Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 21/7/2022, 13:11
Píšu že je v klimatizovaném úlu a napojený na pozemní zdroj. Celkem mě šokuje že odborníci nevědí v jakém stavu je letadlo připravené v hotovostnímu letu...
Píšu že je v klimatizovaném úlu a napojený na pozemní zdroj. Celkem mě šokuje že odborníci nevědí v jakém stavu je letadlo připravené v hotovostnímu letu...
Kdyz se podivas na Finsky contract tak jednim z nakladu ( mimo vlastni ceny letounu) je vybudovani infrastrucktury pro F35 v hodnote 2.4 miliardy dolaru. Finove operuji F/A-18 takze tato infrastruktura je specificka pro f35 a primo v dokumente je zpomenute uskladneni. K Finskemu vyberu je zajimave dodat ze 4 planovanych demo letounu prileteli 2 a z toho jen jeden stroj byl schopny predvadecky.Shania píše: ↑21/7/2022, 12:45Zdroj? Proc v tech podminkach F135 neexceluje? Co to je jako tvrdy start u F-35? Ty steje se staruji sami a operuji s nimi od polarniho kruhu az po rozpalene pouste, kde ty stroje jsou venku... napr na cvn a lhd ani zadny benefit hangaru nemas... (ready stroje jsou zaparkovane na palube) Pozadavek u F-35 je 2,5 sorties/den, ty sorties muzou byt az 8hodin dlouhe.Xant píše: ↑21/7/2022, 11:13 On se ptá na něco úplně jiného a logicky ho zajímá příprava a hotovost letounu mimo komfortní podmínky. Švédský přístup navrhuje své stroje tak, aby prakticky stačilo odhodit maskovací síť/plachtu a natankovaný plně vyzbrojený stroj šel okamžitě do vzduchu, tedy zvládal nejen studené(tvrdé) starty motoru, ale byl schopný operovat mimo komfortní zázemí za jakéhokoliv počasí. V tomto aspektu motor F135 zrovna neexceluje, respektive je na tom lépe F100, ale ne tak dobře, aby se mohl srovnávat s F404, RM12, nebo vylepšený nástupce F414.
Prezbrojeni F-35 potrva dele, vic personalu. 1-2 na natankovalidi, 2-3 na pumovnici, budou se tu nakladat tezsi zbrane nez u Grypenu. Pumovnice je hure pristupna, potrva to trochu dele nez pod kridlem. Celkove bezproblemu i ve trech nalozit obe pumovnice bombami, nez se letadlo natankuje.
Hot-pit natankovani trva 15min.
Mechanici vedi jestli ma stroj problem jeste nez pristane, u grypenu se musi provest prohlidka... proto tam maji toho jednoho mechanika a kdyz je problem, tak dolitali...
https://www.naval-technology.com/news/u ... -training/
nevim ale prekladat vojenskou terminologii do cestiny je blbost a dost pochybuju, ze se vojasi uci dve verze, aby to pak zkonili.Flogger G píše: ↑21/7/2022, 13:01 Video o ničem nevypovídá. U letadla v úkrytu nic neukázáno, celý průběh zaujetí pozice pilota v kabině je pouze střih, kdy leze z auta a potom upadne na křeslo v kabině, dává znamení ke spuštění motoru a zavírá překryt. Vůbec se nepoutal k sedačce, to add.1. Nebylo vidět, jak pozice zaujímá pozemní osádka - velitel letadla a pomocník a jaké činnosti provádí před zaujetím pozice ke spuštění motoru, to add.2. Nakonec nemáme vůbec představu, jak dlouho trvá spuštění motoru a následné rozdýchání systémů, než letadlo počne rolovat z úkrytu, to add.3.
Kolego Shania, šlo by se by jádřit trochu evropsky? Co je to za veličinu či pojem sorties/den?
Má - li kterýkoliv letoun problém, pak končí, je jedno co za typ. Stejně to musíš prohlédnout ze všech stran, ať jede o F-35 nebo Avii B-534.
Do pozemní osádky musíš započítat i tu partu, která dostává na dálku info o schopnosti letadla po přistání.
