Lockheed Martin F-35 Lightning II

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 647
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Shania »

cover72 píše:Vedle ve vláknu o F-22 jsem na základě architektury jasně doložil, že F-22 má stejně dobrou fůzi senzorů jako F-35, a F-35 využívá kus SW na fůzi senzorů od F-22 :D


začneme pár citacemi, doufám že mi tu odpustí, že nejsou přeložené, případně upravím...
General Hostage uvedl, že F-35 mají stejnou nebo lepší SF než F-22 + je ot znásobeno synergii mezi storji. zdroj: http://breakingdefense.com/2014/10/accs ... and-syria/
F35 má pokročilejší a modernější senzory, má jich víc, je od začátku stavěná na boj v síti... Co se týká knihoven hrozeb, to je momentálně největší hrozba v softwarovém vývoji po ELIS, ale problém je že je na to potřeba víc programátorů. Nicméně F35 dokáže vyhodnocovat cíle až podle 650 parametrů, F22 asi třetinu a 4gen okolo 6 parametrů...
zdroj k 650 parametrum http://australianaviation.com.au/2014/0 ... quisition/ dole předposlední příspěvek
cover72 píše:F-22 pouze nemá Link-16, nýbrž jen IFDL, a to proto, že Link-16 je totálně demaskující (pro googleexperten: "anti-stealth") a proto byl pro přísné nároky na stealth u F-22 (násobně vyšší, než u F-35) v zadání nežádoucí.
F-35 ma na steath komunikaci mezi dalšími F-35 MultiFunction Advanced Data Link(MADL), což navíc umožňuje přesnost vysokého objemu dat,ale je taky vybavena pro komunikaci s F-22 a i staršími stoji. Takže F-35 muže sloužit jako prostředník mezi F-22 a F-15, pokud nechtějí nest HATE pod a celkově každá F-35 muže fungovat jako komunikační uzel.

Stealth: Ukazuje se, že původní odhad o horším rcs F-35 byl jen odhad a po dokončení měření je to přesně naopak a vzhledem k tomu že je F-35 určená pro ničení IADS je proto taky patřičně vybavena.
potvrzení od Lt Gen Bogdana: http://www.airforcemag.com/MagazineArch ... 4/December 2014/The-F-35-on-Final-Approach.aspx
cover72 píše:Zdroj?
I Pentagon nyní jasně udává, že F-35 budou výrazně dražší na provoz, než všechny dosavadní stroje; a to tak moc, že se bude muset většina výcviku přesunout na pozemní simulátory.


Bylo to v jenom slyšení senatu, zkusím to pak najít... V kontextu k odhadu kolik bude stat provoz F35 po celou životnost...což je samo o sobě nesmysl se o něco takového vůbec snažit...

Nicméně mýtus o předražené F35 čím dál tím víc naráží na realitu, jsou tu věci jako Dánský report, nebo SAR report....
file:///D:/Dropbox/doc/doc3/F35-sar-2016.pdf
SAR 2016.jpg
Což je 25,5k usd pro F-16C/D a pro F-35A v 2016 29,8k usd za letovou hodinu a tato hodnota pořád klesá... před pár lety to bylo 32,5k usd (vše v 2012 dolarech)
Roční provoz F35 vyjde o 10% draž než F-16...

Takže so se týká provozu 1:1 na tom není F35 zas tak špatně ani proti F16, natož pak ostatním strojům... Když si pak uvědomíš, že F35 potřebuješ několikanásobně měňe na stejné úkoly....
cover72 píše:Fakt by mne zajímalo, odkud si pořád všichni tahají tento blábol.
[/quote]
Po tom co jsme si přečetl všech 55 stránek tohoto vlákna, docela jsem koukal, fakt si nepamatuji všechny věci co jsi tu napsal, tak jen některé...



Vliv B verze na tvar trupu: ventilator nijak neovlivnil tvar stroje, ten je dán požadavky na rozměry stroje, požadavky na jeden motor a stealth (tzv pumovnice co unese 2x 2000lb, interní senzory a velké množství paliva)

Nízká kapacita munice: standardní interní výzbroj jsou 4 AIM -120D (ano ty co tvrdíš že je mít nebude...), v 2025 6x Aim 120D a případně externě 2x AIM-9X (ano ty taky podle tebe mít nemá, na rozdíl od F-22,která je teda ještě neumí používat...) . Pokud je tedy problém v těchto množstvích (standardní výzbroj F-15C jsou 4x AIM-120 a 4xAIM-9), tak jaký je problém nést další externě? to je dalších 8 AIM-120D, tedy celkem 12(14) AIM 120D + 2 AIM-9X. Není pak stealth? A co... ostatní sroje ho s tímto nákladem taky nemají? Co brání nasadit pár čistých F35 dopředu pro provádění navádění a využít naložené F-35 nebo třeba ty F-15 a SH nebo AEGIS (SM-6) jako nosiče střel. Mimochodem žádný stroj do ostré akce (F-15, F-35 a už vůbec ne SH) nepotáhne 14 raket..., na to to má příliš velký dopad na výkony.

