Stránka 55 z 243
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 11:53
od Juraj Tichý
Ak je takto hrdzavy na opravu dostupnych miestach, ako asi bude vyzerať vnútri?
Ak RJ a drazny úrad vedel o chybe v konštrukcii, mali pristúpiť k posilneniu rámu.
Stav voznov RJ je všeobecne katastrofálny.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 11:59
od Juraj Tichý
Scotty87 píše: ↑8/6/2024, 11:52
Juraj Tichý píše: ↑8/6/2024, 11:33
Jazdenie bez zabezpečenia je kapitola sama o sebe. Keď nemám zabezpečenie trate, tak logicky jazdím jednou koľajou tam a druhou späť. Neposielam vlaky proti sebe, rekonštrukcia koľají je v Pardubiciach hotová, caka sa len na zabezpečenie.

Ty toho o reálném provozu na železnici moc nevíš, co?
Chces mi tvrdiť, ze na pardubickom uzle sa nedá postaviť trat, hodinu pred polnocou tak, aby sa žiadne vlaky nekrizovali a nešli proti sebe?
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:13
od rastob
Juraj > Mam otazku. Ty mas vystudovane nejaky strojarsky odbor, kde su uci napriklad taka pruznost a pevnost, ze dokazes povedat, ze taky ram to mal vydrzat ? Brat strojar, ktory ma vystudovanu prevadzku a urdzbu kolajovych vozidiel, ktory robil aj konstruktera v ZOS-ke, si take kategoricke vyhlasenia, ako ze to ram mal vydrzat, neodvazil povedat.
Jasne, boli majstrovstva sveta, tak bol z teba spickovy reprezentacny trener. Teraz bola havarka, tak si specialista na konstrukciu vagonov. Popri tom mas este organiziaciu dopravy uplne v malicku. Sice, o ziadnej veci nic nevies, ale to ti nebrani mat silne slova za klavesnicou pocitata.
Este som zabudol, si spickovy pravnik, ktory ma nastudovane slovenske a ceske pravo.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:20
od Scotty87
Juraj Tichý píše: ↑8/6/2024, 11:59
Hlavně pro to není žádný důvod. V současné době tam probíhá provoz jako na mnohých jiných nekódovaných tratích. Jistě to klade větší nároky na strojvůdce, ale zase ne větší než na co jsou zvyklí z jiných tratí.
Momentálně se koridory připravují na výhradní provoz ETCS a logicky se tedy staré kódování neinstalovalo.
CO se týče postavení cesty tak taková potřeby údajně vznikla kvůli výluce na jednom ze zhlaví. Dispečer nejspíš plánoval pozdržet RJ ve stanici a nechat projet rozjetý nákladní vlak.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:21
od Scotty87
Juraj Tichý píše: ↑8/6/2024, 11:59
Chces mi tvrdiť, ze na pardubickom uzle sa nedá postaviť trat, hodinu pred polnocou tak, aby sa žiadne vlaky nekrizovali a nešli proti sebe?
Hlavně pro to není žádný důvod. V současné době tam probíhá provoz jako na mnohých jiných nekódovaných tratích. Jistě to klade větší nároky na strojvůdce, ale zase ne větší než na co jsou zvyklí z jiných tratí.
Momentálně se koridory připravují na výhradní provoz ETCS a logicky se tedy staré kódování neinstalovalo.
CO se týče postavení cesty tak taková potřeby údajně vznikla kvůli výluce na jednom ze zhlaví. Dispečer nejspíš plánoval pozdržet RJ ve stanici a nechat projet rozjetý nákladní vlak.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:21
od Juraj Tichý
Rastob:
Nie som specialista. Ramy tychto voznov boli posilňovane, informácia prebehla na jednom zo železničných webov.
RJ to evidentne pri rekonštrukcii neurobil. RJ sa rozpadajú za jazdy, viď fotky.
Ty by si nestaval trat bez zabezpečenia, tak aby sa ti vlaky nekrizovali a nejazdili proti sebe, ked v Pardubickej stanici máš asi o pol noci asi 20 prázdnych kolaji?
Do hokeja sa nestaram.
Nie som právnik, to nie je ani Dzin. Naopak, úpravu zákona chystajú pravnici.
Scotty: čiže dispečer porušil priority vlakov?
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:22
od rastob
Juraj > Tu mas vysvetlene, preco si to odniesol prave vagon. Tam ten pan hovori,
Je otázkou, jak byla oproti novým vozů její nosná část zeslabena z důvodu možné koroze.
