Ejdou Rotacak píše:tak například i laik jako já dohledá, že ztráty ČSLA jsou zahrnuty v celkových statistikách ztrát jednotlivých typů letounů VVS (nabízí se otázka, zda můžeme věřit našim dědům a otcům, zda nefixlovali)
Napríklad hľadania miesta dopadu/katastrofy tejto stíhačky som sa osobne zúčastnil(široká rojnica niekoľko kilometrov a prehľadávanie lesov,našla sa až na druhý deň), stalo sa to v vojenskom výcvikovom priestore Doupov= ideálne pre utajenie/ututlanie, ale v štatistikách sa dá normálne nájsť, takže prečo by to u SSSR/Ruska malo byť inak keďže sa odtajňovali archívy v 90tych rokoch.
2.11.1988 VVP Hradiště, okr. Karlovy Vary MiG-21PFM, č.4412
Juraj Tichý píše:Ako velmi sa da dôverovať informáciam o pade sovietskych vojenskych lietadiel z pred roku 1991?
F-15 je americký stroj.
Sovětským statistikám o pádech vojenských letadel nemůžeš ani věřit, ani nevěřit ... oni prostě nejsou.
U T-10 / Su-27 je poměrně dobře zmapován osud prototypů, ale s letadly VVS je to mnohem horší.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Čínské sebevědomí je čím dál tím větší. Západ se moc nevyjadroval, Evropa vůbec, jen oznámila. Jediné co jim může srazit hřebínek je letadlo kategorie strategického bombardéru či nosiče střel. Tam mají Rusi ještě míru volnosti jako jediní kromě USA.
Roli v užití takového letounu a jeho výzbroje bude hrát lokace cilu pomocí kosmických senzoru. Ano, Číně může něco lítat v této velikosti. Ale nejsem si jist, zda jejich kosmické prostředky budou schopny lokalizovat cíle a dodávat online informace o nich, tak aby to bylo pro strategické použití možné. Rusi vsadili na tradiční mobilitu a Američani rozprostrelni po celém světě své lokace stridaji.
Bude to chtít vlastnit hodně senzoru v kosmu,nebo hodně informatoru na zemi.
Čína (Čína? skôr nejaký čínsky novinár) ho samozrejme kritizovať môže koľko len chce.
Akurát zabúda, že letectvo ČĽR skočilo aj po Su-35 ako pes po údenom. J-20 už má nový motor, alebo stále používa licenčné verzie AL-31? Toľko snáď k tej čínskej vyspelosti.
EDIT: najmodernejší čínsky bombardér je modernizovaná verzia Tu-16.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Julesak, zase na druhú stranu, to čínske Tučko už má spoločné s originálom asi už len aerodynamickú koncepciu a plus mínus motory.
Takisto Tu-90 či B-52 sú na tom rovnako. Golf zo 70 rokov ie je to isté ako Golf aktuálnej verzie. F-15/F-16 detto
Letecké motory nie sú hitparáda ani ruské a ani tie čínske, vzhľadom k západným ekvivalentom. Ani civilné ex sovietske, a zatiaľ ani čínske. Našťastie.
Kto vie ale, dokedy (myslím Čínu, Rusko udržuje schopnosti ale dopredu neletí vo vojenských najnovších Izidelije XX a v civilných je kaput).
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Julesak píše:No povedzme len že sa nezhodneme, keďže sme vo vlákne Su-57 a mali by sme tu preberať Su-57.
Neposlechnu tě, protože nevím, kam to jinak napsat: Nejzajímavější a nejzáhadnější je, proč to čínská věrchuška nechala teď publikovat. Bo že by to byl "osobní názor" nějakých redaktorů se v čínské "stabilizované" společnosti dá úspěšně pochybovat.
Zvláště je to podivné v souvislosti se včera zahájeným společným námořním cvičením s Ruskem a Íránem.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Priznám sa, odpoveď na tvoju otázku neviem, ani si nie som istý do akej miery je v Číne kontrola nad médiami absolútna (do úrovne takéhoto článku myslím, nie pri celkovej línii ako takej).
Sama osebe tá kritika stojí na vode, pretože na základe jednej nehody posudzovať program ako taký je principiálne nezmyselné.
Hlavne z pohľadu toho že Čína je (napriek obrovskému pokroku ktorý nepochybne dosiahla) stále za Ruskom, napr. aj v takej oblasti ako je viacúčelové bojové lietadlo.
Viď už spomenutý Su-35, vyvinutý v Rusku ako krok na preklenutie medzery medzi modernizovanými pôvodnými Su-27SM a novou, oneskorenou generáciou Su-57.
Nehovoriac už o tom ako sú tam recyklované nezmysly typu Su-57 nie je stealth a pod.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Tie linky sú zle vložené, použi aby ti fungovali. Alebo ak to nevieš, pošli mi ich do SZ a ja ich vložím do tvojho príspevku.
Inak by som sa tou informačnou vojnou nezaťažoval, to je len teraz moderný pojem (buzzword) pre niečo čo existuje odjakživa.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
V pátek 27. prosince 2019 přišel server menadefense.net s informací, že Alžírsko s velkou pravděpodobností získá 14 exportních stíhaček Su-57E ("Eksportny"). Nákup má být součástí širšího kontraktu, konkrétně 14 víceúčelových stíhaček Su-35SE a stejný počet stíhacích bombardérů Su-34E. Celý kontrakt v hodnotě bezmála šesti miliard dolarů má být splněn do konce roku 2025, počítá však také s možností využití opce na stejný počet letounů každého typu. Je docela zajímavé, že Alžírsko očividně chce posbírat všechny vyráběné ruské letouny. Již v září bylo zmíněno pořízení 14–16 letounů MiG-29M/M2 a obdobného počtu Su-30MKA (které v počtu 58 kusů tvoří v současné době páteř alžírských vzdušných sil). Alžírsko v minulých letech nakoupilo v Rusku také cvičné letouny Jak-130 a nechalo zmodernizovat Su-24. Pro program ruského letounu páté generace je tato zpráva mimořádně důležitá, a to nejen z bezprostředně ekonomických, ale i z politických důvodů. nyní je poněkud otázkou, jak na tento obchod zareaguje Maroko, které se snaží udržovat se sousední zemí paritu sil: aktuálně očekává 25 nových letounů F-16V a zahájení modernizace stávajících 23 strojů F-16C/D na nejnovější standard. Dalším potenciálním zákazníkem Su-57E je Ázerbájdžán, který jedná s Ruskem o prodeji neupřesněného počtu těchto letounů. Zájem Baku o tyto letouny zesílil poté, co sousední Arménie nakoupila v Rusku víceúčelové letouny Su-30SM.