F-16 vs F-35, myslím že v tom Norové udělali jasno, podle nich F-35 má podobné nebo i podstatně lepší výkonny (řeč je o obratnosti) než F-16 (v podobné konfiguraci). Takže ti co nahrazují svoje F-16, F-18 C/D se nemusí nijak bát toho že dostanou horší stroj (co se týká obratnosti) pro vybojování vzdušné převahy než měli předtím.
Naposledy upravil(a) Shania dne 22/6/2016, 00:30, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jarl
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 4273
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od jarl »

Shania píše:
cover72 píše:Vedle ve vláknu o F-22 jsem na základě architektury jasně doložil, že F-22 má stejně dobrou fůzi senzorů jako F-35, a F-35 využívá kus SW na fůzi senzorů od F-22 :D


začneme pár citacemi, doufám že mi tu odpustí, že nejsou přeložené, případně upravím...
Shanio, chybějící překlad ti odpuštěn nebude. Tohle pravidlo prostě platí pro všechny a budeš se mu muset přizpůsobit. Zítra dopoledne to přelož, jinak ten anglický text smažu. Palba je československé fórum a příspěvky v jiných jazycích jsou tu zakázané.
ObrázekObrázek

Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Mike
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 105
Registrován: 2/1/2010, 07:40

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Mike »

Dokázal by mi někdo polopatě vysvětlit rozdíl mezi Link-16 a IFDL? Zejména mně zajímá porovnání demaskujícího účinku.

Další otázku mám ohledně elektomagnetického vyzařování samotného letounu, v "pasivním" režimu má sice vypnutý radar a komunikační prostředky, ale stále jsou v provozu generátory a další elektrické systémy nutné pro "životní" funkce letounu.

Jsou tyto systémy natolik odstíněné, aby letoun nebyl zachytitelný pasivnímy prostředky jako například Tamara, Věra ... ?
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od CAT »

Mike: F-35 je zachytitelný i normálními radary, ne jen pasivními, nebo IR senzory (proto se tomu také říká "stealth" a ne "invisible").
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Mike
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 105
Registrován: 2/1/2010, 07:40

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Mike »

CAT: tak teď už tomu vůbec nerozumím :rotuj: ...uvítal bych kvalifikovanou odpověď na výše uvedené otázky

Mimochodem, dnes v 18:00 bude LM vysílat přímý přenos rolloutu Israelského F-35 : ZDE
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od CAT »

Mike: Stealth znamená toliko, že normální radary najdou letoun později. Představ si to tak, že pokud třeba radar na F-16 block52 najde nepřítele o RCS 5m2 na cca 100km, pak takovýho Raptora s jeho RCS najde na cca 20km. Stelth nedělá letoun neviditelný před normálními radary, "jen zmenšuje jeho RCS a dělají ho obtížnější na zjištění. Od toho se ale odvíjí spousta jiných věcí, to že ten stroj dokážeš radarem vidět, ještě neznamená, že seš ho schopný "zaměřit" raketou... Na tvé otázky ti zodpoví asi někdo jiný, ale můžeš si být jistý, že F-35 taková Tamara, nebo Ramona uvidí...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Uživatelský avatar
Tomass
praporčík
praporčík
Příspěvky: 341
Registrován: 30/10/2014, 14:49
Bydliště: Plzeň

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Tomass »

CAT píše:Na tvé otázky ti zodpoví asi někdo jiný, ale můžeš si být jistý, že F-35 taková Tamara, nebo Ramona uvidí...
V případě pasivních radiotechnických průzkumných prostředků je RCS letounu zcela irelevantní. Podstatné je, zda letoun v elektromagnetickém spektru něco vyzařuje či nikoliv. Pokud by F-35 dodržovala přísný radiový klid v celé šíři spektra, tak je neviditelná (stejně jako např. práškovací dvouplošník, který bude dělat totéž).
If you're going through hell, keep going. -- Winston Churchill
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od CAT »

Tomass: určitě, jen nejde pouze o "radiový klid", ono jde o to, že je třeba vypnout i většinu elektrotechniky, i když ta sama "nevysílá"...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Uživatelský avatar
Tomass
praporčík
praporčík
Příspěvky: 341
Registrován: 30/10/2014, 14:49
Bydliště: Plzeň

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Tomass »

CAT: A když se to neudělá, tak bude toto zbytkové záření o nízké intenzitě detekovatelné na desítky kilometrů (v éteru 21. století) ? Toto není technicky možné. Multilaterační systémy již nezvládnou ze své podstaty ani novější směrové radary s úzkým paprskem.
If you're going through hell, keep going. -- Winston Churchill
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od CAT »

