Stránka 56 z 145

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 00:00
od Matesaax
L-39NG má sice levnější provoz a je modernější než L-159,ale na druhou stranu vzhledem k tomu,že F-35 nemá spárku,tak nějaké hodiny na výkonnější L-159 se budou před přeškolením na F-35 hodit.Nehledě na to,že CLV nemůže jako civilní podnik provádět s L-39NG zbranový výcvik,takže opět se bude hodit L-159.Mě by se líbila varianta společné výcvikové letky s L-39NG a L-159 v Pardubicích,kde by byli jak civilní tak vojenští instruktoři.
Ono je i možné,že několik vyřazovaných L-159 si CLV pořídí.
Je však také otázka jak bude probíhat výcvik pilotů F-35.Ta první várka bude školená v USA to je asi jasné,ale potom ty další piloti,zda budou chodit na celý výcvik do USA či se tam budou jen školit na F-35?To vše zatím nevíme.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 00:43
od Shania
Tady je popsany vycvik v USAF, jeste UPT 2.0, na Konci mluvi o UTP NEXT (2.5+)


A tady dalsi o UTP 2.5
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... he-jet-age

V podstate UPT 2.0 se cvicilo postupne na
T-6, T-1, T-38

UPT 2.5 je rozsireny trening na T-6 a VR training a pak jdou rovnou na F-15E a nebo F-35 (po par hodinach v simulatoru zacinaji letat)

UTP 3.0 budou mit T-7

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 04:31
od alibaba
Clanek o slyseni s US kongresu z konce kvetna ohledne problemu s F35

https://www.thedrive.com/the-war-zone/b ... nt-hearing

Video ze samotneho slyseni ( taky uvedene v clanku )

https://youtu.be/W1mXQuPNZJU

EDIT: Zapomel jsem samotny report:

https://sgp.fas.org/crs/weapons/RL30563.pdf

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 08:41
od Zemakt

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 09:02
od Flogger G
Byl jsem zde kamenován různými animacemi o neporazitelnosti F-35 z dílny PR oddělení společnosti LM. Tak teď bych rád konečně četl zde na Palbě, jak dlouho trvá příprava F-35 k opakovanému vzletu a kolik času a lidí potřebuji k uvedení letadla tohoto typu do bojové použitelnosti z hangárovacího režimu, tedy předletová příprava + vyzbrojení. Pokud tedy fi. LM něco takového ověřeného poskytla potenciálním zájemcům. Odkazy, že to trvá trochu déle, než u JAS-39, nic o skutečnosti nevypovídají a není to odpověď. Také by mne zajímalo, zda posádky F-35 v PoSy budou stíhat odstartovat do limitu 15 minut od vyhlášení signálu "SCRAMBLE".

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 09:07
od Scotty87
Flogger G píše: 21/7/2022, 09:02 režimu, tedy předletová příprava + vyzbrojení. Pokud tedy fi. LM něco takového ověřeného poskytla potenciálním zájemcům. Odkazy, že to trvá trochu déle, než u JAS-39, nic o skutečnosti nevypovídají a není to odpověď. Také by mne zajímalo, zda posádky F-35 v PoSy budou stíhat odstartovat do limitu 15 minut od vyhlášení signálu "SCRAMBLE".
Proč by to mělo trvat déle? Gripeny vyčleněné pro hotovost také stojí v klimatizovaném úlu, natankované, se zbraněmi na pylonech a s nahozenou elektronikou. Z tohohle stavu nebude rozdíl mezi dobou pro start Gripenu a F-35. Není jediný důvod proč by neměli stíhat 15 minut.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 09:32
od Flogger G
Scotty, ono to stojí se spuštěnými elektronickými systémy? Pak musí velice rychle odcházet resurs. Čím to na zemi 24 hodiny denně chladí? Pomocnou energetickou jednotku musí měnit každé 2 roky, to jsou tisíce naběhaných hodin.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 09:59
od KOLT
Nahozená elektronika snad neznamená, že vysílá radar ;)

