Aero L-39NG Skyfox

Odpovědět
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2209
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Juraj Tichý píše:To som nikde nenapísal.
Som si istý, ze aj Kai a Leonardo chcú predať.
Som rád, že bez týchto PR šašovin.
To jsem rad, ze jsme se konečně na něčem shodli. Tedy na tom, že kdy chceš prodat, tak se musíš snažit. Jinak už vidím jak KAI nabídne LOTN podíl na výrobě. Ale to je vlastně PR šaškárna. Takže nic.
Jinak, jak vážně nevím proč se tak nesmyslně snažíš, celý můj příspěvek byl o tom, že jsem rád, že Aero postupuje aktivně, v minulosti to bohužel ne vždy tak bylo. Jestli to vyjde, nebo ne, je věc druhá. Vážně té tvé hysterii nerozumím.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14129
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

PR šašovin :D

100-120 mega není málo, ale třeba taky jo. Za ty prachy se dá třeba přezbrojit z Kos. V dlohodobém hledisku to bude mnohem více. Nicméně, proti gustu ...
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6190
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Zemakt: Najdrahšie je však mať lietadlo, ktoré dokáže krásne lietať a to je tak všetko.
Armáda sa nebuduje na cvičenie, ale na boj. To NG nezvládne. Možno v Afrike. Čiže jeho hodnota pre to, na čo budujeme OS je nulová.

Nesher: Neviem, kde vidíš hystériu. Či popísanie faktického stavu čo NG zvládne a nezvládne a ako je na tom s konkurenciou je hystéria? :lol: Písal si o riziku Konštrukty, pričom Aero je za posledných desať rokov prakticky po dvoch defaultoch a pripravuje sa predaj do veľmi zvláštnych a nebezpečných rúk. :rotuj:
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14129
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

To soulasím Juraji, avšak hned z počátku by jsem si tedy položil otázku, co vlastně chci. Tak jak o tom píšeš to spíše vypadá na druhou taktickou letku.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19012
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

a tam by byly logičtější F-16..
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6190
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Nebol, lebo stále neporiešiš výcvik.

Mne L-39NG príde ideálne pre väčšie letectvá, kde si môžu dovoliť mať lietadlá len na výcvik. Ale v maličkých VzS OSSR musí vedieť bojovať každé krídlo.
Nakoniec však aj tak rozhodne politika.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14129
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Možná a možná i kalkulačka.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2209
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Juraj
Vidím ji v tom, že já píšu o aktivním obchodním přístupu Aera a ty hystericky o schopnostech NG a ještě do toho taháš houfnice. Tedy já o voze a ty o koze. Prostě typická reakce na "první signální". A to ještě v situaci kdy vůbec není jasné co budou OSSR chtít a hlavně kolik na to budou mít.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19012
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Juraj: základní výcvik v STA (nechtěli koupit T-6 nebo Tucano?), pokračovací třeba na polských M346 a pak na spárky F-16.. ale mít jenom dvě letky, které mají dosti podobnou výkonnost nedává logický a ani ekonomický smysl.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6190
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Skelet: hej aj tak by sa dalo. Ale finančne sme už zase vyššie.
Ja by som to videl
TUKE (v spolupráci s STA) -> 2. taktická letka Kai FA-50 -> 1. taktická letka F-16
Aj pre motiváciu pilotov a možnosť posúvať sa vyššie a pracovať na sebe.

Uvidíme, čo život prinesie.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14129
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Obrázek
Aero Vodochody nabízí Slovensku pořízení 10 letounů L-39NG ve vyzbrojené verzi „Light Attack“ s integrovaným systémem virtuálního výcviku VTS od izraelské společnosti IAI. Ozbrojená verze bude disponovat celkově pěticí nových NATO 14” hardpointů, na které bude možné navěsit výzbroj o maximální hmotnosti 1.650 kg. Výrobce chce v první fázi certifikovat základní balíček výzbroje, který se bude skládat z kulometného pouzdra Herstal FN HMP-250/400, pumové výzbroje Mk.81/82/GBU-12, raketových bloků LAU-32 pro 70 mm neřízené střely FZ90, protiletadlových řízených střel AIM-9L/M Sidewinder, lehkého nosiče cvičných bomb BDU-33 typu CBLS-2000 či přídavných nádrží na 350 litrů paliva.
http://czechairforce.com/news/aero-rozs ... i-trencin/
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1555
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

AIM-9L/M nemajú moc pre naše VzS zmysel, keď sa s F-16 nakupujú AIM-9X.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6190
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Sú vôbec ešte verzie L a M produkované?