Tomass: Jo, podle toho co se dá dočíst, tak i pomocí moderních IR je možnost zjistit F-22 na vzdálenost 40-60km, předpokládám, že s pasivnim radarem to bude ještě větší vzdálenost. Problém je, že se pasivnim radarem nedá zaměřit raketa dlouhého doletu, což nejde ani pomocí IR...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Uživatelský avatar
Tomass
praporčík
praporčík
Příspěvky: 341
Registrován: 30/10/2014, 14:49
Bydliště: Plzeň

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Tomass »

CAT: Jenže MLAT systémy nepracují v IR spektru. Pleteš hrušky s jabkama. Pasivní radar neexistuje, protože radar ze své podstaty potřebuje ke své činnosti vyzařovat. Pasivní ELINT systémy potřebují k detekci a určení polohy cíle příjimat záření o dostatečné intenzitě ve svém pracovním spektru (palubní radar letounu, Link-16, IFF, atd.). Navíc ideálně všesměrové. Pokud toto záření k dispozici není, tak má pasivní systém smůlu.

O pasivních ELINT prostředcích (především těch českých) vzniklo skutečně dost mýtů.
If you're going through hell, keep going. -- Winston Churchill
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od CAT »

Tomass: Nepletu, mluvím o dvou různých věcech (nebo spíš celkově píšu o možnostech detekce stealth), to tě možná zmátlo...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 647
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Shania »

Mike píše:Dokázal by mi někdo polopatě vysvětlit rozdíl mezi Link-16 a IFDL? Zejména mně zajímá porovnání demaskujícího účinku.

Další otázku mám ohledně elektomagnetického vyzařování samotného letounu, v "pasivním" režimu má sice vypnutý radar a komunikační prostředky, ale stále jsou v provozu generátory a další elektrické systémy nutné pro "životní" funkce letounu.

Jsou tyto systémy natolik odstíněné, aby letoun nebyl zachytitelný pasivnímy prostředky jako například Tamara, Věra ... ?
C72 určitě bude mít někde netajnější popis IFDL v českém jazyce, nicméně, hlavní rozdíl je ten, že IFDL je podstatně huře zjistitelný a zarušitelný než LINK16, problém je že, neumožňuje F-22 přímo sdílet data se stroji co IFDL nemají. MADL by pak ještě navíc měl být schopné přenést věší množství dat.

Tady tenhle obrázek asi mluví za vše
Obrázek

Nějaké čtení o datalincích zde
http://www.northropgrumman.com/Capabili ... orking.pdf

I když IFDL?? a MADL mají směrovou komunikaci a nízkou zjistitelnost, do budoucna se plánuje používat např. lasery pro komunikaci v prostoru kde je potřeba nevysílat.


Pro Tamary asi nebude moc problém něco zachytit pokud signál pujde jejich směrem, otázka je, jestli to dokážou analyzovat a rozeznat co to je a triangulace bude velmi obtížná.

obrázek správně vložil Skelet
Uživatelský avatar
Tomass
praporčík
praporčík
Příspěvky: 341
Registrován: 30/10/2014, 14:49
Bydliště: Plzeň

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Tomass »

CAT píše:Tomass: Nepletu, mluvím o dvou různých věcech (nebo spíš celkově píšu o možnostech detekce stealth), to tě možná zmátlo...
Ok, tak to je potom jiná. Já reagoval na možnost detekce F-35 pomocí pasivních ELINT systémů.
If you're going through hell, keep going. -- Winston Churchill
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od CAT »

Nizozemci hodnotí hluk z F-35 jako snesitelnější, než ten z F-16...
http://aviationweek.com/defense/f-35-f- ... 6614141243
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od cover72 »

Mike píše:Dokázal by mi někdo polopatě vysvětlit rozdíl mezi Link-16 a IFDL? Zejména mně zajímá porovnání demaskujícího účinku.

Další otázku mám ohledně elektomagnetického vyzařování samotného letounu, v "pasivním" režimu má sice vypnutý radar a komunikační prostředky, ale stále jsou v provozu generátory a další elektrické systémy nutné pro "životní" funkce letounu.

Jsou tyto systémy natolik odstíněné, aby letoun nebyl zachytitelný pasivnímy prostředky jako například Tamara, Věra ... ?
Link-16 vysílá všesměrově víceméně konstantním výkonem.
IFDL vysílá směrově, má vysoce potlačené boční smyčky a výkon omezuje na vždy pro aktuální situaci spočítané minimum, které je nutné k doručení packetu adresátu nacházejícímu se v dané vzdálenosti. Plus se zdá, že využívá i další techniky LPI vč. rozprostřeného spektra, malého odstupu šum-informace a frequency-hopping. Více jsem o IFDL psal ve vláknu F-22.

