A já myslel že se na ně nasral, že ho nechtějí pustit mezi sebe do boxu
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 8/11/2019, 21:45
od Julesak
Montáž prvej sériovej Su-57:
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 16/12/2019, 16:03
od Julesak
Maketa pôvodného návrhu OKB Suchoj pre sovietsky program stíhača 5. generácie, z roku 1983:
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 18/12/2019, 00:03
od Starlight
Julesak píše:Maketa pôvodného návrhu OKB Suchoj pre sovietsky program stíhača 5. generácie, z roku 1983:
V originále (a nejen tam) píšou, že OKB Suchoj v roce 1983 začal pracovat na svém S-22 (Su-47). A to v rámci soutěže v programu Istrebitěl-90 (I-90). V soutěži v červnu 1986 nakonec vyhrála OKB MiG se svým návrhem MFI (MIG-39, izd. 5.12). Někdy z té doby bude ta maketa S-22(Su-47).
Zjednodušený (a nakonec jen dvakrát letící) demonstrátor MiGu pak vešel ve známost jako izd. 1.44. OKB Suchoj svůj S-22 předělala do podoby S-32 a až do roku 1989 byl vyvíjen jako záloha projektu od MiGu. Pozůstatkem tohoto programu byl létající demonstrátor S-47.
Počátky programu sovětského stíhače 5. generace se ale datují už do roku 1979, kdy měly vznikat první studie. V roce 1981 program oficiálně spustili jako Istrebitěl-90. OKB Suchoj se připojila až v roce 1983 (v té době se stále ještě trápili s vývojem letounu 4. generace Su-27).
Pro srovnání: americký program stíhače/stíhacího bombardéru 5. generace se datuje do roku 1976, kdy se začalo s prvními studiemi. Velký dopad na požadavky na nový stíhač mělo satelitní odhalení existence prototypů letounů Su-27 (1977) a MiG-29 (1979). Program pod názvem ATF pak oficiálně spustili v roce 1981. V říjnu 1986 byly v soutěži vybrány k realizaci demonstrátory později známé jako YF-22 a YF-23. A zbytek je historie.
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 07:30
od HONZIK11
Nehoda. https://www.kommersant.ru/doc/4206076
Spadl do tajgy, pilot je personálem vyrobniho zavodu jemuz stroj patril a kde letel v oblasti vzdalene 100km od startu.
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 08:35
od Rase
Dnes v Chabarovské oblasti havaroval letoun Suchoj Su-57. K nehodě došlo 111 km od letecké základny a zřítil se do lesa v tajze nedaleko města Komsomolsk na Amuru. Stroj byl zničen při dopadu a pilot se katapultoval.
Vypadá to, že šlo o tovární zkoušky, letoun ještě nepatřil armádě a pilot je civilista. Jen dodám, že letos měl být vyroben a předán jeden sériový kus Su-57, tak asi pokračování "až napřesrok". https://tass.com/emergencies/1102811
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 09:57
od Wasp
Rusům to pořád při vývoji padá ve velkém. Oproti USA teda určitě.
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 10:44
od Rase
Tak se má jednat opravdu o nehodu prvního sériového letounu. Předběžné údaje naznačují selhání digitálního systému řízení letu nebo motoru. Ruské ministerstvo obrany mělo ještě do konce letošního roku převzít první z dvanácti sériových letounů, objednaných v rámci úvodního kontraktu. V ruských televizích byl letos v listopadu prezentován první sériový letoun těsně před dokončením ve výrobním závodě v Komsomolsku na Amuru. Druhý sériový stroj má letectvo převzít příští rok a do konce roku 2028 pak dalších 76 závazně objednaných letounů. Bude zajímavé sledovat vliv nehody na zavádění Su-57 ruským letectvem a možný export letounů do Turecka.
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 11:04
od Skeptik
Wasp ... Opravdu ???
JAS-39 Gripen ... první let 1988, první kraksna 1989, druhá 1993
Eurofigter Typhoon ... první let 1994, první kraksna 2002 = po 8-mi letech
F-22 ... první let 1997, první kraksna 2004 = po 7-mi letech
Su-57 ... první let 2010, první kraksna 2019 = po 9-ti letech
Prostě, co létá, to může spadnout ... zvláště když to obsahuje nové a praxi neodzkoušené technologie.
To k vývoji prostě patří.
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 11:59
od Julesak
Takže naozaj prvý sériový? To by fakt mohlo spôsobiť dlhšie zdržanie.
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 13:09
od Xawi3r
...rok minimalne...
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 13:26
od Skeptik
Bude záležet na příčině ... resp. na rychlosti jejího nalezení.
Skvělé je, že pilot přežil. To významně pomůže.
Zatím první informace mluví o problémech s ovládáním výškového kormidla, ale není známo odkud pochází. Takže to může, ale též nemusí, být pravda.
Jiné informace zas mluví o testování motoru ... což by odpovídalo i tomu, že oficiální místa mluvila o T-50, nikoli Su-57 (tedy tovární, nikoli vojenské označení - to může ukazovat na vývojový, nikoli sériový kus). Je nutno počkat a uvidí se.
Náběh série je "hodně pozvolný" ... 4 ks do konce 2020 ... tak to zdržení může být i nulové.
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 13:30
od Wasp
Skeptiku,
Měl jsem na mysli spíše vývoj Su-27 oproti F-15, několik úmrtí a tak.Dohnat a předehnat.
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 13:35
od Amiz
Julesak píše:Takže naozaj prvý sériový? To by fakt mohlo spôsobiť dlhšie zdržanie.
Wasp píše:Skeptiku,
Měl jsem na mysli spíše vývoj Su-27 oproti F-15, několik úmrtí a tak.Dohnat a předehnat.
F-15 ... zálet 1972, první kraksna 1975 ... za prvních 10 let od záletu jich spadlo 27
Su-27 ... zálet 1977, první kraksna 1979? (T-10-2), druhá 1981 ... celkový počet ztracených T-10 a Su-27 za 10 let, od vzletu přepracovaného prototypu T-10-7 (T-10C1) v roce 1981 do roku 1991 (ve výzbroji od roku 1985), mi není znám. Ale bude to něco kolem 10ti až 15ti mašin.
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 21:10
od Wasp
Jo, a kolik mrtvých při vývoji ?
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 24/12/2019, 21:29
od HONZIK11
Tak ta F15 mě hodně překvapila.
Ty jeji nehody byly mimo můj obzor.
Často publikovány údaj, ,žádná bojová ztráta,,, mi ten údaj tedy dokonale zamlzil.
Ako velmi sa da dôverovať informáciam o pade sovietskych vojenskych lietadiel z pred roku 1991?
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 25/12/2019, 13:24
od Ejdou Rotacak
tak například i laik jako já dohledá, že ztráty ČSLA jsou zahrnuty v celkových statistikách ztrát jednotlivých typů letounů VVS (nabízí se otázka, zda můžeme věřit našim dědům a otcům, zda nefixlovali)
Re: PAK FA (Su-57)
Napsal: 25/12/2019, 13:34
od Julesak
Tak vraj zlyhanie ovládacieho systému riadiacich plôch. Tieto sa dostali do opačných polôh, pilot stratil nad lietadlom kontrolu. Prepadlo sa z výšky cca 10 km, cca 1 500 metrov nad zemou sa pilot katapultoval.