Re: Tank T 90(S)
Napsal: 25/3/2021, 08:23
Jsem si jist.Julesak píše:Si si istý?


Jsem si jist.Julesak píše:Si si istý?
Takže u Type10, kde japonci jasne uvádzajú že hmotnosť tanku je problém, mňa obviníš zo svereposti ale vzápätí argumentuješ "neživota schopným" tankom Arjun ktorý za začal vyvíjať v roku 1972 podľa vtedajších koncepcií. A to že aj on mal nakoniec problém s váhou naznačuje odstavec, priamo na na jeho wiki ,ktorý hovorí o možnej budúcnosti tankov v Indii: kapitola FMBT https://en.wikipedia.org/wiki/Arjun_(tank)#FMBTDzin píše:kenavf
A jak víme, hmotnostní limit u západní tankové konstrukce ještě nebyl dosažen. S pokrokem v technologiích nepochybně dojde k vývoji lehčího tanku, který bude disponovat odolností a palebnou silou těch současných, ale to je zatím hudba budoucnosti cca 20 - 30 let, tedy někdy v půli století.
Trend je jinak evidentní, žádná jiný "západní" tank nejde cestou Typu 10, který zůstal zcela osamocen. To proto, že je navržen pro specifické podmínky s posílenou strategickou mobilitou. Tato cesta byla ostatně na přelomu tisíciletí prozkoumávána a nikdo se jí nevydal, až později Japonci.
Sveřepě se držíš jednoho jediného zástupce, který jakoby dává za pravdu tvé argumentaci, a ignoruješ všechny ostatní. Jenže na základě extrému dané skupiny se nedá hodnotit celá skupina.
O trendu do budoucna jsme se zatím vůbec nebavili, to si sem nyní vnesl sám, zatím jsme řešili minulost a současnost.
...
Future MBT (FMBT) was originally a new tank design that was to be developed from scratch for induction in 2025 and beyond. The FMBT and the programme would be focused on weight reduction in the design and was to be a lighter tank of 50 tons.[124][125]
However, the idea was dropped as no major breakthrough technology was realised in tank design that needed a complete design from scratch. As such it was decided to take the Arjun Mk.2 and upgrade the tank with new upgrades (suggested and followed by Israel's Merkava tanks). Future tanks are expected to be based on the Arjun and will incorporate new technologies just as most other tanks.[126]
One of the concepts of FMBT disclosed by Dr. Avinash Chander (SA-to-RM) is to explore the possibility of a 2-man crew, sub-50 ton tank with higher armour protection than Arjun Mk.2. He said that DRDO is currently doing feasibility study of using the fighter aircraft's digital cockpit & weapons management systems.
It can be assumed that this planned FMBT would have a fully automatic turret, larger ammunition storage, V-hull and smaller dimensions. Driver and commander role would be retained for the 2 crews planned, with duplicated controls, with the Gunner/Loader roles completely automated
Takže to zase naznačuje že hmotnosť je problém, orientačný ciel je cca 50 ton pri zachovaní odolnosti.Future MBT (FMBT) bol pôvodne nový dizajn nádrže, ktorý sa mal od začiatku vyvíjať na indukciu v roku 2025 a neskôr. FMBT a program by sa zamerali na zníženie hmotnosti v konštrukcii a malo ísť o ľahšiu nádrž s hmotnosťou 50 ton. [124] [125]
Táto myšlienka však padla, pretože v dizajne nádrže sa neuskutočnila žiadna zásadná prelomová technológia, ktorá si vyžadovala kompletný dizajn od nuly. Preto sa rozhodlo zobrať Arjun Mk.2 a vylepšiť tank novými vylepšeniami (navrhovanými a nasledujúcimi izraelskými tankmi Merkava). Očakáva sa, že budúce tanky budú založené na Arjuni a budú obsahovať nové technológie rovnako ako väčšina ostatných tankov. [126]
Jedným z konceptov FMBT, ktoré zverejnil Dr. Avinash Chander (SA-to-RM), je preskúmať možnosť dvojčlennej posádky s menej ako 50 tonovým tankom s nižšou ako 50 metrovou ochranou ako Arjun Mk.2. Uviedol, že DRDO v súčasnosti robí štúdiu uskutočniteľnosti využívania systémov riadenia zbraní v digitálnom kokpite * stíhacieho lietadla.
Dá sa predpokladať, že tento plánovaný FMBT by mal plne automatickú vežu, väčší sklad munície, trup V a menšie rozmery. Role vodiča a veliteľa zostane zachovaná pre 2 plánované posádky s duplikovanými kontrolami a úlohy Gunner / Loader budú úplne automatizované
Áno, Čečenské vojny, Irak, Arabsko -izraelské vojny, Sýria, tie všetky skončili myslím drvivým víťazstvom tých najlepších, nie Dzinových tankovnine_mike píše:.... On má rád západné tanky a to nie je založené na racionálnych argumentoch, proste ich má rád a myslí si že sú najlepšie.....
Zajímavé, protože my dnes už máme výsledky té analýzy - dokonce přeložené do angličtiny - a na TECHNET publikované 16.1. 2021Dzin píše:Steven Zaloga zveřejnil koeficienty technické úrovně, kterými Sověti (VNII-100 Transmaš, snad to přepisuji správně) hodnotili svoje a protivníkovi tanky. Je to poměrový koeficient vždy k nějakému etalonu, což je tank, který je uveden jako první (a má koeficient 1). Koeficient zahrnuje veškeré aspekty tanku, jako třeba výkon motoru, tloušťka pancíře v různých místech, účinnost zbraní a další, prostě celé zhodnocení konstrukce.
![]()
Zaloga uvádí, že T-72A má KTÚ 1 (etalon) a T-80B 1,15, což přesně odpovídá zmíněnému údaji v knize. Možná bychom měli být trochu opatrnější, než někoho nařkneme z falšování, ne Skeptiku?Итак, перед нами книга про Т-72 и Т-90 (Устьянцев С. В., Колмаков Д. Г. Т-72/Т-90. Опыт создания отечественных основных боевых танков. — Нижний Тагил: ОАО «НПК «Уралвагонзавод» им. Ф. Э. Дзержинского», 2013. — 304 с.)
На странице 162 указанного издания показано, что коэффициент технического уровня (КТУ) танка Т-80Б превышал КТУ Т-72А на 15%.
Takže před námi je kniha o T-72 a T-90 (Ustyantsev S. V., Kolmakov D. G. T-72 / T-90. Zkušenosti s vytvářením domácích hlavních bojových tanků. - Nižnij Tagil: JSC „NPK“ Uralvagonzavod). FE Dzerzhinsky ", 2013. - 304 s.)
Na straně 162 uvedeného vydání se ukazuje, že koeficient technické úrovně (ČTÚ) nádrže T-80B přesáhl ČTÚ T-72A o 15%.
A to myslíš prosím ktorý segment konkrétne? A kto robil tieto testy?Dzin píše:Už jsem tu kdysi uváděl, že proti ní je účinnost nejnovějšího segmentu Kontakt-5 snížena na pouhých 20% (tedy o 80%), oproti střele M829A1.