Co se týče generátorů atp., F-117 je odstíněné měla, ale tvrzení, že by Tamara, Ramona apod. dokázala zachytit takto slabé zdroje EM záření je mýtus, protože na té samé frekvenci běhají i mnohem silnější zdroje EM záření, které by všesměrové přijímače pasivního RL nastavené na takové zesílení odpálily a normálně přinejmenším zahlušily.
Co mi bylo řečeno, tato zařízení fungují poněkud jinak, podstatně chytřeji, na podobné bázi, jako vyhledávání supertichých ponorek pasivními sonary.




Shania:
Že jsi koukal na to, co tu bylo napsáno, protože jsi se s něčím takovým nesetkal ti věřím. Já jsem pro své monografie podrobně studoval různé akviziční programy a dobře si pamatuji, jak např. Secretary of Navy prohlašoval, že A-7 (ano, Corsair II) umí "svým radarem vidět pod mraky a trhat na kusy sovětské tanky svými kanony", aby tím jeho miláček Crusader zvítězil ve výběrovém řízení nad YA-10. Ano, těmi krátkými 20mm kanony.
Politici a papaláši hájící "svůj" projekt jsou schopni jakékoli lži vč. naprosto nehorázných, a s F-35 to není o nic jiné - důkaz? Tvrzení gen. Hostage, že
ret. gen. Michael Hostage, ex-USAF píše:Na cvičení Red Flag na Aljašce DAS detekoval odpal rakety na vzdálenost 1200 mil
Nesmyslnost čehož po technické stránce podtrhuje i jaksi praktický fakt, do kterého si odborná veřejnost nemohla nerýpnout:
Defense-Aerospace.com píše:generál tvrdí, že se F-35 tajně dostala na cvičení Red Flag aniž by to kdokoli zjistil, což je přinejmenším řekněme nepravděpodobné.
Tentýž generál Hostage se například tvářil, že má F-35 takovouto unikátní vlastnost
ret. gen. Michael Hostage, ex-USAF píše:Co dělá radar AESA <na F-35> tak unikátním je fakt, že vysílá energii v digitálních jedničkách a nulách a jeho paprsek jde zaostřit. To mu umožňuje fungovat jako radar i jako kybernetická zbraň a nástroj REB.
Mhm, úžasné. Unikátní. Důvod, proč mít F-35. Až na to, že F-35 to zatím neumí ani vzdáleně... Zato to již nyní prakticky umí APG-77[/url] na F-22 a APG-63(V)44 na Strike Eaglech:
https://www.flightglobal.com/news/artic ... ar-212317/
A APG-79 na SuperHornetech to bude umět také dříve, než F-35, která je tím "unikátní".

A tak je to se vším. Generál Hostage totiž podřídil vše, co říkal cíli, aby nebyl seškrtán počet F-35, které mělo letectvo dostat. V tom duchu je ostatně i jeho Svědectví přímo na stránkách programu F-35:
https://www.f35.com/about/testimonials/general-mike-hostage píše:Mým cílem je 1763 F-35 pro Letectvo
Čímž se dostáváme ke tvému tvrzení, že
Stealth: Ukazuje se, že původní odhad o horším rcs F-35 byl jen odhad a po dokončení měření je to přesně naopak
To není podloženo ničím jiným, než arbitrárním výrokem generála Hostage, jehož "věrohodnost" jsme si právě rozebrali - zato ji vyvrací všechny ostatní studie, materiály i zadání. Jak pěkně shrnul expert na technologii stealth, Bill Sweetman (říká ti to jméno něco?) na elitním outletu Aviation Week,
Jak všichni víme, mezi mozkem a klávesnicí zpovídaného může dojít k lecčemu, ale myšlenka, že má F-35 lepší stealth, než F-22 odporuje víceméně všemu, co bylo o programu vyřčeno za posledních 20 let, cč. analýz mého obyčejně dobře informovaného kolegy Dave Fulghuma.

To tvrzení je prazvláštní i z jiných důvodů. V době formulování požadavků <na F-35> nikdo nikdy nenavrhl, že by letoun měl mít lepší stealth, než F-22 - a vskutku by to bylo nepravděpodobné, protože bylo JSF určeno pro export. Stealth, společně s dalšími požadavky, také prodělal ústupky při finalziování požadavků na JSF, a byla mu přiřazena menší důležitost, než celkové ceně životního cyklu.

