F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Kdo by to před rokem dvěma tušil, co?!


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Jo, jo. Člověk míní a rusák mění.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
https://dfens-cz.com/ceny-stihacich-let ... 35-pro-cr/
Proste hledal na netu zdroje, nasel si je u lidi, kteri to udelali jako on, smychali ruzne nesrovnatelne udaje a pak jim vysel nesmysl.
Paradoxne jediny zdroj, ktery je pouzitelny a zhruba porovnava stejne veci zavrhl
Pokud nekdo porovnava CPFH a at uz ma jakekoliv cislo u F-35A nad 30k a nevyjde mu u F-16 25,5k, tak neporovnava stejne veci...
Pak tu mam co platila belgie jako prime porovnani s F-16.
Celková cena za 40let
12,4 miliard euro
364,7mil euro stroj / 40let
600 million euro ($684 million) pod odhad Belgicke vlady
Provozní náklady 229mil euro ročně za 34 strojů, 54x F-16 je stojí 222mil euro
30% větší cena za letovou hodinu, o cca 38% nižší počty strojů, budou tedy nejspíš lítat víc jak F-16.
Dal opet blbosi o zazemi a prestavovani zakladny jen kvuli F-35...
Pokud se bude neco predelavat, tak proto ze je to potreba a ne proto, ze ma F-35 jine naroky nez Grypen.
Jedine co F-35 vyzaduje je maximalne delsi vzletova draha, ktera unese tezsi letadlo a asi stejne chceme, aby tam nemohli pristavat jine stroje NATO..., takze je to irelevantni. Jedine ze ponechani Grypenu by byla jen zaminka tu rekonstrukci odkladat.... tak to se pak usetri.
Jeden handar, kde se bude delat slozitejsi urdrzba a mechanici budou mit klimatizaci a topeni na zimu, budova, kde budou simulatory atd, ale to uz se tyka jinych veci, nez letadla somotneho.
Stejne tak s ostrahou, snad nechce tvrdit, ze se caslav nehlida...
Proste hledal na netu zdroje, nasel si je u lidi, kteri to udelali jako on, smychali ruzne nesrovnatelne udaje a pak jim vysel nesmysl.
Paradoxne jediny zdroj, ktery je pouzitelny a zhruba porovnava stejne veci zavrhl
Udelal chybu, ze to povazoval za CPFH a ze je to porovnatelne s jinymi cisly. Ale zde jde o RCPFH.Lobbisté za F-35 někdy citují extrémně nízké částky v řádu 20,000 USD za CPFH. Tento údaj pochází z účetní tabulky náhrad za letovou hodinu úřadu Finančního ředitele Ministerstva Obrany USA (office of the comptroller) https://dfens-cz.com/ceny-stihacich-let ... 600%20USD!. Nejedná se však v žádném případě o opravdové provozní náklady, nýbrž o pouhou účetní směrnici, jak má být vnitřně účtována náhrada za využití letecké techniky jinými složkami v rámci MO USA s ohledem na servis a provoz. Kupříkladu nejnižší částka, jakou si dovolí v soutěžích coby CPFH Super Hornetu vykázat Boeing, aby nebyl souzen za podvod, je 19500 USD – ale odpovídající účetní náhrada jen 12,600 USD!
Pokud nekdo porovnava CPFH a at uz ma jakekoliv cislo u F-35A nad 30k a nevyjde mu u F-16 25,5k, tak neporovnava stejne veci...
Pak tu mam co platila belgie jako prime porovnani s F-16.
Celková cena za 40let
12,4 miliard euro
364,7mil euro stroj / 40let
600 million euro ($684 million) pod odhad Belgicke vlady
Provozní náklady 229mil euro ročně za 34 strojů, 54x F-16 je stojí 222mil euro
30% větší cena za letovou hodinu, o cca 38% nižší počty strojů, budou tedy nejspíš lítat víc jak F-16.