A co presne tam budou stavet a co z toho je rekonstrukce ?alibaba píše: ↑21/7/2022, 13:11Kdyz se podivas na Finsky contract tak jednim z nakladu ( mimo vlastni ceny letounu) je vybudovani infrastrucktury pro F35 v hodnote 2.4 miliardy dolaru. Finove operuji F/A-18 takze tato infrastruktura je specificka pro f35 a primo v dokumente je zpomenute uskladneni. K Finskemu vyberu je zajimave dodat ze 4 planovanych demo letounu prileteli 2 a z toho jen jeden stroj byl schopny predvadecky.Shania píše: ↑21/7/2022, 12:45Zdroj? Proc v tech podminkach F135 neexceluje? Co to je jako tvrdy start u F-35? Ty steje se staruji sami a operuji s nimi od polarniho kruhu az po rozpalene pouste, kde ty stroje jsou venku... napr na cvn a lhd ani zadny benefit hangaru nemas... (ready stroje jsou zaparkovane na palube) Pozadavek u F-35 je 2,5 sorties/den, ty sorties muzou byt az 8hodin dlouhe.Xant píše: ↑21/7/2022, 11:13 On se ptá na něco úplně jiného a logicky ho zajímá příprava a hotovost letounu mimo komfortní podmínky. Švédský přístup navrhuje své stroje tak, aby prakticky stačilo odhodit maskovací síť/plachtu a natankovaný plně vyzbrojený stroj šel okamžitě do vzduchu, tedy zvládal nejen studené(tvrdé) starty motoru, ale byl schopný operovat mimo komfortní zázemí za jakéhokoliv počasí. V tomto aspektu motor F135 zrovna neexceluje, respektive je na tom lépe F100, ale ne tak dobře, aby se mohl srovnávat s F404, RM12, nebo vylepšený nástupce F414.
Prezbrojeni F-35 potrva dele, vic personalu. 1-2 na natankovalidi, 2-3 na pumovnici, budou se tu nakladat tezsi zbrane nez u Grypenu. Pumovnice je hure pristupna, potrva to trochu dele nez pod kridlem. Celkove bezproblemu i ve trech nalozit obe pumovnice bombami, nez se letadlo natankuje.
Hot-pit natankovani trva 15min.
Mechanici vedi jestli ma stroj problem jeste nez pristane, u grypenu se musi provest prohlidka... proto tam maji toho jednoho mechanika a kdyz je problem, tak dolitali...
https://www.naval-technology.com/news/u ... -training/
Přirozeně a právě v tom je zakopaný pes. Zaslepenost a neotřesitelná víra v božskou F-35 je něco, do čeho šiju a na přímé otázky dostaneš pouze vyhýbavé odpovědi, respektive úhybné manévry.seabee píše: ↑21/7/2022, 12:18Jako všechno co uvádíš je pravda, ale F-35 jako záchytný stíhač? To snad ani pracovníci reklamního odd. LM netvrdili? Teď na to USA mají F-22, chtějí nové F-15EX o kterých se hovoří jako o náhradě vyřazovaných F-22.Xant píše: ↑21/7/2022, 11:13 On se ptá na něco úplně jiného a logicky ho zajímá příprava a hotovost letounu mimo komfortní podmínky. Švédský přístup navrhuje své stroje tak, aby prakticky stačilo odhodit maskovací síť/plachtu a natankovaný plně vyzbrojený stroj šel okamžitě do vzduchu, tedy zvládal nejen studené(tvrdé) starty motoru, ale byl schopný operovat mimo komfortní zázemí za jakéhokoliv počasí. V tomto aspektu motor F135 zrovna neexceluje, respektive je na tom lépe F100
Pokud vím ta výrobce Gripenu má v postupech že kompletní předletová příprava ze "studeného" stavu trvá 60 minut. Což při hotovosti pochopitelně není možné. Netvrdím že jedou jeho systémy na 100% 24 hodin (to na zemi ani nejde), ale to letadlo není při hotovosti nikdy opravdu "vypnuté".Saburo píše: ↑21/7/2022, 14:07 Jediné letadlo v hotovosti které jsem kdy viděl "běžet" 24/7 bylo AirForce 1 pro US ředitele zeměkoule a to po celou dobu co stálo na Ruzyni.