Ty to vies urcite lepsie, ako nejaky riaditel ceskeho vyskumneho ustavu kolajovych vozidiel.
https://zdopravy.cz/tuknute-lokomotivy- ... ku-208592/
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:23
od jean
Železnicu beriem ako celok.
Ja som sa síce vlakom viezol 3x v živote, ale nepriek tomu viem, že infraštruktúra je jedna firma, nákladné vlaky druhá firma (a xy súkromných) a osobná preprava tretia firma (a zas xy súkromných). A spoločné to má akurát časť názvu.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:33
od Scotty87
Juraj Tichý píše: ↑8/6/2024, 11:53
Ak je takto hrdzavy na opravu dostupnych miestach, ako asi bude vyzerať vnútri?
Znovu říkám že koroze v těhle místech nic neříká o stavu nosné konstrukce. U vozů řady A/B a jejich modifikací jsem už vyděl i horší věci.
Ak RJ a drazny úrad vedel o chybe v konštrukcii, mali pristúpiť k posilneniu rámu.
Vozy jsou registrované v Rakousku a patrně vyhovují předpisům platným v době výroby.
Stav voznov RJ je všeobecne katastrofálny.
Neřekl bych že se nějak extra liší od standardu jiných dopravců. Možná to horší posílají k vám na divoký východ. Nicméně jak už dnes asi každý dopravce musí vozy maximálně točit aby vydělávaly. Odstavení k větším opravám je samozřejmě drahá záležitost po všech stránkách. Zvlášť dnes kdy opravny absolutně nestíhají plnit termíny.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:35
od Scotty87
Juraj Tichý píše: ↑8/6/2024, 12:21
Scotty: čiže dispečer porušil priority vlakov?
Ne.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:37
od Lynx
Tych zlyhani je tam viac:
Ako mohli byt 2 vlaky v jednom case na jednej kolaji v protismere? To akoze ten RJ mal cuvat? Alebo cakat az sa ten nakladny zastavi a odcuva az neviem kam?
Ako je mozne ze rusnovodic nerespektoval navestidlo?
Tech stav vagonov - rusnovodici usli hlbsie do lokomotiv, no ten vagon sa polamal ako z papieru. 4 mrtvi, to je v prvom rade Jancurova vixitka, preto som v jeho vlaku NIKDY necestoval, tych problemov (technickych,meskanie , nevypravenie vlaku) tam bolo privela.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:47
od Dzin
Juraj Tichý píše: ↑8/6/2024, 09:59
Samozrejme, povinnosť nahlásiť a odovzdať kompletne osobné údaje vládnej moci je v poriadku. Určiť miesta v obci určené na zhromažďovanie už nie. Ved to da logiku.

Za prvé stát má tvoje kompletní osobní údaje a to protože ti je vydává a to formou občanského průkazu. Kromě nich o tobě má i přehršle dalších informací a ty mu nedáváš nic co by už sám o tobě neměl. Za druhé mu odevzdává své údaje organizátor, protože on je zodpovědný za průběh organizace a aby bylo jasné, kdo to je a nemohl se vydávat za někoho jiného. To je naprosto normální věc, i kdejaký hotel po tobě chce totéž. Takže točit se na tomto je nesmysl.
Sorry Dzin, nemá to hlavu ani pätu čo píšeš.
Ne nesorry, má a ty jen hledáš nesmyslné argumenty, protože nechceš přiznat, že naopak opatření, které se navrhuje nemá vůbec smysl a to, protože neřeší vůbec nic s údajným problémem bezpečnosti.
Tvoja sloboda končí tam, kde začína sloboda niekoho iného.
Samozřejmě, ale to není tento případ.
Politik je tiež len občan, ma rodinu a nevidím jediný dôvod, prečo by napríklad jeho deti či manželka mali byt atakovani davom nespokojných.
Pokud ho atakuje dav, má a musí zasáhnout policie. Pokud se tak nestane, je to problém policie a jejích bezpečnostních opatření a ne, že se může demonstrovat. Toto je jen ukázka hledání zástupného problému.
Nikto tu nikomu nezakazuje demonštrantovat, len sa určí vhodné miesto.
Což ale není nutné, protože není důvod takto zmíněná místa omezit.