Ze vsech zdroju co mam jsem slysel, ze je mechaniku potreba mene nez u F-16, to je jeden crew chief a 1-2 mechanici. Takze nejpravdepodobnejsi je, ze tam meli vic lidi kvuli vycviku. Stejne jako maji USAF nadstav a to jde do celkovych nakladu.K dovršení všeho je tu empiricky oficiálně prokázaný fakt, že F-35 potřebuje dvojnásobek servisního personálu než stíhačky 4. či 4,5. generace – viz analýza norské mise Island Air Policing 2016 vs. 2020.
Dal opet blbosi o zazemi a prestavovani zakladny jen kvuli F-35...
Pokud se bude neco predelavat, tak proto ze je to potreba a ne proto, ze ma F-35 jine naroky nez Grypen.
Jedine co F-35 vyzaduje je maximalne delsi vzletova draha, ktera unese tezsi letadlo a asi stejne chceme, aby tam nemohli pristavat jine stroje NATO..., takze je to irelevantni. Jedine ze ponechani Grypenu by byla jen zaminka tu rekonstrukci odkladat.... tak to se pak usetri.
Jeden handar, kde se bude delat slozitejsi urdrzba a mechanici budou mit klimatizaci a topeni na zimu, budova, kde budou simulatory atd, ale to uz se tyka jinych veci, nez letadla somotneho.
Stejne tak s ostrahou, snad nechce tvrdit, ze se caslav nehlida...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Nebo to bude jen posilování vyjednávací pozice se Švédy. Tedy to, co se svého času nepovedlo Nečasovi, který se o to také pokoušel.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Tady o nijaké posilování už dávno nejde. U téhle politické skupiny mi bylo jasné, že budou chtít techniku Made i USA. Minule jim to nevyšlo, tak nyní je třeba držet příležitost pořádně za dolarový ohon.
Budu velmi rád, když se letadla osvědčí coby kvalitní investice do naší obrany. Vzhledem k objemu zakázek, které před společností LM stojí, se snad podaří dojednat převzetí prvního čtyřčlenného roje alespoň v r. 2027 a zbylých 8 strojů pro první přezbrojovanou letku v průběhu roku následujícího tak, aby ve druhé půlce roku2029 byly kompletní osádky vycvičeny v bojovém použití a převzaly ostrahu vzdušného prostoru republiky od končících JAS-39.
Nezbývá, než se smířit s rozhodnutím vlády, které osobně nepodporuji.
Budu velmi rád, když se letadla osvědčí coby kvalitní investice do naší obrany. Vzhledem k objemu zakázek, které před společností LM stojí, se snad podaří dojednat převzetí prvního čtyřčlenného roje alespoň v r. 2027 a zbylých 8 strojů pro první přezbrojovanou letku v průběhu roku následujícího tak, aby ve druhé půlce roku2029 byly kompletní osádky vycvičeny v bojovém použití a převzaly ostrahu vzdušného prostoru republiky od končících JAS-39.
Nezbývá, než se smířit s rozhodnutím vlády, které osobně nepodporuji.
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 20/7/2022, 13:00, celkem upraveno 2 x.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Tady oficiální TZ z MO.
https://mocr.army.cz/informacni-servis/ ... ii-237510/
https://mocr.army.cz/informacni-servis/ ... ii-237510/
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Proč nemají prioritu zapojení českého leteckého průmyslu do výroby F-35, když v případě CV-90 ji mají?
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Na druhou stranu, Poláci si vyjednali v rámci nákupu F 35 výrobu nějakých komponent pro F 16.
Takže by se dalo jít při separátních jednání s LM tímto směrem.
Takže by se dalo jít při separátních jednání s LM tímto směrem.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Třeba se budeme snažit. Nicméně kupujeme nahonem v době zvýšeného zájmu, zato zhoršené produkce a nejhorší bezpečnostní situace za 30 let. Budeme rádi, když nám je dodají v termínu...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Expert promluvil. Kde se tihle šašci v ANO berou?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... ice-209366Místopředseda sněmovního výboru pro obranu Pavel Růžička (ANO) snahu současné vlády koupit F-35 kritizuje. „Vnímám to jako nezodpovědný krok, protože gripeny fungují,“ říká.
