QVAK píše:
Teoreticky můžeš vzít systémy a integrovat je do starších strojů, včetně limitované redukce RCS.
Prakticky skončíš u částečných schopností, protože starší stroje na to nemají prostor, chlazení, stalo by to obrovské peníze, zvedla by se váha a stejně to nakonec nebude dosahovat efektivity F-35.
Jednotlivé senzory F-35 jsou výkonné sami o sobě, to co ale z nich dělá něco naprosto unikátního u strojů této velikosti je 5th gen senzor fuze (s to nejen vůči strojům jako SH nebo Rafale, ale i F-22), jak v rámci jednoho stroje, tak pak celé formace čtyř stojů a nakonec celé sítě nejrůznějších platforem.
F-35 je na rozdíl od F-22 vybavená pro sdílení dat s čímkoliv, tady je pro ukázku nový pod pro F-15 aby mohla komunikovat s F-22
http://foxtrotalpha.jalopnik.com/here-s ... 1750314539
Všimni si jak velká mrcha to je, jen aby F-15 dostala datalink s F-22 a IRST.
Velké množství starších strojů co budou lítat k/přes 2030 určitě dostane ještě nějaké modernizace ale bez stealth nebudou mít moc vekou šanci proti moderní IADS bez standoff ubraní. Nakonec z nich budou nosiče zbraní pro F-35, která pro ně bude obstarávat vyhledávání cílů a navádění zbraní.
Nezapomeň taky, že díky masové produkci a unifikaci typů (aspoň pro US) budou F-35 na provoz 3-4x levnější než stávající flotila a to nemluvě o tom, že F-35/F-22 potřebuješ výrazně méně než stojů 4 generace na stejné úkoly.
http://s619.photobucket.com/user/Spudma ... c.jpg.html
QVAK píše:Právě proto mě i toto zajímá. Zda se jedná o seriózní diskusi nebo jen pokus o hozené vidle. Oboustranně. Na druhou stranu se ukazuje, že letová obálka F 35 není nic moc a je částečně nahrazená technologií.
Co se týká letových vlastnosti, F-35 je přinejmenším rovna strojům co nahrazuje (F-16, F18C/D, AV-8) a z velké části je překonává….
Už jen výhoda toho že stoj nese vše interně včetně senzorů, velkého množství paliva a munice má velký dopad nejen na stealth, ale i na letové vlastnosti jako obratnost, dolet, vytrvalost, akceleraci….
Má to sice dopad na air show čistou konfiguraci stroje a tam můžou mít lehkou F-16 výhodu, v bojové konfiguraci, obzvlášť v AG je F35 někde jinde.
Obratnost: F-35 kombinuje nejlepší vlastnosti F-16 (+akcelerace, - nízké AOA) a F-18 (+vysoké AOA, - nízká akcelerace a ztráta výkonu) aniž by trpěla jejich minusy.
Takže tu máš stoj co má dobrou akceleraci, dokáže operovat a být plně ovladatelný při vysokých úhlech náběhu (limiter 50 stupňů, maximum 110), zbraně nese interně blízko těžiště (F-35A údajně dokáže manévrovat s 2x 2000lb bombami a 2x AIM 120D na 9G) a drag není limitován externími podvěsy a pody.
Dolet: jen na interní palivo má dvoj a třínásobná dolet co stoje co nahrazuje, ty aby se na tyto vzdálenosti, pokud vůbec, musí mít 2-3 EFT nebo CFT a to má velký vliv na výkony.
To že stoj může být v čisté konfiguraci a tím mít malý odpor + velkou zásobu interního paliva má i velký vliv na to jak dlouho ve vzduchu vydrží.