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 10:04
od Flogger G
¨Vyzařování antén všech palubních systémů je v tomto případě nepodstatné. Obvody jedou svou obvyklou činnost a hřejí se.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 10:07
od KOLT
Úplně nevím, jak moc se hřejí obvody, které v takovémhle stand-by režimu jedou. Fakt tomu nerozumím, ale jako ajťák mi přijde, že by to neměl být kdoví jaký záhul. Ta elektronika v danou chvíli nic nedělá. A když nic nedělá, tak skoro netopí. Ale zas vím hovno o elektronice v letadlech, tak možná kecám.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 10:27
od Flogger G
Chápu co myslíš, KOLT, ale věc se má trošku složitěji. Nemůžeš počítat s tím, že obvody jsou jen pod jakýmsi budícím proudem a to stačí. Musí být v téměř plnohodnotném režimu, jen nemají cíl a info od navádění. Ano, antény jsou v klidu, ovšem tím to končí.
Pryč jsou doby, kdy stačilo 3,5 minuty na plné rozběhnutí palubního RL třeba na MiG-23. U těchto starých systémů měl pilot k dispozici kompletní funkce lokátoru na konci provedení DÚ po vzletu z nulového režimu - čas asi 5 minut od počátku spouštění motoru. Safír 23 nebyl elektronkový systém.

Ejhle, chyba, chyba. Moc fandím Třiadvacítce, bylo to asi o minutu dýl - opraveno!

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 11:13
od Xant
Scotty87 píše: 21/7/2022, 09:07
Flogger G píše: 21/7/2022, 09:02 režimu, tedy předletová příprava + vyzbrojení. Pokud tedy fi. LM něco takového ověřeného poskytla potenciálním zájemcům. Odkazy, že to trvá trochu déle, než u JAS-39, nic o skutečnosti nevypovídají a není to odpověď. Také by mne zajímalo, zda posádky F-35 v PoSy budou stíhat odstartovat do limitu 15 minut od vyhlášení signálu "SCRAMBLE".
Proč by to mělo trvat déle? Gripeny vyčleněné pro hotovost také stojí v klimatizovaném úlu, natankované, se zbraněmi na pylonech a s nahozenou elektronikou. Z tohohle stavu nebude rozdíl mezi dobou pro start Gripenu a F-35. Není jediný důvod proč by neměli stíhat 15 minut.
On se ptá na něco úplně jiného a logicky ho zajímá příprava a hotovost letounu mimo komfortní podmínky. Švédský přístup navrhuje své stroje tak, aby prakticky stačilo odhodit maskovací síť/plachtu a natankovaný plně vyzbrojený stroj šel okamžitě do vzduchu, tedy zvládal nejen studené(tvrdé) starty motoru, ale byl schopný operovat mimo komfortní zázemí za jakéhokoliv počasí. V tomto aspektu motor F135 zrovna neexceluje, respektive je na tom lépe F100, ale ne tak dobře, aby se mohl srovnávat s F404, RM12, nebo vylepšený nástupce F414. Jinými slovy se ptá, zda bude vůbec F-35 schopná mimo komfortní zóny zasáhnout a za jak dlouho. Také ho zajímá doba nezbytná k přezbrojení a natankování, tedy čas a prostředky potřebné k opětovnému ostrému startu, tedy pokud uvážíme, že bude působit v intenzivní bojové činnosti, tedy válečném stavu. Přirozeně USA cvičí FARP operace, ale ani zdaleka nejde o "švédský přistup" ... třeba reverzaci tahu motoru se sklápěcí svislou ocasní plochou měj snad jen Viggen, který byl nahoře za 10 minut od přistání. V tomto směru má Gripen prostě navrch, respektive čím sofistikovanější stroj, tím větší orchestr a zázemí okolo sebe potřebuje.