Edit: a ako prebehne zameranie cieľa, ked NG nemá ani radar, ani IR čidlo, ani datalink pre prijatie info od iných lietadiel ci radarov?
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4864
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Pro NG se dlouhodobě , tzn již od začátku planuje imlementace systému HMD Targo Light Attack. Pro Gripeny pak Targo II.
S datalinky se tedy musí počítat. Stejně tak s Flir TERMOKAMEROU v kontejneru.
...HMD Targo umožňuje zobrazovat kromě klasických letových a taktických údajů například virtuální HUD, obraz z FLIRu, nebo dokonce údaje z datalinku. Tím je umožněn kromě informací z vlastního stroje přísun dat i z jiných senzorů, prezentovaných v systému HMD prostřednictvím datového spojení. K označení nepřátelského cíle v systému HMD Targo je tak možné využít například informací z pozemního GCI, nebo dalších letounů ve formaci. Samotný visor je projektován k zobrazení videa v HD kvalitě a infografiky ve vysokém rozlišení 800 x 600 pix a způsob zobrazení může zákazník měnit pomocí volitelného softwarového nástroje bez potřeby podpory výrobce.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19012
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

PLŘS s IČ naváděním nepotřebují k zaměření ani radar a ani IČ čidlo na nosiči.
ObrázekObrázekObrázek
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1308
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

Nebude ten motor slabý na plne naložený stroj s palivom a výzbrojou?
Myslím, že by už rovno mali integrovať AIM-9X a nie M/L, ak chcú niekde uspieť + niečo, čo protivníka zameria...
Ponuka z hľadiska LOTN zaujímavá, z hľadiska celkových výkonov stroja je to primárne cvičný stroj, tomu zodpovedajú aj letové výkony (takže žiadna hitparáda). Myslím, že by si malo Aero najprv dokončiť tento projekt a až potom ponúkať SK, aby sme neboli testovacou letkou súkromnej firmy.
"Alea iacta est"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4864
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

skelet píše:PLŘS s IČ naváděním nepotřebují k zaměření ani radar a ani IČ čidlo na nosiči.
Ano střela nepotřebuje ,ale pilot potřebuje- Pro identifikaci a nalezení cíle . Nemuže se spoléhat jen na své vizuální podněty za každého počasí či v noci.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6190
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Honzík, ďakujem za info.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19012
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Tak ono je to v rámci první fáze certifikace, a ta bude zřejmě mířit na AČR, která má AIM-9M. FLIR byl doposud běžně zmiňován, takže to zřejmě bude v rámci druhé fáze.
ObrázekObrázekObrázek
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4864
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

mikojan29 píše:Nebude ten motor slabý na plne naložený stroj s palivom a výzbrojou?
Myslím, že by už rovno mali integrovať AIM-9X a nie M/L, ak chcú niekde uspieť + niečo, čo protivníka zameria...
Ponuka z hľadiska LOTN zaujímavá, z hľadiska celkových výkonov stroja je to primárne cvičný stroj, tomu zodpovedajú aj letové výkony (takže žiadna hitparáda). Myslím, že by si malo Aero najprv dokončiť tento projekt a až potom ponúkať SK, aby sme neboli testovacou letkou súkromnej firmy.
....Výrobce chce v první fázi certifikovat ......
Certifikovat znamená mimo jiné ověřit použitelnost a bezvadnou funkci. :D Bez tohoto procesu nemůžeš nic nabízet ani uvézt do výzbroje. To bude platit i pro vás s jakýmkoliv novým zbranovým systémem ,který u vás neprošel armádní certifikací.
Na straně jedné se chcete vybavovat Asijskou technikou ,která něco jako tyto normativy splnovat nemusí :

Požadavky NATO na ověřování kvality při návrhu, vývoji a výrobě
Požadavky NATO na ověřování kvality při výstupní kontrole
Požadavky NATO na ověřování kvality u dodavatelů pro letectví, kosmonautiku a obranu atd.

A na straně druhé máš nepodložené obavy pramenící z neznalosti problematiky. A nebo jen tak rýpeš aby řeč nestála.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“