Rabo,
neustále sa točíme v kruhu a zas to isté do okola. Toto je posledná odpoveď k tomuto, ďalej už len budem odkazovať na ňu
Mistraly:
Osobne v princípe súhlasím, že noha ich skôr tlačí inde, ale chceli ich kvôli:
- nemajú žiadnu globálnu výsadkovú kapacitu, takto by mali aspoň nejakú.
- lokálna kapacita je postavená najmä na starých Ropuchách a Aligátoroch, ktorým prudko končí životnosť
- Rusi explicitne uviedli, že ich chcú mať ako viacúčelové lode (ja som špekuloval aj o ich nasadení v role PPO a lá Haruna) a veliteľské - citácie nájdeš na začiatku vlákna.
- SENIT 9. Ten chceli veľmi. Tak veľmi, že kvôli nemu boli ochotní pristúpiť na model stavby 2+2 namiesto 1+3 a kvôli nemu aj prskalo NATO. Je to totiž riadiaci systém, založený na moderných datalinkoch, shopný riadiť nielen flotilu, ale celé bojisko (theater) vrátane vzdušnej zložky, alebo vyloďujucích sa síl. Nemajú nič podobné.
- transfer technológii. Pretože dnes sú v stave, keď napriek tomu, že nejaký transfer prebehol sú schopní spustiť stavbu podobných lodí až od r. 2019 - viď info čo som tu vyššie postol.
Tak preto. A preto sú všetky reči, že ich nepotrebujú obyčajná póza.
(Presne tak ako reakcia na nedodanie Ukr. turbín. Však už samotné 11356 sú núdzovým riešením, lebo vo fregatách ich strašne tlačí noha a 22800 rozhodne nie sú ich náhradou, ale náhradou flotíl MRK - ktorá sa im tiež rýchlo rozpadá.)
Kirovce a ich PVO - napísal som ti dávnejšie pozri si to a reaguj na ten post ak chceš. Mimochodom "AFAR pre nízke ciele 300 až 350 km, 2 navigačné AFAR radary s dosahom 400 km" je nezmysel.
Dzin píše:
Šlo mi spíše o tento konkrétní typ (Kirov). Jestli je jeho velikost taková přidaná hodnota oproti menším a kompaktnějším raketovým křižníkům. Vezmi třeba třídu Slava, která má méně než poloviční výtlak a rozhodně nedisponuje nijak dramaticky menší palebnou silou resp. dva křižníky třídy Slava jsou v tomto dostatečným ekvivalentem jednoho Kirova. Proto se domnívám, že přidaná hodnota Kirova je spíše jen v oné možnosti většího zázemí.
Doplním cedra:
Slavy a Kirovce sú úplne iná kategória.
Slava ma podstatne slabšiu (najmä blízku) PVO (ani dvojica sa nevyrovná konkrétne Petrovi Velkému)
Menšia únosnosť.
Kirovce majú zjavne podstatne dlhšiu životnosť (keďže majú slúžiť ešte údajne tri desaťročia)
Ochrana - dnes jedinečné pomerne rozsiahle pancierovanie
Pohon - at. reaktor - teda schopnosť dlhodobej plavby vysokými rýchlosťami a najmä potenciál pre budúce energetické zbrane napr.
Celkovo - modernizačný potenciál.
cedr píše:Pro lodě třídy Udaloj, Udaloj II, Sláva a popřípadě Kirov zatím do příchodu nového torpédoborce třídy "Liděr" neexistuje náhrada (3x Sláva + 9x Udaloj/II to je 12 lodí, které má nahradit 12 nových multifunkčních "Liděrů" dříve či později, pokut chce Rusko zůstat v oceánech- severní a pacifický flot ).
S týmto nesúhlasím. 22350 je explicitne stavaná ako náhrada 1155 a 956, už sme to tu vo vlákne preberali. A napr. dvojica 22350 má dokonca väčšiu bojovú silu ako Slava. To čo potrebujú nie je nejaký zatiaľ neexistujúci Lider, ale rozbehnúť stavbu 22350 a sekať ich koľko sa dá...
Na projekciu sily a vedenie zväzov im pri existencii jednej lietadlovej lode a neexistencii globálnej výsadkovej kapacity jeden, resp. perspektívne dva modernizované Kirovce budú stačiť dlhé roky.
O tom svedčí aj to, že zjavne "Lider" nie je prioritou, nič o nich nepočuť. Podobne, zjavne nie je ujasnená koncepcia, objavuje sa množstvo všelijakých štúdí a modelov...