seabee píše:Dalším významným Orbánovým mužem je Slovák, t.č. český předseda vlády, který vlastní, pardon, předal do svěřeneckého fondu pod správu své manželky druhý největší zemědělský konglomerát v Maďarsku. Éljen!
Který se ovšem v celé věci zdá se nechce nijak angažovat. Z mého pohledu je jedná šance jak prodat NG LOMu letos. Kdy jsou v rozpočtu "přebytečné" 4 miliardy z původně plánované splátky BVP. Ovšem pokud se bude dál Aero snažit šponovat cenu pravděpodobně spláče nad výdělkem.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/5/2021, 22:31
od skelet
To by si ministerstvo muselo pohnout, a to jim nikdy moc nešlo. Takže z toho nebude nic, i kdyby jim Aero šlo na ruku.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 30/5/2021, 22:57
od seabee
Myslím, že kdyby někdo vymyslel, jak by si mohl Bureš líznout, tak je to v cukuletu.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 4/6/2021, 14:38
od zzz
Pro lidi, kteří neusínají u přednášky od "uspávače hadů" nebo kteří najdou něco zajímavého při pozorování když zasychá lepidlo...
Video o testování pevnosti křídla L-39NG: Static test of the L-39NG wet wing
Někde jsem zachytil, že ten Maďar svůj zájem o Aero zrušil, což se považuje za avízo toho, že Maďaři L-39NG nekoupí. Ale znáte to, řeči se vedou.....
Re: Aero L-39NG
Napsal: 4/6/2021, 20:35
od Zemakt
A kerej, ten první, nebo ten druhej?
Re: Aero L-39NG
Napsal: 4/6/2021, 20:36
od seabee
Ten druhej. Měl to být nový, mladší, co by se nezakecal
Re: Aero L-39NG
Napsal: 18/6/2021, 09:50
od Scotty87
Z odpovědi ministra Metnara na interpelaci komunisty Filipa (který má až dojemnou starost o tohle letadlo) vyplynulo že nákup letadel pro LOM bude financován z komerčního úvěru a bude záležet čistě na dohodě mezi Aerem a LOM. Navíc zmínil že se čeká na dokončení nějakých certifikací kterými letadlo ještě úspěšně neprošlo. Zdá se tedy že prohlášení Aera o hotovém produktu jsou dost nadnesené.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 18/6/2021, 11:52
od Zemakt
Jestli tím není myšleno verze LA, respektive zavěsníků?
Re: Aero L-39NG
Napsal: 18/6/2021, 14:08
od Scotty87
Nevím o jakou verzi nakonec projevili zájem, ale původně se hovořilo o neozbrojené verzi. Otázka je jestli by pro ozbrojenou verzi měli vůbec využití. respektive jestli v CLV může probíhat zbraňový výcvik. V současné době v každém případě provozují neozbrojené L-39C.
Neví někdo z odborníků, jestli vůbec nějaké letectvo uplatňuje dvoustupňový výcvik: PC-7, Tucano a hned spárka bojového éra? Nebo vždycky vkládají nějaký lehký tryskáč?
Předřazení nějakého Z-242 předpokládám automaticky u všech
Re: Aero L-39NG
Napsal: 18/6/2021, 22:15
od Zemakt
Jen tak hádám Scotty, proč to neposunout dál, když je příležitost. Dvě éra v cvičné, dvě v cvičně bojové. Obrazně, koupíš si auta do autoškoly, z nichž minimálně jedno bude mít kouli.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 19/6/2021, 08:23
od Padouch
třeba CLV plánuje koupit cvičnou neozbrojenou verzi, ale připravenou v budoucí případnou přestavbu v ozbrojenou verzi, tudíž pod křídly bude příprava na závěsníky a další prvky, aby bylo možné takovou přestavbu provést.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 19/6/2021, 08:42
od Juraj Tichý
To by snáď musel CLV prejst s pod LOM priamo pod AČR, nie?
Ozbrojené lietadla predsa nemôže vlastniť kde kto.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 19/6/2021, 09:51
od HONZIK11
seabee píše:Neví někdo z odborníků, jestli vůbec nějaké letectvo uplatňuje dvoustupňový výcvik: PC-7, Tucano a hned spárka bojového éra? Nebo vždycky vkládají nějaký lehký tryskáč?
