Re: Aero L-39NG
Napsal: 12/7/2021, 21:04
Jestli ty nerozumíš, tak v tom případě já už vůbec. O čem je vlastně řeč pls.?
Ono je problém se dobrat reálné "prázdné hmotnosti", neboť je obvyklé, že v průběhu služby se do letadla instalují další a další agregáty (ale na druhou stranu dochází k výměně starších agregátů, které mohou být výrazně těžší, takže výměnou za kompaktnější/lehčí se sníží prázdná hmotnost).Zemakt píše:(...)Co třeba takto, zkus z počátku spočítat tah na kilo prázdné/vzletové/max. vzletové hmotnosti konkrétního letounu, porovnat údaje navzájem(...)
Nikdo nic nepsal o "banánové republice". Já psal o šikovnosti odborníků z leteckého průmyslu. Když si vezmem reálný příklad slovenské (asi bývalé) MRO firmy - Aerotech Slovakia, s.r.o. (dnes SALKAD), tak vím o třech projektech, kdy slovenští odborníci sami vymysleli jak na to - jak na remotorizaci letadel:Lynx píše:To nie je také jednoduché, aby firmy robili neautorizovane úpravy leteckej techniky. Dokonca za Giorda bola snaha, aby jediný autorizovaný MRO závod bol AVA. A my (SR) nie sme banánová republika, ale autorské práva sa ctia.
Pokud to někoho bude bavit kromě tebe, tak se může prodírat materiály ... složitě dedukuješ a na jasný závěr jsi nepřišel. Dal jsi sem plno materiálu, ale z hlediska závěru je důležitých jen pár věcí.zzz píše:Nicméně klidně se může veřejnými údaji probírat každý sám.
Když jsem ty elaboráty viděl, tak jsem se musel nejdřív podívat, co Mikojan napsalzzz píše:IMHO nejvíc informě přínosné o skutečné skladbě výzbroje v praxi - tipuji, že nejvíc info bude o indických Hawcích Mk. 132.
Neboť zhruba na to se ptal Mikojan29. Čili já už na jeho dotaz odpověděl. Faktem je, že odpověď je dloooouhatánský elaborát. Holt jeho "snadná" otázka přinesla "nesnadnou" odpověď.
Asi bude ... L-39NG verze "Light Attack" je v pohodě, a co ... Heavy Attack?mikojan29 píše:Nebude ten motor slabý na plne naložený stroj s palivom a výzbrojou?
AhaLord píše:Max. tah motoru Williams FJ44 je 16 KN.
V Hawcích Mk. 132 je motor Rolls-Royce Adour Mk 871, ten je výrazně výkonnější 27,0 KN suchý/37,5 KN s reheat.
Takže tohle mi k nějakýmu porovnávání docela stačí, ádios!
K těm nejasnostem o prázdné, užitečné, celkové hmotnosti L-39NGLord píše:(...)
Je možné, že se někde povedlo hmotnost ušetřit?
mikojan29 píše:Nebude ten motor slabý na plne naložený stroj s palivom a výzbrojou?
Nabízet může, AČR o NG LA nestojí.Tj. zajímá mě co konkrétně Aero nabízí, když nabízí L-39NG Light Attack pro AČR
Jestli nebudou peníze na provoz, máme dost Alek. Vytloukat to nákupem nových NG, noJá řeším peníze na provoz (na MRO).
Pokud je takové travnaté letiště zpevněné např. plastových zatravňovacími dlaždicemi tak jo. Bude záležet i na počasí mokro/ sucho.zzz píše:Je reálné, že 39NG Light Attack je schopen operovat s bojovým nákladem z travnatých letišť? Zajímá mě to, protože travnatých letišť je v ČR (a vesměs i v Evropě) obrovské hafo.