A keďže nie si konzistentny a vyberas si ake obmedzenie práva na zhromažďovanie je v poriadku a ake nie, nemá zmysel sa točiť v kruhu.
naopak, já jsme zcela konzistentní, to tvoje argumenty skáčou sem a tam bez jakéhokoliv ukotvení.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 12:57
od Scotty87
Lynx píše: ↑8/6/2024, 12:37
Ako mohli byt 2 vlaky v jednom case na jednej kolaji v protismere? To akoze ten RJ mal cuvat? Alebo cakat az sa ten nakladny zastavi a odcuva az neviem kam?
To se může stát velmi snadno. RJ odjel na červenou a "řízl" výhybku postavenou pro průjezd nákladního vlaku na jinou kolej.
Ako je mozne ze rusnovodic nerespektoval navestidlo?
Protože jsme jen lidi a ti občas dělají chyby. Byl zvyklí že tam má vždycky volno, omylem se podíval na jiné návěstidlo, ....
Tech stav vagonov - rusnovodici usli hlbsie do lokomotiv
I kdyby to neudělali tak oba přežijí. Zvlášť u toho Traxxu je vidět jak se zvyšuje odolnost kabin strojvedoucích.
, no ten vagon sa polamal ako z papieru. 4 mrtvi, to je v prvom rade Jancurova vixitka, preto som v jeho vlaku NIKDY necestoval, tych problemov (technickych,meskanie , nevypravenie vlaku) tam bolo privela.
Energie nárazu si našla nejslabší místo. Při nehoidě ve studénce byl minimálně jeden z vozů zmačkán velice podobným způsobem. Což opravdu není o dopravci. Nevěřím že by si při tomhle crash testu vedl jakýkoli vůz vyrobený v osmdesátých letech výrazně lépe.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 13:10
od Lynx
Ty ohybas realitu, tak aby sedela Tvojej scestnej argumentacii.
To ze ma Jancura problemy vsade a vela je fakt. Ci ide o vlaky, busy, vzdy boli problemy. Tie problemy suviseli s tym, ze jednanie so zamestnancami bolo otrasne, boli nuteni do nerealistickych planov a casov. A potom vznikali chyby - mlady vodic autobusu minie odbocku a prevrati sa kdesi na ceste 4.triedy na slovensku, tam sa naburaju vlaky, za tie roky toho bolo az-az.
A pokial je to tak, ze vsetci sme ludia a robime chyby -> v tom pripade pojde ten rusnivodic RJ do väzenia za 4x neumyselne zabitie.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 13:12
od Dzin
Lynx píše: ↑8/6/2024, 12:37
Ako mohli byt 2 vlaky v jednom case na jednej kolaji v protismere? To akoze ten RJ mal cuvat? Alebo cakat az sa ten nakladny zastavi a odcuva az neviem kam?
Na stejné koleji v protisměru se ocitli právě protože jeden vlak projel návěstidlem. Pokud by tak neudělal, na stejné koleji jedouc proti sobě by se neocitly. Představ si to, jako když máš dvě auta na parkovišti a jedno stojí na místě a druhé se otáčí tak, že zacouvává před prvním. Pokud první stojí, tak druhé provede manévr a nic se neděje, pokud první vyjede do cesty druhému, dojde k bouračce. Nevím, co přesně měl nákladní vlak udělat, zda pouze popojet a nebo minout osobní po jiné koleji, ale chyba byla právě to, že osobní vlak mu vjel do cesty, když neměl.
Ako je mozne ze rusnovodic nerespektoval navestidlo?
To se právě musí vyšetřit, buď ho z nějaké příčiny neviděl a nebo měl vlak technickou poruchu.
Tech stav vagonov - rusnovodici usli hlbsie do lokomotiv, no ten vagon sa polamal ako z papieru.
To nijak nesouvisí s tím, v jakém stavu byl vagon, ale jde to na vrub obrovské energii, která se při srážce uvolnila. Mluvíme tu, že byť v malé rychlosti se srazily stovky tun.
4 mrtvi, to je v prvom rade Jancurova vixitka, preto som v jeho vlaku NIKDY necestoval, tych problemov (technickych,meskanie , nevypravenie vlaku) tam bolo privela.
Jezdím pravidelně a vždy bylo vše v pohodě. Řekni mi, jezdíš autem? Jestli ano, tak tvoje hodnocení vlaků je přehnané. Srovnáno dle bezpečnosti dopravy na základě dlouhodobých statistik z USA (co jsem takhle rychle našel) je nejbezpečnější komerční letecká přeprava, následuje autobusová (70x nebezpečnější), vlaková (155x), trajektová (445x), automobilová (1750x) a motocyklová (106000x). Vlaková doprava jako taková je běžně hodnocena jako výrazně bezpečnější, než automobilová.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 13:27
od Scotty87
Lynx píše: ↑8/6/2024, 13:10
To ze ma Jancura problemy vsade a vela je fakt. Ci ide o vlaky, busy, vzdy boli problemy.