Limit 15 na start mají stíhačky i právě z důvodu, že musí po spuštění čekat na sesouhlasení inerce a tím pádem rozběh avioniky, což může trvat i 8-10minut.
Sou samozřejmě "rychlé" sesouhlasení, ale cenou je ztráta přesnosti.
Případně naloudování uložené pozice z paměti, to zkrátí sesouhlasení tak na 1/3 až 1/4 plného času.
Ale jak to má například grypeň to netuším.
Nedokáže, už jen díky absenci základních vlastností stíhače - rychlost, stoupavost a vysoké bojové rychlosti. Pokud nevíš co to je, tak si to najdi a nezkoušej se dostat z vlastní oprátky výmluvami na téma "dogfight". Smutné je, že zapomínáš na své vlastní věty o dislokaci F-35. Vlastně se to dalo čekat.
Tohle začíná být stále bizarnější a zábavnější.
Smutné je, že zapomínáš na své vlastní věty o dislokaci F-35. Vlastně se to dalo čekat.
Tak rekneme Grypen bude mit 3t zateze (palivo a munice) a F-35 4t/5t/6t
Co přesně s tím má společného Gripen? Tedy kromě toho, že schopnost zásahu na střední a delší vzdálenost lze teoreticky krátkodobě kompenzovat bližší rozptýlenou dislokací a také faktu, že RM12 (F404J) lépe snáší bojové zatížení a nehrozí tak vysoké riziko rázových vln (nahromadění a přetlak v přechodem tahu s přídavným spalováním) při vysokých bojových rychlostech, než F135, který stejně jako F100 škrtí palivo automatický systém právě z důvodu nahromadění a následné pumpáži, ta akcelerace při přechodech tam prostě není taková, ale je to lepší, než destruktivní rázové vlny v motoru. Na druhou stranu konstrukce F404J, respektive RM12, výrazně snižuje dolet a efektivitu v běžných rychlostech. Není lepší a univerzálnější motor, než F135, ovšem nemůže excelovat ve všech aspektech. To jsou "relativně nepodstatné maličkosti". Ale i tak nerozumím, co přesně jsi tím Gripenem chtěl říci, protože já jsem o Gripen jako plnohodnotném stíhači nic nepsal. Pokud jsem mluvil o stíhači, nebo chceš-li o plnohodnotném stíhači, tak to nebyl Gripen, nýbrž Typhoon a to je čistokrevný stíhač, respektive raketa navržená pro maximální rychlost, stoupavost a doletu vysokých bojových rychlostech, k tomu mu dopomáhají i trupové závěsníky a bez obtíží v plné AA - Interceptor konfigurace dává Mach1.5 bez přídavného spalování. Totiž on si naběhl tou dislokací božské F-35 - tedy bezpečné vzdálenosti a právě tady je problém rychlé reakce. V podstatě je to stejné, jako by naše Gripeny střežili vzdušný prostor Slovenska z Čáslavi. Prostě nedoletí včas ani k zbloudilému dopraváku na pravidelné lince, natož aby stihli reagovat na rychlé útočné stroje. Než se tam dostanou, budou dávno pryč a munice poletí k cíli. Pokud bude letiště blízko, určitě bude zasaženo jako první. Naběhl si sám. Prostě jen neví, jak z vlastních slov ven. Toť vše.
Co by te na tom melo brat, je to jen pro ilustraci co se dela pri startu stroje a jak dlouho to trva. Dokud nebudem mit primo instruktazni video, tak nic bliz realite neuvis.Flogger G píše: ↑21/7/2022, 18:22 Takže zde diskuse stejně měla skončit včerejškem, kdy o budoucnosti nadzvukovců v ČR rozhodla vláda na doporučení MO, že.
Počítačové animace mne nijak neberou Shania, ale ta krátká videa ze základen byla hezká. V těch 6,5 minutách se spouštěním motoru a pojížděním byly čtyři střihy.
Děkuji Scottymu za poučení. Asi bych měl jít na základní doškolení.