Předřazení nějakého Z-242 předpokládám automaticky u všech
Uz jenom kvuli navykum. Odlisna koncepce letounu postavenych s motorem vpredu a vzadu ,,,,,, motor- tah od cumaku, nebo od zadku .
Ta vyska schodu pri prechodu z vrtulaku na turbinu bude vyrazne vyssi nez pri prechodu z turbiny na turbinu. Je otazkou kolik hodin navic pak na sparce,musi pilot nalitat navic, aby se zbavil navyku ziskanych na vykonnem turbovrtulem predschodu. Ale toto bylo znamo jiz pred vice nez 60 ti lety a proto se konstruoval L29 s Polskou Iskrou i s Ruskou analogii. Nakonec bez te Ruske, ktera prevzala nasi vyvojovou radu.
V podstate na tuto posloupnost presel cely svet. Myslet si, ze vykonne turbovrtulove letadlo zajisti plnohodnotny vycvik bez dalsich navysenych letovych hodin na sparkach je mylne.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 19/6/2021, 10:25
od Nesher
Juraj Tichý píše:To by snáď musel CLV prejst s pod LOM priamo pod AČR, nie?
Ozbrojené lietadla predsa nemôže vlastniť kde kto.
Letadla ano, ostré zbraně samozřejmě nikoliv. Nicméně i tady by se to dalo obejít. LOM jako opravárenské zařízení musí mít možnost testovat.
Tedy LOM by mohl nabízet zbraňový výcvik bez ostrých zbraní.
Re: Aero L-39NG
Napsal: 19/6/2021, 11:35
od seabee
HONZIK11 píše:
seabee píše:Neví někdo z odborníků, jestli vůbec nějaké letectvo uplatňuje dvoustupňový výcvik: PC-7, Tucano a hned spárka bojového éra? Nebo vždycky vkládají nějaký lehký tryskáč?
Předřazení nějakého Z-242 předpokládám automaticky u všech
Uz jenom kvuli navykum. Odlisna koncepce letounu postavenych s motorem vpredu a vzadu ,,,,,, motor- tah od cumaku, nebo od zadku .
Ta vyska schodu pri prechodu z vrtulaku na turbinu bude vyrazne vyssi nez pri prechodu z turbiny na turbinu. Je otazkou kolik hodin navic pak na sparce,musi pilot nalitat navic, aby se zbavil navyku ziskanych na vykonnem turbovrtulem predschodu. Ale toto bylo znamo jiz pred vice nez 60 ti lety a proto se konstruoval L29 s Polskou Iskrou i s Ruskou analogii. Nakonec bez te Ruske, ktera prevzala nasi vyvojovou radu.
V podstate na tuto posloupnost presel cely svet. Myslet si, ze vykonne turbovrtulove letadlo zajisti plnohodnotny vycvik bez dalsich navysenych letovych hodin na sparkach je mylne.
Asi to chce taky hodně ostrou tužku při kalkulaci - hodiny na turbovrtulaku s nižší pořizovací a hodinovou cenou určitě sníží počet na cvičných hodin na lehkém tryskáči a ty zase počet hodin na spárce bojového letounu. Otázka je vždycky o kolik - kasa cink! jak říkáme na Žižkově. Nehledě na dost riskantní první hodiny na přelomu vrtulák/tryskáč. Pokud vím, měla ČSLA schéma - Z-142 (ve Svazarmu)- L-29 - spárka. Jak to bylo po příchodu L-39?
Re: Aero L-39NG
Napsal: 19/6/2021, 12:31
od Juraj Tichý
Nesher píše:
Juraj Tichý píše:To by snáď musel CLV prejst s pod LOM priamo pod AČR, nie?
Ozbrojené lietadla predsa nemôže vlastniť kde kto.
Letadla ano, ostré zbraně samozřejmě nikoliv. Nicméně i tady by se to dalo obejít. LOM jako opravárenské zařízení musí mít možnost testovat.
Tedy LOM by mohl nabízet zbraňový výcvik bez ostrých zbraní.
Tak ale to sa nejak tak očakáva, ze NGčko bude schopné ako všetky ostatné tréningové lietadla na trhu, simulovať použitie zbraní. Vrátane radarových info, zamknutie cieľa, odpal a zásah.
Na to však netreba ozbrojenú verziu. To je predsa o niečom inom.
Ja osobne v nejakú ozbrojenú verziu NGcka neverím. Teda, možno nejaký plamen v podvese, hlúpe bomby a raketnica. Ale to bude tak všetko.