Geometrické základy technologie stealth -- tupé a ostré <a přechodové> úhly, minimum křivek s malým poloměrem a konstrukce nasávacích otvorů pro motory -- jsou také lepší u F-22, a vše, co bylo za posledné napsáno o nátěrech pro absorbci radarového záření se zabývalo cenou životního cyklu raději než výkonem.
Mimo to je F-35 "natvrdo" optimalizované pro stealth v X-band, zatímco větší F-22 je konstruovaná pro (aerodynamicky maximální možné) stealth i v L-band (projevuje se hl .vstupy vzduchu do motorů a výstupy trysek), zatímco F-35 má v L-band obrovské potíže právě pro své v L-band dobře odrážející vstupy motorů a členitou spodní část trupu. A konečně, F-35 je optimalizovaná pro stealth v čelním sektoru ("přílet k PVO"), zatímco F-22 je "multi-aspect" stealth, tzn. potlačená odrazivost ze všech stran.

Suma sumárum, generál Hostage kecal, kecal a zase kecal (bylo by toho i více, jako když prezentoval jako uniátní novum F-35 datalink sdílející informace mezi stroji, když měl totéž Gripen před 19 lety i F-22 před 15 lety) a F-22 je více stealth, než F-35, nikoli naopak.

To, že se takových minoritních, marketingových a ničím nepodložených názorů nekriticky chytáš a sám si domýšlíš, že "to je měřením v praxi" (fakt? A ona byla finální podoba draku F-35 poprvé měřena na stealth charakteristiku v roce 2014, že do té doby měla lepší stealth F-22 a pak nejednou F-35? Tyjo.) Je symptomatické pro celé tvé zacházení s fakty okolo programu JSF.


Nicméně F35 dokáže vyhodnocovat cíle až podle 650 parametrů, F22 asi třetinu a 4gen okolo 6 parametrů...
Chyba. Dělám v americké IT korporaci a vím přesně, jak vznikají takováto čísla (sami je někdy musíme managedementu vykazovat) :D Je to prostý součin všech kombinací vstupních parametrů.

Jaké vstupní parametry má F-35 navíc oproti F-22? Jen a pouze elektrooptické senzory. U těch se dá napočítat množství parametrů (fingerprint tvaru cíle, IČ mapa signatury cíle, korigovaná teplota povrchu cíle atd.), které to v násobení krásně zvětšují. Okay, beru, EO čidla (AIRST) F-22 nemá, protože je seškrtali.

Jenže víš, ta F-22 má jiná čidla. Podstatně schopnější integrovaný systém REB, než F-35 (protože má do něj zapojených více jednoúčelových antén) a k tomu uzpůsobený Mission Software, pro který je F-22 prezentována jako "létající platforma ISTAR" - už jsi něco takového četl o F-35? No proto.

A stejné je to se vším, co předkládáš:
případně externě 2x AIM-9X (ano ty taky podle tebe mít nemá, na rozdíl od F-22,která je teda ještě neumí používat...)
Aim-9X byla na F-22 softwarově plně podporována od Incrementu 3.2, zkoušena od 2012, certifikace zahájena 8/2015 a plné bojové nasazení zahájeno 3/2016.
F-35 odpálila svou úplně první Aim-9X teprve 1/2016, tzn. oproti Raptoru se zpožděním 5 let, a certifikována přirozeně není doposud.

Tvrdíš-li tedy, že "F-22 neumí používat Aim-9X" a že je na tom F-35 s Aim-9X dále, než Raptor, je to nepravda v celém rozsahu tvrzení.
kolik jiných strojů je vůbec schopný vést dogfight v noci?
Cokoli s plně integrovanou JHMCS od roku 2015, kdy dosáhla plné operační způsobilosti NVCD - tedy SuperHornety, F-16 atd.

Něco na pomezí WVR a BVR soubojů navíc proběhlo v noci i s pouhými NVG v akci nad Jugoškou a Irákem.

Tvrdit, že je to novinka kterou jako první na světě umí F-35 je přesně stejné podléhání PR blábolům, jako výroky ret-gen. Hostage o "unikátním radaru F-35".

Vliv B verze na tvar trupu: ventilator nijak neovlivnil tvar stroje, ten je dán požadavky na rozměry stroje, požadavky na jeden motor a stealth (tzv pumovnice co unese 2x 2000lb, interní senzory a velké množství paliva)
Arbitrární tvrzení: "protože proto".
Já jsem prokázal opak
- historickými dokumenty vč. špiček Lockheedu
- historickými archivy vč. vymazaných stránek projektu JSF, zachovaných v The Internet Archive
- historickými fotografiemi od NASA a Lockheedu
Viz sumarizační post
http://palba.cz/viewtopic.php?p=235034& ... 4b#p235034

Chceš-li to vyvrátit, budeš potřebovat MNOHEM víc než jen opakovat "to není pravda", popř. citovat nynější vyjádření protiřečících si managerů F-35, kteří se tak pilně - a neúspěšně - snaží smazat to, co o programu psali před lety.