Nevím jak na dálném východě, ale u nás změnil podobu dálkového cestování autobusy. a to rozhodně k lepšímu. Když přišel na železnici donutil ČD také k výrazněji prozákaznickému přístupu.
Tie problemy suviseli s tym, ze jednanie so zamestnancami bolo otrasne, boli nuteni do nerealistickych planov a casov.
Tak to je o tom kdo je za co ochotný pracovat. Pokud vím tak řidiči i strojvedoucí dostávají slušný plat.
A potom vznikali chyby - mlady vodic autobusu minie odbocku a prevrati sa kdesi na ceste 4.triedy na slovensku, tam sa naburaju vlaky, za tie roky toho bolo az-az.
Což se samozřejmě jinému dopravci nikdy nestalo... To že se někde projede návěst zakazující jízdu se stává x-krát do roka všem dopravcům. Pokud se něco nestane tak se o tom většinou široká veřejnost ani nedozví. Statisticky se to samozřejmě stane nejčastěji strojvůdcům ČD/ČDC, ale jen proto že jich zatím jezdí nejvíc.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 14:05
od Juraj Tichý
rastob píše: ↑8/6/2024, 12:22
Juraj > Tu mas vysvetlene, preco si to odniesol prave vagon. Tam ten pan hovori,
Je otázkou, jak byla oproti novým vozů její nosná část zeslabena z důvodu možné koroze.
Ty to vies urcite lepsie, ako nejaky riaditel ceskeho vyskumneho ustavu kolajovych vozidiel.
https://zdopravy.cz/tuknute-lokomotivy- ... ku-208592/
Podľa informácií HN sa pri súčasnom vyšetrovaní zistilo, že rám týchto vozňov bol zosilnený. Ale len v strednej časti - a zosilnenie sa končí práve v mieste, kde sa oba vozne zlomili.
Ojetiny z produkce vagonky v Jenbachu ze stejného období si před zhruba deseti lety pořídily i České dráhy – ale rekonstruovaly je. „S korozí měly skutečně problém. Pamatuju si, že některé kusy byly po odstrojení v hrozném stavu. Ani jsme je proto neopravovali, ale jen použili na náhradní díly,“ řekl HN pod podmínkou anonymity jeden z manažerů ČD.
Drážní úřad v první reakci avizoval, že provede u RegioJetu kontrolu. „Ty fotky (koroze) působí opravdu špatně. Dohodli jsme se dnes, že uděláme státní dozor během příštího týdne,“ řekl HN ředitel úřadu Jiří Kolář.
https://svet.sme.sk/c/23341358/nehoda-p ... iojet.html
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 15:26
od Lynx
Scotty: aj z tejto nehody je vidiet, ze az tak popredu pred "dalekym vychodom" nie ste...
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 16:17
od Juraj Tichý
Lynx píše: ↑8/6/2024, 15:26
Scotty: aj z tejto nehody je vidiet, ze az tak popredu pred "dalekym vychodom" nie ste...
Maslo na hlave ma aj náš dražny úrad. Akoto, že im dovoľujú voziť ľudí vo voznoch v takom stave?
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 8/6/2024, 20:22
od Scotty87
Juraj Tichý píše: ↑8/6/2024, 14:05
Ojetiny z produkce vagonky v Jenbachu ze stejného období si před zhruba deseti lety pořídily i České dráhy – ale rekonstruovaly je. „S korozí měly skutečně problém. Pamatuju si, že některé kusy byly po odstrojení v hrozném stavu. Ani jsme je proto neopravovali, ale jen použili na náhradní díly,“ řekl HN pod podmínkou anonymity jeden z manažerů ČD
To je taková polopravda. ČD a RJ kupovali vozy různých ex-rakouských řad a rozhodně na nich ani u jednoho dopravce nedošlo na rekonstrukci v pravém slova smyslu. Pokud je na nich opravdu konstrukční chyba rámu tak to výměna klimatizace a CZE opravdu nespraví. Ty vozy co použili na náhradní díly už kupovali ve stavu nepojízdný šrot a jejich zprovozněni nebylo ani možné. To si jen někdo do "národního dopravce" honí triko.