„Gripeny E jsou letouny 5. generace, tak proč likvidovat něco, co funguje? Myslím, že k nákupu F-35 stejně nedojde. Nechci, abychom dopadli jako Slovensko, které z důvodu zpoždění dodávek F-16 není schopno si ochránit vlastní vzdušný prostor, což považuji za obrovskou ostudu,“ pokračuje.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Zatiaľ ešte mig 29as lietaju:Scotty87 píše: ↑20/7/2022, 14:53 Expert promluvil. Kde se tihle šašci v ANO berou?https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... ice-209366Místopředseda sněmovního výboru pro obranu Pavel Růžička (ANO) snahu současné vlády koupit F-35 kritizuje. „Vnímám to jako nezodpovědný krok, protože gripeny fungují,“ říká.
„Gripeny E jsou letouny 5. generace, tak proč likvidovat něco, co funguje? Myslím, že k nákupu F-35 stejně nedojde. Nechci, abychom dopadli jako Slovensko, které z důvodu zpoždění dodávek F-16 není schopno si ochránit vlastní vzdušný prostor, což považuji za obrovskou ostudu,“ pokračuje.
https://instagram.com/stories/ministers ... JmNzVkMjY=
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Tohle řekl veřejně jeden ze šéfů výboru pro obranu - Gripen E 5. generace? Tady je vidět, co jsou politici za odborníky v oblasti, ve které zastupují svoje voliče.
Musím vzít svou připomínku ohledně naší participace na dodávkách bojových letadel zpět. Vůbec jsem nevzal v úvahu, že náš malý letecký průmysl bude mít zřejmě dost práce jak s L-39NG, tak s komponenty do KC-390 a snad i s novými L-410NG.
Musím vzít svou připomínku ohledně naší participace na dodávkách bojových letadel zpět. Vůbec jsem nevzal v úvahu, že náš malý letecký průmysl bude mít zřejmě dost práce jak s L-39NG, tak s komponenty do KC-390 a snad i s novými L-410NG.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
O koľko desatín percenta HDP sa bude musieť navýšiť rozpočet AČR, keď ma prevádzkovať oproti dnešnému stavu 1.7x prevádzkovo omnoho drahších strojov? Keď chcete stihnúť termín 2027,to aby ste začali rýchlo vyberať mladých pilotov, lebo stari to už asi nestihnú v rozumnom veku.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Kdyz vy si ted vystacite s tim co mate , tak nejaky harmonogram si u nas stanovime aby jsme se vlezli.
Odlitame to na trenazerech napr.
Odlitame to na trenazerech napr.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

,,Co se pilotu tyka, bude to stejne nebo podobne jako u vas. Vasi pardi z Migu pujdou taky do duchodu . Novi si projdou zakladni vycvik u nas a pak supajda na Americke trenazery a pak letovky. Tech hodin na trenazerech bude asi vic neb dvoumistna F35 neni. Uplne stejne jako vsichni ostatni,,
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Naši mladší piloti létají v 212 a 213. letce na L-159. Nepochybně se bude vybírat primárně jejich řad. Navíc nebude třeba začínat výcvik od nuly.Lynx píše: ↑20/7/2022, 19:06 O koľko desatín percenta HDP sa bude musieť navýšiť rozpočet AČR, keď ma prevádzkovať oproti dnešnému stavu 1.7x prevádzkovo omnoho drahších strojov? Keď chcete stihnúť termín 2027,to aby ste začali rýchlo vyberať mladých pilotov, lebo stari to už asi nestihnú v rozumnom veku.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Rozhodně nemá smysl se snažit o nějakou lokalizaci výroby čehokoliv v Aeru když patří Maďarům. Spíš si myslím že se pořeší spolupráce ohledně výcviku (trenažer atd.) a servisu ve státním podniku LOM Praha. Ono to možná vypadá jako drobnost, ale má to velký význam do budoucna - kapacity na to máme. Předpokládám že se vyřadí L-159 a konečně pořídí L-39NG pro výcvik.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
I když maj Maďaři majoritu, nemalá část patří Omnipolu. A daně se odvádějí v ČR.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"