Těch vhodných letišť bude jen pár, navíc s tím ani MO ČR asi nepočítá, i když teoreticky jo.zzz píše:A jestli v ČR bude dost letišť, ze kterých L-39NG Light Attack může operovat, tak jak vzdálený cíl dokáže zasáhnout L-39NG Light Attack s cca 1,5 tunami podvěšených zbraní, tj. bez přídavných nádrží? Bohužel neznáme tento klíčový parametr L-39NG.
Jak už napsal Skelet těžko srovnávat, ale pokud si chceš cvičit mozkové závity, tak můžeš. Jak jsem koukal jsi to přepočítal, a došel jsi k podobným číslům.zzz píše:Když tedy ještě jednou šáhnu ke srovnání s Bae Hawkem (konkrétně 100 series), neboť v otázce doletu s téměř plně naloženým letadlem jsem našel víc údajů k Bae Hawku než k L-39NG.
... Dopátral se někdo podobných příkladů z praxe, které Aero udává pro L-39NG Light Attack?
Díky za info, je možné, že měli "nějakou rezervu". Jen byla obava, aby to nepřetěžovali, nebo by pak na úkor výzbroje nebyly plné nádrže paliva, viz Mikojan.zzz píše:K těm nejasnostem o prázdné, užitečné, celkové hmotnosti L-39NG
IMHO konstruktéři/obchodníci AERa "schovávají" rezervu užitečného nákladu L-39NG (a proto mlží o těchto parametrech, anebo v AERu u lidí zodpovědných za L-39NG přestala fungovat týmová spolupráce, takže nechtěně do světa vypouští nesmysly).
Tu rezervu užitečné hmotnosti myslím např. použít na tankovací nástavec ... nebo FLIR.
Tj. v AERu asi předpokládají, že L-39NG bude perspektivně zatížen v oblasti přídě, takže o to víc bude možné natankovat paliva do trupových nádrží (?až 1,5 tuny paliva?), tak aby zůstala co nejvíc zachována poloha těžiště.
Nevím co budete chtít, nabídku vám dali též na Hawky, akorát, že VzS OSSR má omezený rozpočet. K F-16 z hlediska výcviku by byl blíže ten Hawk, ale cvičit se dá všelijak.mikojan29 píše:Viem, že napr. Hawk má vyšší výkon motora, tým pádom lepšie dynamické letové vlastnosti pri podobnom "light attack" náklade ako NG. Netvrdím, že ľahšie stroje majú zvládať A2G v plnej paľbe napr. F16.
Ponuka je, uvidíme po čom budú mať VzS OSSR dopyt...
Ohledně únosnosti travnaté letištní plochy (i po delších deštích) lze orientačně vyjít ze vzletů/přistání plně naložené L-410-UPV-T (neboť MTOW je zhruba obdobná jako u L-39NG).Lord píše:Pokud je takové travnaté letiště zpevněné např. plastových zatravňovacími dlaždicemi tak jo. Bude záležet i na počasí mokro/ sucho.zzz píše:Je reálné, že 39NG Light Attack je schopen operovat s bojovým nákladem z travnatých letišť? Zajímá mě to, protože travnatých letišť je v ČR (a vesměs i v Evropě) obrovské hafo.
Únosnost plochy musí odpovídat zatížení letadly, to je jasné. Jinak se udává únosnost 5700 Kg/0,4 MPa pro dráhu letiště v Letňanech. Určitě 39NG Light Attack nemůže startovat a přistávat na hafo travnatých letištích, k tomu nejsou všechny uzpůsobené.
Vzhledem k Iskanderům v Kalinigradu....Lord píše:Těch vhodných letišť bude jen pár, navíc s tím ani MO ČR asi nepočítá, i když teoreticky jo.zzz píše:A jestli v ČR bude dost letišť, ze kterých L-39NG Light Attack může operovat, tak jak vzdálený cíl dokáže zasáhnout L-39NG Light Attack s cca 1,5 tunami podvěšených zbraní, tj. bez přídavných nádrží? Bohužel neznáme tento klíčový parametr L-39NG.