, 11:25
od Ionor
redboy: tuším, že s tejto knihy http://www.arara.cz/product/90958
S A-12 je Blackbird z veľkej časti zhodný takže s modifikáciou by problém nebol.

Ohľadom A-12 zo stránky http://www.aerospaceweb.org/aircraft/recon/sr71/
These early aircraft could carry a centerline pod containing a 1-megaton nuclear bomb. Čiže bola montovaná externe čo by zvládol aj Blackbird.
Samozrejme táto možnosť sa oficiálne veľmi neudáva, ale možnosť tu je.

Napsal: 20/8/2010, 12:14
od redboy
Ne, není tu možnost. Ty jsi napsal:"SR-71 "Blackbird" mohol niesť 1Mt termonukleárnu bombu". To znamená, že ji mohl nést SR-71.

Máš relevantní informaci o tom, že byla možnost podvěsit pod letouny typu SR-71 puma? Jaká, jak? Případně, že se alespoň v testech tomu tak bylo?
Projekty A-12, jako útočného, stíhacího a jako letounu nosiče průzkumného D-21 byly zrušeny. Takže to s Tvým údajem nesouvisí. Jde o SR-71.

Napsal: 20/8/2010, 12:53
od Ionor
Externe tam bombu umiestniť mohli pretože ju externe mohli umiestniť aj na A-12 čo je z väčšej časti stejny design. Keby šlo o intené umiestnenie tak máš pravdu, ale v prípade externého uchytenia je to len otázkou modifikácie Blackbirdu pre uchytenie o trup.
Pozri, čítal som o tej možnosti pre Blackbird a prišla mi realna (v 60tych mali už dostatočne malé H-bomby o dekádach neskôr nehovoriac), keď mi to chceš vyvrátiť, musíš to dokumentovať ty, ja o tom pochybnosti nemám a hádať sa nepotrebujem.

Napsal: 20/8/2010, 12:57
od skelet
Modifikace draku je složitější věc, to že SR-71 vycházel z A-12 vůbec nic neznamená. Jakýkoliv podvěs přináší statické problémy konstrukce, u letadel i dynamické. A při rychlostech jakými se SR-71 pohyboval by nároky na konstrukci trupu v místě podvěsu byly značné.
U A-12 a YF-12 se o tomto uvažovalo, u SR-71 nikoliv.

Napsal: 20/8/2010, 13:15
od redboy
Ionor píše:.......keď mi to chceš vyvrátiť, musíš to dokumentovať ty, ja o tom pochybnosti nemám a hádať sa nepotrebujem.
Tak to je dobré, ty napíšeš smyšlemku, že něco je a já mám dokumentovat že to není. To je dobré, jak lze dokumetovat, že to není, když to není? :roll:

Ty máš jasno..... :D

Skelet, asi tak nějak, jen bych opravil, F.12 ne, ten měl být nosič jaderných zbraní, ale v podobě PLŘS.

Napsal: 20/8/2010, 13:18
od Hans S.
Inonor, kluci mají pravdu. To že nějaký prototyp, nebo ještě hůř: demonstrátor, měl nějakou možnost vůbec neznamená, že by bylo výsledný sériový letoun tímto způsobem jednoduše použít. Platí to tak snad už od meziválečného období do dnešních dnů.