Re: Aero L-39NG
Napsal: 28/6/2021, 21:41
Jaj.. kulometná a kanónová pouzdra jsou určena jen na lov Toyot. Na cokoliv jiného už jsou jiné zbraně.
F35 nelieta v dosahu ručných zbraní.Zemakt píše:Aha, ona má F35 nějaké pancéřování? Spíše bych upřednostil Link16.
Proč srovnáváš AIM-9M/L/Li s AIM-9X Block II s dvojnásobným doletem a několikanásobně vyšší cenou?Flader píše:AIM-9L/M nemajú moc pre naše VzS zmysel, keď sa s F-16 nakupujú AIM-9X.
Těžko říct, protože dosud nebyly zveřejněny charakteristiky konkrétní verze FJ44-4M, která je použita v L-39NG. Uvítám doplnění s odkazem na konkrétní charakteristiku tohoto motoru.mikojan29 píše:Nebude ten motor slabý na plne naložený stroj s palivom a výzbrojou?
Když si vezmu konkurenci pro Super Tucano (myslím dvoumístnou verzi A-29B), tak trendem poslední doby je spíše snaha o odlehčení letadla. Nikoliv zabudovávání dalších a dalších agregátů/zbraní do draku. Viz Callidus (Novaer) B-250 či snaha turecké firmy TUSAS o odlehčení Hürkus, takže zdá se, že dodávky Hürkus-B byly zrušeny, a čeká se na Hürkus-C s vyšším podílem kompozitů (což by mělo udržet hmotnost bitevní varianty na rozumné úrovni).Lynx píše: Čas pomocou podvesenych 2ks guľometných puzdier, to je snáď výsmech, lebo neviem ci predstaviť, čo by chceli pomocou 2ks 12.7mm guľomet ničiť, naozaj asi tie pick-upy. Na rozdiel od L39NG, má napr A29 2ks guľometov už integrovaných v krídle.
Když si člověk vezme např. že indické Hawky skutečně v praxi létají se bojovou výzbrojí, viz např. proti-letištní střela, tak mi připadá smysluplné porovnávat parametry indického Hawku (na bázi 100 series, byznysové označení Hawk 132) s L-39NG. Protože Hawk má výkonější (a starší motor), tak je výrazně náročnější na palivo, takže je velmi pravděpodobné, že indické Hawky s podvěšenou výzbrojí v praxi mívají plné nádrže, tj. létají téměř na hranici MTOW. Zájemce o informace si může udělat názor sám, když si bude zjišťovat s jakým nákladem (a s jakou agilitou/rychlostí) létají indické Hawky. Naproti tomu britské Hawky T.2 myslím v praxi téměř vůbec nelétají s podvěšenou výzbrojí.Lynx píše:Zzz: (...)
Nemôžte len rigidne porovnávať trust-to-weight ratio. Je to len jeden pomer ktorý hovorí o let charakteristikach, ale nie jediný. Aerodynamický profil krídla je tiež podstatná vlastnosť.
Krom dalších možností (TFE731, Al-25Tlš) myslíš, že Aero mělo zvážit i jiné motory? Např. od Pratt Whitney Canada použít některý z 500 series (např. PW545C) -ve srovnání s FJ44-4M je těžší o necelý metrák. a rozměry jsou taky dost jiné.V danom článku tiež píšu, že rozhodnutie o motore fj44m bolo skôr "politické"/"obchodné" , ako by rozhodli tech parametre motoru
https://www.airzone.tv/news/aero-dokonc ... 9cw-video/Jaromír Lang, hlavní konstruktér projektu L-39NG:
Motor je nové koncepce a hlavně nové konstrukce, vývoj tohoto motoru probíhal v letech 2007 až 2014, naproti tomu motor ukrajinské koncepce AI-25TL vznikal v 60. letech minulého století, takže mezi těmi motory je více jak 50 let vývoje a to je samozřejmě na tom motoru poznat. Ukrajinský motor je těžší, má horší účinnost, vyšší spotřebu paliva a pro roztáčení (pro spouštění) potřebuje další pomocnou jednotku, která také váží hodně kilogramů… Nový motor je celkově asi o 100 kg lehčí než ukrajinský motor, nepotřebuje pomocnou energetickou jednotku k roztáčení, což je úspora dalších padesáti kg a spolu s dalšími úpravami na letadle se dá říci, že jenom zástavbou motoru jsme ušetřili téměř 200 kg váhy na letadle.