jsou ty data prezentovany ve vizoru pomocí symbolů (něco jako druhá čast videa 0:40, představ si to jako tagování v simulatorech, kde je to ale bráno jako cheat...)
Představ si, že tenhle "unikátní cheat" tu je už od roku 2000, kdy začala být zaváděna JHMCS:
Obrázek

Respektive od roku 1985, kdy byla zavedena IHADSS, která též zobrazuje cíle. Kouzlo!
Taky nezapomenout na další duležitou věc, když něco zachytí jeden senzor, track bude upřesněn všemi ostatními senzory a data okamžitě předána dalším letadlum ve formaci, kteří udělají to stejné...
To dělá F-22, operačně zavedená 2001, od svého samého počátku, a stejně tak Super Hornet od Spiralu II. Ale jasně, je to unikátní sell-feature F-35. Říkali to manažeři, musí to být pravda. Kup, kup, kup!
DAS hlavně dělá je, že sleduje všechny cíle v jeho dosahu (pro stíháče je to minimálně stejný dosah jako má lidské oko) a poskytuje ty data centralnímu počítači a ten pak tyto a všechny ostatní sloučí a pilotovi (ketrý nemusí hnout prstem)
Ty neděláš v IT, viď? Protože jinak bys nemohl sežrat, že digitální analýza a rozpoznání obrazu má stejný dosah, jako lidské oko a mozek, dokáže je nahradit a pilot se na to má slepě spoléhat. Takovéto systémy mají asi 300-400% false positive rate, a dost hnusnou false-negative rate, která se ještě zhoršuje s tím, jak se snažíš potlačit ty false positives.

Proto piloti z F-35 píší, že se na DAS nespoléhají.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 647
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Shania »

Nemám teď sílu ti vyvracet všechny ty věci, o čem ty jsi pevně přesvědčen, ale ten počet podplacených politických šmejdu co tlačí F-35 začíná nějak narůstat, ale od každého pilota co s F-35 mohl letět uslyšíš to stejné a upně stejný keci mužeš mít ke každému stroji, mimochodem F-22 to schytávala snad ještě vic jak JSF.

Pěkně sis podal gen. Hostage, co se týká detekce těch raket, tak to bylo na Floridě a odhad je na 600nm. A neboj, jsme si vědom, že se snažil tlačit max počty kusu a udržet JSF naživu… To ještě neznamená, že ty informace co jsme uved nejsou pravdivé. A když je potvrdí Bogdana, tak tomu plně věřím….

Co se týká A-7, tohle bylo naprosto skvělé letadlo (v té době), s nejlepší možnou avionikou, hlavně navigačním systémem a pohyblivou mapou… Vzhledem k tomu že na F-16.net přispívá ex pilot Gums co lítal s A-37, A-6, byl u zrodu A-10 a F-16, tak má dost velkou představu jak bylo zmanipulovany testy A-6 vs A-10… Ale nikdy jsem od něj neslyšel, že by používaly kanon….
Jak pěkně shrnul expert na technologii stealth, Bill Sweetman (říká ti to jméno něco?) na elitním outletu Aviation Week
No to si děláš srandu Sweetman aka low obsevable ztratil veškerou svoji kredibilitu po honu na Auroru. Je to taky člověk co si myslí, že Su-35 vymanévruje BVR rakety a jak je to geniální taktika jak porazit USAF. Sweetman je asi taková kapacita jako banda z APA… Naštěstí jeho kariéra v AW skončila.
Ale vzhledem k tomu, že i názory Pierra Spreye ti přijdou naprosto v pořádku, není čemu se moc divit. Zajímalo jaký další experty z anti JSF klubu přitáhneš? Je jich ještě dost.
Aim-9X byla na F-22 softwarově plně podporována od Incrementu 3.2, zkoušena od 2012, certifikace zahájena 8/2015 a plné bojové nasazení zahájeno 3/2016.
Očekávané nasazení Increment 3.2 pro operační stroje 2017/18 a 3.3 nejdřív 2020…kde možná bude integrace HMDS...
F-35B měla IOC v loni v létě…
Cokoli s plně integrovanou JHMCS od roku 2015, kdy dosáhla plné operační způsobilosti NVCD - tedy SuperHornety, F-16 atd.

Něco na pomezí WVR a BVR soubojů navíc proběhlo v noci i s pouhými NVG v akci nad Jugoškou a Irákem.