S odpovědí se nenamáhej, beztak to zase bude kravina jako "plnohodnotný stíhač" (Tvá slova) bez sebemenšího nedostatku, zkrátka dokonalost ve všech aspektech.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 12:17
od Flogger G
Řekl bych, že je nutné aktivně a velmi intenzivně budovat PVO/PRO na bázi raketového dělostřelectva a ten malý pluk ve Strakonicích přeorganizovat v mohutnou brigádu s odpovídající výzbrojí..

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 12:18
od seabee
Xant píše: 21/7/2022, 11:13 On se ptá na něco úplně jiného a logicky ho zajímá příprava a hotovost letounu mimo komfortní podmínky. Švédský přístup navrhuje své stroje tak, aby prakticky stačilo odhodit maskovací síť/plachtu a natankovaný plně vyzbrojený stroj šel okamžitě do vzduchu, tedy zvládal nejen studené(tvrdé) starty motoru, ale byl schopný operovat mimo komfortní zázemí za jakéhokoliv počasí. V tomto aspektu motor F135 zrovna neexceluje, respektive je na tom lépe F100
Jako všechno co uvádíš je pravda, ale F-35 jako záchytný stíhač? To snad ani pracovníci reklamního odd. LM netvrdili? Teď na to USA mají F-22, chtějí nové F-15EX o kterých se hovoří jako o náhradě vyřazovaných F-22.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 12:31
od Shania
Flogger G píše: 21/7/2022, 09:02 Byl jsem zde kamenován různými animacemi o neporazitelnosti F-35 z dílny PR oddělení společnosti LM. Tak teď bych rád konečně četl zde na Palbě, jak dlouho trvá příprava F-35 k opakovanému vzletu a kolik času a lidí potřebuji k uvedení letadla tohoto typu do bojové použitelnosti z hangárovacího režimu, tedy předletová příprava + vyzbrojení. Pokud tedy fi. LM něco takového ověřeného poskytla potenciálním zájemcům. Odkazy, že to trvá trochu déle, než u JAS-39, nic o skutečnosti nevypovídají a není to odpověď. Také by mne zajímalo, zda posádky F-35 v PoSy budou stíhat odstartovat do limitu 15 minut od vyhlášení signálu "SCRAMBLE".
Ne jen nectes a nebo ignorujes... Scramble F-35 je jen o tom dostat pilota do kokpitu, zmackout jeden cudlik, nechat rozbehnout motor a muze se startovat...


O odrzbe mas rozsahly report par tydnu zpet v F-35 vlaknu napr. wasp se o to zajimal.
Na beznou udrzbu staci 1x crew chief a 1-2 mechanici, podstaten min nez napr u F-16.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 12:45
od Shania
Xant píše: 21/7/2022, 11:13 On se ptá na něco úplně jiného a logicky ho zajímá příprava a hotovost letounu mimo komfortní podmínky. Švédský přístup navrhuje své stroje tak, aby prakticky stačilo odhodit maskovací síť/plachtu a natankovaný plně vyzbrojený stroj šel okamžitě do vzduchu, tedy zvládal nejen studené(tvrdé) starty motoru, ale byl schopný operovat mimo komfortní zázemí za jakéhokoliv počasí. V tomto aspektu motor F135 zrovna neexceluje, respektive je na tom lépe F100, ale ne tak dobře, aby se mohl srovnávat s F404, RM12, nebo vylepšený nástupce F414.
Zdroj? Proc v tech podminkach F135 neexceluje? Co to je jako tvrdy start u F-35? Ty steje se staruji sami a operuji s nimi od polarniho kruhu az po rozpalene pouste, kde ty stroje jsou venku... napr na cvn a lhd ani zadny benefit hangaru nemas... (ready stroje jsou zaparkovane na palube) Pozadavek u F-35 je 2,5 sorties/den, ty sorties muzou byt az 8hodin dlouhe.

Prezbrojeni F-35 potrva dele, vic personalu. 1-2 na natankovalidi, 2-3 na pumovnici, budou se tu nakladat tezsi zbrane nez u Grypenu. Pumovnice je hure pristupna, potrva to trochu dele nez pod kridlem. Celkove bezproblemu i ve trech nalozit obe pumovnice bombami, nez se letadlo natankuje.
Hot-pit natankovani trva 15min.

