PAK FA (Su-57)

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4861
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od HONZIK11 »

A já myslel že se na ně nasral, že ho nechtějí pustit mezi sebe do boxu :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Julesak »

Montáž prvej sériovej Su-57:

Obrázek
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Julesak »

Maketa pôvodného návrhu OKB Suchoj pre sovietsky program stíhača 5. generácie, z roku 1983:
Obrázek
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Starlight »

Julesak píše:Maketa pôvodného návrhu OKB Suchoj pre sovietsky program stíhača 5. generácie, z roku 1983:
V originále (a nejen tam) píšou, že OKB Suchoj v roce 1983 začal pracovat na svém S-22 (Su-47). A to v rámci soutěže v programu Istrebitěl-90 (I-90). V soutěži v červnu 1986 nakonec vyhrála OKB MiG se svým návrhem MFI (MIG-39, izd. 5.12). Někdy z té doby bude ta maketa S-22(Su-47).

Zjednodušený (a nakonec jen dvakrát letící) demonstrátor MiGu pak vešel ve známost jako izd. 1.44. OKB Suchoj svůj S-22 předělala do podoby S-32 a až do roku 1989 byl vyvíjen jako záloha projektu od MiGu. Pozůstatkem tohoto programu byl létající demonstrátor S-47.

Počátky programu sovětského stíhače 5. generace se ale datují už do roku 1979, kdy měly vznikat první studie. V roce 1981 program oficiálně spustili jako Istrebitěl-90. OKB Suchoj se připojila až v roce 1983 (v té době se stále ještě trápili s vývojem letounu 4. generace Su-27).

Pro srovnání: americký program stíhače/stíhacího bombardéru 5. generace se datuje do roku 1976, kdy se začalo s prvními studiemi. Velký dopad na požadavky na nový stíhač mělo satelitní odhalení existence prototypů letounů Su-27 (1977) a MiG-29 (1979). Program pod názvem ATF pak oficiálně spustili v roce 1981. V říjnu 1986 byly v soutěži vybrány k realizaci demonstrátory později známé jako YF-22 a YF-23. A zbytek je historie.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4861
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od HONZIK11 »

Nehoda. https://www.kommersant.ru/doc/4206076
Spadl do tajgy, pilot je personálem vyrobniho zavodu jemuz stroj patril a kde letel v oblasti vzdalene 100km od startu.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 24/12/2019, 15:00, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 16284
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Rase »

Dnes v Chabarovské oblasti havaroval letoun Suchoj Su-57. K nehodě došlo 111 km od letecké základny a zřítil se do lesa v tajze nedaleko města Komsomolsk na Amuru. Stroj byl zničen při dopadu a pilot se katapultoval.
Vypadá to, že šlo o tovární zkoušky, letoun ještě nepatřil armádě a pilot je civilista. Jen dodám, že letos měl být vyroben a předán jeden sériový kus Su-57, tak asi pokračování "až napřesrok".
https://tass.com/emergencies/1102811
Obrázek

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Wasp »

Rusům to pořád při vývoji padá ve velkém. Oproti USA teda určitě.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 16284
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Rase »

Tak se má jednat opravdu o nehodu prvního sériového letounu. Předběžné údaje naznačují selhání digitálního systému řízení letu nebo motoru. Ruské ministerstvo obrany mělo ještě do konce letošního roku převzít první z dvanácti sériových letounů, objednaných v rámci úvodního kontraktu. V ruských televizích byl letos v listopadu prezentován první sériový letoun těsně před dokončením ve výrobním závodě v Komsomolsku na Amuru. Druhý sériový stroj má letectvo převzít příští rok a do konce roku 2028 pak dalších 76 závazně objednaných letounů. Bude zajímavé sledovat vliv nehody na zavádění Su-57 ruským letectvem a možný export letounů do Turecka.
Obrázek

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Skeptik »

Wasp ... Opravdu ???

JAS-39 Gripen ... první let 1988, první kraksna 1989, druhá 1993

Eurofigter Typhoon ... první let 1994, první kraksna 2002 = po 8-mi letech

F-22 ... první let 1997, první kraksna 2004 = po 7-mi letech

Su-57 ... první let 2010, první kraksna 2019 = po 9-ti letech

Prostě, co létá, to může spadnout ... zvláště když to obsahuje nové a praxi neodzkoušené technologie.
To k vývoji prostě patří.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Julesak »

Takže naozaj prvý sériový? To by fakt mohlo spôsobiť dlhšie zdržanie.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 565
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Xawi3r »

...rok minimalne...
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Skeptik »

Bude záležet na příčině ... resp. na rychlosti jejího nalezení.

Skvělé je, že pilot přežil. To významně pomůže.
Zatím první informace mluví o problémech s ovládáním výškového kormidla, ale není známo odkud pochází. Takže to může, ale též nemusí, být pravda.
Jiné informace zas mluví o testování motoru ... což by odpovídalo i tomu, že oficiální místa mluvila o T-50, nikoli Su-57 (tedy tovární, nikoli vojenské označení - to může ukazovat na vývojový, nikoli sériový kus). Je nutno počkat a uvidí se.

Náběh série je "hodně pozvolný" ... 4 ks do konce 2020 ... tak to zdržení může být i nulové.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Wasp »

Skeptiku,
Měl jsem na mysli spíše vývoj Su-27 oproti F-15, několik úmrtí a tak.Dohnat a předehnat.
Amiz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1251
Registrován: 7/12/2012, 17:19

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Amiz »

Julesak píše:Takže naozaj prvý sériový? To by fakt mohlo spôsobiť dlhšie zdržanie.
Takže to spadnul ten, nepletu-li se, obrázky jehož montáže jsi sem 8.11. postoval http://palba.cz/viewtopic.php?p=297404& ... 37#p297404
Putin budiž proklet.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Skeptik »

Wasp píše:Skeptiku,
Měl jsem na mysli spíše vývoj Su-27 oproti F-15, několik úmrtí a tak.Dohnat a předehnat.
F-15 ... zálet 1972, první kraksna 1975 ... za prvních 10 let od záletu jich spadlo 27

Su-27 ... zálet 1977, první kraksna 1979? (T-10-2), druhá 1981 ... celkový počet ztracených T-10 a Su-27 za 10 let, od vzletu přepracovaného prototypu T-10-7 (T-10C1) v roce 1981 do roku 1991 (ve výzbroji od roku 1985), mi není znám. Ale bude to něco kolem 10ti až 15ti mašin.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Wasp »

Jo, a kolik mrtvých při vývoji ?
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4861
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od HONZIK11 »

Tak ta F15 mě hodně překvapila.
Ty jeji nehody byly mimo můj obzor.
Často publikovány údaj, ,žádná bojová ztráta,,, mi ten údaj tedy dokonale zamlzil.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_F-15_losses
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6188
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ako velmi sa da dôverovať informáciam o pade sovietskych vojenskych lietadiel z pred roku 1991?
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

tak například i laik jako já dohledá, že ztráty ČSLA jsou zahrnuty v celkových statistikách ztrát jednotlivých typů letounů VVS (nabízí se otázka, zda můžeme věřit našim dědům a otcům, zda nefixlovali)
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Julesak »

Tak vraj zlyhanie ovládacieho systému riadiacich plôch. Tieto sa dostali do opačných polôh, pilot stratil nad lietadlom kontrolu. Prepadlo sa z výšky cca 10 km, cca 1 500 metrov nad zemou sa pilot katapultoval.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“