Tvrdit, že je to novinka kterou jako první na světě umí F-35 je přesně stejné podléhání PR blábolům, jako výroky ret-gen. Hostage o "unikátním radaru F-35".
Dogfight, ne VWR… v prostředí kde musíš manévrovat a vizuálně vyhledávat cíle… a netvrdím že F-35 je první, ale je na to třeba kvalitní HMDS s dobrou integrovanou NV kamerou a kdo to mimo F-35 a Typhonu dnes má…
Představ si, že tenhle "unikátní cheat" tu je už od roku 2000, kdy začala být zaváděna JHMCS:
Představ si že žádný jiný stroj nemá celokruhové pokrytí (možná mimo F-22 ale ta nemá MHDS a ještě dlouho mít nebude), HMDS právě vznikla, aby umožnila zameřit zbraně mimo rozsah senzoru stroje… A jen ty nejmodernější mají pořádný integrovaný HUD.
Arbitrární tvrzení: "protože proto".
Já jsem prokázal opak
Dokaž, že to co jsme napsal není pravda, že rozměry a tvar stroje nejsou dány požadavky které jsem vypsal, jestli něco z B verze něco ovlivnilo tak to jsou rozměry, aby se stroj vešel do výtahu LHD a ne ventilator…. Jak by asi vypadal stroj čistě pro USAF a USN? Kam dáš tu pumovnici? A čímpak jsou asi negativně ovlivněny verze A a C?

Proto piloti z F-35 píší, že se na DAS nespoléhají.
Jeden od school pilot to řekl v rozhovoru, že nepoužívá “zpětné zrcátko” a ani pohled pod sebe, důvod je špatná perspektiva. Ale taky napsal, že pokud se někdo dostane za F-35, je to chyba pilota a ne stroje…

Taky sem ti konkrétně k DAS napsal, že hlavní funkce je sledování těch cílu, ne poskytování obrazu pro pilota… Norové navíc zmiňují, že problém s pohledem za stoj zmiňovaná v reportu testu CLAW (F-16 vs F-35, war is boring)


Nicméně, nejde o to, že je F-35 v něčem první, nebo že některé věci někdo umí a F-22 je perfektní stroj atd… Ani nejde o to že by F-35 čistě pro letectvo měla on něco lepší výkony, a to stejné pro jiné složky, ale taky by třeba byli dva mrtvé programy… Ať se ti to líbí nebo ne, F-35 v současné podobě je dobrý stroj a značné zlepšení nad tím co nahrazuje i když čistě z hlediska obratnosti je to zlepšení minimální. To nic nemění na faktu, že jakýkoliv jiný současný stroj protivníku je proti F-35 ve značné nevýhodě.
Naposledy upravil(a) Shania dne 22/6/2016, 16:37, celkem upraveno 1 x.
Argonantus
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 417
Registrován: 13/12/2013, 15:13

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Argonantus »

teda, nerad se vám jako blátoplaz pletu do vaší vysoce odborné debaty, ale jak třeba víte tohle?
Je to taky člověk co si myslí, že Su-35 vymanévruje BVR rakety a jak je to geniální taktika jak porazit USAF.

Já nevím, ale vyjadřovat se k možnostem, co které letadlo vymanévruje nebo nevymanévruje, to přece závisí na milionu dalších věcí, třeba konkrétním pilotovi, troše štěstí, počasí, atd.... to už byste rovnou mohl předvídat výsledky vzdušných bitev.
Taková věc pak skončí nevyhnutelně odvolávkami na cizí autority a popotahování, kdo je větší autorita, a ani tak se ničeho nedoberete.
To nic nemění na faktu, že jakýkoliv jiný současný stroj protivníku je proti F-35 ve značné nevýhodě.
Měl jsem pocit, že hlavním způsobem užití je protipozemní.
To by pak měl být protivník v nevýhodě skoro automaticky, jinak to asi moc nemá cenu, kočkovat se s tanky 1:1.

Pokud míníte, že univerzální stroj jako F-35 má odrážet bez problémů útoky jakýchkoli speciálů pro dosažení vzdušné převahy, pak je to docela smělé tvrzení. Pak by totiž bylo možná namístě jiná letadla vůbec neužívat, snad s výjimkou strategických bombardérů a čmeláků na práškování pole.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 647
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od Shania »