Mechanici vedi jestli ma stroj problem jeste nez pristane, u grypenu se musi provest prohlidka... proto tam maji toho jednoho mechanika a kdyz je problem, tak dolitali...

https://www.naval-technology.com/news/u ... -training/

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 12:50
od seabee
Scotty87 píše: 20/7/2022, 13:46
Flogger G píše: 20/7/2022, 13:03 Proč nemají prioritu zapojení českého leteckého průmyslu do výroby F-35, když v případě CV-90 ji mají?
To by jsme si to museli rozmyslet dřív a zapojit se do programu JSF od začátku. Nově příchozí už nemají nárok.
Řekové dnes vyjednávají v USA o možnosti převzetí výroby komponentů F-35 náhradou za ukončení výroby v Turecku. Tak zítra by tam měla klepat na dveře Černochová, ne?

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 12:55
od Shania
seabee píše: 21/7/2022, 12:50
Scotty87 píše: 20/7/2022, 13:46
Flogger G píše: 20/7/2022, 13:03 Proč nemají prioritu zapojení českého leteckého průmyslu do výroby F-35, když v případě CV-90 ji mají?
To by jsme si to museli rozmyslet dřív a zapojit se do programu JSF od začátku. Nově příchozí už nemají nárok.
Řekové dnes vyjednávají v USA o možnosti převzetí výroby komponentů F-35 náhradou za ukončení výroby v Turecku. Tak zítra by tam měla klepat na dveře Černochová, ne?
Dost bych se divil, kdyby turci F-35 nakonec nedostali, jejich zapojeni do vyroby dilu bylo pomerne velke. Dost pochybuju, ze by to priklepli zrovna rekum.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 13:01
od Flogger G
Video o ničem nevypovídá. U letadla v úkrytu nic neukázáno, celý průběh zaujetí pozice pilota v kabině je pouze střih, kdy leze z auta a potom upadne na křeslo v kabině, dává znamení ke spuštění motoru a zavírá překryt. Vůbec se nepoutal k sedačce, to add.1. Nebylo vidět, jak pozice zaujímá pozemní osádka - velitel letadla a pomocník a jaké činnosti provádí před zaujetím pozice ke spuštění motoru, to add.2. Nakonec nemáme vůbec představu, jak dlouho trvá spuštění motoru a následné rozdýchání systémů, než letadlo počne rolovat z úkrytu, to add.3.

Kolego Shania, šlo by se by jádřit trochu evropsky? Co je to za veličinu či pojem sorties/den?

Má - li kterýkoliv letoun problém, pak končí, je jedno co za typ. Stejně to musíš prohlédnout ze všech stran, ať jede o F-35 nebo Avii B-534.
Do pozemní osádky musíš započítat i tu partu, která dostává na dálku info o schopnosti letadla po přistání.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 21/7/2022, 13:08
od Vigilant
Vedl někdy někdo bojovou činnost způsobem jak to prodává reklamní oddělení Saabu? Teda létá se z polňačky za Dolní Lhotou a pozemní obsluhu zvládne pár domobranců a desátník z účtárny? Napadají mě jen Harriery na Falkladnách a v Zálivu. To první je vyloženě unikátní situace a to druhé.. Mariňáci musejí mariňákovat. Jinak je trend spíš opačný - dobře vybavené základny s adekvátím zabezpečením (zodolněné kryty, ženijní technika) a pokrytí PVO/PRO.
Flogger G píše: 21/7/2022, 12:17 Řekl bych, že je nutné aktivně a velmi intenzivně budovat PVO/PRO na bázi raketového dělostřelectva a ten malý pluk ve Strakonicích přeorganizovat v mohutnou brigádu s odpovídající výzbrojí..
Spíš rovnou dvě. Jednu na zajištění PVOS a druhou vojskovou. Asi si všichni dovedeme představit kolik tady je paneláků vyžadujících denacifikaci...