Proto jsem Lynxovi napsal hrst příkladů jak probíhá v praxi rozhodování o motorizaci a to z prostředí menších nezávislých firem. Neboť o dohodách mezi těmi největšími firmami se člověk téměř nikdy nedoví detaily. Vždyť rozhodování o volbě motoru pro Cessnu Denali a Hemisphere (a pro SkyCourier) je obestřeno mlhou.Lynx píše:V danom článku tiež píšu, že rozhodnutie o motore fj44m bolo skôr "politické"/"obchodné" , ako by rozhodli tech parametre motoru
Lynx píše:Ja som reagoval najmä na to, že z vyjadrení sefkonstruktera a iných povolaných ľudí (všetko open source) bolo zrejmé, že rozhodnutie o použití motora Williams padlo po rozhovore Aera so šéfom fy Williams, ktorý presvedčil o vyhodnosti ich ponuky. Ci bola spracovaná analýza, čo si o tom myslia potenciálni klienti netuším, ale z výsledkov zatiaľ vyzerá, že skôr nie ako áno.
Výše jsem postnul 2 obrázky z článku pana Fojtíka, který uváděl, že cvičných od Aera bylo v roce 2018 v provozu:Lynx píše:Vsade sa uvádza, že na svete ešte lietaju tisícky L39, no je pravdepodobne, ze pri vymene motora by si minimálne štáty byv ZSSR vybrali modernizovaný Ukr motor a do avantur spojených s inštaláciou niečoho úplne iného by sa nepúšťali, najmä keď motor FJ44-4m neponúka výkonový benefit. Ono letectvo je relatívne konzervatívny obor ako uvidíte za pár rokov pri otázke náhrady Gripenu.
Anglický text bez překladu odstranil Jarl.O to víc mě mrzí, že slovenské firmy z oblasti MRO (zejm. LOTN) se nesnaží přidat. Integrovat do L-39CW a posléze do L-39NG nezávislou munici a zejména ukrajinský motor. Tak, aby slovenské firmy z oblasti aerospace fungovali jako jakýsi šedá, sekudnární prodejní (plus úpravy) větev. Tak, aby AERo si nerozházelo vztahy s dodavatelem motorů, s dodavateli munice a tak aby pro L-39CW/NG byla v nabídce i alternativní výbava. Ono totiž ve finále bude záležet jak dobře spolu bude komunikovat výrobce s úpravcem. A chlapi od fochu, se budou chtít, doufám (a slovenčina a čeština si nejsou až tak moc vzdálené, byť u přiznávám, že děcka co jsou např. na základní škole v ČR, tak slovenčině moc nerozumí ... ale stačí týden v SK a už je to OK)
Něco jako pro L-410 UVP-Exyz funguje arfický AIRTEC (sídlí v Indickém oceánu). Chápu-li správně, tak právě s touto firmou se GE snaží prosadit remotorizaci starších L-410 na H-75. Air Tec funguje krom úpravce a prodejce, také jako poskytovatl ACMI (někde jsem zachytil, že celkově spravují ve své flotile zhruba tucet Turboletů) https://www.air-tecm.com/fleet/
mikojan29 píše:Nebude ten motor slabý na plne naložený stroj s palivom a výzbrojou?
Zemakt píše:http://czechairforce.com/news/aero-rozs ... i-trencin/Aero Vodochody nabízí Slovensku pořízení 10 letounů L-39NG ve vyzbrojené verzi „Light Attack“ s integrovaným systémem virtuálního výcviku VTS od izraelské společnosti IAI. Ozbrojená verze bude disponovat celkově pěticí nových NATO 14” hardpointů, na které bude možné navěsit výzbroj o maximální hmotnosti 1.650 kg. Výrobce chce v první fázi certifikovat základní balíček výzbroje, který se bude skládat z kulometného pouzdra Herstal FN HMP-250/400, pumové výzbroje Mk.81/82/GBU-12, raketových bloků LAU-32 pro 70 mm neřízené střely FZ90, protiletadlových řízených střel AIM-9L/M Sidewinder, lehkého nosiče cvičných bomb BDU-33 typu CBLS-2000 či přídavných nádrží na 350 litrů paliva.
Nerozumím.Zemakt píše:(...)Co třeba takto, zkus z počátku spočítat tah na kilo prázdné/vzletové/max. vzletové hmotnosti konkrétního letounu, porovnat údaje navzájem(...)