Argonantus píše:Taková věc pak skončí nevyhnutelně odvolávkami na cizí autority a popotahování, kdo je větší autorita, a ani tak se ničeho nedoberete.
Pravda, můžeme hrát oba stejnou hru pořád dokola, bohužel pak se tu ztrácí smysl informovat ostatní a to je to proč jsme sem přišel.
Na jedné straně je zcela jistě snaha výrobce a státu dostat F-35 do výzbroje v dostatečných počtech, na druhé konkurenční lobisti, reformisti ala POGO, anti JSF a clickbait novinaři a blogeři a nakonec blazni a paraziti jako Sprey a Solomon... . problém je, že pak už ani nemůžeme věřit pilotům, kteří se stroji skutečně lítají, protože by to mohli mít přikázané..., začarovaný kruh.
Já nevím, ale vyjadřovat se k možnostem, co které letadlo vymanévruje nebo nevymanévruje, to přece závisí na milionu dalších věcí, třeba konkrétním pilotovi, troše štěstí, počasí, atd.... to už byste rovnou mohl předvídat výsledky vzdušných bitev.
jistě, ale tady šlo spíš o popis taktiky něco na způsob USAF vystřelí BVR (F-22/F-35), SU-35 nemuže opětovat palbu, ale to nevadí, protože svou vysokou obratností se raketám vyhnou a pak se přiblíží na WVR... Takže pokud někomu přijde jako schůdná strategii přežít 2-4 BVR rakety aby vůbec měli schopnost opětovat palbu... a pokud by něco takového bylo vůbec použitelné, tak je problém v raketách a ne těch stojích....
Pokud míníte, že univerzální stroj jako F-35 má odrážet bez problémů útoky jakýchkoli speciálů pro dosažení vzdušné převahy, pak je to docela smělé tvrzení. Pak by totiž bylo možná namístě jiná letadla vůbec neužívat, snad s výjimkou strategických bombardérů a čmeláků na práškování pole.
Na AG má F-35 maximálně USAF, stejně jako F-16... to nebrání jiným uživatelům používat ji s úspěchem pro vzdušný boj... Kdo ji má jako jediný typ ji bude zcela určitě používat i pro vzdušný boj.
A ukaž mi speciál (mimo F-22) který bude mít nad F-35 výhodu nebo se ji alespoň vyrovná ve vzdušném boji?


Tady je případně porovnání různých AA misí všech US stíhačů včetně F-14, AG část bude později, snad letos:)
http://www.f-16.net/forum/download/file.php?id=22895

Kompilace udaju pro lepší porovnání pro lepší orientaci, ale bez pročtení reportu to nemá smysl...
Aircraft_aglity_.jpg
Je ta pár chyb, např u F-14 je tam nějaký problém, opraveno to bude v příští verzi. Další info zde:
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... &start=285
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35

Příspěvek od cover72 »

Shania: děláš si ze mne legraci?

Vyzýváš mne, abych "doložil", "dokázal" či odpověděl na to, co jsem nejen už podrobně doložil vč. detailů vyhrabaných hluboko z historie, které se na svých sitech nedočteš, ale přinesl ti to až pod nos. Dvakrát.
Tzn. buď se vůbec neobtěžuješ číst to, co ti někdo píše či procházet zdroje, na které tě odkáží, nebo jsi funkčně negramotný.

Tvrdíš, že F-22 bude létat s funkční Aim-9X
Shania píše:nejdřív 2020
Ačkoli jsem jasně napsal a doložil, že F-22 s Aim-9X ve skutečnosti již létá operačně nasazená u 3. stíhacího křídla od března 2016:
http://nationalinterest.org/blog/the-bu ... ever-15434
Tzn. tvé přesvědčení o tom, co "musí být pravda" je tak silné, že se v tom nenecháš zmást ani objektivní, empirickou, fyzicky manifestovanou skutečností. Gratuluji.

Co tu máme dál? Všichni, kdo říkají něco co se ti nelíbí jsou blbci (navzdory tomu, jak významnou historickou roli mají ve svých specializacích; třeba šmahem zvedat nos na Spreye, který byl objektivně historicky jedním z nejvýznamnějších lidí stojících za tím, že A-10A kdy vzlétala a vypadala jak vypadala je vskutku arogance hodná googleexperta) a s podstatou jejich argumentů se tak vůbec nemusíš zabývat. Výborně.

Na historické práce, fyziku a univerzity u tebe defekuje canis lupus, namísto toho argumentuješ odhady z fóra, které nezohledňují ani takové faktory, jako že rychlost okamžitého zatáčení je funkcí rychlosti, zatížení a aerodynamické konfigurace a namísto toho je berou jako konstantu, nebo které tvář do tváří aerodynamice tvrdí, že "čím větší je šířka krát výška krát délka letounu, tím vyšší má aerodynamický odpor", aniž by brala v potaz NACA profil křídla, které je u A-10 s "velkým" obdélníkem vysoká... Protože má A-10 kluzákové křídlo kvůli menší spotřebě.

Co na to říct. Jsi prostě génius, pravdu smí mít jen tvé zdroje, zastaralé fyzikální zákony nahradíme konstantami a tvé logické vývody mají větší platnost, než pozorovatelná realita. Kořím se, Ó veliký, před tvou vznešeností a vědomostmi.

Na každý pád dávám za pravdu Rotačákovi, který tě zjevně zná dobře, a nebudu již s tebou ztrácet čas. Tohle je ještě marnější, než se snažit debatovat s neblahé paměti m63. K nevíře. Připadám si jako mezi děcky na historickém fóru, které se hádají zda je lepší Tygr či T-34 na základě čísel z počítačových her :evil: Dělám na Palbě 9 let a něco takového jsem nezažil už dlouho.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“