Pánové, doufám, že z toho nebude flamewar, protože jinej význam to asi nemá
Pavel 15 píše: ↑17/4/2022, 19:45
to není můj překlad, to je strojový.. já též nevěřím v rusáckou super techniku...jen takové ,,my nejlepší v celém vesmíru,,
Pavle, dám ti pár tipů, i když mi přijdeš, že rodilý Čech asi úplně nejsi. PŘEKLAD to byl děsný, mohl jsi to možná lépe korigovat, dát si s tím více práce, ale asi to je stejně zbytečný, protože vypovídající hodnota toho za to asi příliš nestojí
Wasp píše: ↑
MiG 29 byl dobrá kalkulačka na zemi vzniku a měl možnost dále se vylepšovat. Jestli byl jeho radar ale nějaký game changer oproti F-15, to si nemyslím. Nikde jsem na to nenarazil.
Game changer jak se dnes s oblibou říká, to asi fakt být nemohl, nebo jen za určitých specifických, spíše teoretických, než reálných podmínek.
Jinak s touto zkazkou se lze setkat, když trošku zagooglíš. Ideální by k tomu místo - jeden pán povídal - byl nějaký oficiální dokument, ale ten asi neexistuje.
N019 vs APG-63
ALE dával jsem i odkaz, kde se o tom píše, zřejmě se tam nikdo nedíval.
https://www.key.aero/comment/834536#comment-834536
Další mlácení prázdné slámy, je třeba tady.
https://forum.dcs.world/topic/229018-po ... ent-229701
Takže to sem rádoby přeložím pomocí
deepl, což je trošku lepší překladač.
https://www.deepl.com/translator
Ale na odkazech je ruská a anglická verze, kdyby se v tom chtěl někdo více nimrat.
Do té doby se myslelo, že radar na letounu F-15C je mnohem kvalitnější, proto je výhoda na americké straně.
Pravda, to by američtí specialisté nevěděli, kdyby neměli v Německu letouny MiG-29. Nosné frekvence signálu "Eagle" a MiG byly blízko.
Americké radarové stanice měly hlavní režim dlouhé pulzní opakovací frekvence (pulzní Doppler), který umožňuje realizovat mnogokanál - navádění a podporu pro cíle průletu.
U radarů
N019, MiG-29 byly hlavním režimem vysokofrekvenční pulsy (monoimpulsny), které nedávaly tak velký potenciál, ale dávaly konstrukčně jednodušší systém.
Bylo cítit, že v boji proti MiG-29 bude F-15C těžit pouze ze střední vzdálenosti a to svým radarem?
Na kratší vzdálenosti se vrací k sovětské převaze stíhačka, která má nejen lepší manévrovací schopnosti, ale moderní výzbroj -stejně jako modernizace střel krátkého dosahu AIM-9.
V souladu s tím si Američané mysleli, že vítězství ve vzdušném boji by dosáhli útokem z přední polosféry, v níž by skupina F-15 zničila většinu první vlny nepřátelských stíhaček, a poté by převzala výhodu a nezapojila by se se sovětskými stíhačkami v dostřelu MiG-29 a tím by se více prosadila v krátkém boji.
Ale v akademickém boji proti F-15 se u MiGu-29 náhle ukázalo, že signál RAS N019, opakovaný na střední frekvenci, vytváří překážku pro radar "APG-63" zásadně rušící americký radar, na druhé straně radar MiGu-29 dobře pracoval a zajistil by, že střela R-27R by zaměřila svůj cíl. Pro Pentagon to bylo šokem, že naléhavě vyčlenil další prostředky na modernizaci radaru amerických stíhaček.
Cena nákladného upgradu mohla oslabit protisignál "vyčištěním" různých schémat stanice vlastním rušením. Tato metoda však nefunguje v případě zesílení protisignálu, tj. ve skutečnosti problém zůstal.
Dalším byl stíhač prostředků REP. Zde se Američanům podařilo jejich stanici vyladit na vysoký stupeň účinnosti a automatizace.
Tolik asi ten ruský zdroj, omlouvám se za případné chyby překladu, či odbornou terminologii. Nemám patent na rozum, abych o tom mohl odborně diskutovat. Dávám to sem podobně jako Pavel, jak jsem koupil. Celé mi to připadá jako pohádka o chytré horákyni. Sice na začátku přiznává, že radar v F-15C je lepší, ale pak se vytasí s nějakou historkou o akademickém, teoretickém boji.
Faktem je, že v 90.letech byl radar modernizován na verzi
AN/APG-63(V)1, který byl navržen tak, aby nahradil zastaralé radary APG-63 instalované v modelech letounů F-15C/D a poskytl lepší výkon.
Američané měli možnost porovnat s Migy bývalé NDR. Za předpokladu, že obě strany jsou v době střetnutí stejně zkušené, vycvičené a vybavené pro mise vzdušné nadvlády, mají F-15 výhodu na začátku a na konci hry, zatímco MiG-29 mají výhodu uprostřed hry.