Stránka 6 z 19

Napsal: 8/11/2005, 23:44
od Fatale
kdyz to rika kamarad... 8)

Napsal: 9/11/2005, 00:04
od Dzin
Vzhledem k tomu, že je znalec, je to opravdu 8) :)

Napsal: 9/11/2005, 00:07
od Fatale
mne to prijde jako slusny blaboly 8)

Napsal: 9/11/2005, 00:16
od Dzin
Mě ne.

Napsal: 9/11/2005, 00:32
od Fatale
zejtra se zkusim rozepsat víc, dneska už ne, jsem nasranej na celej širej svět a jdu radši spát 8)


btw: sry jestli se tě to nějak dotklo, o těch blábolech :wink:

Napsal: 9/11/2005, 12:19
od Atlantis
Mwe-262 byl nedotažený díky materiálům, jinak to opravdu byl skvělý stroj, nikdo mě nepřesvědčí o opaku.

Ono u bombardérů se jaksi předpokládá, že na alespoň na poč. cesty budou mít klid.

Němcům se toho IMHO nepodařilo dotáhnout do konce...

Napsal: 9/11/2005, 13:22
od Fatale
on byl nedotazenej nejen kvuli materialum, ale i kvuli nedostatku casu a prostoru pro testovani, sice se s vyvojem zacalo uz roku 1938, ale takovahle prulomova stihacka chtela jak vidno vic casu, nebo alespon aby do jejiho vyvoje nekecali papalasi, ale ti, co tomu rozumi... nicmene i tak ale byl me262 slusne letatelnou masinou...

Napsal: 9/11/2005, 22:17
od Dzin
fatale: (Today at 00:32) Asi se budu opakovat, ale mě ne. :)

Napsal: 9/11/2005, 22:40
od YAMATO
Když se to tak vezme, tak to, že ani tak dlouhý vývoj nepostačoval je dostatečný argument proti těm různým Luftwaffe 46 a pod.

Napsal: 9/11/2005, 23:00
od Elvis
Yamato, úplne súhlasím, veď keď ten vývoj nešiel dosť rýchlo za pomerne dobrých podmienok v prvej polovici vojny, tak ako mali Nemci vyvíjať svoje superstroje koncom vojny, keď už bolo v podstate celé Nemecko zničené, z obidvoch strán sa na nich valili Spojenci, navyše Nemecko malo čím ďalej, tým menej surovín, kvalitných materiálov, paliva a najmä množstvo skúsených pilotov a personálu už zahynulo.

Takže pochybujem, že by v takýchto podmienkach mohli niečo úspešne doviesť až do konca. Samozrejme strašne veľa toho bolo na papiery, ale väčšina tých zázračných strojov mala od reality ešte ďaleko.

Napsal: 9/11/2005, 23:45
od Fatale
mam pocit, ze se bavime kazdej o necem jinym, ja tvrdim, ze Me262 bylo dobry letadlo, vy tvrdite, ze bylo spatny, protoze nemohlo zvratit prubeh vojny... to ja nepopiram, ale kvuli tomu nebylo spatny, prece 8)

Napsal: 10/11/2005, 04:56
od YAMATO
Já neříkám, že bylo špatné, ale těch chyb mělo dost, ty superlativy jsou u něj z velké části věcí legendy.

Napsal: 10/11/2005, 10:05
od Atlantis
A my tvrdíme:Jak v čem. Ono při převaze 10:1 se to holt už moc neprojeví, ale paseku zvládali dělat slušnou. Být jich víc, tak říkám, že i měli dopad alespoň na délku války. Spojenecká bombardovací ofenzíva by musela přibrzdit, průzkumné letouny v jejich podobě nebo Ar-234 by mohli nad spojenecké linie a popř. fotografovat koncentrace vojsk...atd. Netvrdím, že o moc, ale o měsíc až dva by to zvládli. A btw:Elvisi, ta bombardovací ofenzíva zas až tak supr účinná nebyla, to bys mohl vědět. Až do náletů na výrobny syntetického benzínu to sice o něco (20-30%) snižovalo výrobní kapacity, ale žádná pohroma.

Napsal: 10/11/2005, 10:12
od Elvis
Jasné, ale ja som chcel hlavne poukázať na ten rozdiel, za akých podmienok mohli svoje lietadlá vyrábať a vyvíjať Spojenci a ako to vyzeralo v rokoch 1944-45 v Nemecku.

Napsal: 10/11/2005, 10:21
od Atlantis
Celkem dobře. Většina země, hlavně východ a jih byla celkem bezpečná. Holt bohužel hodně průmyslu bylo v Porúří.

Napsal: 10/11/2005, 16:30
od Fatale
zajímavý fotky

Obrázek
amíci získali dvě cvičné dvoumístné verze me-262, což byl úspěch, neboť jich bylo vyrobeno celkem pouze 15

Obrázek
z toho jednu poměrně brzo rozmlátili při přistání

Obrázek
celkem si přepravili do Států 11 kusů me-262

Napsal: 10/11/2005, 16:35
od Fatale
teď jsem se dočetl jednu zajímavou věc, střelci létajících pevností si stěžovali, že jejich elektricky ovládané kulomety nestíhají sledovat me262 letící plnou rychlostí a díky tomu nemohou pořádně bránit svá letadla...

Napsal: 10/11/2005, 18:12
od mechoš
Takovyhle stiznosti jsem cetl od strelcu v B29 proti MiGum 15 v Koreji.

Napsal: 10/11/2005, 20:35
od YAMATO
B-17 a B-24 a elektronicky (???) ovládané kulomety?

Napsal: 10/11/2005, 23:04
od Fatale
B-17
Obrázek

1. Konstrukční celek horní střelecké věže Bendix A-9B
- vyzbrojené dvěma kulomety Browning M 2 ráže 12,7 mm. Elektrické motory pro otáčení věže a pohyb zbraní pracovaly s výkonem 0,367 kw (0,5 k). Věž bylo možno otáčet rychlostí 33 stupňů za sekundu.

2. Celek spodní kulovité střelecké věže Briggs-Sperry A-13
- se závěsnou konstrukcí. Věž byla vyzbrojena dvojicí kulometů ráže 12,7 mm a měla hydraulicko-elektrický pohon. Střelec byl umístěn spolu se zbraněmi uvnitř věže, schránky s náboji (508 kusů na zbraň) byly uloženy v trupu letounu.

3-4. Dva typy střeliště instalovaného v zádi části trupu letounů B-17
- kresba č. 3 zobrazuje střeliště dřívějšího provedení, vybavené jednoduchým zaměřovačem, instalované na variantách B-17E, F a u většiny G.
kresba č. 4 pak zachycuje prostornější střeliště (zvané Cheyenne) pozdějšího provedení, s větším rozsahem náměru a odměru zbraní, osazené reflexním zaměřovačem. Instalováno bylo na B-17G počínaje výrobními bloky -90-BO (Boeing), -55-VE (Vega) a -50-DL (Douglas).


B-24
Obrázek

A. Příklad instalace střelecké věže typu Consolidated/Motor Product A-6B ovládané pomocí hydraulického systému. Tato věž byla původně instalována do zadní, později i do přední části trupu.

B. Střelecká věž Emerson s elektrickým ovládáním instalovaná do přídě letounu B-24J-FO z produkce závodu Ford ve Willow Run. Tato věž byla speciálně vyvíjena pro použití v přídích B-24 a postupně od jara roku 1944 nahrazovala na montážních linkách starší A-6B.